horisontaalsed weberid vs. pidurivõim
#1

Tere
Tekkis mure, ehk targemad oskavad aita:
autol peal 2x weber dcoe40 koos sobiliku kollektoriga, aga kuskil ei ole väljavöttu piduri vaakumvöimendi jaoks. Kas kannatab ise auk sisse puurida ja stuts külge panna vöi mitte? Päris keeruline on kui auto kiiruse vähendamiseks peab pedaali peal püsti seisma.

terv
Rain
Vasta
#2

Augu puurimine ja stutsi panek ei tohiks küll mingit probleemi tekitada. Segusiiber karbas tekitab kollektorisse vaakumi. Vaakumit saab kasutada pidurdamiseks.

hp
Vasta
#3

Kui täpne on sobitus? Kui pole täpselt sellele autole arvutatud trompetid, siis pole suurt vahet, kust vaakumit võtta. Nagu eelkirjutaja ütles.

Aga korrektsuse huvides tasuks väljavõtted teha mitmest torust ja tuua ühte kokku. Siis mõjutab pidurdamisel sisselaskesse pääsev õhk kõiki kanaleid võrdselt. Aga see on juba peenhäälestus, tavakasutusel piisab ilmselt viimase silindri kanalisse puuritud M8 keermega avast ja banjopuldiga stutsist.

Kui on täpselt arvutatud sisselase, siis ütleb arvutaja, kust vaakumit saab Big Grin
Vasta
#4

(11-06-2018, 20:56 PM)v6sa Kirjutas:  Kui täpne on sobitus? Kui pole täpselt sellele autole arvutatud trompetid, siis pole suurt vahet, kust vaakumit võtta. Nagu eelkirjutaja ütles.

Aga korrektsuse huvides tasuks väljavõtted teha mitmest torust ja tuua ühte kokku. Siis mõjutab pidurdamisel sisselaskesse pääsev õhk kõiki kanaleid võrdselt. Aga see on juba peenhäälestus, tavakasutusel piisab ilmselt viimase silindri kanalisse puuritud M8 keermega avast ja banjopuldiga stutsist.

Kui on täpselt arvutatud sisselase, siis ütleb arvutaja, kust vaakumit saab Big Grin
Väljendasin ennast vast kehvalt, aga see mul mureks oligi, et kas lihtsalt ühele jalale tehtud stuts on piisav. kollektor on muidu eurocarbs-i toode.

terv
Rain
Vasta
#5

Kui ei viitsi arvutada, paigalda vaakumi tekitajaks eraldi pump.
Vasta
#6

Küsimus taandub vist sellele, et kui suur on vaakumreservuaar. kunagi ammu Krahvile sisselaset ehitades oli seal vaakumi ots ühes silindris.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

on ka juba olemas elektrilisi vaakum pumpasid.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#8

Alternatiivse vaakumi hankimise teema on siin foorumis täiesti olemas ja minu arusaama järgi üpriski tulemuslik oma kahe leheküljega.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=57417
Vasta
#9

(11-06-2018, 20:17 PM)pisipunk Kirjutas:  Kas kannatab ise auk sisse puurida ja stuts külge panna vöi mitte? 

Jah, kannatab.
Olen teinud ühte, kus samade karpade ja kollega oli nii juba tehasest tehtud. (alfa romeo 1300GT)

[Pilt: IMGP6572.jpg]

See stuts oli tegelikult kuulklapp, mis mäletamist mööda laskis ainult üht pidi läbi.
(kuigi, tal tavalise võimupauna küljes oli samuti veel ühtpidi klapp, noh see tavaline plastist nagu kõigil)
Pildil see vaakumi väljavõte on näha kohe elektrilise õlirõhu anduri kohal.
Varuosajoonisel punane ring ümber: SIIN PILDIL

Teine küsimus, et kas ühele tehtud stutsist piisab, siis arvan, et piisab.
Sel alfal tal oli kah ju ainult tagumise püti küljes. 1300/4 = 325cm3. Kui see jaksas piisavalt vaakumtada, siis mis seal enam arvutada. Smile
Mingit lisareservuaari ei olnud, sealt jooksis voolik otse täiesti tavalisse vaakumpadasse.

[Pilt: IMGP6627.JPG]

.
Vasta
#10

vot sellist kogemusel pöhinevat vastust ootasingi. suured tänud
Vasta
#11

Tuleb sellele ka tähelepanu pöörata, et kus autot kasutama hakatakse. Kui rajal, kus pöörded põhjas laulavad ja siibrid pärani lahti, võib juhtuda, et pidurdades vaakum netu ja pidureid nagu polekski. Siis ei aita ka sellest kui sisselase sõelapõhjaks puurida ja vaakumotsikuid täis panna.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#12

(14-06-2018, 22:04 PM)viplala Kirjutas:  ... võib juhtuda, et pidurdades vaakum netu ja pidureid nagu polekski...

Piduri ja gaasi jalg on üks. Kui nüüd hakatakse pidurdama, siis on segusiiber kinni ja vaakumit küllaga, eriti võidusõidus. Kui ei usu , mine sõida GAZ 51ga, millel vaakumkojamehed. Näitlik õppetund segusiibrist ja vaakumist.

hp
Vasta
#13

(14-06-2018, 22:36 PM)motamees Kirjutas:  
(14-06-2018, 22:04 PM)viplala Kirjutas:  ... võib juhtuda, et pidurdades vaakum netu ja pidureid nagu polekski...

Piduri ja gaasi jalg on üks. Kui nüüd hakatakse pidurdama, siis on segusiiber kinni ja vaakumit küllaga, eriti võidusõidus. Kui ei usu , mine sõida GAZ 51ga, millel vaakumkojamehed. Näitlik õppetund segusiibrist ja vaakumist.

Rallis pole piduri ja gaasi jalg sugugi üks,kui ei usu siis uuri!

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#14

(15-06-2018, 07:09 AM)hundu615 Kirjutas:  Rallis pole piduri ja gaasi jalg sugugi üks,kui ei usu siis uuri!

Jah tean, aga kui on vaja ägedaid pidureid, siis hobuseid ikkagi ei piitsutata. Nii, et vaakum on pidurdamise ajaks ikkagi olemas.

hp
Vasta
#15

(14-06-2018, 22:04 PM)viplala Kirjutas:   Kui rajal, kus pöörded põhjas laulavad ja siibrid pärani lahti, võib juhtuda, et pidurdades vaakum netu 

Klassikalised rajamehed ei kasuta üldse mingeid võime, et üllatusi poleks.
Sama mootoriga (1300cm3) sõitis Alfa Romeo ka rada, kereplekid olid alumiiniumi vastu vahetatud, mootor kuni 170 hobujõuni peale keeratud, topeltküünlad pandud ja pidurivõim minema visatud. Auto kaalus 750kg.
Võim on nõrkadele... Toungue

[Pilt: r-14-p8097795.jpg]

.
Vasta
#16

(15-06-2018, 10:20 AM)stihl Kirjutas:  Võim on nõrkadele... Toungue

Pidurid on nõrkadele Big Grin

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#17

(15-06-2018, 10:50 AM)viplala Kirjutas:  
(15-06-2018, 10:20 AM)stihl Kirjutas:  Võim on nõrkadele... Toungue

Pidurid on nõrkadele Big Grin

Lisaks on pidurid kiiruse surm :Smile
Vasta
#18

ehh, sai proovitud ilma vöimuta küll, aga suurelt kiiruselt ikka järsu kurvi jaoks läheb pidurdustee mötetult pikaks kuna suht reaalselt peabki peal püsti seisma, et möjuma hakkaks. eriti kui klots veel külm on. vasaku jala pidurdus jääb pigem kiirete kurvide ja kaalujaotuse muutmise jaoks, seega sinna ilma vöimuta/hetkel piisav.
Vasta
#19

Nagu Marko eelpool mainis minule tehtud sisse laske kollet siis arvan, et võin sõna võtta.
Lasin siis teha oma VAZ autole sisselaske kolektori Webber karburaatorite jaoks ja kui mälu ei petta siis Vaakum/imu voolik oli minul projekteeritud just kolmandasse silindrisse, et mitte koormata 4 silindrit mis niigi kõigenõrgema õlitusega jne.
Ei läinud sinna külge lihtsalt voolik ja tühi toru vaid ikka selline imevigur kus kuul sees ja isegi vedru oli mis ühtepidi laseb vaakumil tekkida ja teisipidi survet sinna ei luba minna Big Grin
Miks selline lahendus ?
Kui oled sõitnud nööriotsas ja pidurdamiseks kasutanud ka käiku siis tead, et see vaakum ei kukku ennem kui oled vajutanud jälle pidurit ja usu sa ei jõua niipalju pidurit vajutada, et sealt saaks vaakum otsa.
Samas VAZ insenärid on kõikidele autodele selle imu/vaakum vooliku just sisselaskesse projekteerinud ja pidurid toimisid küll ja veel aga vähe paremini oleks saanud just selle kuul klappiga. 
NB. See kõik on lihtsalt minu teooria mis kindlasti ei pretendeeri absoluutse tõeni aga minul vähemalt nii toimib !
Vasta
#20

(15-06-2018, 20:19 PM)Qunts Kirjutas:  ...Vaakum/imu voolik oli minul projekteeritud just kolmandasse silindrisse, et mitte koormata 4 silindrit mis niigi kõige nõrgema õlitusega jne..

Ma ei saa nüüd aru, kuidas koormab vaakumi võtt silindrit. Kui ta üldse mingit mõju avaldab, siis ta teeb segu lahjemaks ja see silinder töötab just nõrgemini. Teine asi on see neljanda silindri nõrgem õlitus. Jah, teoreetiliselt võib sellel mingi tõepõhi olla, aga tegelikus elus on kõigil silindritel (ehk kepsud, nukid, ...) piisav õlitus olemas. Ja kui pole, siis on mootoril midagi viga, aga mitte neljas silinder pole süüdi.

hp
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne