(18-06-2018, 21:13 PM)kr8nik Kirjutas: (18-06-2018, 15:26 PM)klaave Kirjutas: Igatahes minu töö masinal on 100 km/h spidokal veel täiesti trahvivaba maanteel ja nii lihtsalt on. Räägitakse küll, et ajaliselt ei võida, aga minul on 100 versta seljataga, sul on veel 20 jäänud veereda, saan lõuna ära süüa, või midagi muud kasulikku selle 15...20 minutiga teha.
100-ga sõites läbid 100 kilomeetrit ühe tunniga, 90-ga sõites 1 tunni ja 7 minutiga. 7 minutit võitu, õnnitlen!!! Aga see kehtib siis, kui saad need 100 km läbida kogu aeg 100-ga sõites. Tegelikus elus pole see võimalik - ikka jääb mõni aeglasem sõitja ette, kellest möödasõiduks tuleb võimalust oodata, lisaks mõned ristmikud, kus tuleb pööramiseks hoog maha võtta. Ja 100-ga sõites võtab nii pidurdamine, kui ka lõppkiiruse saavutamine pisut rohkem aega kui 90-ga sõites. 90-ga sõites tuleb kindlasti ka vähem möödasõite teha, seega ei kulu nii palju aega ka nende peale. Seega reaalses elus kahaneb see teoreetiline 7 minutit nii väikeseks, et selle ajaga ei jõua sa isegi toitu külmkapist mikrouuni tõsta, rääkimata söömisest ja millegi muu tegemisest.
Karm reaalsus, aga midagi pole parata...
Ma hakkasin Talverallisid tegema 33-aastasena. Ja sellest ajast ma enam väga ei kihuta ka. Sest omal nahal teadlikult testides KESKMIST kiirust saad aru, kui mõttetu on Eesti piires sõge kihutamine! See on otsast-otsani nii mõttetu, sel pole suurt mõtet isegi Tln-Värska puhul talvel pimeda-libedaga! Suvel veel...
Ja olen teinud reaalseid teste saamaks maanteel KESKMISEKS 90 km/h ja kuradi raske on isegi nädalavahetuste õhtutel! Jah, alati olen saanud aga see on tähendanud TEGELIKULT vahepeal päris arvestatavat kiiruseületamist! Olen seda teindu siis digiseadmega Prn-Tln ja Trt-Tln lõikudel sildist-sildini. Tartust on asi lihtsam, vähem kiirusepiiranguid, Pärnust päris korralik andmine ja LSi rikkumine. Suvel 110 alaga saab aga asja paremaks ja kiiremaks - siis saadki selle 30+m/s keskmise kätte. Aga ajalist võitu Eestis väga ei saa...
Puhas mata: 90 km/h ehk 25 m/s vs 108km/h ehk 30 m/s. Aeg 1 tund. Iga MINUTIGA läbid ühel puhul 1500 meetrit, teisel puhul 1800 meetrit. Vahe OLEMATUD 300 meetrit MINUTIS! Tunnis 18 kilti väga "arutult" kõrge keskmisega sõites annab ajaliseks eduks 12 minti. Kui arvestada sisse ka mõõteviga ja GPS-põhisus, siis oleks kiirteel 31,6 m/s ja tavateel 25,9 m/s. Eestis on võimalik sõita kuni 50 km sellise kiirusega,
mööndustega 70km (Maardu-Haljala rist "pausidega") jutti. Pikim võimalik jutti kihutamine oleks Rakverre sõites ja siis on reaalne
legaalne ajavõit
9 minutit... MILLEST me räägime??? "Hullu" pannes saad 15 minti kiiremini. Muud lõigud, isegi Kosele, on nii lühikesed, et ajavõit on mõned minutid. Küll on see ajavõit tuntav, kui nüüd saame Ringteel ja Kose mahapöördeni kiirelt sõita vs endine läbi Aruküla Alaverre rahulik kiiruspiirangutega sõitmine. Aeg ämma juurde minekuks on vähenenud märgatavalt tänu parematele teedele. 20% on märgatav võit, kuid olulisem on pingevaba sõit. Laiad ja siledad euroremonditud joonte ja helkurpostidega teed on pimedas ikka vägapalju pingevabamad sõita.
Et saada nii kõrge keskmine ja "soovitud" ajavõit (näiteks Tartust tulles 20 minti kiiremini) TAVAmaanteel, peab vahepeal sõitma julgelt 140-150 km/h - keskmiseks
Ma ma olen ka seda teinud ning mõõtnud ja see on päris karm andmine VÄGA HEA autoga, millega võiks linnavahel foorirallit tehes tsikliste "mõnitada"
Konkreetselt oli korra autoks WRX Sti ja eelmise sajandi lõpus korra ka öösel Astraga (diisliga punn põhjas elik kellal 170
). Sama, kui täna minna OjaTomi käest võtta viimane "kange" paljuvedune
350-jõuline FocusRS ja pisut uulitsatel mürada tänaste autode "keskmise" võimekusega võrreldes.