Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Kummaline on see, et jõllis silmadega vaieldakse vaieldamatu asja üle! See on nii iseenda reaalne tervis kui väikemootorite tervis. Te vaidlete praegu umbes teemal, et valge kärbseseen ei ole üldse surmav, kui seda šampinjonina süüa... ON, tapab ja midagi sellest ei muutu, kuidas te seda ollust võtate. Tavaline ise solgitud bensujaama solk on MÜRK, alkalüütbensiinid on oluliselt vähem mürgid. Jäädes seente maailma (mida ma ei söö), siis on paljud söödavad seened ka mürgised aga teatud valmistamisviisil mürgisus väheneb ja kaob. Vastupidiselt segatud bensiinile, mille mürgisus seistes vaid suureneb. 

See, kas keegi head kraami osta suudab/tahab, on teine teema. Käisin just tööriistamarketist läbi ja üks vend rabas kankuga Aspen2 kaasa - seega ostetakse küll! Ma olen teinud suvekodu ja linnakodu ahju puud ja pole 2 kankut veel läbi põletanud...  Kevadel oli ändimännis mingi soodushind, võtsin koos pakutõstjatega ligi. Paar paagitäit on teises veel kindlasti sees, kusjuures lasin mingi hulga veel ka Echo võsakaga läbi. Paar paagitäit... No saeks ja trimmerdaks suvi otsa hullunult, kulutaks 100 raha eest. 100 raha oma hobile ja tervisele kulutada pole just palju. Kes teeb TÖÖD, peaks selle raha "sajakordselt" tagasi teenima. Lased 50 liitrit hooajaga läbi (hobivend ei saa sellega üldiselt hakkama, see kisub juba tööks), ühel puhul 10X18€ ja teisel puhul 50X1,4€, vahe ongi 110€. See on palju raha - absoluutselt päri!! - aga iseenda heaolu ja tervise puhul ei saa väga iga senti kokku hoida! Ja vaat ninaees haisev mootorsaag on üks hullemaid tervise tapjaid tegelikult! 

Vanasti polnud muud teha, kui ise segada. Täna, kus on olemas "tervislik" alternatiiv, siis vaielda selle kasutamise mõtekuse üle näitab vaidlejatest üht-teist! Ütle otse välja: olen loll ja vaene ning ei suuda "kallist" bensiini poest osta. Mõistame. Aga kõik muu on mõttetu möla ja iseenda lollusele õigustuse otsimine.
Vasta

(15-10-2018, 15:41 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Paar paagitäit... No saeks ja trimmerdaks suvi otsa hullunult, kulutaks 100 raha eest. 
...

Kusjuures nii on: minu umbes 30 ruumi metsa koristust ja 4 paagitäit võsakakütust sel aastal pole teist kankut päris tühjaks teha jõudnud. Alexela 5-l jaanipäevapommist kulus umbes 0,8 trimmerisse ja <0,7 huskisse ning ülejäänud läks mosset tapma.

Kui kulutaks kankutäie päevas 22 päeva kuus ja nii 11 kuud jutti, oleks jutt (ja summad) muidugi teised.

Kuigi haistuteema jääks ikkagi. Eile õhtul küsis väiksem tütar väga ilmekalt: "Issi, miks sa tänaniimoodi kibedalt haised? Tavaliselt ei ole nii paha lõhn ju metsast tulles...".
Vasta

Ma olen nõus, et vähem vingu ja öko ja puha.
Aga kui on valida kas 2kuud seisnud "XX" müüja kirjadega bensiin, millega saag ei käi ja värske 95 vahel, mis töötab, siis milles on küsimus?


Vasta

Kui ma aastat 10 tagasi saemehe papreid tegin, siis meie koolitaja juhtus olema võistleja. Kasutas stihl 026'te ja võistlus sael ainult aspenit ja asi polnud sugugi heitgaasides, vaid sae töötamises ja kütuse vananemises. Üks saemüüja regullis sae vastavalt sellele, millist kütust ostja tarvitama hakkas, kas tanklast või aspenit ja alati käisid kaasa sõnad: kui tankla kütust kasutad, siis garantiid põhimõtteliselt pole.
Vasta

(15-10-2018, 15:59 PM)v6sa Kirjutas:  
(15-10-2018, 15:41 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Paar paagitäit... No saeks ja trimmerdaks suvi otsa hullunult, kulutaks 100 raha eest. 
...

Kusjuures nii on: minu umbes 30 ruumi metsa koristust ja 4 paagitäit võsakakütust sel aastal pole teist kankut päris tühjaks teha jõudnud. Alexela 5-l jaanipäevapommist kulus umbes 0,8 trimmerisse ja <0,7 huskisse ning ülejäänud läks mosset tapma. ...
No ma ei tea, pole mingi metsamees ega midagi aga seda va kütet ikka kulub, kütte tegemisele, sh nottideks järkamisele, trimmerdamisele-võsakale ja nüüd ka lehepuhurile kulub ikka nii keskeltläbi 20l kanister kuus, st et alates märtsist, kui hakkasin puid maha võtma on kulunud pea vaat bensiini, see oma tarbeks osta Aspenit, ma pole nii rikas. Selle va värskelt soetatud lehepuhuriga on mõne päevaga läinud 15l, sealjuures tahab instruktsioonikohaselt poole rammusamat segu (1:30), ei teagi, kas talle seda 1:50 segatut võibki anda? Lisaks veel lõhkuja neelab ka aga puhast 98-t.
Vasta

Daff Kirjutas:

Võtaks asja kokku järgmiselt: Aspeni mehed on rahul ja bensiini mehed on rahul aga Aspeni mehed ei ole rahul, et bensiini mehed on rahul.

Tuleb ikka aegajalt meelde tuletada, kuldsed sõnad.
Vasta

Seevastu remondifirmad on väga rahul, et bensiinimehed rahul on, muidu poleks kellegi karburaatoreid vaja remontida. Cool
Vasta

(15-10-2018, 15:41 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Vanasti polnud muud teha, kui ise segada. Täna, kus on olemas "tervislik" alternatiiv, siis vaielda selle kasutamise mõtekuse üle näitab vaidlejatest üht-teist! Ütle otse välja: olen loll ja vaene ning ei suuda "kallist" bensiini poest osta. Mõistame. Aga kõik muu on mõttetu möla ja iseenda lollusele õigustuse otsimine.
Maitse ja vajaduste küsimus - elektritööriistadega pole ju üldse vingu ega muud. Kui suudab nt peagi aku-mootorsaag tavasaega sama tulemi anda, aga maksab nt 10 uue profi-Stihli hinna, siis kas "elektrisae-mees" võib siis "aspeni-meest" lolliks ja vaeseks sõimata?
väljudes sae-valdkonnast, siis robotniidukid saavad oma ülesannetega juba talutavalt hakkama: kas fossiilipõleti seljas või sabas sääskedega võidu jooksjad on lollid ja vaesed?
point: peale musta ja valge on ka muid värve Wink
aga vaielda pole tõesti mõtet.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Viimasel ajal hakkab häirima sõnapaar rikad ja vaesed. See ei sobi kuidagi siinse foorumi üldise meelsusega. Meid on siin seinast seina ja las mehed toimetavad nagu tahavad või võimalused lubavad. Jätame selle materjaalsele kindlustatusele viitamise mõne muu foorumi pärusmaaks.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ostsin trimmeri, kolm-neli aastat tagasi. Tegin viis liitrit segubensiini ka valmis. Alles see suvi sai otsa, noh trimmerdamist vähe ka.
Käivitub nii nagu peab, tühikäik hea.
Vasta

(15-10-2018, 18:00 PM)hulgus Kirjutas:  Ma olen nõus, et vähem vingu ja öko ja puha.
Aga kui on valida kas 2kuud seisnud "XX" müüja kirjadega bensiin, millega saag ei käi ja värske 95 vahel, mis töötab, siis milles on küsimus?

Siis võtad selle, millega oled ise rahul. Mina ei saa olla rahul ei Alexela ega Olerexi 95 säilivusega. Aga võib muidugi olla, et ma olen lihtsalt käpard või maksan karmavõlga.
Vasta

(15-10-2018, 21:12 PM)tets Kirjutas:  Daff Kirjutas:

Võtaks asja kokku järgmiselt: Aspeni mehed on rahul ja bensiini mehed on rahul aga Aspeni mehed ei ole rahul, et bensiini mehed on rahul.

Tuleb ikka aegajalt meelde tuletada, kuldsed sõnad.

Ma siiski juhin tähelepanu sellele, et vaid üks "aspenimees" ei ole rahul bensumeeste rahuolemisega. Toungue Ülejäänud rahulolematud kodanikud ei ole rahul tanklabensiini omadustega väikemootorites. Rolleyes
Vasta

Ei maksa suurt tähelepanu pöörata reeglit kinnitavatele eranditele (et tavabensiin ka aastaid seistes kenasti kasutuskõlblik on, mul pole kunagi probleeme olnud jne). Ilmselt säilivus ja probleemide teke natuke ka oleneb kütusefirmast (panevad erinevaid lisandeid sisse), sellest kas kasutatakse segu või puhast bensiini, kas on suvine või talvine bensiin (jah me ei näe selliseid kirjasid tanklas bensiini kohta, aga reaalselt on erinevad), kas seisab metall- või plastikpaagis, kas paak on ääreni täis või mitte, milline on paagi korgi õhutus...
Üldpilt on ikkagi selline, et tanklabensiin pikalt seismist ei kannata (võib tanklast küsida ja vastuseks saate kuudes ühekohalise arvu), tekitab düüse ja kanaleid ummistavat vaiku, on kummidetailide (vist ka alumiiniumi) vastu agressiivsem ja pikemalt seisnud segusse soovitatakse õli juurde panna (kuhu see sealt kaob või kuhu määrimisomadus kaob, ei oska kommenteerida). Tööga seoses olen erinevate väikemootoritega kokku puutunud ja on olnud juhuseid kus u. 6 kuud seisnud seade enam ei käivitu ja välja valades bensiin on tumekollane ja haiseb üsna rõvedalt. Mitmed karburaatorid on remondikomplekte vajanud ja on olnud vaja ka ultrahelipuhastusse saata kuna muidu ei saa peeneid kanaleid puhtaks. Aspenit kasutavad seadmed (osadel spetsriistadel on tootja poolt ette nähtud) selliseid üllatusi pole kunagi pakkunud.
Vasta

(16-10-2018, 20:02 PM)veix__ Kirjutas:  Ei maksa suurt tähelepanu pöörata reeglit kinnitavatele eranditele (et tavabensiin ka aastaid seistes kenasti kasutuskõlblik on, mul pole kunagi probleeme olnud jne). 

Sa tahad öelda, et ma pean hakkama probleeme välja mõtlema kui neid ei ole?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Milleks? Mõni kukub 5. korruse aknast alla ja pole suurt häda midagi, samas ei saa väita et kõigil nii läheb, pigem on tegu erandiga.
Vasta

(08-05-2017, 21:52 PM)Ants80 Kirjutas:  Kui viitsid rihmarataste diameetrid lisada, võllide tsentrist tsentrisse vahekauguse, mõlemast rihmarattast pildid profilii määramiseks, arvutame välja pikkuse.

Rihmaratta laiust oleks ka vaja.  14mm?

305200 on rihma varuosa number muud midagi täpsemalt ei leidnud.

Manuaali pdf kujul ei leia

Kas keegi oskaks  kusagilt välja võluda Partner R11 veorihma koodiga 305200 või asenduse. Üritan rihmarattad ära mõõta, kui sellest abi peaks olema. Rihmaratta laius on pigem 19mm või 20mm või isegi 21mm
Vasta

Otsin veorihma sellisele elukale. See peaks olema Partner R11 aga sidurikaanel on kiri X21.  Ja Hoe X21 on sama enam-vähem, mis R11                                
Vasta

[Pilt: 20181026091234_65963.jpg]

Hind oli vist u. 17-18 eur.
Vasta

Kuidas see imevidin ketaslõikuri pööretel ilma õlituseta vastu peab? Samuti on see vist ilma ketipidurita?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

    Umbes selliste hammasrataste peale oleks vaja leida veorihm, Partner Hoe X21-le (R11)  koodiga 305200 , igasugune info oodatud!
raudpats1@hot.ee
55670500
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 46 külali(st)ne