Mis prægu viimastest nr-idest vålja antud on? Olen nåinud liikkvel nii R** , kui ka *** Z** numbriga masinaid. , eritellimus?
Ega vahepeal mingeid poolikuid numbri seeriaid vålja antud pole?
Ning kas ikka jåtkub see ARKi poliitika, et tåishåålikudega nr-e tavaseeriana vålja ei anta? Mönda yksikut uut nr olen nåinud liikumas.
(Seda postitust muudeti viimati: 05-06-2014, 13:35 PM ja muutjaks oli XTA.)
Tallinnas viimasel ajal välja antud numbriseeriaid sellises järjestuses: BLL - BLX - BLY - BLM (hetkel jookseb).
Pärnus jookseb BLP, Harjus MJP ja Tartus TKT. Ülejäänud Eestile jääb BLN ja võib-olla midagi veel.
(05-04-2018, 20:52 PM)miniest Kirjutas: Eelmine neljapäev sattusin löunaosariikides sellise huvitava asja peale.
Pole selliseid auto numbreid vähemalt 10 aastat näinud. Nr. 403 EED
Kas ark senimaani väldib auto numbride juures täishäälikuid? Kui jah, siis miks?
(05-04-2018, 20:52 PM)miniest Kirjutas: Eelmine neljapäev sattusin löunaosariikides sellise huvitava asja peale.
Pole selliseid auto numbreid vähemalt 10 aastat näinud. Nr. 403 EED
Kas ark senimaani väldib auto numbride juures täishäälikuid? Kui jah, siis miks?
Täishäälikuid ei kasutata tavaseeriates minu märkmete järgi kuskil 2010 aasta algusest.
Pakun, et põhjuseks on ebatsensuursete kombinatsioonide vältimine, mis varem oli tavaline.
ASS ja FAG.
Olen mitu korda näinud müügis "MNN" numbrimärgiga autosid. Teadagi, mis hüüdnime selline automaatselt saab, ise vahetaks sellise esimesel võimalusel välja.
(05-04-2018, 20:52 PM)miniest Kirjutas: Eelmine neljapäev sattusin löunaosariikides sellise huvitava asja peale.
Pole selliseid auto numbreid vähemalt 10 aastat näinud. Nr. 403 EED
Kas ark senimaani väldib auto numbride juures täishäälikuid? Kui jah, siis miks?
Täishäälikuid ei kasutata tavaseeriates minu märkmete järgi kuskil 2010 aasta algusest.
Pakun, et põhjuseks on ebatsensuursete kombinatsioonide vältimine, mis varem oli tavaline.
ASS ja FAG.
Või on neid raske hääldada, näiteks telefonis AEE, APE, AII jne. Lihtne on suuliselt öeldes segadust tekitada. Kui täishäälikuid pole, on lihtne öelda MBH ("emm-bee-haa"). Näiteks APE võib segadust külvata, kui hoolikalt ette ei loe ("aa- pee-ee).
Või on veel mõni põhjus?
(07-04-2018, 07:33 AM)Romka Kirjutas: Olen mitu korda näinud müügis "MNN" numbrimärgiga autosid. Teadagi, mis hüüdnime selline automaatselt saab, ise vahetaks sellise esimesel võimalusel välja.
Pakuks, et see sõltub Maanteeameti ametniku allkirjast, kas ka edaspidi "kahtlasi" kombinatsioone tavaseeriatesse tuleb, aga kuna Eesti keeles on palju täishäälikuid sõnades, siis on veidruste tõenäosus kõvasti väiksem, kui neid ei kasutata numbrites. Mingil hetkel tulevad ju ka PSK, PTS, VTT jne. Siis saab igaüks mõelda, kas vahetada välja või mitte.
See number on siis teist korda välja antud. Väga selgelt mäletan, et nägin autot numbriga 010 OIO millalgi üheksakümnendate esimesel poolel Tallinnas. Marki täpselt ei mäleta, võibolla oli Volvo. Igatahes suuremat sorti sedaankerega sõiduauto oli.
Tsitaat:See number on siis teist korda välja antud. Väga selgelt mäletan, et nägin autot numbriga 010 OIO millalgi üheksakümnendate esimesel poolel Tallinnas. Marki täpselt ei mäleta, võibolla oli Volvo. Igatahes suuremat sorti sedaankerega sõiduauto oli.
Oma numbrit võid kasvõi iga nädal järgmisele autole ümber tõsta.
Tsitaat:See number on siis teist korda välja antud. Väga selgelt mäletan, et nägin autot numbriga 010 OIO millalgi üheksakümnendate esimesel poolel Tallinnas. Marki täpselt ei mäleta, võibolla oli Volvo. Igatahes suuremat sorti sedaankerega sõiduauto oli.
Oma numbrit võid kasvõi iga nädal järgmisele autole ümber tõsta.
Võid vabalt ka sõbrale anda. Paned ARKi hoiule ja sealt võid selle loovutada kellele tahes. Mu venna bemm on seetõttu praegu väga edevate numbritega - sõber müüs auto maha, numbrist ilma jääda ei tahtnud (ARKis saad hoiustada kuni 6 kuud), siis loovutas kasutamiseks.
Äärmiselt totter reegel on selle numbri hoiustamisega küll - hoiule saab anda ainult Euroliidu tähisega numbrimärki, vanu valgeid ei saa. Ma proovisin oma Isuzu numbreid Volgale ümber tõsta, aga kahjuks põrkusin sellise lollaka reegli taha.
(08-04-2018, 22:02 PM)zazik Kirjutas: Äärmiselt totter reegel on selle numbri hoiustamisega küll - hoiule saab anda ainult Euroliidu tähisega numbrimärki, vanu valgeid ei saa. Ma proovisin oma Isuzu numbreid Volgale ümber tõsta, aga kahjuks põrkusin sellise lollaka reegli taha.
Aga ... mu teada saab praegu lasta oma vana number valmistaja juures "uueks teha" a la kaotanud korrektse välimuse vms. Uus siis sinise lätakaga ja selle saab hoiule anda ... kui see kombinatsioon nii tähtis on.
(08-04-2018, 22:02 PM)zazik Kirjutas: Äärmiselt totter reegel on selle numbri hoiustamisega küll - hoiule saab anda ainult Euroliidu tähisega numbrimärki, vanu valgeid ei saa. Ma proovisin oma Isuzu numbreid Volgale ümber tõsta, aga kahjuks põrkusin sellise lollaka reegli taha.
Aga ... mu teada saab praegu lasta oma vana number valmistaja juures "uueks teha" a la kaotanud korrektse välimuse vms. Uus siis sinise lätakaga ja selle saab hoiule anda ... kui see kombinatsioon nii tähtis on.
Minu teada duplikaatide väljastamise puhul korjatakse vanad numbrid ära.
Minu jaoks oleks üsna oluline küll antud kombinatsiooni säilitada koos vanakooli numbritega. Praegused numbrimärgid on tõenäoliselt samad, mis Isuzule 1992. väljastati.
Välimuselt nad sellele autole lihtsalt ei sobi, auto on ette nähtud kandma kitsaid numbreid, aga kombinatsioon on ilus ja sobiks Volgale hästi.
(08-04-2018, 22:43 PM)honkomees Kirjutas: Aga ... mu teada saab praegu lasta oma vana number valmistaja juures "uueks teha" a la kaotanud korrektse välimuse vms. Uus siis sinise lätakaga ja selle saab hoiule anda ... kui see kombinatsioon nii tähtis on.
Minu teada duplikaatide väljastamise puhul korjatakse vanad numbrid ära.
Minu jaoks oleks üsna oluline küll antud kombinatsiooni säilitada koos vanakooli numbritega...
ma saingi aru, et soov säilitada just numbrikombinatsiooni ... selleks sobivad ka öirolätakaga tahvlid. Samas pole ma dublikaatide puhul kindel, et TÄNAPÄEVAL vanad ära korjatakse. Pidada saama lasta ka teha varastatud või ühe ärakaotatud numbri asemele asendus.