Mõistusevastased manöövrid liikluses

(13-08-2018, 21:43 PM)ivo86 Kirjutas:  
(13-08-2018, 21:40 PM)veix__ Kirjutas:  Peaks ju koolieelikulegi selge olema, et seadusi ei saa teha sellistena, et piirkiirused ja joobed panna sõltuma konkreetsest inimesest, vaid peab mingit konkreetsed numbrid valima? Nii et muid variante ei ole. Rolleyes

Kindel? Mujal maailams ei kasutata ühtegi teist varianti, oo koolieelik?

Kasutatakse ikka. Nulltolerantsi nimelt. Eriti hästi töötab see araabiamaades.
Vasta

(13-08-2018, 21:49 PM)Meelis2 Kirjutas:  
(13-08-2018, 21:43 PM)ivo86 Kirjutas:  
(13-08-2018, 21:40 PM)veix__ Kirjutas:  Peaks ju koolieelikulegi selge olema, et seadusi ei saa teha sellistena, et piirkiirused ja joobed panna sõltuma konkreetsest inimesest, vaid peab mingit konkreetsed numbrid valima? Nii et muid variante ei ole. Rolleyes

Kindel? Mujal maailams ei kasutata ühtegi teist varianti, oo koolieelik?

Kasutatakse ikka. Nulltolerantsi nimelt. Eriti hästi töötab see araabiamaades.

0 on konkreetne number ju, seega proovi veel.
Vasta

Muid variante pole, kui et konkreetsed numbrid määrata (et erinevates riikides võivad need erinevad olla, ei ole praegu tähtis).
Vasta

(13-08-2018, 22:05 PM)veix__ Kirjutas:  Muid variante pole, kui et konkreetsed numbrid määrata (et erinevates riikides võivad need erinevad olla, ei ole praegu tähtis).

Ma arvan, et küsitud on vist nt meeriklaste joonel käimise jt teste, st et kontrollitakse käitumise adekvaatsust, mitte promille veres või hingeõhus. Kui sa 3 promilliga suudad testid ära teha, siis oled liikluskõlbulik Big Grin
Vasta

(13-08-2018, 22:10 PM)honkomees Kirjutas:  
(13-08-2018, 22:05 PM)veix__ Kirjutas:  Muid variante pole, kui et konkreetsed numbrid määrata (et erinevates riikides võivad need erinevad olla, ei ole praegu tähtis).

Ma arvan, et küsitud on vist nt meeriklaste joonel käimise jt teste, st et kontrollitakse käitumise adekvaatsust, mitte promille veres või hingeõhus. Kui sa 3 promilliga suudad testid ära teha, siis oled liikluskõlbulik Big Grin

Field sobriety test-i abil kontrollitakse tõesti sinu pädevust seal s.t. on vaja kõigepealt põhjust, et sind puhuma panna üldse või sinu vere alkoholi sisaldust määrata. 0.22 promilli all mees ei kõigu sul küll rohkem kui kaine mees. Kui just väga tõsine pohmakas pole.
Seega konkreetne number ei tähenda midagi, kui sa ise põhjust ei anna. Iseasi, kui kohalik ment pähe astub, seda juhtub seal ka päris hoolega. Aga iga meest ikka puhuma ka kohe ei panda.
Vasta

Hea et meil selliseid mõttetusi ei tehta. (Kivi)ajal kui alkomeetrid ei olnud väga levinud, oleks arusaadav. Teed oma puhumise mõnede sekunditega ära ja saad kiirelt minema kui oled puhas poiss.
Vasta

(13-08-2018, 12:29 PM)v6sa Kirjutas:  Aga kui ise vahtida sülle, siis käib pauk täitsa ootamatult, eksole.... Sad

Inimesed, palun ärge vahtige sõidu ajal ekraane. Ning kui näete kedagi teist seda tegemas, siis palun, tuletage neile meelde, et ekraanilnähtav ei kao kuhugi, aga avariijärgses vaikuses ei ole enam kellegi kuhugi kiiret.

Eks selle ekraani vahtimisega on ka nagu ta on. Kui sul on piisavalt aru peas, siis ootad kuniks tekib vastav vaba maa, sirge tee, ohtu ei ole ja vahid oma ekraani ära. Sama teema ka burksi söömisega roolis või vee joomisega pudelist või raadiost parima loo kuulamisega või eide sääre silitamisega. Vali koht,hetk ja turvaline aeg. Absull kõigest annab roolis ohu tekitada aga samas annab seal ka ohutult kõigega tegeleda. Kui inimene seda ei suuda, siis pole ta koht roolitaga... onju Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(13-08-2018, 22:35 PM)viplala Kirjutas:  Eks selle ekraani vahtimisega on ka nagu ta on. Kui sul on piisavalt aru peas, siis ootad kuniks tekib vastav vaba maa, sirge tee, ohtu ei ole ja vahid oma ekraani ära.
...
Kui inimene seda ei suuda, siis pole ta koht roolitaga... onju Smile

Isegi heal sirgel teel võib mõni suur sarviline oht ette hüpata ja 0,5 s hilisem reageerimine jääb viimaseks reageerimiseks.
Suutmisega pole siin midagi pistmist. Mõni võibolla (oma arust) suudab peale 3 L õlle joomist ka ohutult Tallinnast Tartusse sõita.
Vasta

Tarkpead, võtke oma lapselt telekamäng ja sõitke ise sellega rallit nii, et surfate samal ajal nutikas või plaanite kohe-kohe oma õhtuse(d) õlle(d) avada.
Võrrelge oma ringiaegu ka ilma alkolaga ja nutikata  Wink
Vasta

(13-08-2018, 22:44 PM)veix__ Kirjutas:  Isegi heal sirgel teel võib mõni suur sarviline oht ette hüpata ja 0,5 s hilisem reageerimine jääb viimaseks reageerimiseks.
Suutmisega pole siin midagi pistmist. Mõni võibolla (oma arust) suudab peale 3 L õlle joomist ka ohutult Tallinnast Tartusse sõita.

Täpselt sama moodi võib see elukas teele hüpata hetkel kui vaatad peeglisse, kas lapsed on tagaistmel oma jäätise ära söönud või kas tagant tulev auto on punast värvi või siniste triipudega... 0,5 kehtib ka sellisel juhul. Äkki peaks peeglid ära keelama ning juhtidele pearangid kohustuslikuks muutma, et nad oma pilku teelt ära ei võtaks? Nii kaua kuniks on autod liikumisvahendiks, on alati laibad taga. Suurem osa laipadest tekib selliste juhtide käe läbi, kes ei suuda, ei oska, ei ole geneetiliselt pädevad autot juhtima. Juhilubade eksamil võiks olla ka sõit alkoholijoobes, ralli ja kiiruskatsed nii kuiva, libedaga kui ka pimedas, 40 tonnise rekkahaakega pidurdused, mitme asjaga rooli taga tegelemised ja kui nende kõigiga hakkama saad, saad load kätte. Suvaline pudrulõug, kes on autot ainult piltidelt näinud, ongi liikluses ohtlik. Sellisele ei ole isegi telefoni vaja, et eluka nägemisel silmad kinni pigistab ja auto vastassuunda laupkokkupõrkeks keerab. Inimene kes suudab adekvaatselt aga eelpool toodud asjad ära teha, oleks musternäide heast juhist või vähemalt oleks tal vastavad omadused, et selleks saada. Väga suur osa inimestest ei sobi rooli taha, ei kainena, puhanuna ega reeglitest kinni pidavana. Aga kahjuks just nende pärast kepitakse ka teiste ajusid. Mõeldakse välja uusi seadusi, kontrolle, kontrollimise seadusi ja kontrollide kontrolle.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Nii oli, on ja jääb.

Muidugi võib elukas ka siis ette hüpata ja reageerimisega hiljaks jääda kui peeglisse vaatad, aga kui roolis telefoni ei näpi/vahi, siis on ikkagi 1 oht (näiteks 10 asemel 9) vähem ja väiksem tõenäosus halbadeks tagajärgedeks.
Vasta

(13-08-2018, 23:43 PM)viplala Kirjutas:  
(13-08-2018, 22:44 PM)veix__ Kirjutas:  Isegi heal sirgel teel võib mõni suur sarviline oht ette hüpata ja 0,5 s hilisem reageerimine jääb viimaseks reageerimiseks.
Suutmisega pole siin midagi pistmist. Mõni võibolla (oma arust) suudab peale 3 L õlle joomist ka ohutult Tallinnast Tartusse sõita.

Juhilubade eksamil võiks olla ka sõit alkoholijoobes, ralli ja kiiruskatsed nii kuiva, libedaga kui ka pimedas, 40 tonnise rekkahaakega pidurdused, mitme asjaga rooli taga tegelemised ja kui nende kõigiga hakkama saad, saad load kätte. 
5+
Vasta

(13-08-2018, 23:27 PM)Janka Kirjutas:  Tarkpead, võtke oma lapselt telekamäng ja sõitke ise sellega rallit nii, et surfate samal ajal nutikas või plaanite kohe-kohe oma õhtuse(d) õlle(d) avada.
Võrrelge oma ringiaegu ka ilma alkolaga ja nutikata  Wink

Sõnastus läks tiba puusse, plaanimine ringiaega ei muuda Smile
Ma olen seda katsetanud, siis oli Sakul selline tore mudel nagu Hard Rock, tänaseks kahjuks kadunud letilt. Esimese purgiga ei muutunud MITTE MIDAGI, teisega hakkas ringiaeg suurenema. Plekimõlkimisi tuli kah miskipärast natuke tihemini ette...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(14-08-2018, 00:14 AM)spitfire Kirjutas:  
(13-08-2018, 23:43 PM)viplala Kirjutas:  
(13-08-2018, 22:44 PM)veix__ Kirjutas:  Isegi heal sirgel teel võib mõni suur sarviline oht ette hüpata ja 0,5 s hilisem reageerimine jääb viimaseks reageerimiseks.
Suutmisega pole siin midagi pistmist. Mõni võibolla (oma arust) suudab peale 3 L õlle joomist ka ohutult Tallinnast Tartusse sõita.

Juhilubade eksamil võiks olla ka sõit alkoholijoobes, ralli ja kiiruskatsed nii kuiva, libedaga kui ka pimedas, 40 tonnise rekkahaakega pidurdused, mitme asjaga rooli taga tegelemised ja kui nende kõigiga hakkama saad, saad load kätte. 
5+

Mina hindaks seda 5 miinusega kuna rekka on värdsõna, muidu annaks hindeks viie!
Vasta

Enne liikluseksamit võiks olla veel elementaarse sobivuse test:

Kas pead ennast keskmisest paremaks autojuhiks? Kas oled suuteline tegelema sõidu ajal rohkemate kõrvaliste asjadega kui keskmine juht? Kas sinu refleksid on paremad kui tavalisel inimesel? Kas  usud, et käituksid igas ootamatus olukorras absoluutselt adekvaatselt? Kas alkohol mõjutab sind teistmoodi kui teisi inimesi? Kas suhtud reeglitesse loominguliselt, kuid eeldad et kõik ülejäänud täidavad neid punktuaalselt? Kas politsei peaks karmistama järelvalvet kõigi suhtes peale sinu? Kas oled pädevam kui kes iganes teine otsustama lubatud piirmäärade üle? Jne.
Kui kasvõi üks „Jah“, siis „Puudub adekvaatne enesehinnang, ebasobiv“.
Vasta

(14-08-2018, 08:01 AM)karlarnold Kirjutas:  Enne liikluseksamit võiks olla veel elementaarse sobivuse test:

Kas pead ennast keskmisest paremaks autojuhiks? Kas oled suuteline tegelema sõidu ajal rohkemate kõrvaliste asjadega kui keskmine juht? Kas sinu refleksid on paremad kui tavalisel inimesel? Kas  usud, et käituksid igas ootamatus olukorras absoluutselt adekvaatselt? Kas alkohol mõjutab sind teistmoodi kui teisi inimesi? Kas suhtud reeglitesse loominguliselt, kuid eeldad et kõik ülejäänud täidavad neid punktuaalselt? Kas politsei peaks karmistama järelvalvet kõigi suhtes peale sinu? Kas oled pädevam kui kes iganes teine otsustama lubatud piirmäärade üle? Jne.
Kui kasvõi üks „Jah“, siis „Puudub adekvaatne enesehinnang, ebasobiv“.

See postitus väärib kordamist.
Ja nagu siin kombeks 5+

hp
Vasta

(13-08-2018, 22:22 PM)veix__ Kirjutas:  Hea et meil selliseid mõttetusi ei tehta. (Kivi)ajal kui alkomeetrid ei olnud väga levinud, oleks arusaadav. Teed oma puhumise mõnede sekunditega ära ja saad kiirelt minema kui oled puhas poiss.

 Nii ja naa, kui mõtlema hakata siis mis vahet seal on miks inimene mööda joont kõndida ei suuda? Sellega saaks politsei maha võtta ka need kes joogised pole. Mida see muudab kui inimesel on tuuma pohmelusest või madalast veresuhkrust meeletud värinad sees?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Tervist

 Need ülijuhid , kes on arvamisel , et natuke võib kiirust ületada ja roolis olles nutiseadmega vahekorras olla , olge nii kenad ja tehke siis 7% makse oma igakuisest sissetulekust Annely 20 fondi , muidu keksite siin endi ülivõimetega , või polegi te nii "kõvad" tegijad ?
Vasta

(14-08-2018, 17:45 PM)edvard Kirjutas:  Tervist

 Need ülijuhid , kes on arvamisel , et natuke võib kiirust ületada ja roolis olles nutiseadmega vahekorras olla , olge nii kenad ja tehke siis 7% makse oma igakuisest sissetulekust Annely 20 fondi , muidu keksite siin endi ülivõimetega , või polegi te nii "kõvad" tegijad ?

Täiesti arusaamatu jutt. 
Loe ridade pealt, alt või vahelt, aga mina küll midagi sellist siit välja ei loe. 
Tänasel noorel autojuhil on kanni all üüber mugav ja turvaline liising pill, mis tekitab võlts turvatunde. Tal puudub kogemus kuidas sõita autoga millel näiteks pidureid pole, või sidur ei toimi.., seda noorele keegi ei õpeta, aga selle foorumi tegelastele õpetas seda elu ise ja tulenevalt sellest oleme me vähe taiplikumad igasuguste pannidega opereerimisel. 
Kogenud juht loeb liiklust ja näeb mitu käiku ette, tal ei ole vaja reageerida millisekundiga, sest ta on olulised liigutused juba enne seda teinud jne. Jah, ka mina olen nõus, et pilgu kramplik kinni hoidmine spidokal ja kiiruse piinliku täpsusega jälgimine on ohtlik, aga sinna suunda me liigume.

Mis puudutab liikluse lugemist, siis maailmaparimasautosaates Top Gear, üks hindu tõlkis liiklust umbes nii: kui öösel pimedas tuleb vastu üks laterna valgusvihk: siis see on moto või ühe laternaga auto. Sõber kõrvalt täpsustas: või hoopis kaks motot, millest ühel latern põleb ja kes veavad kahevahel näiteks riidekappi. Vot tak, kui seda tead, siis arvestad sellega varakult ja seda millisekundit sul vaja pole Smile 
Ärge selle millisekundi jutu peale nüüd neid põdra näiteid tooge, seal pole midagi teha.
Vasta

Mõni päev tagasi sattus minu auto taga sõitma üks millimeetrimees. Kiirused 87-90... Peeglist nägin,et hakkab sõitma mööda minu taga sõitvast autost ja ka minu bussist,samal ajal tuli mulle vastu kaugemalt üks kaubik. No oli aru saada,et see auto minust küll kuidagi mööda ei jõua,teine tuleb ju kohe kõmmdi vastu. Õnneks oli paremal üks bussitasku kuhu kiirelt keerasin ja tagasõitjale suunda näitasin. Seekord jõudis mööda...... Ma ei tea mis oleks võinud juhtuda. Igaljuhul selliseid millimeetrimehi on palju kes ei suuda sõita oma autoga teiste järel vaid peavad ka pea 90-ga sõitvast teisest masinast mööda saama. Nagu nälg. Ilmselt on osad kas ületöötand või lihtsalt hoolimatud.

T.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: ddig, 17 külali(st)ne