Plaan maksustada 2017. aasta juulist ka omanikuvahetus.

Tegemist on järjekordse hoobiga maal elava inimese pihta.
Näiteks kooliõpetaja, kes käib mitmes koolis tunde andmas ja peab olema õigel ajal kohal.
Palk on tal piisavalt suur, et pank ei anna laenu ning elama peab valla sots korteris.
Maksustame tema transpordivõimaluse ja siis räägime õpetajate puudusest.
Vasta

Kui ülesanne on keeruline, siis võtame tagasi ja teeme lihtsamalt. Kui siinset rahvast erutavad autod, siis teeme tekstülesande vähem erutavamate asjadega:
Faceebokis on ümbes 30tuhande liikmeline kogukond, kes peab Nõukogude Eestit nostalgiliseks ja pildistab oma täpilist serviisi, neist teadmata protsendil on selline serviis isegi olemas ja nad joovad sellest hommikul kohvi, enamus neist ei joo täpilisest tassist mitte midagi ja need seisavad neil pööningul. Umbes 30 tuhande jaoks on see täpiline serviis "vana serviis", vahest isegi väärtuslik. Väärtus tekkis umbes 25 aastaga. Ära veel mine närvi, sest tekstülesanne läheb edasi - Eestis elab üle miljoni inimese ja umbes 500 tuhat neist ostab tanklast papist topsiku sees kohvi ja 10 minuti pärast peavad kõik need 500 tuhat inimest seda topsikut "vanaks". Mõni tabab sellega prügikasti ja mõne käest kukub lihtsalt maha. Ja nüüd küsimused: Milliseid joomiseks kasutatavaid nõusid on rohkem? Kas kõik "vanad nõud" on probleemiks meie elukeskkonnale? Mida teeksid sina, et seda muret lahendada?

Nüüd aseta jooginõude asemele kujundlikult autod ja kujuta ette, et kohe hakatakse mitmete kümnete miljonite eest Reidi teed ehitama, et sajad tuhanded valijad saaks oma "papptopsikutega" sõita Lasnamäelt Koplisse, selle asemel, et tarvitada ühistransporti. Selle tee peal on sul pärast oma 60-ndate kruiseriga tore sõita, aga tea, et seda teed ei tehtud sulle ja sa oled seal "külas" neil, kellel on üle 10 aasta vanune ebaturvaline aasiast pärit plastikauto, mida nad ise peavad vanaks ja millega nad sõita ei taha. Sind nähes nad ajavad pöidla püsti ja pomisevad "nuvotraritertveteranpljt". Nad elavad sellist elu sellepärast, et õpetajad pole neid õpetanud teisiti elama ja juristid pole neid sellise teguviisi eest süüdi mõistnud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

No ei ole nagu päris samas kategaoorias asjad - olmeprügi ja sõidukid.
Ühissõidukid on linnade teema ja ilmselt ka need "silma jäävad" romud enamasti just linnades vedelevad, maal pole neid nagu silma hakanud, eriti veel metsa all.
Võiks ju siis nende kortermajade ees vedelevate romudega võidelda mingi kohaliku seaduse abil nagu eespool juba mainiti, a la avaliku ruumi risustamine jne.
Vasta

(26-04-2018, 08:55 AM)kolentin Kirjutas:  Võiks ju siis nende kortermajade ees vedelevate romudega võidelda mingi kohaliku seaduse abil nagu eespool juba mainiti, a la avaliku ruumi risustamine jne.

Seadus ùtleb, et kui sòiduk on komplektne siis ei saa mupo kallale minna ja sòidukit teisaldada. Meie lasnamäe maja kòrval asuval parkimis alal seisis 5 sellist nn.   komplektset vanemat sòidukit. Juba aastaid. Mòòdunud aastavahetuse òòl peksti neil klaasid sisse. Ja mònniaeg hiljem olid need autod ära veetud.

Ja siis ùtleb seadus, et utiliseerida tuleb komplektne auto.
Vasta

Paneks ka kirja oma mõtted (mõned tunnistan, on suht lollid aga mis sellest)

Ma näen, et probleem ei ole sõitvates autodes vaid seisvates (kuigi olen veendunud, et sõitev auto on oluliselt suurem reostusallikas, kui seisev). Ka vaene inimene sõidaks uhiuue autoga mitte 15 aastat vana saraga, lihtsalt võimalust ei ole. Samas on nad väärtuslik osa ahelas, kuna nad kasutavad ressursi mõistliku lõpuni. Teha automaks oleks selles osas ebaõiglane.

Seega probleem on seisvate autodaga, millest mingi osa kvalifitseerub seisvateks projektideks ja suurem osa on need, mis mingil põhjusel ei jõua utiliseerimisse. Probleemiks on need viimased (eraldi küsimus, kuidas nendel vahet teha). Hetkel aga kui lugeda artiklit siis nagu ikka, kui probleem on 10%-ga siis karistaks kõiki. Miks ma väidan, et selline maks ei toimi selle eesmärgi jaoks on korralagedus autode registris. Registreerimistasu on nii kõrge, et müüakse ostumüügilepingutega ja register ei kajasta tegelikkust. Seega see kellel need rondid lõpuks vedelevad ei pruugi olla sugugi see, kes maksu maksab. 

Seega tuleks hakata probleemi lahendama mitte maksust vaid registrist ja sellest lähtuvalt ka seadusandlusest - tehke seadused selliselt, et register kajastab tegelikkust (näiteks astmeline ümberregistreerimistasu sõiduki vanusest sõltuvalt ning kaotada omanikuvahetus ilma registrita). Ühiskondlikul maal vedelevad autod peaks olema võimalik ära vedada ja mõistliku aja järel ilma omaniku loata kas müüa või utiliseerida. Väide, et mu taastamist ootav auto ootab oma aega kortermaja ees ei ole tõsiseltvõetav. Olen kuulnud nn garaaži esisest restaureerimisest aga mitte kortermajaesisest restaureerimisest. Kui mu isiklikus hoovis'/garaazis seisab mõni ront, siis andke andeks, see on siiski minu enda probleem. Kui keskkonnaamet soovib, võib tulla ja tuvastada, kas autode all on õliloigud või mitte. Kui need autod kellegi ilumeelt riivavad siis andke andeks - teeks siis ilumaksu äkki? Kui piiburit tsiteerida, siis kohvitops looduses ei ole tõesti ilus aga kui sa neid kohvitopse oma toanurka virna laod ja kogud, siis kas sa peaksid selle eest maksma?

Teine asi on juba nagu mainitud kohtutäiturite arestitud auto - lihtne oleks teha seaduseparandus, et ka arestitud autot saab utiliseerida. Saadud raha kantakse kohtutäiturile. Viimane asi on autode lammutamine. Mitteärilistel eesmärkidel  auto lammutamine üksikisikule peaks olema samuti lubatud - seda aga mõne klausliga - esiteks peab tal olema sama auto mark ja mudel olemas, teiseks peaks omanik saama märkida registris auto lammutamisel olevaks ja kolmandaks kui soovid auto registrist kustutada, siis näitama ette utiliseerimistõendi (näiteks plastosadele jne, mis on seotud konkreetse autoga). Lammutamine peaks olema ajaliselt piiratud.
Vasta

Veel ùks kummaline näide on politsei parklad (arestitud,avariilised ja muud romud) seisavad aastaid lageda taevaall mädanevad ja tilguvad . Ja siis múúakse neid romusid kosmiliste hindadega.Olen tähelepannud, et mujal lähevad sellised sòidukid kohe utiili. Olenematta sellest kas ta maksab 100 vòi 100000 eurot.

Selleasemel, et piitsa inimestele anda vòiks präänikut pakkuda. Motiveerima inimesi oma romusid utiliseerima. 
Need rahad mis läksid igasuguste elektrikärude toetuseks oleks vòinud kulutada romu vaba eesti kasuks.
Viid oma vana panni kokkuostu saad vautseri maksu soodustuse kasvòi maamaksult vòi uue auto ostu puhul käibemaksu osalise vabastuse jne.
Vasta

selle maksu idee on lihtsalt valitsejate idiootsete plaanide jaoks pappi leida.
saastamine ja muu see pläma ei puutu asjasse.

masendav on, et arvamusliidrid ja "arvamusliidrid" mistahes taolise ideega kohe lippude lehvides kaasa jooksevad.

minul näiteks üks alles olev masin on issi esimene sapikas. mingit kavatsust mul pole seda kunagi taastada. puhas nostalgia värk.
maksu alla panna rsk, saastab ja on jube ohtlik.

arusaamatu on ka iba teemal, et tõelist vanatehnikat see maks ei puuduta, valitsejad on mõistlikud ja teevad erandi.
ja nüüd me kõik peaks heakskiitvalt mõmisema ja rahul olema?
mis krdi roosa udu see on? museaale on näputäis ja kas nende, pigem jõukamal järjel omanikud, maksavad mõne raha või mitte, pole üldse oluline.
pappi on palju vaja ja võetakse ikka masside käest.


kui mõne kortermaja ees seisev ascona kellegile koledasti pinda käib, siis kehtestage sinna maja ette mõneks kuuks tasuline parkimine.
ja küll siis masin kiirelt omale uue elu leiab.

aga jah, see pole teema. ikka vaid ja ainult raha vaja lolli rahva käest juurde saada.
giga-mega projektid vajavad rahastamist, läti majandusministri tegemised kinni maksmist, ...
ja papp puu otsas ei kasva. aga matsidele ei saa ju lihtsalt raskemat koormat kukile panna, hakkab äkki nurisema ja järgmine kord ei vali.
ja siis tullaksegi lagedale mingi saastamise ja turvalisuse plämaga. ja see iba paneb miskipärast matsid taltuma.
Vasta

Kuna olen mõnda aega vahelduva eduga viibinud välismaal siis pole päris 100% Eesti asjadega kursis, aga kas mitte see sundkindlustuse olemasolu juba natuke seda probleemi ei lahenda?
Loomulikult on võimalik ajutiselt auto registrist kustuda selle vältimiseks.
Üürisin eelmisel suvel korterit Kristiines ja seal käis küll närvidele ühe kodaniku "hobi". Kortermaja ümbruses, kus oli niigi suhteliselt vähe ruumi hoiti 5te poolkõdunenud Opel Omegat, millest üks vist oli ka reaalselt liikumisvõimeline ja ülevaatusega. Jäigi selgusetuks, kas need ülejäänud on selle auto doonorid või eraldi tulevased musta numbri projektid. Peale selle oli seal veel 2 rootsi reg numbritega autot, mida ma kunagi ei näinud sõitmas. 
Pigem peaks sellised küsimused lahendama mupo-korteriühistu koostöös (looma suuremad võimalused ja õigused sellel tasandil) kui maksu tasandil.
Kui mu eramaa peal seisab kasvõi 20 Opel Omegat, mis otseselt mingeid vedelikke pinnasesse ei leki, siis ei tohiks see küll kellegi asi olla.


Üleüldse on see romuautode küsimus natuke pseudoprobleem. Vahepealsed kõrged metalli kokkuostu hinnad lahendasid selle probleemi juba suures mahus ära. Need seisvad vrakid on suhteliselt haruldane nähtus võrreldes varasemaga.
Teine aspekt ongi koretriühistu ja naabrite surve, mis töötab ka hästi.
Vasta

Smile  Asi ju polegi romudes ,lihtsalt kesikutel on riigikassasse raha juurde vaja . Millega on vaja katta oma idoootlike valimis lubadusi , see ongi kogu asja mõtte .
Vasta

(25-04-2018, 23:21 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Meie jaoks on vana auto tähenduseks hobisõiduk, museaalne sõiduk või nö vanatehnika, musta numbri registris olev sõiduk jne. üle 25 aasta vanune sõiduk, mis võib pakkuda huvi kollektsionääridele, või tehnikahuvilistele. Neid ei puutu keegi, vähemalt seni on vabariigi juhtivtöötajad olnud koostööaltid, et kirjutada seadustesse sisse see, et neid ei maksustataks, ei korjataks omaniku teadmata kokkuostu jne

Et siis 25 aastast sòidukit hakatakse ka vanasòidukiks pidama? Hetkel on ju 35 aastat see piir.
Vasta

Tänasest Järva Teatajast: "... Eesti energiamajanduse arengukava, kus seati eesmärgiks, et 2030. aastal ei tohi kulutada transpordis vedelkütust rohkem kui 2012. aatal."
Edasi mõtleb igaüks ise, milliste vahenditega sinna soovitakse jõuda.
Vasta

Enamus võidab. Nii nagu aasta alguses maksid enamus veokaid teekasutustasud ära ja vähemus kes ei mksa saab karistatud,nii on ka iga muu seadusega. Kui keegi ei maksaks seda maksu,siis ei saaks seda ka nõuda. 
 Käskida saab seni kuni on käsutäitjaid.
Eestlane on üks tubli käsutäitja,mis on ju ka hea,sest kellele siis käsutada ei meeldiks
Vasta

(26-04-2018, 12:16 PM)Raivo Kirjutas:  Tänasest Järva Teatajast: "... Eesti energiamajanduse arengukava, kus seati eesmärgiks, et 2030. aastal ei tohi kulutada transpordis vedelkütust rohkem kui 2012. aatal."
Edasi mõtleb igaüks ise, milliste vahenditega sinna soovitakse jõuda.
Gaasiautode sortimenti laiendatakse (veel rohkem busse ja veoautosid), vahest antakse uuesti roheline tee ka elektriautodele, kuidas arenevad vesinik jne. muud Mendelejevi tabeli elementide abil sõitvad liikurid ei oska keegi praegu öelda.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Tundub,et selliseid ajaleheartikleid nagu eelpool lugesime on lihtne avaldada. Kui aga kirjutada sellest,et vanatehnikat on vaja päästa,säilitada siis ei soostu keegi artikleid avaldama. Kuusakoski ja autolammutuse sellide jutt trükitakse üsna vabalt ära. Maaleht näiteks aastaid tagasi trükkis ära K.koski artikli aga kui ma ise üritasin vanatehnika päästmisest artiklit avaldada siis ei võetud isegi jutule.... Keerutati ja keerutati kuni saadeti Targu Targutajate osakonda.... Big Grin  Lõpuks sumbus asi ära.... Minujaoks oli see aastaid tagasi paras pettumus....
Ajakirjandus on ka ära ostetud suurfirmade ja teatud seltskonna poolt.

T.
Vasta

Sa võiks selle siia praegu ju üles panna - või noh eraldi teemasse vist paslikum.
Vasta

(26-04-2018, 15:10 PM)gruppen Kirjutas:  Sa võiks selle siia praegu ju üles panna - või noh eraldi teemasse vist paslikum.

Ilmselt läks ainumas tekst paberil teele ja sinna see jäi. Tol ajal kirjutasin veel pastakaga.
Vasta

(26-04-2018, 14:34 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tundub,et selliseid ajaleheartikleid nagu eelpool lugesime on lihtne avaldada. Kui aga kirjutada sellest,et vanatehnikat on vaja päästa,säilitada siis ei soostu keegi artikleid avaldama. Kuusakoski ja autolammutuse sellide jutt trükitakse üsna vabalt ära. Maaleht näiteks aastaid tagasi trükkis ära K.koski artikli aga kui ma ise üritasin vanatehnika päästmisest artiklit avaldada siis ei võetud isegi jutule.... Keerutati ja keerutati kuni saadeti Targu Targutajate osakonda.... Big Grin  Lõpuks sumbus asi ära.... Minujaoks oli see aastaid tagasi paras pettumus....
Ajakirjandus on ka ära ostetud suurfirmade ja teatud seltskonna poolt.

T.

Sest meiesuguseid on väga vähe ja enamust ei huvita hapuksläinud autod.  [Pilt: smile.gif] 

 Mis puutub rohelisse maailma,siis on ainult üks loosung mis aitab '' vähem inimesi''
Vasta

(26-04-2018, 17:19 PM)janek555 Kirjutas:  
(26-04-2018, 14:34 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tundub,et selliseid ajaleheartikleid nagu eelpool lugesime on lihtne avaldada. Kui aga kirjutada sellest,et vanatehnikat on vaja päästa,säilitada siis ei soostu keegi artikleid avaldama. Kuusakoski ja autolammutuse sellide jutt trükitakse üsna vabalt ära. Maaleht näiteks aastaid tagasi trükkis ära K.koski artikli aga kui ma ise üritasin vanatehnika päästmisest artiklit avaldada siis ei võetud isegi jutule.... Keerutati ja keerutati kuni saadeti Targu Targutajate osakonda.... Big Grin  Lõpuks sumbus asi ära.... Minujaoks oli see aastaid tagasi paras pettumus....
Ajakirjandus on ka ära ostetud suurfirmade ja teatud seltskonna poolt.

T.

Sest meiesuguseid on väga vähe ja enamust ei huvita hapuksläinud autod.  [Pilt: smile.gif] 

 Mis puutub rohelisse maailma,siis on ainult üks loosung mis aitab '' vähem inimesi''
Mina ütleks jälle,et tänapäeva autod on 2 korda vähem rohelised kui 30 või 40 aastat tagasi.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Meie teadlased tuleks tööle panna ja lasta neil hinnata 10 uue ja kümne vana auto saastamist ja käigus hoidmist igapäevaselt. Las käivad tehastes ja uurivad kuidas käib tootmisprotsess,maagi kaevandamine.... jne... ja las siis hindavad palju reostust tekib uue auto loomisel. Ma igaljuhul ütlen õige vastuse kohe ette ära- vana auto käigushoidmine reostab vähem.
Samuti tuleks lasta hinnata seisvate ja sõitvate autode reostuse tegelikku mõju keskkonnale. Kui asi erapooletu siis peaks saama ka lõpliku tulemuse teada. Kui aga teadlased on "muusika" tellijate palgal... Big Grin

Meie õnn on see,et meil ei ole niipalju rumalaid inimesi keda annab lollitada. Vahest satub ka mulle mõni maailmanaba ja maailmaorganisatsiooni liige oma seisukohti selgitama aga kui näeb,et... siis hüppab lausa alt ära ja ütleb,et ma raiskan tema aega. Lollikesi otsitakse. Big Grin
Vasta

(26-04-2018, 19:53 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kui aga teadlased on "muusika" tellijate palgal... Big Grin

Meie õnn on see,et meil ei ole niipalju rumalaid inimesi keda annab lollitada. Vahest satub ka mulle mõni maailmanaba ja maailmaorganisatsiooni liige oma seisukohti selgitama aga kui näeb,et... siis hüppab lausa alt ära ja ütleb,et ma raiskan tema aega. Lollikesi otsitakse. Big Grin

Управление Миром Лекции ФСБ ( Ефимов ) - YouTube Võimalik, et selle lingi olen saanud siit foorumist mõni aeg tagasi.
See mees toob välja 2-tunnises loengus kuus valitsemise tasandit tugevuse järgi.
6. Sõjariistadega valitsemine - kõige nõrgem tasand.
5. Geenimuutustega valitsemine - suitsetamine, õlu, vein, viin, marihuaana, kangemad narkootikumid.
Need kaks on materiaalsed tasandid. Üks näide: kas kujutate ette venelast ilma viinapudelita käes?
4. Maailma raha. Pangaprotsent, maksud.
3. Idoloogia
2. Ajalugu
1. Kõige mõjusam valitsemise vahend on maailmavaate kujundamine.

Peale selle jäi meelde üks näide. Juhtub SÜNDMUS. Nt. Estonia uppumine, kaksiktornid jne. On olemas tõde aga seda varjatakse hoolikalt. Vale on ka olemas aga seda esitatakse vähemalt kaks versiooni, et need ja nende pooldajad omavahel kempleksid.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne