Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Nn puhta bena pealesurumine on tõesti tobedavõitu...
Oled ikka kindel, et kui ei lõhna, siis kahjutu? CO2 oled proovinud nuusutada?

Teemasse ka - hulgus pole öelnud, mismoodi saag seestpoolt välja nägi Sad

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Põlemisgaasi lõhn ja mõju tervisele (tervis on hindamatu väärtusega!) on üks asi, aga mitte vähe tähtis on ka kütuse kvaliteet ja mõju tehnikale. Teada-tuntud teema, et tavabensiiniga (vähemalt Eestis müüdava 95-ga) on saagide omanikud ikka üsna usinalt saanud karburaatoriprobleemide küüsis vaevelda- membraane vahetada ja imepeenete düüside/kanalite ummistusi likvideerida ja peale pikka seismist ujukikambri põhjast valget puru kokku "kühveldada". Väntvõlli simmerite riknemised saasta bensiini mõjul ei ole ka linnalegend.
Mu jaoks pole küll ühtegi head põhjust miks peaksin tavabensiini kasutama kodukasutuses. Eks natuke mõjutab see ka, et saan hinnaga 14 eur/5L, aga samas kunagi varem tavahinnaga ostes hakkasin juba kasutama, lihtsalt siis ma ei kasutanud seda igas tööriistas, vaid ainult 2-taktilistes (muruniidukisse läks 98).
Vasta

(30-05-2018, 22:16 PM)Marko Kirjutas:  Oled ikka kindel, et kui ei lõhna, siis kahjutu? CO2 oled proovinud nuusutada?

Kahtlustan,et me kõik oleme seda sõõmu ja rõõmuga sisse tõmmanud.Näha ega tunda nagu vist polnud mis? Big Grin
Vasta

(30-05-2018, 22:16 PM)Marko Kirjutas:  ...
Teemasse ka - hulgus pole öelnud, mismoodi saag seestpoolt välja nägi Sad
Pole miskit öelda, muud asjad peksavad jalaga alaselga. Usaldan kohalikku meistrit, aga sellel järjekord uksest välja...
Homme lähen uurin seisu.
Vasta

(30-05-2018, 20:52 PM)viplala Kirjutas:  Et siis hakkame edaspidi kooris Aspenile kiidulaulu laulma ja killime eos kõik teised teemad.
...
Las teised saevad millega nemad tahavad. Ustest ja akendest tuleb seda ''mina tean täpselt mis teile parem on ja kuidas te elama peate'' möla. Saage üle juba.

Miks tohib isand Viplala levitada oma arusaamist, aga teda väga häirib isand PlyVali üleskutse?

Kas ainult seepärast, et isand Viplala on põhimõtteline alkülaatbensiini vastane?

Minul on pohlad, millega keegi end tapab - vaba maa ju. Aga rääkida, et väga väheste jääkidega põlev ja aastate kaupa kasutuskõlblikuna säiliv alkülaatbensiin on lollus, näitab vaid rääkija enda silmaringi piiratust.
Vasta

Mehed uus trend on aku saag hoopis mitte aspen ega tavabensiin... Big Grin
Vasta

(31-05-2018, 06:41 AM)v6sa Kirjutas:  
(30-05-2018, 20:52 PM)viplala Kirjutas:  Et siis hakkame edaspidi kooris Aspenile kiidulaulu laulma ja killime eos kõik teised teemad.
...
Las teised saevad millega nemad tahavad. Ustest ja akendest tuleb seda ''mina tean täpselt mis teile parem on ja kuidas te elama peate'' möla. Saage üle juba.
Miks tohib isand Viplala levitada oma arusaamist, aga teda väga häirib isand PlyVali üleskutse?
Kas ainult seepärast, et isand Viplala on põhimõtteline alkülaatbensiini vastane?
Minul on pohlad, millega keegi end tapab - vaba maa ju. Aga rääkida, et väga väheste jääkidega põlev ja aastate kaupa kasutuskõlblikuna säiliv alkülaatbensiin on lollus, näitab vaid rääkija enda silmaringi piiratust.
Hakkame pihta algusest ja äkki peaks isand viplalale "hästi aeglaselt rääkima" - tundub selline vähe pikaldane olevat ;Wink
Esiteks - Aspen on kaubamärk, mis on ennast päris hästi tarbijateni suutnud viia! Kuig iesiemsena tuli Eestis turule Statoil oma spetsiaalse 2-taktilistele mõeldud alkülaatbensiini seguga. Mul on ka nende kankud meres kivide tähistamiseks kasutusel Big Grin 
Seekord jahi peal oli vaid 1 aspen2 kanku ja 3 mingit Rootsi muukaubamärgilist Alkylatbensin-nimelist asja. Ja jutt käib vaid ja ainult 2-taktilise segust! Sellest, mis otseselt hingamisteede ees-lähedal oma tossu välja ajab! Need on saag, trimmer-võsakas, lehepuhur ja purjeka abi-perakas. Ma ei ütle, et murutraktoris oleks hädavajalik aspen4-nimelist või muud analoogi kasutada, kuigi muruniidukis ju võiks. Ei kuluta seegi mittesittagi... aga selle tossu me nii otse sisse ei hinga. 

PS: täiesti võimalik, et mingil hetkel keelataksegi tavabensiini kasutamine 2-taktilistes väikemootorites, metsas ja merel ära! Et lubatud ongi vaid ja ainult alkülaatbensiin. A'la kõik kuni 5kW 2- ja 4-taktilised mootorid tohivad kasutada VAID seda ja rikkumisel trahv eraisikule a'la 1200 ja firmale 12000 euri. Ja tegelikult me isegi mõistaks seda. 

PPS: isand viplala vaidleks vastu ka siis, kui ma väidaks, et atsetoon on mürk ja mürk imbub läbi naha ka organismi ning tark oleks kasutada kummikindaid ja suuremahuliste tööde puhul (näiteks GRP-paadiehituses) isegi maski. EI OLE, atsetoon ongi Värska vee pisut kangem versioon. On nii, viplala???
Vasta

Ärge demagoogitsege. Jutt käib sellest lausest. ''Mina teeks  ettepaneku: jätaks mürkide solkimise kirjeldamise automotos üldse ära ja propageeriks vähe puhtamat töökeskkonda METSAS tegutsemisel!!! ''

Ehk siis, tehke oma Aspeniga mida aga hing ihkab, määrige üksteist sisse sellega või peske hambaid, kuid laske teistel edasi otsustada oma tegemiste üle, olgu selleks siis  ERITI ULME OHTLIKE MÜRKIDEGA saagimine või JEESUS MARIA KOHE SUREME ÄRA AINEGA muruniitmine. Aspen on nagu veganluse propageerimine, vähemalt sümptomid on samad. 

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Tore,nüüd palun kõigil kes midagi teavad kirja panna mõlema variandi eelised ehk ka mingid numbrid mis iseloomustavad kütuseid. Kunagi kuskilt lugesin,et põlemisel tekivad mingid ühendid ja oli ka kogused. Kui oleks mingi võrdlusmoment näiteks..... et öelda,et see on kaka ja see on puhas kuld. No muidugi saab ju numbreid kirjutada igasuguseid,kas me ise saame kuidagi kontrollida on iseasi. Võibolla see Aspen tuleb ühest kraanist ja on stabiilse koostisega aga tanklakütus iga tunni takka muutub....
T.
Vasta

Ei ole siin selles aspenis küsimust. Küsimus on oma moraalse üleoleku demonstreerimises.
Sulle ei meeldi aspen? - järelikult oled sa loodusest ja tervisest hoolimatu metslane!
Karikatuurse näitena veganlust sisse tuua on täitsa asjakohane.
Vasta

Ma kirjutan siia, et viige oma saed hiinasse ümbersulatusse ja tehke neist korralikud käsivuksid. Higi- ja sitahais pole veel kedagi tapnud minuteada Big Grin
Vasta

Varem käisin oma jaoks metsa tegemas tava bensiiniga ning järgmine päev oli lisaks kondivalule ka peavalu, mis hakkas pigem õhtul, mitte uue päeva hommikul.
No ei ole harjunud suitsugaasi sissehingamisega.
5l bensiini - 7€
Seguõli - ?€
Mõned ibumetini tabletid - ?€
Terve päev pekkis - ?€

Nüüd käin Asbeniga saagimas ja pea ei valuta.
5L - 20€


Aastas kulub heal juhul 10L

Kokkuvõte:

Asben on 2x parem, kuid 2,857 korda kallim.
Tava bensiini kasutades hoiaks kokku aastas 26€, selle eest saaks komplekti karpatihendeid ning veel üht-teist, pudeli seguõli, paki peavalurohtu.

Kui peaks iga päev saagima, siis hinnavahe oleks oluline ning ehk kasutaks tava bensiini.
Vasta

(31-05-2018, 15:32 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tore,nüüd palun kõigil kes midagi teavad kirja panna mõlema variandi eelised ehk ka mingid numbrid mis iseloomustavad kütuseid. Kunagi kuskilt lugesin,et põlemisel tekivad mingid ühendid ja oli ka kogused. Kui oleks mingi võrdlusmoment näiteks..... et öelda,et see on kaka ja see on puhas kuld. No muidugi saab ju numbreid kirjutada igasuguseid,kas me ise saame kuidagi kontrollida on iseasi. Võibolla see Aspen tuleb ühest kraanist ja on stabiilse koostisega aga tanklakütus iga tunni takka muutub....
T.


On reklaamitud, et Aspenis (jms) väävlit 10 x vähem, aromaatseid süsivesinikke 350 x vähem, benseeni 100 x vähem, olefiine 50-180 x vähem.

Aromaatsed süsivesinikud: lühend PAH. PAH-idega kokkupuutest tuleb püüda hoiduda nii palju, kui see on võimalik, sest on kindlaks tehtud, et osa PAH-e on genotoksilised kantserogeenid. PAH-ide toksilisus avaldub peaaegu kõigis organismides olemasoleva AhR-retseptori abil, mis on võimeline tekitama võõrühendeid metaboliseerivaid ensüüme[7]. PAH-id on toksilised, sest nad on võimelised seonduma rakumembraani ja membraanensüümidega ning oma väikese molekulmassi tõttu on PAH-id suutelised tekitama muutusi pinnamamebraanides, suurendades sellega ka rakumembraani läbimisvõimet, mille tõttu tekivadki molekulaarsed muutused. Kõrget sünnieelset ekspositsiooni PAH-idele on seostatud madalama IQ ja lapsepõlveastmaga[12]. Laste Keskkonnatervise Keskuse (The Center for Children's Environmental Health) andmetel on raseduseaegsel kokkupuutel PAH-idega seos sündivate laste väikese sünnikaaluga, enneaegsete sünnitustega ja laste südame väärarengutega. Uuringud on näidanud ka, et kõrge sünnieelne ekspositsioon PAH-idele põhjustab arenguhäireid kolmeaastastel ning käitumisraskusi kuue- ja kaheksa-aastaste

Benseen:  on kantserogeen ja pikaajaline suures koguses kokkupuude benseeniga võib põhjustada leukeemiat. Väga suures koguses benseeni sissehingamine võib põhjustada surma. Suures koguses lühiajaline kokkupuude benseeniga sissehingamisel või allaneelamisel mõjutab kesknärvisüsteemi ja võib põhjustada halvatust, koomat, krampe, peapööritust, magamatust, kiirenenud südamelöögisagedust, pingeid rindkeres, värinaid ja kiirenenud hingamist. 
Suures koguses benseeni sissehingamine töötades benseeni kasutavas ettevõttes võib põhjustada pöördumatut ajukahjustust, teadvusetust, südame seiskumist, hägusat nägemist, peavalusid, värinaid, segadusesolekut ja väsimust. Naistel võib see põhjustada emaka suuruse vähenemist ja menstruaaltsükli ebaregulaarsust. Benseeni nahale sattumisel põhjustab see punetust, haavandeid, armide teket ja naha kuivust. Silma sattumisel kahjustab see sarvkesta ja põhjustab ärritust. 
Pikaajaline kokkupuude benseeniga võib vähendada punaseid vereliblesid, mis võib viia aneemia tekkeni. See võib samuti põhjustada ülemäärast veritsust ja mõjuda immuunsüsteemile suurendades nakkuste ohtu.
Vasta

(31-05-2018, 10:06 AM)PlyVal64 Kirjutas:  PS: täiesti võimalik, et mingil hetkel keelataksegi tavabensiini kasutamine 2-taktilistes väikemootorites, metsas ja merel ära! Et lubatud ongi vaid ja ainult alkülaatbensiin. A'la kõik kuni 5kW 2- ja 4-taktilised mootorid tohivad kasutada VAID seda ja rikkumisel trahv eraisikule a'la 1200 ja firmale 12000 euri. Ja tegelikult me isegi mõistaks seda. 

See koht kõlab nagu oleks tegemist mingi huvigrupi esindajaga kes üritab teha lobitööd ja väita iga hinna eest, et bensiin on saatanast ainult meie müüdav Aspen on õige aga sindrinahad ei osta seda ja meil ei tule füüri. Teeme seaduse ja küll kõbin tulema hakkab.

Samas, kui olin metskonnas tööl siis oli meil vene ajal täpselt sama kisa mis käis ümber diisli ja autooli. Oli samuti kaks koolkonda, diisli ja autooli, kes kumbki kiitis oma lippu ja üritas teiste oma maha teha.

Võtaks asja kokku järgmiselt: Aspeni mehed on rahul ja bensiini mehed on rahul aga Aspeni mehed ei ole rahul, et bensiini mehed on rahul.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Selle peale Aamen!
Vasta

sellega on ikka kogu aeg vastupidi olnud.
tanklabensu eelistajatel on mingi kompleks.
iga natukese aja tagant on vaja suvalises teemas alküülitud bensud jutuks võtta ja jälle oma jura ajamisega pihta hakata.
seekord küll priit võttis alküüli kiitmise jutu esimesena üles.
ma saan viplalast tegelt väga hästi aru. räigelt ajab närvi kui mingid õhumüüjad pidevalt oma saasta pähe määrivad.
iga päev on põhjust palju kordi vihastada.
aga need alküülitud bensud on ju tegelikult ülimalt tänuväärsed vedelad, mitte suvaline mõttetu kräpp.
ma olen igapäevaelus mõnele kodanikule andnud kannupõhja prooviks, kui on jutuks tulnud, et jaamabensuga hakkab tervise pääle. kodanikud on kiitnud.
endal mul on ka tervis nii närb, et jaamabensuga saagides või niites on kiirelt pohmakasarnane olemine, alküülitud bensuga seda pole.
ja endiselt pole mul ühegi alküülitud kütuse müüjaga mitte mingit sidet, ega mingit kasu ka sellest ei saa. ostan poest 14.50 kannu eest, ehk täishinnaga nagu kõik teisedki soovijad.
Vasta

Loeme siis mõlema bensiini plussid ja miinused kokku, peaks selge olema kumb parem on? Odavam EI VÕRDU parem? Seda kinnitab ka see, et kui alkülaatbensiin oleks täpselt sama hinnaga, siis mida arvate, kas enamik bensiini kasutajaid tahaks veel tavabensiini kasutada? Olen kindel, et ei. Rolleyes



alkülaatbensiini"+":
* kordades pikem säilivusaeg ( 3-5 kuud vs. 3-5 aastat)
* oluliselt väiksem agressiivsus kummidetailidele (2T mootorite väntvõllisimmerid, voolikud jms)
* ei tekita karburaatorites pikemalt seistes kanaleid ja düüse ummistavat vaiku
* heitgaas tervisele ja keskkonnale oluliselt vähem kahjulik (näit. sisetingimustes mootorrattaga trikke tegijatel jms juhtudel on ka nõutud alkülaatbensiini kasutamine)
(... võibolla midagi veel)

alkülaatbensiini"-":
*kõrgem hind

Tavabensiini "+"
* soodsam hind

Tavabensiini "-":
*Eelnevad alkülaatbensiini "+"punktid nö. vastupidi pööratuna(4 tk)
Vasta

Üks +- veel ja väga oluline, tavabensu saab lähimast isegi automaattanklast aga  alkulaati otsi tikutulega taga, vaid suurematest linnades leiab, nt Aluksnes pole leidnudki, tanklapoe neiud ei teadnuki sellisest ... Aga otsa saab  see  vedelik ikka tihti ja ootamatult, saele ja võsakale läheb kodumajapidamises min 50 l aastas.
Vasta

Tasub korraga rohkem ära osta, ehk saab ka soodsama hinna välja kaubelda. Wink
Vasta

(31-05-2018, 09:49 AM)maisalup Kirjutas:  Mehed uus trend on aku saag hoopis mitte aspen ega tavabensiin... Big Grin

Sai aiatehnika remondikoolitusel käidud... seal öeldi akusae kohta, sellega võid lutsu visata. Polnud tookord prooviks ühtegi aga sain hiljem üht akuga Makitat kasutada, no ütleme nii asja ajab ära aga ei meeldi

Veel pole maha löödud
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 40 külali(st)ne