Mõistusevastased manöövrid liikluses

Ma olen tähele pannud, et kui sa vaatad sõidu ajal peeglisse, kaob kontakt sõiduki reaalse trajektooriga. Viis sekundit peeglisse vahtimist tähendab kiirusel 100km/h pidurdusmaa pikenemist... laipadeni? sinu lapse laibani? sinu onu laibani...äkki ka vanaema oma? 

Inimene ei näe öösel mitte sittagi. Valgusviht auto ees näitab teed mõned kümned meetrid. Kiirusel 100 km/h ei ole sellest kasu, et näha su last teepervel jalutamas. 

Raadio kuulamine viib inimese mõtted teistele teedele, ja jällegi... su laps on ohus kui juht kes kuulab raadiot autoroolis ei ole 100% liiklusele pühendunud.

Inimene kes hakkab oma esimesi samme seadma juhi istmelt, on 2 või 10 x suurema riskiga tegelane su lapse jaoks kui alkoholi mõju all olev juht. (täpne statistika on teadmata)

Seega laibad tulevad kogenematusest ja see on meile kõigile vastuvõetav teiste surnud laste arvelt 

Statistiliselt sureb su laps enne kaine rooli tagajärjel, kui sellise rooli, kus on tegemist alkoga.

Suure tõenäosusega, sina kes sa seda loed, oled suuremaks ohuks roolis, enda ja teiste lastele, kui see kes seda teksti ei loe

Kõige suurem virtuaalne vale koosneb foorumi taolistest maailmaparandajatest, kes kujutavad ette, et just nemad on Liivimaa parimad ratsutajad.

Kahjuks on ratsutajad kõik mõrvarid, nii kained, oskamatud kui ka ninatargad. Vahe on ainult ühiskonna poolses aksepteerimises lihuniku omadustele.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(12-07-2018, 00:58 AM)viplala Kirjutas:  Ma olen tähele pannud, et kui sa vaatad sõidu ajal ........ lihuniku omadustele.
Kuidas siis üldse load on saadud kui igasugune tegevus juhi halvab???. Samas peaks ka manuaalkastiga autod keelama, sõidu ajal pole 100% käed roolil Big Grin Big Grin Big Grin .
See teema läheb juba üle igasuguste mõistlike piiride. Tean ka naisterahvast, kellel pead keerates tekib ka kätel vajadus rooli keerata samas suunas. Leidub igasugu hulle, ja puuded on kõigil, kuid kas peab nendest siis kõigile kõva häälega pasundama. 
Tütar teeb praegu lube ja hirmus on vaadata kuidas sõidueksam kulgeb. Hea näide: Sõidueksamit tehes jäi ette seisma (mitte tee servas vaid pooleldi sõidurajal) teetöödega seotud eksku. Tütar peatus, vaatas peeglisse, pani suuna sisse ja möödus ohutu kaarega. (Läheduses ei olnud liiklejaid ei vastu ega pärisuunas peale minu kes ootas eksamimasina taga, ja oleksin teinud samasuguse manöövri.)  Eksam läbi kukutud - väga ohtliku olukorra põhjustamise tõttu liikluses. Nimelt oli seal telgjoonel pidev valge joon. Kas oleks pidanud ootama millal eksku lahkub? (võibolla mõne tunni pärast, kuna tööd käisid), või pugema eksku ja telgjoone vahelt läbi kartes kriipida eksami masinat?. Kuna teadsin millal tütar sõidab, sain tal väikese vahega sabas sõita, ja kangesti oleks tahtnud sellele eksamineerijale esitada paar küsimust, aga ei hakanud torkima, kuna tuleb ju veel proovida eksamit teha. On nii tore kui liigeldakse korralikult ja eeskirjadele vastavalt, aga igas situatsioonis on erisusi ja ka nendega peaks arvestama.
Vasta

Tuli veel meelde üks juhtum aastaid tagasi sõidueksamilt. Talv, sõit väikelinnas, teed hirmsat lobjakat täis, kuid sõidujäljed olemas. Sõitiski eksamineeritav mööda neid jälgi, ja lõpuks saadeti korduseksamile, kuna pidevalt ei püsinud oma sõidureas, eriti ristmikel. Oleks pidanud tegema oma jälgi, ja võibolla ka mõne neist ristmikest ära blokeerima kaevates masinat, kuid oma reas peaks ikkagi püsima. Ülim tobedus, kuid selle peale paarikümne aastase staaziga eksamineeritav ei tulnud. (load andis muidugi veel tobedamal põhjusel ära nimelt ronis napsusena rooli.)
Vasta

Kunagi ammu kukkusin Tartus tsikli eksamist läbi kuna jalg ei olnud vasakpööret tehes pidevjoonel vaid väidetavalt selle kõrval ja sealt pidavat terve Kamaz läbi mahtuma. Niiet pole midagi muutunud, eksam on karm.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(12-07-2018, 09:48 AM)klaave Kirjutas:  ...
Tütar teeb praegu lube ja hirmus on vaadata kuidas sõidueksam kulgeb. Hea näide: Sõidueksamit tehes jäi ette seisma (mitte tee servas vaid pooleldi sõidurajal) teetöödega seotud eksku. Tütar peatus, vaatas peeglisse, pani suuna sisse ja möödus ohutu kaarega. (Läheduses ei olnud liiklejaid ei vastu ega pärisuunas peale minu kes ootas eksamimasina taga, ja oleksin teinud samasuguse manöövri.)  Eksam läbi kukutud - väga ohtliku olukorra põhjustamise tõttu liikluses. Nimelt oli seal telgjoonel pidev valge joon.
...

See kõik peaks olema kenasti ka videos - kui asi oli sedapidi, siis on siin koht vaideks.

LS lubab pidevjoont ületada:
§ 55.  Möödasõidu, möödumise ja ümberpõike erand

  Aeglaselt liikuvast või seisvast sisselülitatud kollase vilkuriga teel töötavast hooldussõidukist või seisvast sisselülitatud sinise vilkuriga alarmsõidukist võib mööduda, mööda sõita või ümber põigata teisi liiklejaid või teel töötavaid inimesi ohustamata vastavalt olukorrale kas paremalt või vasakult, sealjuures on lubatud ületada möödasõitu keelavat teekattemärgist.

Isand Viplala, mis oli pika ja segase jutu mõte? Et me kõik tapame pidevalt ja LS on BS ning ainult idioot püüab selle järgi liigelda?
Vasta

(12-07-2018, 11:01 AM)v6sa Kirjutas:  
(12-07-2018, 09:48 AM)klaave Kirjutas:  ...
Tütar teeb praegu lube ja hirmus on vaadata kuidas sõidueksam kulgeb. Hea näide: Sõidueksamit tehes jäi ette seisma (mitte tee servas vaid pooleldi sõidurajal) teetöödega seotud eksku. Tütar peatus, vaatas peeglisse, pani suuna sisse ja möödus ohutu kaarega. (Läheduses ei olnud liiklejaid ei vastu ega pärisuunas peale minu kes ootas eksamimasina taga, ja oleksin teinud samasuguse manöövri.)  Eksam läbi kukutud - väga ohtliku olukorra põhjustamise tõttu liikluses. Nimelt oli seal telgjoonel pidev valge joon.
...

See kõik peaks olema kenasti ka videos - kui asi oli sedapidi, siis on siin koht vaideks.

LS lubab pidevjoont ületada:
§ 55.  Möödasõidu, möödumise ja ümberpõike erand

  Aeglaselt liikuvast või seisvast sisselülitatud kollase vilkuriga teel töötavast hooldussõidukist või seisvast sisselülitatud sinise vilkuriga alarmsõidukist võib mööduda, mööda sõita või ümber põigata teisi liiklejaid või teel töötavaid inimesi ohustamata vastavalt olukorrale kas paremalt või vasakult, sealjuures on lubatud ületada möödasõitu keelavat teekattemärgist.

Isand Viplala, mis oli pika ja segase jutu mõte? Et me kõik tapame pidevalt ja LS on BS ning ainult idioot püüab selle järgi liigelda?
Vilkurit nimelt sellel takistusel ei põlenud, ja see reegel ei kehti.
Vasta

Siis tuleks vast selle lugupeetud eksamineerija käest küsida, mis oleks õige käitumine? Jääda keset teed seisma seni kuni töömees lõunalt tagasi on ja oma suure kopa eest ajab? Rolleyes No vaevalt küll, igati loogiline käitumine eksamineeritava poolt ju.
Vasta

(12-07-2018, 15:16 PM)olli Kirjutas:  Siis tuleks vast selle lugupeetud eksamineerija käest küsida, mis oleks õige käitumine? Jääda keset teed seisma seni kuni töömees lõunalt tagasi on ja oma suure kopa eest ajab? Rolleyes No vaevalt küll, igati loogiline käitumine eksamineeritava poolt ju.
Kui mul naine juba uue eesti ajal vana inimesena lube tegi siis olla sõiduõpetaja ikka korrutanud: meie sõidame nagu eeskiri ette näeb, mitte nagu kõik Toungue
Vasta

(12-07-2018, 15:26 PM)honkomees Kirjutas:  
(12-07-2018, 15:16 PM)olli Kirjutas:  Siis tuleks vast selle lugupeetud eksamineerija käest küsida, mis oleks õige käitumine? Jääda keset teed seisma seni kuni töömees lõunalt tagasi on ja oma suure kopa eest ajab? Rolleyes No vaevalt küll, igati loogiline käitumine eksamineeritava poolt ju.
Kui mul naine juba uue eesti ajal vana inimesena lube tegi siis olla sõiduõpetaja ikka korrutanud: meie sõidame nagu eeskiri ette näeb, mitte nagu kõik Toungue
Ja eksamineerija ei õpeta vaid kontrollib õpitut. Kui ise ei tea siis helista sõbrale ja tule kuu aja pärast uuesti. Big Grin Big Grin Big Grin
Vasta

Mina leian, et ideaalne olukord: istud 45 minutit selle takistuse taga ja ongi eksam sooritatud.
Vasta

(12-07-2018, 16:33 PM)stretch Kirjutas:  Mina leian, et ideaalne olukord: istud 45 minutit selle takistuse taga ja ongi eksam sooritatud.

Ega see vist nii lihtsalt läheks. Eksamineerija saaks veel mitmeid trikiga ülesandeid anda selle aja jooksul.
"Tee tagasipööre esimesel võimalusel"
"Tagurda võimalusel esimese ümberpööramiskohani"
"Pargi auto lähimasse kohta"
jne

Peab ikka kõvasti mune eksamineeritaval olema, et kõigile sellistele ahvatlevatele pakkumistele vastu panna. Big Grin
Vasta

Liiklusseadus ei keela möödasõitu üle pideva joone Smile
§ 52.  Möödasõidukeeld
 (1) Vastassuunavööndi kaudu ei tohi juht mööda sõita:
 1) kui ei ole täidetud käesoleva seaduse § 51 lõikes 3 nimetatud tingimused;
 2) piiratud nähtavusega teelõigul;
 3) ristmikul ja ristmiku vahetus läheduses sellele suubuval teel, välja arvatud selline ristmik, kus teistest suundadest lähenevatel juhtidel on tee andmise kohustus;
 4) raudteeülesõidukohal ja selle vahetus läheduses enne raudteeülesõidukohta;
 5) reguleerimata ülekäigurajal.
 (2) Pärisuunavööndis ei tohi juht mööda sõita:
 1) piiratud nähtavusega teelõigul, kui pärisuunavööndi sõidurajad pole tähistatud teekattemärgistega või teekattemärgised pole nähtavad;
 2) reguleerimata ülekäigurajal;
 3) aeglustus- või kiirendusraja, teepeenra või ühissõidukipeatuskoha teelaiendi kaudu, välja arvatud juhul, kui sõidetakse paremalt mööda sõidukist, mis on vasak- või tagasipöördel.
§ 51.  Möödasõit
  (3) Enne möödasõidu alustamist peab juht veenduma, et:
 1) ükski tema järel sõitva sõiduki juht pole alustanud temast möödasõitu;
 2) samal sõidurajal ees sõitva sõiduki juht pole andnud märku vasakpöördeks;
 3) möödasõit ei ohusta ega takista teisi liiklejaid;
 4) sõidurada, millele juht suundub, on piisavas ulatuses vaba;
 5) sõiduki, millest alustatakse möödasõitu, suhteline kiirus võimaldab sellest mööda sõita piisavalt lühikese ajaga;
 6) tal on võimalik tagasi reastuda, ohustamata ja takistamata juhti, kelle sõidukist mööda sõidetakse.
Joontest pole juttugi kusagil Smile
§ 55.  Möödasõidu, möödumise ja ümberpõike erand
  "Aeglaselt liikuvast või seisvast sisselülitatud kollase vilkuriga teel töötavast hooldussõidukist või seisvast sisselülitatud sinise vilkuriga alarmsõidukist võib mööduda, mööda sõita või ümber põigata teisi liiklejaid või teel töötavaid inimesi ohustamata vastavalt olukorrale kas paremalt või vasakult, sealjuures on lubatud ületada möödasõitu keelavat teekattemärgist."
Tähendab eesti keeles, et mööda võid sõita nii paremalt kui vasakult (sealhulgas üle joonte).
Seisvast sõidukist vms "asjast möödasõitu" nimetatakse ümberpõikeks:
"ümberpõige on möödumine sõiduteel seisvast ühest või mitmest sõidukist või muust takistusest kasutatavalt sõidurajalt välja sõites"
Ja ümberpõige ei ole LS-s kusagil keelatud :-)
Vasta

Eks see sõitu segavate tegevuste triangel tuleneb laibarohkest aastast.
Ment-minister tunneb end vastutavana, või noh, tema käest küsitakse vähemasti ja ebamugav on.
Ja tema tasemelt siis neid 'probleemitõstatusi ja lahendusi' tuleb.
Peab ära kannatama, kaua pole õnneks jäänud.
Vasta

(12-07-2018, 14:52 PM)klaave Kirjutas:  Vilkurit nimelt sellel takistusel ei põlenud, ja see reegel ei kehti.

Tasub videolt üle kontrollida - enamasti plingib neil rohkem, kui üks majakas. LS pole öeldud, milline see majaks peab olema.
Vasta

(05-01-2018, 00:45 AM)zazik Kirjutas:  
(05-01-2018, 00:40 AM)Alts Kirjutas:  Kuskilt kaikus läbi, et automaatkontroll ÜV puudumist ei tuvasta, küll aga kindlustuse puudumist. Eks varsti hakkab ka ÜV-d "nägema".

Üsna kindlasti tuvastab.
Hiiumaal peeti mind Mossega kinni, suht mitme auto hulgast tõmmati just mind maha, ka kinni pidamise põhjuseks öeldi TÜV puudumine.

Käsitsi poleks nad selle aja jooksul (Tee servas seisvast patrullist 90km/h mööduv auto) jõudnud numbritki sisestada, aga nemad kukkusid vehkima juba jupp maad enne kui kohakuti jõudsime. Järelikult pidi kaamera juba päris pika distantsi pealt numbri tuvastama ja arvuti miski punase lambi süütama. 
Kusjuures Mosse numbrimärgid on vanad ja rauast, ilma eurolärakateta.

Peeti kinni, tehti vastavasisuline märkus, paluti puhuda ja lubati edasi sõita. Ma ei tea, ehk päästis sanktsioonidest ka see, et hommikuse pea tõttu olin proua rooli taha istutanud.

05.01.18
Olid need kirjutatud ja vaatasin järgi, 10.03 sain vastusõitnud politseibussilt automaattuvastusega vilkurid sappa - TÜV on läbi. 32€ riigile ja päev hiljem juba seaduslik liikleja sama sõidukiga. Ühesõnaga, see lõbu on nüüd läbi, kus ilma TÜV-ita vähemasti visuaalselt normaalses korras masinaga sõita võis ja TÜV-i aega edasi lükata (näiteks klaasis mõra kojameeste alas ehk täpselt all servas.)
Vasta

Remondikohta ikka võib sõita Smile

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Uematel patrullimasinatel on see numbrituvastusega kaamera ja sellega kaasnev vist juba paar aastat peal.
Eks nad vahetavad autosid iga mõne aasta tagant uuemate vastu ka ja usun, see ring hakkab üsna varsti täis saama.
Seega: patrulli käsutuses olev tehnika filtreerib automaatselt välja pm. 3 asja:
1) ülevaatuse kehtivus
2) kindlustuse olemasolu
3) kui selle numbriga autot on juhitud kunagi joobes peaga
Ja igal sellisel juhul läheb kaardilugeja ees ekraan punaseks ja võetakse kohe tee äärde kontrolliks.
Vasta

Hommikune võidusõit päädis võõrriigi kodaniku surmaga.
Vasta

Egas omet Olja, kes kuu tagasi päevaga meil viinamarjad korda tegi ja kõik aknad pesi ?
Vasta

(03-08-2018, 18:00 PM)tcumen Kirjutas:  Uematel patrullimasinatel on see numbrituvastusega kaamera ja sellega kaasnev vist juba paar aastat peal.
Eks nad vahetavad autosid iga mõne aasta tagant uuemate vastu ka ja usun, see ring hakkab üsna varsti täis saama.
Seega: patrulli käsutuses olev tehnika filtreerib automaatselt välja pm. 3 asja:
1) ülevaatuse kehtivus
2) kindlustuse olemasolu
3) kui selle numbriga autot on juhitud kunagi joobes peaga
Ja igal sellisel juhul läheb kaardilugeja ees ekraan punaseks ja võetakse kohe tee äärde kontrolliks.

Prioriteet ikka vastupidi Big Grin Õige kah.
1. joobes ja juhtimisõiguseta (kuni 300 trahviühikut)
2.kindlustus (kuni 100 trahviühikut)
3.ülevaatus (kuni 100 trahviühikut)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: ddig, 1 peidetud kasutaja(t), 7 külali(st)ne