Haagise valik

(02-09-2018, 15:33 PM)maisalup Kirjutas:  Politseil pole kaalu millega sõiduauto haagist kaaluda saab. Trahv tuleb dokumentides kirjas oleva kaalu järgi... 
Ja see ei huvita kedagi palju peal on, kui haagise täismass 1600 ja autol lubatud 1100 siis on trahv soolas 500 üleliigse kilo eest

Miks peaks laskma endale sellise trahvi kirjutada? Kui load välja annavad ja koorma saatedokumendid lõhki ei lähe, siis ootategi rahulikult koos kaalubussi. Vat kui kaalud juba ülekaalu näitavad, pole enam midagi kobiseda.

Iseasi, et B lubadega seda 1600kilost vedada ei tohi üle 1900 kg kaaluva veduriga. Isegi mitte tühjalt.

Ärge unustage, et juhtimisõigus ja autorongi koostamine on erinevad asjad ja nende rikkumiste eest kirjutatakse erinev paragrahvi lõige protokolli.

Aga negatiivne konksukoormus on saatanast igal juhul, olgu sel kärul pidurid või mitte. Seda enam puistematerjali puhul , mille raskuskeskme muutmine on vaid viitsimise taga.
Vasta

Oled kinel, et ei või pirukaga 1600kg registriga haagist vedada tühjalt? Berlingo 2002a täismass 1780 kg + haagis register 1600kg = 3380 kg, ehk siis B-kategoorja autorong ja seega peaks lähtuma reaalsetest kaaludest, mitte passis olevatest numbritest, vähemalt nii väideti mnt's.
Vasta

Ah berlinkse on nii kergeid ka? Meil on 1920 kg, mis  tähendab tervelt 20 kg ülekaalu 1600 kg haagise puhul B-kati lubadega juhile. Eriti Ohtlik Kuri Tegu Sad
Vasta

(08-09-2018, 22:46 PM)v6sa Kirjutas:  Ärge unustage, et juhtimisõigus ja autorongi koostamine on erinevad asjad ja nende rikkumiste eest kirjutatakse erinev paragrahvi lõige protokolli.

Kusjuures on autorongi koostamisel veel kolmas nüanss kah: tegelik kaal! 
B-load: B-kat auto + kerghaagis reaalse kaaluga kuni 4250 kg kui tehpassid seda lubavad. 
Erandina on B-kat autorong kuni 3500 kilo, kui haagise täismass ei ületa auto tühimassi ja täismasside summa ei ületa 3500 kilo. Ning otseloomulikult peab passis kaalunumber sobima.
Kolmas erand on autorongi koostamine maksimumist kergemalt koormatud haagisega. Ehk võib vedada tühja haagist ja kergemat koormat, mille oma- ehk tegelik kaal annab veduki passis lubatud numbri välja. Näiteks suured paadihaagised ja autotreilerid 3500 kilo täismassiga. Omakaal on aga seal 500-700 kilo näiteks. BE juhtimisõigus on raudselt vajalik aga vedukautol ei pea olema passis piduritega haagis 3500 kilo. Näiteks on vedukil lubatud 2 tonni, siis 1300 kilose paadi/auto saab peale panna.
Vasta

Ply'l on õigus.

Juhul, kui E kati load on olemas, siis võib rahulikult 3500kg täismassiga haagist vedada auto järgi millel järelhaagise MAX LUBATUD KAAL on ainult 2000kg , seda kõike eeldusel et see käru koos koormaga KAALUB REAALSELT alla 2000kg

Ise olen vedanud sõidukaga tühja 8 meetrilist 3500kg täismassiga haagist, kõik on legaalne aga suht fekaal on sõita .

Suurte haagiste jaoks on mul õnneks suured vedurid Big Grin
Vasta

(10-09-2018, 15:37 PM)AsTroSS Kirjutas:  Juhul, kui E kati load on olemas, siis võib rahulikult 3500kg täismassiga haagist vedada auto järgi millel järelhaagise MAX LUBATUD KAAL on ainult 2000kg , seda kõike eeldusel et see käru koos koormaga KAALUB REAALSELT alla 2000kg

Tegelikult oli seadusandjal kunagi mõiste "tegelik mass" sisse viimisel see mõte, et tühja haagist võiks igaüks vedada aga välja tuli ikka nii, nagu alati! Aga on friigikogu ajuehitust vaadates muud võimalustki???
Siseriiklikult võid tekitada igasuguseid erisusi, nagu on ka kood96. Mõeldi nii, et juhtimisõiguse kohalt ja puhtalt füüsikast lähtuvalt ei ole ju vahet, mis number haagisel passi kirjutatud on - see on MAKSIMUM ehituslikult lubatud kaal! Enne seda oli registrimass ka, mida siis saigi vähendada. Vanasti oligi registrimass see tegeliku lubatud maksimumkaalu näitaja, täna ei näita see mitte midagi Big Grin Aga juhtimisõiguse kohalt jäeti siseriiklik erisus sisse viimata. Kood96 on ju ka lausidiootsus: 4250 on niigi kõigil lubatud aga nüüd tekitati juurde OHUTUMA koosluse sõiduõigus.... Kuna O2 peab olema piduritega, sisi on see igal juhul ohutum. Reaalses kaalus 750 kilo O1 piduriteta kerghaagis on ohtlikum, kui 850 kilo tegelikus kaalus piduritega haagis. Ja paned selle ohutuma haagise suure kastika või maasturi sappa, oled kurjategija! 

Paneme kokku näiteks selle tigumaja täismassiga 1000kilo, tühimass 629 ehk reaalne sõidukaal ongi vast 750-800 kilo sest 371 kilo ei pane mitte keegi putkasse sisse!!! Paneme sinna ette sellise veduri ja B-kati lubadega oledki kurjategija!!! 5 kilo paberites "lõhki", kuigi reaalne autorongi kaal on matkale minnes näiteks 3000 kilo...  Kahe sõiduki peale kokku on ju arutud 371+532=903 kilo kandevõimet elik kaupa  Rolleyes Kuna kuhugi peab piiri tõmbama, siis saab/saaks see olla TEGELIK elu, mitte number paberil, mis absoluutväärtust kajastab. Aga kuidas muidu siis meil räigelt raha kätte saada, kui mitte riigilõivude ja trahvide näol. Mõistlikkusega ei ole aga meie riigis midagi pistmist.

EDIT: absurdsuse ilmestamiseks, võtad selle olematu jõudlusega junntüki ja oled kogu maailmale nuhtluseks jalus, ohtlik teistele ja iseendale aga sellesinase putkaga sõidad nagu õige mees Big Grin Kusjuures võib sellega KOHE sõita eile load saanud lausloll.
Vasta

Olles viimasel ajal liikluses näinud igasuguseid "kärutajaid", arvan et pädev lahendus oleks kood96 laiendamine KÕIKIDELE haagistele. Ehk siis igasugune haagisevedu peaks eeldama mingi elementaarse eksami läbimist. Ja sel juhul võiks mõelda ka suuremate haagiste vedamise lihtsustamise peale.
Priidu jutust kõlab läbi, nagu oleks hirmus riigipoolne vägivald, et igal äsja-load-saanud topisel pole lubatud tigumaja või paadihaagist vedada. Minu meelest väga õige et ei ole.

Täis BE kategooria tegemine on muidugi arulagedalt keeruline, seda kõigilt nõuda oleks palju. Pigem võiks kood96 (ainult sõidueksam, võibolla ka väike täiendav teooria, ilma kohustusliku autokooli ja sellega kaasnevate lollusteta) asendada kogu BE kategooria. See võiks garanteerida selle, et iga idikas ei saa kerghaagisega liiklusse tormata, olemata eelnevalt elusat haagist näinudki, rääkimata mõningate manöövrite sooritamisest.
Vasta

(11-09-2018, 13:20 PM)zazik Kirjutas:  Olles viimasel ajal liikluses näinud igasuguseid "kärutajaid", arvan et pädev lahendus oleks kood96 laiendamine KÕIKIDELE haagistele. Ehk siis igasugune haagisevedu peaks eeldama mingi elementaarse eksami läbimist. Ja sel juhul võiks mõelda ka suuremate haagiste vedamise lihtsustamise peale.
Priidu jutust kõlab läbi, nagu oleks hirmus riigipoolne vägivald, et igal äsja-load-saanud topisel pole lubatud tigumaja või paadihaagist vedada. Minu meelest väga õige et ei ole.

Täis BE kategooria tegemine on muidugi arulagedalt keeruline, seda kõigilt nõuda oleks palju. Pigem võiks kood96 (ainult sõidueksam, võibolla ka väike täiendav teooria, ilma kohustusliku autokooli ja sellega kaasnevate lollusteta) asendada kogu BE kategooria. See võiks garanteerida selle, et iga idikas ei saa kerghaagisega liiklusse tormata, olemata eelnevalt elusat haagist näinudki, rääkimata mõningate manöövrite sooritamisest.

Väga mõistlik idee. 
Minu jaoks on juba hilja (õppisin oma vigadest)  Big Grin
Vasta

(11-09-2018, 13:20 PM)zazik Kirjutas:  Priidu jutust kõlab läbi, nagu oleks hirmus riigipoolne vägivald, et igal äsja-load-saanud topisel pole lubatud tigumaja või paadihaagist vedada. Minu meelest väga õige et ei ole..

Minu jutust kõlab läbi vastupidine asi: see ongi idiootsus, et IGA äsja load saanu võibki haagistega sõita ja seda siis ka "erandite" mõistes. Ehk siis ka O2 samas... Aga mina ei või "suurt haagist" vedada, kuigi tohin sõita kuitahes suure masinrongiga ja staaži on 30 aastat. .
Vasta

On jah lollus. Ma sõidan traktoritega millel on igasugu vigureid taga ja manööverdan nendega. C ja T kat omanikel võiks automaatselt passis olla be olemas või mingi muu võimalus vedada korralike haagiseid. 
Mis seal kood96 eksamil teha tuleb? Kuidas hinnatakse? Mõte ka mingi asjalik haagis osta autole
Vasta

(11-09-2018, 18:49 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(11-09-2018, 13:20 PM)zazik Kirjutas:  Priidu jutust kõlab läbi, nagu oleks hirmus riigipoolne vägivald, et igal äsja-load-saanud topisel pole lubatud tigumaja või paadihaagist vedada. Minu meelest väga õige et ei ole..

Minu jutust kõlab läbi vastupidine asi: see ongi idiootsus, et IGA äsja load saanu võibki haagistega sõita ja seda siis ka "erandite" mõistes. Ehk siis ka O2 samas... Aga mina ei või "suurt haagist" vedada, kuigi tohin sõita kuitahes suure masinrongiga ja staaži on 30 aastat. .

 Palju neid algajaid ikka on, kes hakkavad kohe käru vedama? Ning sellest koolitusest saaks nagunii midagi libeda koolituse taolist. Samuti tekiks see jama, et ilma "käru piima lubadeta" ei saaks isegi tühja käru vedada, see oleks ju nonsens.
+ inimestel oleks ju ikkagi asju vaja vedada, käiku läheks siis jälle igasugu katuseraamid jne.
 Minumeelest, kui probleem on siis võiks teha teavitustööd kõigepealt, kasvõi Stop või Roolivõimu saates. Ja kui politsei kaalumisele lisaks ka paigutusel pilgu peal hoiaks, peakski juba piisavalt hea olema.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

ma kohe kuidagi ei saa aru. justkui täitsa mõistlikud inimesed ja siis kukuvad arutama, kuis iseendale mingeid täiendavaid kohustusi kaela saada.
Vasta

Palju siis reaalselt haagistega õnnetusi juhtub?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(11-09-2018, 20:55 PM)Laurts Kirjutas:  Palju siis reaalselt haagistega õnnetusi juhtub?

Palju Big Grin arvestades autode ja kärude vahekorda liikluses, siis kärudega juhtunuid ma näen kuidagi tihedamini, kui autodega. Küll kipuvad rummud eralduma, küll kipub käru veduki võssa juhatama.
Vasta

Piisaks sellest kui vastava kategooria õppekavas ja eksamil natuke rohkem haagiseid oleks käsitletud. Ega ikka tihti ei teata mida veopea küljel olevad tähised tähendavad, ei või raskeid asju ette otsa laduda ja sellega veopeale lubamatut koormust tekitada, kuidas koormat kinnitada, kuidas haagisega manööverdada (eriti tagurdada). Vähemalt ma ise küll koolitusel nendest asjadest midagi ei kuulnud, aga oleks ju võinud. Rolleyes
Vasta

(11-09-2018, 19:42 PM)maisalup Kirjutas:  On jah lollus. Ma sõidan traktoritega millel on igasugu vigureid taga ja manööverdan nendega. C ja T kat omanikel võiks automaatselt passis olla be olemas või mingi muu võimalus vedada korralike haagiseid. 
Mis seal kood96 eksamil teha tuleb? Kuidas hinnatakse? Mõte ka mingi asjalik haagis osta autole

Seal tuleb teha umbes sama asi, mis T-kati platsieksamil. Tahtsin korraga teha - ei saa, erinevad eksaminaatorid! Mida idiootsust, raiskamist jne. Telefoni teel ei ole ju mõtet õnnetut ametnikku ka sõimata - ega see naisterahvas seda välja pole mõelnud! Ikka friigikogu tolad justminni ja miilitsate kaasabil. Kusjuures enne T-kati tegemist võisin sõita niisama ka kuni 18-tonnise masinrongiga aga vaat 7-tonnise BE-masinaga ei tohi...kuigi minu oskused ON seaduse mõistes ühtlustatud BE omamisega!!! 
Kusjuures äsja juhtimisõiguse saanud tegelane võib sõita ka 8-tonnise masinrongiga, milll lpeaaegu et puuduvad pidurid jne. A'la vanad nõukatrakatsid piduriteta haagistega jms  Sad

Tsitaat:T-kategooria mootorsõidukit ja masinrongi, mille täismass ei ületa 18 000 kilogrammi, võib juhtida ka isik, kellel on BE-kategooria autorongi, C- või D-kategooria mootorsõiduki või C1- või D1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigus, või isik, kellele on antud B-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus enne käesoleva seaduse jõustumist. 
Vasta

Matkaautode onu täna raadios rääkis, et kui registrimasside summa ei úleta 3500 siis on kòik ok. 
Seega kus see tòde on?
Samas rääkis BJ haagise myya, et oluline on see palju sul koorem on mitte palju lubatud on.
Vasta

(11-09-2018, 22:20 PM)hobiautod Kirjutas:  Matkaautode onu täna raadios rääkis, et kui registrimasside summa ei úleta 3500 siis on kòik ok. 
Seega kus see tòde on?
Samas rääkis BJ haagise myya, et oluline on see palju sul koorem on mitte palju lubatud on.

Täismasside summa järgi vaadatakse juhilubadel märgitud kategooriat. Auto konksule, reg tunnistusel märgitud max raskust, aga haagise hetke massi koos koormaga.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Juhiload käivad auto/haagis täismasside järgi.

Aga autoga veetava haagise mass käib reaalse kaalu järgi ,mitte täismassi
Vasta

(12-09-2018, 01:01 AM)AsTroSS Kirjutas:  Juhiload käivad auto/haagis täismasside järgi.
Aga autoga veetava haagise mass käib reaalse kaalu järgi ,mitte täismassi

Mitte juhiload vaid juhtimisõigus Big Grin Juhiluba ei pea üldse (kaasas) olema, küll peab olema omistatud õigus, mida postimiilist arvutist saab kontrollida. Wink 
Aga alati tasub ikak Seadust lugeda:

Tsitaat:B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
Tänaseks on kadunud ka see nõue, et haagise täismass peab olema väiksem, kui auto tühimass - ja see on hea! Kui on tehpassis lubatud selline piduriga haagis ja täismassid kokku kuni 3499 kilo, siis võib sõita. Sellise haagisega võib enamuse normaalsete autodega B-kati juhtimisõigusega sõita sest üle 2299 kilo täismassi on vähestel. Kaubikutel ja suurematel maasturitel küll. See veel ka vihjeks haagisehuvilistele minu arust sigakõvast haagisest, mis on väga universaalne Big Grin Mul on hetkel isegi kahju, et raha pole...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne