Küsimused T-40 kohta

kas vana võimu on mõtet remontida? Paljuga ja kust kohast seda hüdrorooli saaks?
Vasta

Rooli kohapealt sellinne mõte:
Kas LTZ 55 rooli süsteemi ei anna panna kuna esisild on ju põhimõtteliselt sama?Sellel tehasest hüdrorool.

Aga nädavahetusel sõites tekkis mul imelik küsimus. Milleks on ültse käigukangil 4. käigu vastas tagurpidi  käik kui revers on olemas? Põkatsil pole.
Avatud lenilikele mõtetele. Ise mõtlesin, et järsku oli olemas ilma reversita versioon?

Edu
Veiko

MTJ.EE
Vasta

Ilma reeversita pole,kuid olen näinud kolme erinevat käikude varianti.
Vasta

(07-06-2018, 15:15 PM)AntsPants Kirjutas:  kas vana võimu on mõtet remontida? Paljuga ja kust kohast seda hüdrorooli saaks?

Vana võimu minu nägemuses suurt remontida pole mõtet, kuna temas kiiluvad keermelatil kruvid, sees on suured sisemised lekked, silindri pinnad kulunud ja hammassektor on reeglina ka kulunud.
Mul on uus ja kontrollitud pakkuda, kui seda just tahtmine panna. Kui ma peaksin teenusena enda variandi hüdrorooli tegema, siis detaile ja töömahtu arvestades oleks kordamine eelarvega ca 1000.

(13-06-2018, 17:38 PM)Veiko Varik Kirjutas:  Rooli kohapealt sellinne mõte:
Kas LTZ 55 rooli süsteemi ei anna panna kuna esisild on ju põhimõtteliselt sama?Sellel tehasest hüdrorool.
55A (nelikveolise) süsteemi panekuks tuleb muretseda 55A esisilla kandur, esisilla vedava hammaka korpus, silinder, roolivardad. Lisaks veel muu hüdrorooli nänn. Kui silndrit ja roolivardaid veel pakutakse, siis kanduri ja korpuse suhtes meil siin on saamisvõimalus olematu. Kui need kuskilt Venemaa avarustest leida ja siia viitsitakase saata, siis hinnad tuleksid ikkagi 100- 150 € per tükk. Kokku juba antud loetelu pealt 500- 750. Ma tellisin silindrite osas need (läheb 2 tükki; mõlemale poolele): https://www.pmkaubamaja.ee/et/hudrosilin...2-200.html . Nüüd ootan, millel poolakad suvatsevad need reaalselt hankida. Need mahuvad esisilla reduktori ja roolihoobade vahele.
Vasta

(14-06-2018, 09:21 AM)kunn24 Kirjutas:  
(07-06-2018, 15:15 PM)AntsPants Kirjutas:  kas vana võimu on mõtet remontida? Paljuga ja kust kohast seda hüdrorooli saaks?

Vana võimu minu nägemuses suurt remontida pole mõtet, kuna temas kiiluvad keermelatil kruvid, sees on suured sisemised lekked, silindri pinnad kulunud ja hammassektor on reeglina ka kulunud.
Mul on uus ja kontrollitud pakkuda, kui seda just tahtmine panna. Kui ma peaksin teenusena enda variandi hüdrorooli tegema, siis detaile ja töömahtu arvestades oleks kordamine eelarvega ca 1000.
Mina loobusin hiljuti samuti originaal roolivõimu remontimisest, sest ega ta peale korduvat lahti lappamist ja tihendite vahetamist õieti tööle ei hakanudki ja eelmisel nädalavahetusel lõpetasin enamvähem hüdrorooli peale ümber tegemise. Originaalvõim sai küll peale lahti võtmist natukene kergem, aga seda ainult suurema surve juures, kui pumba peal olev klapp välja võtta ja jagaja pool testi mõttes pimedaks panna.

Eks see, kas remontida tasub, sõltub muidugi võimendi enda seisukorrast ka. Kui ainult tihendid läbi, siis on minu nägemuses kindlasti mõistlik võim lahti võtta ja kõik tihendid ära vahetada, sest töö ise midagi keerulist ei ole, tuleb lihtsalt selgeks teha, mis ja kuidas lahti/kokku käib, et hiljem õigesti kokku saaks ja, et ka kolvi otstes olevad mutrid saaksid õige koha peal kinni keeratud, et lõtk õige jääks. Kui originaal võim korras on, siis toimib päris hästi ja nurisema ei pea. Tihendite osas peab ainult jälgima, et õiged tihendid saaksid. Minu käest käes läbi kaks erinevat tihendikomplekti, üks vanema T-40 pildiga, teisel mingi uuem variant. Vanema pildiga komplekti tihendid olid mõõdult valed ja vähemalt minu võimuga ei sobinud. 

Põhjused, miks hüdrorooli peale läksin, olid kulunud ja defektsed originaal roolivõimu detailid ja huvi hüdrorool ära proovida. Minul endal töötas originaal roolivõim juba algusest peale raskelt ja lahti võttes oli ka põhjus näha. Tehase poolt oli kolb selliselt sisse surutud, et korpuse peegelpinna sees olid sügavad vaod - võimalik, et midagi oli vahele jäänud. Lisaks oli kolb ise ka kõver ja tõenäoliselt ka klapp ja klapipesa kulunud. Ühesõnaga, oleks tulnud võimu detailid välja vahetada. Kuna eelnevalt sai siit loetud, et ka uute võimude ja detailide kvaliteet on allapoole arvestust, siis jäi ka uue võimu tellimine päevakorrast ära. Kusjuures, peale eelpostitaja tagasisidet Perikole, anti mulle uut roolivõimu küsides koheselt teada, et: "ega need korralikult ei tööta ja on pigem selleks, et vana masin liikuma saada". Ehk siis, tarnija võttis tehtud kaebuse teadmiseks ja andis saadud info ka järgmisele kliendile edasi. Smile

Mis Sul see enda variant hüdroroolist ette kujutab? Kas silindri või silindritega varianti või vana võimu ümber tegemist hüdrorooliks?
Vasta

Kas T40 jõuvõtuvõll peab mõlemat pidi pöörlema?
Mul kang läheb vaid endapoolsesse asendisse. Samas on kabiini põhjas auk, mis eeldaks, et on olemas ka teistpidi keerlemise võimalus.... Rolleyes
Kui on mõlemit pidi pöörlemine, siis mis sead, mis pidi pöörlemist vajab?
Tahaks niidukit omale Big Grin
Vasta

Ette poole lükates peaks vedu rataste pealt tulema.
Vasta

Ja tagurdades käib jvv. tagurpidi.Vahel vintsimisega on vaja olnud trossi lõdvaks lasta.
Vasta

Tsitaat:Mis Sul see enda variant hüdroroolist ette kujutab? Kas silindri või silindritega varianti või vana võimu ümber tegemist hüdrorooliks?
Silindritega varianti, roolivõimendi ümbertegemine on vaid agoonia pikendamine, kuigi mõtlesin ka sellele. Selle ümbertegemise töömaht on umbes sama suur, kui silindrite paika toppimine. Dosaatorpumba paigaldus vana roolivõimu kronsa külge on mitu korda hõlpsam, kui teda kabiini juurde vägistada. Kui huvi, vaata siia https://www.upload.ee/gallery/17381/T40_hydrorool.html . Täna keevitasin kokku ja keerasin paika. St rool on mul nüüd doosaatoriga ühendatud. Viimane pilt galeriis on voolikute eskiis, tehtud kiirelt põlve otsas. Selle puhul võivad tulla väikesed korrektiivid elust enesest. Esisilla tõmbasin alt ära, siis on parem silindrite kinntuspolte reduktori korpuse külge aretada ja rooligeomeetriat kontrollida. Poldid tegin valmis, varusin 2 16 poldi jaoks Belarussi koonust, mis ümber poltide käivad, et poldid külgsuunas loksuma ei hakkaks. Selleks peab korpuse augud koonusesse freesima. Nüüd ootan silindreid.

Edit. Tehtud ta saigi (pilte muudkui lisatud), kuid silinder tuli panna 1 Belarussi oma 210 kolvikäiguga, kuna algselt soovitud silindreid ei saanud. Voolikute projekt sellega seoses ka muutus, voolikud vastavate Banjo otstega, lühema (parema) paigalduspikkus oleks sobilik 1100, pikema (vasaku) 1200. Piltidel on 1300, mis on veidi pikk. Silindril on keere G3/8", dosaatorpumbal 1/2". Voolikud silindrile 3/8". Reduktori külge tuli vastavalt lühemaks lõigatud Belarussi silindri polt keevitada koos poltide alla minevate tugevdustega. Keevitasin mitme käiguga, vahepeal lastes jahtuda. Dosaatorpumba kaitseklapi reguleerisin ringi 120 Bar-i peale.
Vasta

Ja ettepoole asend käib siis koos peasiduriga, muidu sisse ei lähegi ja tahapoole, ehk siis sõltumatu, käib jvv siduriga.
Vasta

mihuke see JVV sidur veel on? Rolleyes
Mul seda vist polegi.
Ma kasutasin nn. peasidurit.
Mis vahe on ratastetest tuleva ja mootorist tuleval jõul?
Heina niita saab kummaga?
Vasta

(15-06-2018, 07:04 AM)pannkook Kirjutas:  mihuke see JVV sidur veel on? Rolleyes

See mis on suure siduri sees.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Üks sõltub mootori pöörlemiskiirusest,teine traktori liikumiskiiruset. Jutt siis jvv pöörlemisest.Pedaal sõidusiduri pedaalist vasakul.
Vasta

Mul on siduri pedaali kõrval väiksem pedaal ka.
Proovisin mõlemat korraga alla vajutada ja ükshaaval. JVV kang ette asendisse ei liigu miingi nipiga.
Mis puhul seda ratastega sünkroonis keerlemist kasutatakse üldse? Kas Sõltumatu pöörlemine ka millekski kõlbab?
Niita lattvikatiga saab selles asendis?
Vasta

Jvv mootori pealt ongi põhiline,võimaldades traktori edasiliikumist  kohandada agregaadiga.Niitmine toimub valdavalt 1 kuni 4 käiguga,see sõltub heinamaa seisust.
Vasta

(16-06-2018, 18:40 PM)pannkook Kirjutas:  Mul on siduri pedaali kõrval väiksem pedaal ka.
Proovisin mõlemat korraga alla vajutada ja ükshaaval. JVV kang ette asendisse ei liigu miingi nipiga.
Mis puhul seda ratastega sünkroonis keerlemist kasutatakse üldse? Kas Sõltumatu pöörlemine ka millekski kõlbab?
Niita lattvikatiga saab selles asendis?

Ole hea ja leia endale mõni eestikeelne traktoriraamat ning loe seda. Kõige paslikum on vast "Kolmanda liigi traktoristi õpik". Keegi ei hakka Sulle siin PM-töötaja IV taseme õppekava lahti kirjutama.
Vasta

https://www.kuldnebors.ee/80613537

Väga hea raamat T-40 kohta.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Hea viide, aga kas selles raamatus haakeriistade kohta ka midagi on?
Vasta

Ei ole,kuid ikkagi parim raamat.
Vasta

aitääh, et meelde tuletasite. Mul see raamat täitsa riiulis olemas Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne