(16-06-2018, 08:25 AM)wagoneer Kirjutas: (16-06-2018, 07:35 AM)v6sa Kirjutas: (15-06-2018, 23:01 PM)wagoneer Kirjutas: ...
Me mõlemad olime süüdi liigses uljuses. Aga meile mõlemale keerati ette ja avarii põhjustajaks oli autojuht. Aga kasti ei lähe autojuht vaid üldiselt ikka mootorrattur.
...
Väga hea kirjatükk. Ning teadlik ettekeeramine ON sigadus.
Aga kas saad käsi südamel vanduda, et kui oleksid tulnud lubatud kiirusel, ei oleks pöörav auto eest jõudnud?
Ma ei saa käsi südamel vanduda,aga saan päris kindlasti öelda,et kui oleksin tulnud lubatud 50km/h oleks ma
1. näinud aegsasti,et auto keerab ette(aega oleks olnud piisavalt reageerimiseks)
2. auto oleks jõudnud manöövrit edasi sooritada kuna buss oleks möödunud ning mul oleks ilmselt suht vabalt olnud võimalus auto tagant mööduda.
Aga see on tagantjärgi tarkus. Igaljuhul oli mul õnne natuke rohkem kui sõbral.
Mulle on jäänud mulje, et mõningatel autojuhtidel kipub olema kas sisemine kius või psühholoogiline eneseõigustamine mootorrattale ettekeeramise ja avarii põhjustamise järel. Ei tea kas vaadatake omaarust et ei tuleks autot ning mootorratas ei osatagi oodata vms.
Endal oli 2008. aastal avarii, mille käigus ringteele anna teed märgi alt sõitis mulle ette üks Peugeot 406. Autokoolist oli ja on siiani meeles õpetus, et sellises olukorras peab ette sõitnud autole pihta sihtima kuna kui autost mööda ennast mujale sodiks sõita autojuhi pärast, siis suure tõenäosusega autojuht kehitab õlgu ja sõidab minema. Sõitsin siis oma algsel trajektooril pidurdades ja seetõttu kukkudes autole pihta, ühtki luud ise ei murdnud, ainult põrutused ja sinikad. Peugeot roolis olnud tädi väitis, et mina olevat ületanud kiirust ja seetõttu ta ei näinud mind ning mina peaks ikka süüdi olema. Autojuht seejärel poovis ka omaalgatuslikult autot liigutada avariikohalt et liiklust ei blokeeriks, aga õnneks oli tsikkel auto all kinni ja see tal ei õnnestunud. Ise olin sellel ajal šokis ja ei osanud toimuvast olukorrast ja tema jutust mitte midagi arvata.
Hiljem kui kiirabi oli mind üle vaadanud ning politseiga koos pabereid täitsime väitis autojuht jälle sama, et mina peaks ikka süüdi olema kuna kiirust olevat ületanud. Politsei sai lausa kurjaks tädi peale põhjendustega, et anna teed märgi alt peab teistele teed andma isegi kui nad peaks kiirust ületama ning antud ringtee (Pärnus Aia-Karja tn oma) on nii väike, et siin ei saa tahtmise korra minu trajektooril lubatud kiirusegagi sõita, kiiruse ületamisest rääkimata.
Ja 2 aastat tagasi oli sõbral samasugune olukord Tartus, et tsiklile sõitis tädi autoga anna teed märgi alt ette. Kiirus oli väike ning tsiklistil polnud õnneks mitte midagi viga. Ja jälle samasugused eneseõigustused, et kindlasti ületas kiirust ja polekski saanud märgata nii kiiresti sõitvat tsiklit. Kui politsei kohale jõudis ja tsiklimehe poolel oli siis hakkas tädi ka politseid sõimama, et nood tsiklimehega mestis on ning autojuhti süüdlaseks tahavad teha. Antud tädi sai kohe kindlasti oma ülbuse tõttu ka avarii põhjustamise eest trahvi.
Et minul siis sellised omamoodi veidrad kogemused, et autojuhtidel kipub ikka õigust üle jääma kuigi ise 100% süüdi ollakse.
Võimalik, et seal taga stereotüüpne suhtumine, et mootorratastega sõidavad ainult huligaanid, tsiklijõugu liikmed jms. pätid, kes oma olemuselt on juba pahad ja süüdi ning korralikud kodanikud on alati kannatajad. Samamoodi siin teemas on ju kohati näha olnud suhtumist, et tsikliga sõitmine on mittevajalik ülbitsemine ja poosetamine ning korralik (töö)inimene sõidab ikka ainult autoga oma vajalikke sõite.