Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(25-09-2018, 20:37 PM)Mihkus Kirjutas:  Mul üks 350mm teras kolmnurk on, see aga kole raske, trimmer ei tee teist häält ka, niida või metsa. Jõhviga ainult see hea, et pea on kerge ja rapsib kõik peeneks... Viimati lasin 2ha metsvaarikaid ja kassitappu 4mm stihl ümarjõhviga, ei kulunud teda eriti. Pea on echol palju massiivsem kui teistel mida näinud olen ja heina niidab väga hästi... Ainult et väsitab ja võtab kole palju aega selline metsa kasvanud urruauk.

No nii ongi  Cool Füüsika vastu ei saa. Jõhv teeb pudi aga energiakulu on arutu. Kui küsimus on "tihe hein ja võsa" siis ei ole ju multš eesmärk. Maha, reha kätte ja hunnikusse. Järgmine niide juba tamiiliga... Echo pea on jah suur ja sestap niidab tavamuru ikka heaste.
Vasta

(25-09-2018, 21:08 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(25-09-2018, 20:59 PM)veix__ Kirjutas:  "Rõõm" kuulda jutte vana mootoriõli kasutamise kohta ketiõlina. Vähemalt saab teada kelle käest saagi ei ostaks... võibolla igaks juhuks ka mingit muud tehnikat mitte kui juba suhtumine on selline, et tehnikaga ei pea ringi käima nii nagu ette nähtud on. Wink

Oh.... ärge jah minu käest saage ostke,sest kasutan läbitöötanud diiselõli. Big Grin  Seda juba sellepärast,et testin õlitust,õlipumpa ja kõige selle tööd ikka selleks,et kliendile korras saag kätte anda. Smile Pärast toppige sinna kasvõi kosmilist-ulmelist õli või  savi. 
Ja muud ka ärge minult ostke,sest olen ka need asjad tihtipeale vanaõliga üle konserveerinud. Big Grin
Ärge üle ka mõelge,asi pole üldse nii hull.
Ma ei tea, äkki ma ei saanud irooniale pihta, aga vanaõli küll nüüd mingi noobel konservant ei ole. Smile Lammutasin  aastat paar tagasi ühte mootorit. Vänvõlli tõstsin laoruumi, kapi otsa - ehk läheb vaja või nii. Mingi konserveerimisega ma ennast ei vaevanud, pidasin vanaõliga kaetud võlli juba loomupoolest roostekindla olevat. Ja nüüd, kurat, võlli kaelad roostes. Säh sulle konservanti Smile
Vasta

Ma lugesin nüüd seda teemat siin ja igaks juhuks lasin auto mootorist, sillast, käigukastist ning roolivõimust vana õli välja ja asendasin saeketi õliga. Sama tegin ka traktoris ning igaks juhuks vahetasin ka ketiõli vastu traktori hüdraulika õli. Ühe hooga läks vahetusse muruniitja sisemmuses olev vana õli ning kõik ülejäänud koduste aparaatide omad. Kööki jõudes viskasin karjudes läbi akna ka pannnil särisenud oliiviõli, mis sai samuti asendatud keti omaga, ning ahastades läksin ja palusin andeks akna all roomavate õliste sitikate käest, lakkusin nad puhtaks ja valasin üle värske ja kasuliku ketiõliga. Homme kavatsen ka oma sae kasutatud ketiõli välja vahetada kasutamata ketiõli vastu ja nii 10x järjest. Muide saag on müügis ülehomsest!

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Made my day, Bro!   

Big Grin Big Grin Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ma toetaks siinkohal Viplalat ja valaks veel õli tulle, vana õli...
Õlidel ei kao määrimisomadused ära, vaid pesuomadused saavad otsa. Tänapäeval on rekkadel juba õlivahetusvälbad 140tuhande km peal ja nad ei sõida saeõliga, vaid mootoriõliga.
Kui nüüd õliseid putukaid vaadata, siis mille kuradi pärast, te rohelised, määrite oma kubemetäidele peale mingisugust mürki ja ei lase neil rahumeeli "kodus" elada.
Naised rannas määrivad ennast õliga vabatahtlikult ja iga mees aitaks vabatahtlikult, suurima rõõmuga, veel kaasagi. Atleedid on iga natukese aja tagant õliga lausa üle valatud ja see pole isegi puhas õli, vaid kuskil pruuniks kõrbenud.
Mina mõksin maal igatsorti puitdetaile vana õliga üle ja putukatel on sellest päris pohh. Nad ikka nokivad usinaste seda puitu, kui nendel parasjagu pähe tuleb.
Kodu trepi sees olevasse sipelgapesasse olen valanud kõiksugu sodi (õli, sipelgamürki, värvi, lahusteid, ....), ikka on pesa seal.

hp
Vasta

(26-09-2018, 01:27 AM)viplala Kirjutas:  Ma lugesin nüüd seda teemat siin ja igaks juhuks lasin auto mootorist, sillast, käigukastist ning roolivõimust vana õli välja ja asendasin saeketi õliga. Sama tegin ka traktoris ning igaks juhuks vahetasin ka ketiõli vastu traktori hüdraulika õli. Ühe hooga läks vahetusse muruniitja sisemmuses olev vana õli ning kõik ülejäänud koduste aparaatide omad. Kööki jõudes viskasin karjudes läbi akna ka pannnil särisenud oliiviõli, mis sai samuti asendatud keti omaga, ning ahastades läksin ja palusin andeks akna all roomavate õliste sitikate käest, lakkusin nad puhtaks ja valasin üle värske ja kasuliku ketiõliga. Homme kavatsen ka oma sae kasutatud ketiõli välja vahetada kasutamata ketiõli vastu ja nii 10x järjest. Muide saag on müügis ülehomsest!


Kehvasti lugesid siis kui jäi mulje, et igal pool on ette nähtud kasutada ketiõli.  Big Grin
Tehnikaga õigesti ringi käivad inimesed kasutavad neid õlisid ja sellise kasutusintervalliga mis seadme tootja poolt ette nähtud, mitte ei hakka ise "tarka panema".

Olen kuulnud, et mõni paneb ka vana mootoriõli traktori hüdrosüsteemi. Ilmselt peale seda kannatab veel ketiõlinagi kasutada. Ja võibolla mõtleb vahepeale veel mingi kasutusotstarbe juurde. Rolleyes
Vasta

(25-09-2018, 23:03 PM)karel Kirjutas:  Ma ei tea, äkki ma ei saanud irooniale pihta, aga vanaõli küll nüüd mingi noobel konservant ei ole. Smile Lammutasin  aastat paar tagasi ühte mootorit. Vänvõlli tõstsin laoruumi, kapi otsa - ehk läheb vaja või nii. Mingi konserveerimisega ma ennast ei vaevanud, pidasin vanaõliga kaetud võlli juba loomupoolest roostekindla olevat. Ja nüüd, kurat, võlli kaelad roostes. Säh sulle konservanti Smile

Jah,vanaõli libedalt pinnalt kipub kaduma. Roostese asja puhul mitte. Kuna elan suht tolmuse tee ligidal siis teetolm lendleb igal pool ja õli korjab pikapeale riiulis kihi selga. Vaat siis seisab küll. Tänapäevane õli kipub ikka läikivatelt pindadelt ära kaduma,vene õli või tagasilla õli seisab paremini. Mul võllid suhteliselt nähtava ja läbikäidava koha peal ja aeg-ajalt vaatan ka peale. Kui tundub lahja olmema siis pintsel kätte ja uuesti. Ilmselt kevadel,talvel läheb metall härma ja siis soojema ilmaga leotab selle vedela õli tasapisi maha. Olen seda märganud.
Miski pole lõplik ja igavene,tundub et kõik vajab hoolitsemist.
Vasta

(26-09-2018, 01:27 AM)viplala Kirjutas:  Ma lugesin nüüd seda teemat siin ja igaks juhuks lasin auto mootorist, sillast, käigukastist ning roolivõimust vana õli välja ja asendasin saeketi õliga. Sama tegin ka traktoris ning igaks juhuks vahetasin ka ketiõli vastu traktori hüdraulika õli. Ühe hooga läks vahetusse muruniitja sisemmuses olev vana õli ning kõik ülejäänud koduste aparaatide omad. Kööki jõudes viskasin karjudes läbi akna ka pannnil särisenud oliiviõli, mis sai samuti asendatud keti omaga, ning ahastades läksin ja palusin andeks akna all roomavate õliste sitikate käest, lakkusin nad puhtaks ja valasin üle värske ja kasuliku ketiõliga. Homme kavatsen ka oma sae kasutatud ketiõli välja vahetada kasutamata ketiõli vastu ja nii 10x järjest. Muide saag on müügis ülehomsest!

Isegi irooniana on säärane jama tehnikafoorumis kohatu. Häbene, inimene! Sad
Vasta

(26-09-2018, 10:56 AM)v6sa Kirjutas:  [quote pid='459815' dateline='1537914477']
Isegi irooniana on säärane jama tehnikafoorumis kohatu. Häbene, inimene! Sad

[/quote]

Miskid substantsid mängus?
Vasta

(26-09-2018, 08:42 AM)motamees Kirjutas:  Ma toetaks siinkohal Viplalat ja valaks veel õli tulle, vana õli...
Õlidel ei kao määrimisomadused ära, vaid pesuomadused saavad otsa. Tänapäeval on rekkadel juba õlivahetusvälbad 140tuhande km peal ja nad ei sõida saeõliga, vaid mootoriõliga.
...
Ahzoo. Ning siin ei ole mitte midagi tegemist õli pH langusega ega leelisarvu tõusmisega, tuhasisalduse suurenemisega, viskoossusvahemiku kitsenemisega... Mida te üldse vahetate õlidest, edasi võiduka lõpu poole! Majandusele selline mõtlemine meeldib Big Grin

Samuti on väga inimlik mõelda, et kui minu silm paha ei näe, siis paha ei juhtu. Siit võiks minna edasi ja proovida ehk seda ka hommikukohvi asemel - üks must vedelik ju kõik. Lööbki hästi pildi klaariks.

Selles osas on muidugi õigus, et normaalselt pruugitavast mootorist vahetusvälba täitumisel väljuv vedelik ei ole veel muutunud tuumajäätmeks ja omab nii mõningast puhverdusvõimet kui üsna head viskoossusvahemikku ning on kasutatav mööndustega ka teistel otstarvetel. Täpselt samamoodi, nagu saab kruvi seina keerata nii kruvikeeraja kui leivanoaga ja edasijõudnud löövad üldse kruvi sisse peaga. Rolleyes Vaba maa ju.
Vasta

(26-09-2018, 12:14 PM)v6sa Kirjutas:   vahetusvälba täitumisel väljuv vedelik ei ole veel muutunud tuumajäätmeks

Bensiinimootorist Smile
Ehk märkasid, et diiselmootorist tulnud õli on seifis. Mitte selleks, et keegi ära ei varastaks, aga selleks et enne jäätmejaama viimist siseringlusse ei satuks. Siin kehtib vanasõna, et tilk tõrva rikub potitäie mett kõige paremini. Õnneks on viimane masuudipress siit õuest lahkunud.
Lisame sinna erinevatest käigukastidest tulnud õlid ja saame täiesti pandava ketiõli. Liiga vedelale võib natuke uut sillaõli juurde panna.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Sèe 140k õlivahetusvälp on jah olemas aga kuidas seda saavutatakse? See on saavutatav tühjalt sõites. Auto arvestab põletatud kütuse kogust, mootori koormust, külmkäivitusi ja veel miljonit asja. Ja kui kõik on ideaalne saadki 140k välbaks. Põhimure ikkagi õli saastumine tahmaga, pesemisvõime kadumine jne nagu ikka vana õliga.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(26-09-2018, 12:32 PM)Marko Kirjutas:  Bensiinimootorist Smile
...

Ei muutu ka diiselmootoris õli veel tuumajäätmeks. Jah, nüüdisaegne saastevähenduspajebennidega diiselpada võtab tõesti õlist rohkem välja, kui vanemad tahmageneraatorid, aga kui mitte uskuda automüüjate õhumüüki LL-vahetusvälpade kohta ja püsida mõistlikumates vahemikes, siis kõlbab ka see vedelik sama hästi või halvasti, kui iga teine kasutatud asi.

Teades vaid veidi triboloogia alustõdesid ja olles täieline võhik keemias, kuid olles mõned korrad vestelnud inimestega, kes tegelikult ka teavad, mismoodi õlisid tehakse, siis jään endiselt oma arvamuse juurde, et saeketi õlile esitatavad kleepumise ning looduses hajumise  nõuded erinevad sedapalju mootoriõlile või automaatkasti hüdrovedelikule esitatavatest, et ei ole mingit põhjust hobikasutuses õige õli pealt säästa.

Samas on paljusaagivatel või lihtsalt pidevalt pealetilkuvat õliallikat omavatel kodanikel täieline õigus oma varaga teha, mida nad heaks arvavad. Kuniks nad ei tule saagima minu õuele või ürita mind vanaõliusku pöörata. Toungue
Vasta

Saeketi määrimine on olnud peavalu aegade algusest ja vanaõli sekti liikmed on valel teel. Ei sobi sinna ka puhas diisel kuna see ei kleebi nii nagu originaal ketiõli. Küsige nendelt kes hommikust õhtuni metsas.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Teemasse ka. 2 taktiline trimmer teeb sellist jama, et soojaks saanuna jääb seisma, käivitub pärast kõtuse pumpamist ja tooreklapiga käivitamist ja töötab ~30 sekundit, käivitub pärast tooreklapiga käivitamist jne. Kütust ei saa nagu peale. Paagisisese filtri vahetasin. Voltis kohta voolikutel näha pole. Mis jama on?

Do'nt panic
Vasta

(26-09-2018, 12:36 PM)Daff Kirjutas:  Sèe 140k õlivahetusvälp on jah olemas aga kuidas seda saavutatakse? See on saavutatav tühjalt sõites. Auto arvestab ...

Ei arvesta see auto midagi. Vahetuse aeg on ette antud ja asi mutt. Loomulikult ei tihka auto omanik sellist välpa läbi sõita ja vahetas "salaja" poole välba pealt ise õli ära.
Meie räägime siin 10-15tuhat km läbisõitnud õlist. Pikemat välpa ma oma autodel küll ei kannata. Saele ostan ka ikka saeketi õli ja mitte selle pärast, et ma putuka selja peale mõtleksin.
Vana õli saab kõik otsa ja diiselõli on "magusam" veel, kui bensaka oma. Bensaka õliga tehtud puit jääb kuidagi hale väljanägemisega. Diiselõliga immutatud terassi alustalade kohta on mitmed uudishimutsevalt küsinud, et mis kena asjaga see tehtud on (ei määri ega haise). Ja see pole mette halvustava alatooniga.

hp
Vasta

(26-09-2018, 13:57 PM)motamees Kirjutas:  
(26-09-2018, 12:36 PM)Daff Kirjutas:  Sèe 140k õlivahetusvälp on jah olemas aga kuidas seda saavutatakse? See on saavutatav tühjalt sõites. Auto arvestab ...

Ei arvesta see auto midagi. 

...


Hm, sellisel juhul on minu Berlingo katki Sad 

Kaks nädalat tagasi tegi auto koos minuga kaks päeva äärmiselt kulutavat tööd künnivõistluste platside ettevalmistamisel, mis päädis järgmise hoolduseni jäänud kilometraaži vähenemisega pea 2000 km võrra. Nii viiskümmend käivitust ja napp 20 km läbisõitu vaheldumisi I ja tagurpidi käiguga viisid järgmise hoolduseni jäänud kilometraaži 16700 pealt 14800 peale.

Vabandust OT pärast, aga pidin jagama oma värsket üllatust.
Vasta

(26-09-2018, 14:22 PM)v6sa Kirjutas:  Kaks nädalat tagasi tegi auto koos minuga kaks päeva äärmiselt kulutavat tööd künnivõistluste platside ettevalmistamisel, mis päädis õlivahetuseni jäänud kilometraaži vähenemisega pea 2000 km võrra. Nii viiskümmend käivitust ja napp 20 km läbisõitu vaheldumisi I ja tagurpidi käiguga viisid järgmise õlivahetuseni jäänud kilometraaži 16700 pealt 14800 peale.

Vabandust OT pärast, aga pidin jagama oma värsket üllatust.

Kui korrektne olla siis vähenes mitte õlivahetus välp vaid hooldusintervall. Kas tänastel tarkadel autodel lisaks mootoriõli vahetusvajadusele hooldusvälpa ka miskised muud tegurid mõjutavad vast vastavad targemad.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(26-09-2018, 13:57 PM)motamees Kirjutas:  Diiselõliga immutatud terassi alustalade kohta on mitmed uudishimutsevalt küsinud, et mis kena asjaga see tehtud on (ei määri ega haise). Ja see pole mette halvustava alatooniga.

Ma eelmine suvi tegin ühe kuuri, voodrilauaga üle ja vana diiselõli selga. No kuradi ilus on. Puittekstuur ronis musta alt välja ja moodustas laudadele kena heledama mustri, sügavmusta taustal. Selle suve alguses laudade pinnad hülgasid kenasti vett, praegu ei ole enam vaadanud. Ilmad kuivemaks lähevad, tõmban veel ühe kihi selga. Tahm ise on ses suhtes ka hea materjal, et eriti ei pleegi. Kui räästad on laiad, siis ei pääse ka vihm seda sealt maha pesema ja tulemus säilib kenana mitmeid aastaid.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kipun ennast kordama aga heina-ajal sassusse kallatud bensuautu õli käis isegi nina peale. Haises rõhutasandist tükk aega kui peale kallasin. Mul selline mootor,et kõik õlid sööb aja jooksul ära,üle ei jää midagi. Täiesti keskkonnasõbralik. Big Grin

T.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne