OPEL-23DTR ja õlirõhk
#1

Paha vaadata kuidas aga minu teemasid siin tuleb nagu seeni peale vihma, aga püüan vähemalt mitte tihemini kui üle poole aasta uut teemat mitte alustada. 

Leidsin hea kerega vana frontera. Peal on seal siis kirutud 2.3TD 74Kw, koodiga 23dtr. Auto ajalugu on niipalju teada, et eelmine omanik on siitilmast lahkunud ja tema oli niimoodi seda tarbinud juba mitu aastat. Viimati oli mootoris vahetanud kas ketitald vms, aga kas sellest on rõhukadu või mitte, seda pole teada. 

Niisiis külma mootoriga läheb manomeeter täitsa põhja peaaegu, soeneded langeb päris nulli lõpuks ja hakkab hõõguma ka õlirõhu hoatuslamp. Sõites maanteepeal maanteekiirusega, siis püsib rõhk esimeses vahes,kus korras mootril peaks olema tühikäigurõhk. 

Kas on seal üldse midagi kontrollida või lihtsam kohe uus pada panna.  Loodan ise, et äkki vaakumpumba õlitus või anduri viga. Kas kulunud saalede puhul ei peak juba kolin sees olema? Läbisin ise omaljalal just 120km otsa ja mootor käib ilusti ja vaikselt nagu kellavärk. Imelik.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#2

Kas õlikellaga üle mõõta või siis prooviks uus andur. Mul kunagi vastostetud masinal ajas õlirõhu seier samalaadselt käitudes juuksed püsti, anduri vahetus "remontis ka mootori" Smile
Vasta
#3

Lasin veidi jahtuda ja umbes 40-50 kraadi juures on õlirõhk normaalne. Tühikäigul keskel ja 1500 juures põhjas. Uurisin peale sõitu ka õli ennast ja tundus kole vedel kuumalt. Võibolla on mingit täissünti pandud ja aitaks äkki miski paksema õli panek?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#4

Loen välismaa foorumitest, et õlipumbal kulub miski hammasaratas ära ja siis jääb rõhk kehvaks. Pidi nende 23dtr põhiline viga olema. Kas on kellegil kogemusi?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#5

Küte õli sees?
Vasta
#6

Kui kindel saab olla selles, et mootoris on sees Õli ja mitte õlilaadne toode?

Teiseks - mõõda rõhk usaldusväärse manomeetriga.
Vasta
#7

Pole veel tegeleda jõudnud, aga toon näiteks ühe sümptomi. Panin nüüd hommikul käima, rõhk ilusti põhjas. Lasin paar minutit käia, siis oli natuke juba lagenud. Gaasitasin paar korda, siis iga gaasitamise järel langes madalamale. Soojalt muidu tundub õli vedel kui vesi. Hoolas peremees vb mingit vedelat täissünti kasutanud. 

Uurin lähedalolevatest kaubanduskeskustest mingit odavat õli, mis prooviks sisse valada, äkki ongi selle viga.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#8

Ma usun et seal ongi selline õli sees mida Sa osta tahad.
(14-07-2016, 10:34 AM)Killer666 Kirjutas:  Pole veel tegeleda jõudnud, aga toon näiteks ühe sümptomi. Panin nüüd hommikul käima, rõhk ilusti põhjas. Lasin paar minutit käia, siis oli natuke juba lagenud. Gaasitasin paar korda, siis iga gaasitamise järel langes madalamale. Soojalt muidu tundub õli vedel kui vesi. Hoolas peremees vb mingit vedelat täissünti kasutanud. 

Uurin lähedalolevatest kaubanduskeskustest mingit odavat õli, mis prooviks sisse valada, äkki ongi selle viga.
Vasta
#9

(14-07-2016, 10:34 AM)Killer666 Kirjutas:  Pole veel tegeleda jõudnud, aga toon näiteks ühe sümptomi. Panin nüüd hommikul käima, rõhk ilusti põhjas. Lasin paar minutit käia, siis oli natuke juba lagenud. Gaasitasin paar korda, siis iga gaasitamise järel langes madalamale. Soojalt muidu tundub õli vedel kui vesi. Hoolas peremees vb mingit vedelat täissünti kasutanud.

MItte ükski hea õli ei ole soojalt vedel, nagu vesi. Küll lähevad käest ära odavad 10W-30 õlid... Ning kindlasti läheb käest ära diislisegune õli. Kas diislikütuse lõhna on õlis?

Uuri, mihuke on selle paja õlipumba surveklapp ja kas filtris peaks ka ülerõhuklapp olema. On võimalik, et emb-kumb lekib liigvedela õli korral.
Vasta
#10

pane 10w40 sisse ja on okas

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#11

Kuna mõlemad andurid teavitavad liigmadalast rõhust, on väga tõenäoline, et probleem õlis, mitte anduris. Võid muidugi südamerahustuseks meh. kella korraks külge kruvida aga see töö läheb tühja. Mine poodi!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

Soovitaks vaadata millist marki (10W30 vms) ja koostisega (poolsünt v. täissünt) õli tehas antud mootorile soovitab. Kindlasti kiirem ja vb. ka odavam kui kõhutunde järgi paksemaid õlisid proovima hakata.  Big Grin
Vasta
#13

Andur on siiski üks kahejuhtmeline. Ilmselt kui manomeetri vedru lõdvaks läheb, siis süüdatakse ka õlituli.Sellest ilmselt ka see õlitule hõõgumine. 

Pumba kaanel olid ringid sees. Lihvisin neid tund umbes, suure käiaketta peal. Surveklapi vedrule panin seibi alla. Muhvigi muutust.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#14

Pumba remondiks reeglina ei piisa ainult ühe pinna korrastamisest.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

Ma auto ostsin siis arvestasingi mootorivahetusega. Lihtsalt üritan leida lihtsamat moodust.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#16

(13-07-2016, 21:06 PM)Killer666 Kirjutas:  Lasin veidi jahtuda ja umbes 40-50 kraadi juures on õlirõhk normaalne. Tühikäigul keskel ja 1500 juures põhjas. Uurisin peale sõitu ka õli ennast ja tundus kole vedel kuumalt. Võibolla on mingit täissünti pandud ja aitaks äkki miski paksema õli panek?

Taas sinu poolt kummaline väljaütlemine.

Sest päriselus on mineraal külmalt paks, aga kuumalt vedel nagu kusi.
Täissünt on külmalt pisut vedelam, aga kuumalt pea samasugune, s.o. paks) Sest kallis õli oma omadusi ei muuda nii palju, kui odavamad õlid, see point neil ongi. 
(seda ikka tead, miks tsiklitel vahepeal vesijahutus täitsa ära kadus - sest õlid läksid jube heaks)

Imelik, et 2016a on olemas keegi, kes ei tea seda.

Ära nüüd jälle seda isiklikult võta; pigem pane pliidile kaks kilukarpi 10W-60 täissündi (ntx. Castrol Edge) ja 10W-40 mineraaliga ning kasta pärast pooletunnist kuumutamist kummalegi kruvikas sisse ja vaata, kumb kiiremalt maha tilgub. Siis ehk läevad silmad lõpuks lahti.
See "esmapilgul paks" mineraal soriseb nagu vesi maha, täissünt aga mitte...

.........

Selge see, et sul on tegu kulunud mootori ja kulunud pumbaga. Ära lase end sellest heidutada - pool maailma sõidab sellistega ringi. Kui raha pisut on, pane sinna see 10W-60 täissünt sisse ja vaata, mis saab. 
Kuumalt enam alla 2bari ei kipugi näitama, kui andur korras. Esmapilgul uskumatu, eksole.... Wink

Stihl@teinud seda ka 3xrohkemkulunudmootoritegakuiseesinufrontera2,3

P.S. sihuksel pole õnneks veel mingeid DPF-ffe ega muud eurojura külges, saab vabalt erinevate suvaliste õlidega katsetada, vahet pole mis see väävlisisaldus neis on.
Tänapäevastel traktoritel nad keerasid selle teema sujuvalt pe..se - kasuta ainult oma ettenähtud 5W-30-et ja ära mölise kui mootor vanaks saab. Ja osta uus. Kui "valet" õli kasutad - trahv 1500 - 2000€. (tahmafiltri hind)
Sellel veel nii hull asi ei ole. Sel vist andis isegi veel EGR-i kinni panna, ei saanud ta kottigi aru ja tõmme ja kütusekulu paranes märgatavalt.
See on veel vana ja hea mootor.
Reaalse õlirõhu võiks ka ära proovida mõõta - vblla andur on väsinud.
Kui pole käepärast töökoda võtta, kes seda suudaks kommiraha eest ära teha, võib ka tavalise rehvimanomeetri 0- 6bar korraks külge aretada.
Kestma ta ei jää, aga korraks mingi pildi annab.
Vasta
#17

Viga selgeks tegemata aga mootori ostukuulutus juba lehes Big Grin
Kadunud papa tuleb meelde...
Ära rabele!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#18

(14-07-2016, 16:33 PM)Marko Kirjutas:  Viga selgeks tegemata aga mootori ostukuulutus juba lehes Big Grin
Kadunud papa tuleb meelde...
Ära rabele!

Tegelen jooksvalt sellega, et välistada anduri viga. Tõenäoliselt on viga ikkagi kulunud raamsaaaledes või/ja on ilmselt kulunud kõik asjad natuke ja see pisike  õlipump ei suuda toota niipalju lihtsalt. 
Ega ma seda mootorit just täna veel ei osta, aga teen eeltööd et leida inimene kel on selline mootor olemas ja soovib sellest vabaneda. Õnneks on tegemist sellise asjaga millel eriti turgu pole, samas pole ka eriti pakkumisi.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#19

Tervist.

  Kasutan  Teise foorumlase loodud teemat , sedapalju on ühist , et probleemiks õlirõhk , mis mootori tühikäigul on olemas ( õlirõhutuli kustub mootori käivitudes ) , pööretel 2 000 ja rohkem õlirõhutuli süttib , lased mootoril pöörded tühikäigule , sekundi pärast tuli kustub . Vahetasin mootoris õli ja filtri , muudatust pole . Kaua sedasi on õlituli põlenud ei tea , sõiduk Audi 80 , kahe liitrine bensiinimootor , võimu 66 kW .

 Vana õli väljalastes päris asfalt polnud , eelmisest õlivahetusest möödas pool aastat .

 Nõuandeid , soovitusi loeks hea meelega.

Edvard.
Vasta
#20

Kas sel autol nii ei ole et õlitulel ei lasta süttida madalal pöördel sest muidu jääks see tühikäigul vilkuma madala rõhu pärast?
Andurilt juhtme eemaldamisel ja massiga ühendades põleb õlirõhulamp tühikäigul?
Kindlasti oleks tark tegu mehaanilise manomeetriga rõhk ära mõõta ja siis edasi mõelda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne