Haagise valik

(22-07-2018, 10:27 AM)PSV Kirjutas:  
(21-07-2018, 22:24 PM)Tegelane5 Kirjutas:  
(21-07-2018, 20:19 PM)meli666 Kirjutas:  Teises suunas küsimus. Vahetasin autol haagise pistikut ja selline imelik oli küljes olev. Sees on lisa ühendusklemm, mis siis haagise pistiku auto küljest lahti ühendades sildab selle lisaklaemmi udutulega. Auto 2000 alguse Audi A4. Miks see vajalik on?
  

 Vbolla selle ratsiga kustub käru pistikut sisse pannes(pigem katte luuki üles tõstes) auto udutuli ära, mida nagunii pole käru korral vaja?
Enamus normaalsetel pistikutel on nii, et kustutatakse udutuli ära. Auto udutuli tekitab kärult peegeldades taha punase seina, mis pikapeale on väsitav. Küll ei viitista pistiku paigaldamisel selleks õigeid ühendusi luua. Seda ka autoesinduses järelturu konksu paigaldades. Kogemus Fakto autoga olemas.

Samas on tagumist udutuld vaja umbes kord aastas nagunii. Eriti bad luck peab olema kui just sel päeval satud haagissuvilaga ringi sõitma.
Vasta

Pealegi tagumisi udutulesid VÕIB kasutada, aga ei PEA kasutama. Kuna asulas ei või kasutada, siis ega eriti ei viitsi ka klõpsida seda asulatest läbi sõites sisse-välja ja üldiselt ei olegi kasutanud.
Vasta

PSV kirjutas:"   Küll ei viitista pistiku paigaldamisel selleks õigeid ühendusi luua. Seda ka autoesinduses järelturu konksu paigaldades. Kogemus Fakto autoga olemas."

Ei makasa kõike uskuda, mis isegi kirjutatud-joonistatud on.... Tuntud Tiki-Treiles  ehk Bestnet AS lubab oma hoolduse lehel  parajat segapudru pistiku joonisel  joonise numbrid, ja lõiked on ok ja tagantvaates, kuid joonis ise on joonistatud EESTVAATES.  

Ärge seda joonist kasutage!   Masendavad tänapäeva "insenerid"

http://www.tikitreiler.ee/hooldus/pistiku-skeem

Parim ja lollikindlam skeem-foto isehakanud elektrikutele....

http://haagiseosad.ee/?axs%5Bgw%5D=%2Fax...ection.jpg&alt=Haagise+pistiku+skeem

Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Puust ja punaseks
http://www.respo.ee/et/Lisavarustus/Pist...tiku-skeem

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Kasutan ka seda Respo joonist, tööl välja prinditud ,kuigi see on juba pähe kulunud, milline klemm millise tule oma on.
Vasta

(20-07-2018, 15:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Aga O1 - siis ei ole rehviprobleemi EGA probleeme selle sama haagise kasutamisel 3500kg täismassiga auto sabas. Nimetatakse "universaalsuseks" Wink

Ainult rehviteema pädeb. Kui Micra täismass on 1475 kg, jääb B katiga lubatud haagise täismassiks 3500-1475=2025 kg. Mida on väga palju rohkem, kui lubatud 800 kg piduritega. Seega kogu juhtimisõiguse teema langeb suvalise <2000 kg haagise puhul ära. Ainus mure suurematega on see, et nende tühimass on suurevõitu ja koormale jääb vähe.

Autoringi koostamisel loeb tegelik mass, mis ei tohi olla suurem autole lubatust. Sealhulgas (vertikaal)koormus haakekonksule!

O1 kategooria piduritega haagised on hinnalised, kuna on nišikaup. Kas kodumaised tootjad ei paku? Tiki, Respo, Brentex? Kodulehel neil ei paista, aga kui küsida? Kewnerist pole mõtet küsida, nad ei saa isegi laiatarbekauba tähtaegse tootmisega mahaSad Neptun juba tuli.

Samas on väga tervitatav, et keegi mõtleb natukenegi end aja teiste ohutusele. Cool

Kasti all olevate rataste üks põhjusi on ka tõstukitega laadimine - kui ported käivad maha ja haagis muutub platvormiks, saab laadida igast küljest.

1,5x3 kastiga kerghaagisele tellisealustToungue ei pane kuidagi silla peale ilma tõstuki (keelatud) käpapikendusi kasutamata või haagist lõhkumata.
Vasta

(23-07-2018, 08:48 AM)v6sa Kirjutas:  
(20-07-2018, 15:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Aga O1 - siis ei ole rehviprobleemi EGA probleeme selle sama haagise kasutamisel 3500kg täismassiga auto sabas. Nimetatakse "universaalsuseks" Wink

Ainult rehviteema pädeb. Kui Micra täismass on 1475 kg, jääb B katiga lubatud haagise täismassiks 3500-1475=2025 kg. Mida on väga palju rohkem, kui lubatud 800 kg piduritega. Seega kogu juhtimisõiguse teema langeb suvalise <2000 kg haagise puhul ära. Ainus mure suurematega on see, et nende tühimass on suurevõitu ja koormale jääb vähe....
Miks nüüd ainult Micrasse kinni kiilud?
Mul nt  2 autot igapäevaselt kasutusel, üks väike millele võib 1500 kg haagise taha panna aga ei taha, teine aga millele võib 3500 kg haagise taha panna, aga b-kat ei lase üle 300 kg "päris" haagist kasutada. Üle jääb vaid universaalne kerghaagis mõlema auto jaoks, seega oleks piduritega O1 väga ok.

Enamasti on mul haagist vaja just suuremõõduliste a la ehitusplaatide veoks, st et kasti sisemõõt peaks olema min 1,5x3 m + vähemalt 5 cm mõlemasse suunda (nt 1,6x3,1 m), kandevõime pole niiväga oluline, rasked ja väikesed asjad saab ju autokastis ära vedada, sel on ametlikku kandevõimet üle tonni. Aga meie tootjate lehtedelt päris sellist nagu vaja ei leia
Vasta

(23-07-2018, 09:14 AM)honkomees Kirjutas:  Miks nüüd ainult Micrasse kinni kiilud?
...
Sest küsimus oli püstitatud Micra tõttu. Tõsi, seda võib laiendada paljudele olematu haagisemassiga sõiduautodele.

Sinu vajadused erinevad ilmselt oluliselt Micra omaniku omadest Big Grin Seetõttu ei ole temale sobiv lahendus Sulle kohane.

1,6 laia haagist letikaubana pakuvad vaid välismaised tootjad, aga tegema on selle valmis muidugi ka kohalikud. Iseasi, kas sa hinda maksta raatsid. Big Grin Samas, Respo lipumastiveohaagise hind olevat olnud samas suurusjärgus analoogidega välismaalt.

Minu lahendus silorullide veo probleemile oli CE load ja O2 haagis "polutorka". Pealekauba tulid rambid veereva laadimiseksWink Sinul on ilmselt mõni teine lahendus paslikumWink
Vasta

(23-07-2018, 09:29 AM)v6sa Kirjutas:  1,6 laia haagist letikaubana pakuvad vaid välismaised tootjad, aga tegema on selle valmis muidugi ka kohalikud....
Minu lahendus silorullide veo probleemile oli CE load ja O2 haagis "polutorka". ...

no kui nt nendele saaks kerge vaevaga mingid vineerist pordekõrgendused panna siis oleks ju ok, sisemõõt 10x166x305.
Eks ma ise ka mõtlesin polutorka peale, aga tõsisema veduki jaoks peaks E-kati load tegema, aga 60 eluaasta kandis tundub igasugu eksamite tegemine kahtlane tegevus. Samas väiksemast autost on kahju, ilmselgelt jääb nii tema omamass kui kere tugevus sellele haagisele alla ... ehkki tootja lubab 1500 kg piduritega haagist. Paar korda olen vedanud töö juures olevat 1700 kg  tühja haagist selle autoga ja juba kütusekulu muutus on drastiline.
Vasta

Sul on mitu muret, millel paraku erinevad vastused. Eks pead ise kaaluma, mis on see määrav mure.

Esiteks kütusekulu tõus - see on vältimatu alamõõduliste mootorite puhul. Kui minu pereuniversaali 3,2 TD puhul lisab polutorka täiskoorem silo (kaks rulli) vaid 2l, siis sama asi 1,4 turbobensukaga Peugeot 5008 puhul kolmekordistab kulu (7 pealt 21le). Seda siis maanteekiirusel liikluse rütmis püsides. Klonksvaageni 55 kW TD ei jaksanud sama koormaga üldse mingis rütmis püsidaSad

Teiseks plate erimõõt - kui rattaid kasti alla ei pane, siis tähendab 1,6 lai kast üle kahe meetri laia käru. Kas tahad nii laia asja alati tirida mõne väikese asja pärast? Minu lahendus paarile plaadile on Respo haagisesse laaditavad 4 alust, mis kenasti "põranda" porteservast ülespoole toob. Seod koorma viisakalt kinni ja muret ei ole. Hea väike "äkknäkk" suvalisel ajal sappa võtta, mille vedamine ei maksa suurt $ittagi. Kuni mõnesajakilosed asjad kannatab ka otse portedele toetada.

Kolmas asi on olemasolevate haagiste ümberehitamine. Mõistuse piires ei sega see kedagi. Aga vahel näed ikka sääraseid "pordekõrgentusi" mitmekordselt ülekoormatud rendihaagistel puukoormaga linna poole vuramas pühaba õhtuti, et võtab kõhedaks... Ehk Sinu lingitud haagisele saab vineerist ported tekitada küll täitsa mõistliku hinnaga, aga nende koormustaluvus sõltub juba kinnitusest.

Ehk ei  ole olemas universaalselt asja. Micramees ei saa endale lubada 800-kilose tühimassiga haagist, aga vaevalt ta tahakski. Sama haagis Hiluxi taga BE lubade omanikule on aga väga mokkamööda. Ning täismõõdulise kaubiku juht läheb halliks, kui ta peaks mingi pisikese piduritega Neptuniga kuhugi mulku end tagurdama Big Grin, mis Micrasugusega on käkitegu.
Vasta

(23-07-2018, 12:35 PM)v6sa Kirjutas:  Sul on mitu muret, millel paraku erinevad vastused. Eks pead ise kaaluma, mis on see määrav mure.

Esiteks kütusekulu tõus - see on vältimatu alamõõduliste mootorite puhul. Kui minu pereuniversaali 3,2 TD puhul lisab polutorka täiskoorem silo (kaks rulli) vaid 2l, siis sama asi 1,4 turbobensukaga Peugeot 5008 puhul kolmekordistab kulu (7 pealt 21le). Seda siis maanteekiirusel liikluse rütmis püsides. Klonksvaageni 55 kW TD ei jaksanud sama koormaga üldse mingis rütmis püsidaSad

Teiseks plate erimõõt - kui rattaid kasti alla ei pane, siis tähendab 1,6 lai kast üle kahe meetri laia käru. Kas tahad nii laia asja alati tirida mõne väikese asja pärast? Minu lahendus paarile plaadile on Respo haagisesse laaditavad 4 alust, mis kenasti "põranda" porteservast ülespoole toob. Seod koorma viisakalt kinni ja muret ei ole. Hea väike "äkknäkk" suvalisel ajal sappa võtta, mille vedamine ei maksa suurt $ittagi. Kuni mõnesajakilosed asjad kannatab ka otse portedele toetada.
...
Eks kütusekulu ja muidu auto hoidmise pärast eelistangi koormat vedada kastikaga, millel nii massi kui jõudu selleks jagub ja käru tahapanekust suurt midagi ei arva. Aga tavalist kitsast käru ei näe küljepeeglitest auto tagant, ainult kui auto kast tühi ja tagaporte alla lastud, siis salongipeeglist näeb, kas käru ikka sabas tilbendab ja koorem ka seal peal on  Big Grin . Kui autol tagaporte üleval, siis ei näe portekõrguseni laetud käru peeglitest üldse. Käru vedamisel võtan tavalisetl kastikatte maha ja lasen porte alla. Tagurdamisel ilmub käru küljepeeglitesse alles siis kui juba üsna risti on, st et laiem käru on igatepidi mugavam majandada. 
Eks siiamaani on need mõne plaadised koormad veetud käru portedele toetades, aga üks nikerdamine on ja korralik kinnitamine, et liikuma ei hakkaks, on ka probleem. Ja kui remonti teed, siis läheb ikka mõnikümmend osb ja gyproki plaati vaja.
Vasta

väga huvitav.
kas te tõsimeeli vaatate ostumõttega kerghaagiseid, mille kandevõime on viis ja poolsada kilo?
Vasta

Kui kerghaagise täismass on definitsiooni järgi 750kg, siis 550kg kandevõime on ju täitsa mõistlik ja arvestatav.
Vasta

nojah, kui nii arvatakse, siis küllap on.
ise vaataks küll pigem selliseid, kus kandevõime saja või kahesaja kilo võrra väiksem.
aga maitse asi muidugi.
Vasta

(23-07-2018, 16:59 PM)diesel Kirjutas:  väga huvitav.
kas te tõsimeeli vaatate ostumõttega kerghaagiseid, mille kandevõime on viis ja poolsada kilo?

Ei saanud irooniast aru!
Reaalselt on käru vaja just suuremõõduliste asjade veoks nagu ehitusplaadid või mööbel, st et kaal on tegelt vaid paarsada kilo heal juhul, enamasti veel vähem. See, mis numbrid on kärutootja sinna kirja pannud, ei ole oluline praktilises elus, vaid politsei jaoks.
Väikesed [1,25x1,85(2,5)m] ja rasked (1-1,5t) asjad käivad autokasti, tegelt olen kastis vedanud ka 2 tihu 3 m palki saekaatrisse, no on pool meetrit üle allalastud porde serva ja siis, raskuskese on niikuinii kastis.
Vasta

mis siin ikka iroonitseda.
kui ikka vedada on vaja porolooni või penoplasti, siis kõlbavad need paarisaja kilose tühimassiga "haagised" ka.
Vasta

(23-07-2018, 18:58 PM)diesel Kirjutas:  nojah, kui nii arvatakse, siis küllap on.
ise vaataks küll pigem selliseid, kus kandevõime saja või kahesaja kilo võrra väiksem.
aga maitse asi muidugi.

saan aru, et arvad neid suure kandevõimega kerghaagiseid olevat nõrgad, kas nii?
Mina arvan, et ära lagunevad nad kõik, kui hoorata. AGA kandevõimeks märgib tootja selle, mis tekib tehte 750 - tühimass tulemusena ja reaalselt kannavad nad selle ka ära aga mitte igapäevase koormaeeslina. Kui osta käru kodukasutuseks, siis on mõistlik osta kerge ja suure kandevõimega, saab need paar üksikjuhtu ära teha ilma seadusega vastuollu minemata ja ülejäänud 99,99% juhtudel on hea kerge käru taga.
Vasta

(23-07-2018, 13:16 PM)honkomees Kirjutas:  ...Eks siiamaani on need mõne plaadised koormad veetud käru portedele toetades, aga üks nikerdamine on ja korralik kinnitamine, et liikuma ei hakkaks, on ka probleem...

Mina toetasin ühe plaadiserva portele, plaadid olid diagonaalis. Nii pole kinnitamisega väga probleeme, sest suurem osa raskust toetub ikkagi kastipõhja.

hp
Vasta

(23-07-2018, 20:52 PM)meli666 Kirjutas:  Siiski, mõnevõrra kahetsen, et ei võtnud platvormi. Sai siin korstnatelliseid veetud. Platvormil oleks porte külje pealt ära võttes kohe tõstukiga silla keskele saanud aluse panna.
Tavahaagisega aga pidi tagantpoolt natuke nipitama ja kahvlitega koormat õige koha peale tõukama.
Siiski oli kindel soov Respo ja platvormi nad ei pakkunud. Platvormi torsioonvedrustus polekski ehk nii hull olnud.

Ma arvan, et kui sa oleks neid telliseid platvormiga vedanud, mõtleksid nüüd, et tavahaagis oleks ikka parem olnud. Laadimine on küll nadim, aga vähemalt inimlik sõita.
Sõiduautohaagised, millel koormaplatvorm on ratastest kõrgemal, on väga tundlikud suure erikaaluga koormate suhtes, s.t. näiteks ühte rasket alust on nendega jube nadi vedada. Kipuvad hirmsasti "noogutama". Sama raskus ühtlaselt jaotatuna ei ole nii hull.
Vasta

Miks peaks ostma väiksema kandevõimega haagise isegi siis kui enamasti vead kergeid materjale. Täiesti ootamatult võib tekkida vajadus ka raskemat kraami vedada. Haagist ju iga aasta ei osta ja kui juba osta, siis võiks vajadusel hakkama saada ka suurema raskusega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne