(04-10-2018, 21:36 PM)diesel Kirjutas: korduvalt siingi foorumis läbi nämmutatud teema.
ja just mõned postid tagasi ka asja selgitatud põgusalt.
järvevanas ei ole tõmblukk.
seal on projekteerijate jäme möödapanek.
tegu on pudelikaelaga kus kahe kiirema raja autod pressitakse kokku ühele aeglasemale rajale.
järvevanas saaks tõmblukk toimida vaid nii, et kohas kus esimene rida hakkab ummistuma, toimuks teise rea masinate vahele tulemine.
praeguses olukorras on mass juhte, kes võtavad viisakalt järjekorras viimasena oleva auto sappa ja mõned võrdsemad (maakeeles m....d)
kes järjekorrast mööda trügivad ja nö. otse kassa ees vahele tahavad pressida.
See ei ole 100% juhtudel nii.
1. Ma ei ole veel enda jaoks läbi mõelnud, kas parempoolses reas ootajad on "viisakad järjekorralised" või "kindla peale sõitjad". See on meie kõigi käitumine ja (minu hinnangul) puudulik seadusandlus (puudub tõmbluku süsteemi kirjeldav säte ja märgistus/liiklusmärk), mis tekitab pikad järjekorrad ja selle kõrval "ülbikute ekspressiraja". Nõustun sellega, et kõigil oleks parem kui toimiks juba hoo peal tulles see kahe rea ühtlustumine ummikolukorras ja pudelikaelas tõmblukk. Paraku aga on meil kehtiv see, et ümberreastumine on ebameeldiv tegevus kõigile (nii sellele, kes otsib/pressib kui sellele, kellele ette keeratakse).
2. Ise töötan Järvevana 7b, selles uues puitfassaadiga kontorihoones (järve pool teed). Kodu on Nõmmel. Kui tööpäev läbi, siis enamasti ootan vähemalt 18-ni või kauemgi, mõnikord olen sõitnud Tartu maanteed pidi, ümber Ülemiste ja Tallinna ringteed pidi. Mõned korrad aga olen siiski sõitnud kell viis ummikusse. Kontori eest parempööre, Tunneli suu kohal vasakpööre tagasi ja siis kiirendusraja kaudu vasakpoolsele rajale. Ummik ulatub tagasipöörde kohast kaugele Ülemiste poole. Mul pole võimalik "viisakalt" järjekorda võtta. Peaksin sõitma otse üle vasaku raja ja sisuliselt risti pressima pikka ritta. Siis ehk näeks need, kelle vahele tulla tahan, et ma ei tulnud nende selja tagant. No mina ei ole valmis sellist komejanti ette võtma (boonusena saaksin võimaluse, et vasakpoolsel rajal tiskav maastur põrutab mulle lihtsalt sisse), sõidan rahulikult kiirendusraja lõpuni ja siis reastun rahulikult vasakpoolsele rajale (vahepeal tuiskavad ekspressid mööda) ja siis sõidan vasakpoolse raja lõpuni ning reastun parempoolsele rajale, kui teekattemärgistus nõuab (osad panevad ka üle triibulise edasi). Eks enamus vaatab mindki nagu vastikut M-i aga see tegeliklut ei ole trügimine ega ülbamine, mul pole lihtsalt võimalik varem mõistlikult ümber reastuda.
Sama olukord oli mul enne (Kui kontor oli Kopli tn) ka Tulika tänaval, kui Ristikust tulin. Siis oli Sõle-Paldiski ristmikul Ristiku poolt tulijal vasakpöörde foori järel võimalik vaid vasakpoolsele rajale liikuda ja seal sõita kuni selle lõppemiseni. Igal hetkel olid sa kellelegi "vahele trügiv M" ja siis ongi mõtet seda ette võtta alles rivi lõpus. Kui esimene ei lase ja teine ei lase, siis kolmas on ikka mõistlik ja laseb vahele.