Kompaktne matkakas kaubikust - Iveco Daily ´18
#81

oi kui palju on pisikesi detaile millega tegeleda ja aeg tiksub
kõige nende väiksemate asjade kõrval sai vahepeal ka nüüd pandud üks iste pöörama
hea kui on garaaži hoovis veel teisigi tegijaid kes aitavad s.t.
kuna mul omal keevitust ei ole siis hr. Wagoneeri abil sai taasliidetud vahepal lahti lõigatud pöördalus ja see siis istme ja raami vahele paigaldatud

ja ta töötab ja pöörab ….

 [Pilt: t760_IMG_20180708_133329.jpg]

kogu kuudi osasse on nüüd siis maha saanud aluspõrand
sellesse lõigatud istmesiinide sooned
veepaak ja pump hakkavad oma kohta leidma
külma vee trass paagist kraanide ja tulevase boilerini sai kah paika
kööki tekivad vaikselt riiulid ja sahtlid
esimene ajutine töötasapind asendus järgmise ajutise pinnaga
dushialuse(le)sse hakkasin tegema wc poti alust - kas tuli välja veel ei tea eks midagi ikka
madratsid sai hangitud
….

aga teha on veel palju ja lõpetada palju poolikuid asju
nagu maja ehitus - müürid tulevad ruttu ülesse aga põrandaliistud millal need ? Big Grin
Vasta
#82

Tähelepanelik tehnoülevaataja võib sest kaptenitoolist probleemi välja mõelda...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#83

Veesüsteemiga arvesta, et meil on vahest ka miinuseid õhus. Märksõnaks on tühjendusvõimalused.
Vasta
#84

Tühjendamine saab olema nii manuaalselt kui ka automaatselt kasutades nn. frostcontrol ventiili.
Vasta
#85

Ülevaataja kes kaptenitoolist probleemi võiks leida leiab neid enne kui toolini jõuab.
Iseenesest olid need pöördalused täitsa TÜV tooted.
Vasta
#86

(08-07-2018, 20:10 PM)Marko Kirjutas:  Tähelepanelik tehnoülevaataja võib sest kaptenitoolist probleemi välja mõelda...

Miks ei tea,paljudel bussidel on tehase poolt kapteni toolid,kaasa arvatud minu Trafic Generation varjandil,mõlemad eesmised pöörlevad.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#87

(08-07-2018, 21:15 PM)hundu615 Kirjutas:  
(08-07-2018, 20:10 PM)Marko Kirjutas:  Tähelepanelik tehnoülevaataja võib sest kaptenitoolist probleemi välja mõelda...

Miks ei tea,paljudel bussidel on tehase poolt kapteni toolid,kaasa arvatud minu Trafic Generation varjandil,mõlemad eesmised pöörlevad.

Käisin Ivecot Meelise juures vaatamas kohe ostupäeval ja kapteni toolid olid tehasest olemas. Ma ei teagi, miks ta nüüd seda veel nokkima peab. Pedant on. Vist oli määret vaja kusagile lisada, et kergemini pöörleks. Ja miks peab määrdenipli külge keevitama, vast keeras vindi üle.

hp
Vasta
#88

Grossglockner Hochalpenstrasse.

[Pilt: t760_IMG_20180730_110648.jpg]
Vasta
#89

Tõeliselt ilus koht puhkuseks. Ma just veetsin just nädala seal "eelmäestikus"
Vasta
#90

See pilt on tänane.
Kui olen tagasi siis saab ka bussist kirjutada.

Ilus on aga väga vähe öeldud.
Vasta
#91

See on tõeliselt äge koht, piduritele eriti ei meeldi....
Vasta
#92

Olen kunagi selle strasse läbinud nii paksus udus et vaevalt 10 m kaugusele nägi, peale sõidurõõmu muid emotsioone väga ei saanud  Big Grin
Vasta
#93

See ei ole udu, need on pilved  Big Grin
Vasta
#94

Sind on nähtud, kas selleks korraks reis läbi?
Vasta
#95

Ok  Big Grin
Nähtamatuks siis ei jää  Cool
2 nädalat on prooviks hea küll.
Hetkel just sai ka 5000 täis seda sõitu.
Kodus veel ei ole.
Vasta
#96

Sa tulid enne Iklat vastu, kui tahad jääda nähtamatuks tuleb sõita Skodaga  Big Grin
Vasta
#97

(06-08-2018, 22:03 PM)AsTroSS Kirjutas:  Sa tulid enne Iklat vastu, kui tahad jääda nähtamatuks tuleb sõita Skodaga  Big Grin

Ma tee peal ainult skodasi näengi , mõnda neist vaatan eriti hoolikalt Big Grin
Vasta
#98

24 juuli nägin vist suwalkis? Mõtlesin et vaatan nr märki autoteemas, kas on sama aga ei näinud siin seda
Vasta
#99

99%, et see olin mina jah seal Suwalkis ehk jälle jäin vahele Big Grin
23. õhtul Tallinnast alustades ei jõudnud kaugemale kui LT/PL piirile ja siis hommikul sealt läbi Suwalki edasi.
reisi jooksul sai kohatud üsna ja üsna mitmeid ehk päris palju uue ninaga Iveco autosid mis suures enamuses olid muidugi treilerid vms. aga ka bussid ja kaubikud kuid seda värvi mitte ühtegi.

samas alustades tagantpoolt siis kokkuvõtteks olen bussiga päris rahul.
jah kiirteel 130 ja külgtuulega pole just kõige stabiilsem aga arvestades, et buss on pea 3m kõrge ja asub kõrgel raami peal siis see oli ka ette teada "probleem"
muidu on päris hea minekuga masin.

pikem jutt bussiga tegelemisest mis sai tehtud enne reisi tuleb natuke hiljem aga reaalselt sai veel stardipäeva hommikul garaazis  ehitatud asju et üldse minna.
aga jah nn. reis kodust koduni oli seekord 5180 km ja tankimisest tankimiseni sain 5272 km ning liitreid läks kokku 562 s.t kulu tuli 10,66 L/100

hetkel puudub siit veel muidugi AdBlue kulu aga loodan ka selle homme saada. täna ei saanud paaki täis tankida sest püstol lõi kogu aeg lukku
sõidust tulles näitas jääki 18% ja peale hädaga ~vist 6L lisamist sain 44% peale

AGA võrreldes teardropiga sõidetud kordadest kus veduriks oli bensiinimootoriga sõiduauto automaat või variaator kastiga siis oli kulu 12...13 / 100-le
mis teeb nendel kordadel ~5000 sõidu peale 100+ L rohkem kütust
lisaks tegi heameelt lisavarustusena bussile tellitud suur paak mis viis tankimiste korra numbri tavapärase 13...15 tankimise pealt 7-le tankimisele

pikim sõidupäev tuli ~890 km mis oli viimane päev ja koju minek Warssavi ja Bialüstoki vahelt startides
ja üldse ilma sõiduta oli vaid üks päev Salzburgis olles

pikim ummik oli üle 10km aga selles ma ise ei istunud vaid sõitsime vastassuunas kuid samas saime ise nautida 2 km läbimist 2 tunniga kui keegi pani Lodzi lähedal A2 kinni ja meid suunati ümber.
üldse sai nähtud sellel aastal väga palju avariisid mida eelmistest aastatest ei mäletagi et oleks üldse näinud
Vasta

Eile õnnestus ka AdBlue paak täis lasta ja lisaks eelmisele 6L läks nüüd 16L juurde aga siis oli see ka väga kaelani täis seega u. 20...22L oli kulu mis teeb 7...8 euri lisaks kütusele juurde.
ning lisaks oli kõige kallim tankimine üldse reisi ajal siin samas Eestis mujalt sai kütuse kätte 1,15....1,20



Meenutame, et buss saabus mai alguses, saabudes oli tühipaljas plekist kaubik milles sees vaid 2 esimest istet ja nende kohal laepolster natuke erineva lisavarustusega kui tavapärane kaubik aga …
Enne registreerimist ja tüübikinnitust said siis lisaks paigaldatud tagumine istmerida 3 eraldi istmega kohta 2 käetugedega ja üks ilma seljatoed kõigil reguleeritavad istmed kiirkinnitusega eemaldatavad, samuti said mõlemale küljele paigaldatud aknad – suured ja liimitavad

Alguses sai võetud ehitust ja asja rahulikult nagu maja ehitus, et seined saab kiirelt ülesse aga põrandaliistud jäävad panemata pikalt veel. läks ka siin et suured asjad tulid kiirelt aga need pisidetailid need....
 
mis siis tehtud ?

põrand pigimatitatud ja soojustatud
  1. kahepoolse fooliumkattega Pepireflekt soojustusega
  2. 25mm fooliumiga kaetud "sinine penoplaat" 16mm põrandakütte torudele mõeldud soontega
  3.  selle peal 9mm veekindel veneer
  4. tulevikus tuleb sinna mingi kate veel peale

seinad ja lagi osaliselt tehtud osaliselt pooleli aga ideeliselt on kooslus järgmine

  1. pigimatt 
  2.  pepireflekt
  3. 2x9mm armaflex 
  4. pepireflekt
  5. ja  kus on siis kas vineer või plastik peal
on kohti kuhu ei jõudnud veel soojustust panna nt. juhi poolne lae ja seinavaheline nurk ja seal oli reisi ajal termokaameraga “hea” vaadata kuidas kütab tuba samas andis pilt hea tunde, et juba tehtud soojustus toimib nii nagu vaja.
tegemata on isoleerimine siis veel parempoolses lükandukses, mõlemas esimeses ukses ja kabiini osa põrandal kus on ebapiisav originaal kate ja “soojustus”

katusele sai paigaldatud 2 luuki üks väike 28x28cm WC kohale milles on ka ventilator sees ja üks suurem 50x70cm salongi voodite ja köögi piirkonda see on varustatud led ribadega 4-jas küljes
mõlemal luugil on putukavõrk ja suuremal on see avatav ja vahetatav voldik kattega nn. pimenduskattega
https://www.reimo.com/en/31854-dachhaube_702x502_mm_inkl__dichtungsring__ohne_zwangsbel_ftu/
https://www.reimo.com/en/31853-12v_power_vent_280x280mm_mit_ventilator/

wc ja dušš said ühiselt oma ruumi eraldades selle muust salongist 16mm paplivineerist seintega 
alla läks 90x90cm klaasplastist dušši alus ostetud espakist a´la 80.-
mille peale läks matkaauto keemilise wc pott oma paagiga (jääkidele)
https://www.reimo.com/en/67102-cassettentoilette_c223_cs_elektrisch_wei__18l/
dušš ise ehk vesi ei saanud sinna veel voolama aga äravool sai tehtud J
poti loputuseks sai küll vesi veetud

veepaak ise vist 47L ja universaalne sai paigaldatud alumise narivoodi alla keset bussi s.t. voodi otsa alla
paagist hakkas vett imema ja pumpama selline pump
https://www.reimo.com/en/62055-water_pump_12v__7_liter_min/
täitmine sai toodud voolikuga tagaseina tagumise ukse taha
kõik veetorustik sai tehtud 12mm uniquick süsteemiga mis annab võimaluse asju kiirelt ühendada ja lahti ühendada
vesi jõuab siis tagasinas olevast täiteavast paaki sealt läbi pumba siis WC potini ja siis ette poole köögi alasse kus on see viidud tulevase boileri asukohta
ning köögi kraanikaussi sealt on samuti toodud äravool dušši alt läbi ajutiselt tagaseina ja tagumiste uste vahele kust saab vooliuga selle kas maha lasta või paaki/ämbrisse/vms. nõusse tulevikus läheb põhja alla musta vee paak.
seega sai käia potil lasta vesi peale ja köögi kraanist lasta ka kätepesu vett ning äravool õue juhitud

kraanikauss koos pliidiga
https://www.reimo.com/en/70546-sp_le_kocher_kombi__can_530x340mm_mit_piezo__f_r_rechts_und_/

köögi alasse sai tehtud kapi laadne toode kuhu oli mõeldud külmakast sahtliga liikuma panna aga hetkel see nii ei jõudnud veel toimima hakata s.t. sahtel küll sai aga külmakasti elektri sisend oleks vaja ümber ehitada, et mahuks sahtlisse käima. külmakast sai ajutiselt seekord juhi selja taha põrandale ja sellesse sahtlisse läksid kastid muude asjadega

wc ja köögi kõrvale sai siis tehtud eelmainitud narivoodid 2 korrust üks põrandast ~40cm ja teine siis kõrgemale alumise laius 80cm ülemine 70cm
ülemise saab hinge peal seina vastu keerata ja seega ka bussis rohkem ruumi tegutsemiseks
voodiraamid sai ostetud aatriumist a´la 50 eur tk.
kuna kohti on vaja 4-le siis kahele sai meisterdatud voodi mis “pakituna” on vastu lage ja “töö asendis” tuleb u.60 cm alla poole
laiusest mahtus siis sinna 120cm voodiraam/sõrestik ostetud kaup24 poest suht sarnase u.50.- hinnaga millele siis sai tehtud ise alumiiniumprofiilidest kandev raam  ja peale mitmeid katseid riputatud ülesse kasutades stabilisaatorvarda konte mis sai vastavalt siis 12mm toruga pikendatud ja neid kasutades kiigena liigub voodi alla ja ette ning ülesse ja taha
ajutiselt hoiab seda voodit lae alla kinni 2 koormarihma. hetkel käib voodi liigutamine käsitsi nii et tõstan tagumise otsa ülesse pingutan koormarihmaga lõdvalt poolde vinna ära, siis pingutan esimese otsa vastu lage ja viimasena tagumise otsa samuti tihkelt vastu lage
miks nii ? esimest otsa on vaja natuke juhtida vasakule, et läheks mööda lükandukse ülemise siini eemale ulatuvast otsast
stabika kontide süsteem tagab kriuksu, loksu kolksu jms. vaba ehk hääletu liikumise ning annab voodil võimaluse mängida igas suunas ehk ei jää pinge alla kui buss on viltu kallakus vms.

elektrisüsteemist sai paigaldatud hetkel 2 Varta matkaauto akut a´80Ah ühendatud need omavahel korralike 35ruuduste kaablitega ja samade kaablitega ka elektrikontrolli keskusega https://www.reimo.com/en/801372-anzeigesystem_pc210__komplettsystem__12v_schwarz/
samuti sai sinna ühendatud auto aku ehk laadimine ja kontroll
ei jõudnud veel süsteemi ühendada seinatoitega laadijat aga seekord polnud selleks ka vajadust laadimine käis hetkel puhtalt auto genekaga mis sai tellitud algselt juba 210A -ne

vahepalaks mainin, et kui buss seisis ilma käivitamata 36+h siis aku pinge ei langenud alla 12,3V ja külmkapp käis vaid aku pealt lisaks paar led lampi ja mõningad telefonide laadimised jms.
 külmiku enda akukaitse ja pinge kontroll oli reguleeritud 10,7v peale aga selleni oli aega veel küll minna
samas oli külmikuga alguses omapärane probleem, et sõidu ajal käis ideaalselt aga seistes jäi peale paari tüklit seisma ja iseseisvalt ei käivitunud proovis ja tahtis aga ei startinud
kui pistikust välja võtta ja tagasi panna läks kohe uuesti käima ilma probleemideta ja käis terve tsükli ära ning järgmisel käivitumisel sama jama
lõpuks tuli välja, et ajutine toitekaabel 1,5mm2 jäi natuke väheseks s.t originaal juhe 1,3mm2 veel lisaks ja pinge langes alla kriitilise piiri.
kuna varustuses oli juhet igaks juhuks kaasas panin teise 1,5mm2 lisaks ja probleem kadus. külmiku pistik oli hetkel ajutise juhtme otsas seega see nii ei jää ja tulevikus saab oma korraliku 2,5m2 juhtme otse pistikusse ja jätan vahelt ära ka originaal juhtme .
külmik ise siis https://www.reimo.com/en/71371D30-kompressor_k_hlbox_12v_24v_220_240v__40l__ca_714x449x426mm__/

mis veel ? piirded said isoleeritud, põrand sile ja kandev, vesi paagis ja kraanis ning potis olemas, elekter akus olemas laadimine ja kontrollsüsteem olemas lisaks mõned 12V ja 5v usb pistikud olemas, külmakast 40L kompressoriga olemas ja töötas voodid sees koos madratsitega, laes paar luuki milledest üks koos led lampidega ja wc lisaks paar led riba. rohkem polnud vajagi
kahe istmerea vahele sai tehtud ajutine laud veel samal päeval enne väljasõitu sellest samast 16mm papli vineerist võimalusega lahti voltida ehk topelt pikemaks ja äravõetava jalaga
õues siis seina peal markiis
tagumise ukse kaudu alumise voodi alla paigutatud grill ja markiisialune muruvaip ja 4 kokkupandavat tooli, tagaseinale sai kinnitatud matkalaud, tagumiste uste sisse sai paigutatud erinevaid tooteid ja varustust
salongi poolt sai alumise voodi alla kastidesse pakitud vajalik riidekraam jne.
kõikidele akendele sai ajutiselt välja lõigatud sellest samast pepireflekt materjalist nn. päikesekatted ehk pimendused oma fooliumkattega oli see väga toimiv lahendus
esimeste uste akendele on neid mõistlik edasi kasutada aga suurtele akendele oli ebamugav neid kasutada ehk pigem peale kasutamist voodisse madratsi alla paigutada
hetkel veel pole leidnud Iveco mudelipõhiseid tooteid nagu nt. sellised https://remimobil.de/en/produkte/fahrerhausverdunklung.html

mis selle 2 nädalaga selgeks sai ?

        1. tuleb teha palju kappe riiuleid ja panipaiku igasugustele asjadele igale poole kuhu võimalik 
        2. teha veel panipaiku ka sinna kuhu ei ole võimalik J ja leida loomingulisi paigutuskohti.
        3. kontseptsioon on täitsa toimib aga ülemise voodi  ülesse/alla liigutamine on vaja mehhaniseerida õnneks on selleks ettevalmistused tehtud sellevõrra et kahele kiigevardale on paigaldatud L kujuline raud võimaldamaks kasutada seda jõuõlana ja mingit lineaarmootorit või silindrit vms.
        4. esialgu toimib auto enda kliima piisavalt, et katusele midagi lisama ei peaks kui teha veel viimased isoleerimised ära mis sai enne mainitud
        5. sõidu ajal laadimine on toimiv lahendus ja päikesepaneelid pole hetkel vajalikud
        6. gaasiballoon mis on hetkel grilli/pliidi tarvis tava balloonina salongis kolib paagina põhja alla
        7. akud mis hetkel on boileri asukohas peavad kolima samuti põhja alla
        8. põhja alla peab saama ka musta vee paak
        9. kuigi hetke polnud vajadust tuleb siiski paigaldada seinavooluga laadija ja sisend selle tarvis
        10. korralikud aknakatted ehk pimendused ja päikesekatted suurtemetele akendele
        11. dussiruum selleks otstarbeks valmis teha – viimistleda plastikuga ja paigaldada voolav vesi koos segistiga
jne. jne.
jätkame millalgi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne