16-08-2018, 17:46 PM
Asjad liiguvad aga väga aeglaselt. Tartus Olevi poolt tehtud mootori jätan esialgu reservi, keskendun teisele mootorile. Tartu mootor on komplekteeritud GAZ 51 siduri korpusega ja 51 starteriga. Aga see ei ole see. Gaz 11 oli koopia Dodge 218 ci/inch mootorist ja sellel oli väiksem siduri ketas ja hooratas. Nüüd läks mängu mul olev Dodge mootori siduri korpus. Ime küll aga see sobis täielikult Gaz 11-ne mootoriga, ainult kahte tihvti auku tuli pool milli suuremaks puurida. Samuti tuli 1 mm võrra suuremaks teha siduri korpuse tagumist ava, kuhu kinnitub käigukast. Siinkohal tänan Rened Nõmmelt, kes laenas Pobeda esimese seeria käigukasti nende tööde läbi viimiseks. Eks ta peab veel natuke kannatama, enne kui oma käigukasti saab tagasi, kuna selle käigukastiga tuleb sobitada ka Dodge hooratas ja Pobeda sidur paika. I seeria käigukasti leidsin Ukrainast aga see ei sobi GAZ 11-le, kuna kasti tagumine pool on vaja ümber ehitada. Zaparozjes lubati mul see töö ära teha küllalt mõistliku hinna eest. Gaz 11-ne ja Pobeda käigukastide erinevus seisneb kardaani ja toru-võlli kasutamises. Koos Dodge siduri korpusega saan kasutada ka 6V starterit, mis võimaldab elektrisüsteemi osas originaalist kinni pidada.
Pildil siis Dodge siduri korpuses olev Pobeda käigukasti esi ots.
Pildil siis Dodge siduri korpuses olev Pobeda käigukasti esi ots.