iz jupitar-i käigukast
#1

tere, oleks vaja siis jupitar-i käigukasti pilte. Lahti oli lihtne võtta kuid tagasi panekuga tekib probleeme. Oli igasuguseid seibe vahele topitud.
Vasta
#2

äkki sellest on abi
Vasta
#3

aitähh
Vasta
#4

seibidega on nii:
- üks paks seib peab käima sellel võllil, kust vedu tagarattale läheb. mäletamist mööda oli ta paremalt vaadates esimese ja teise hammasratta vahel.
- õhukesed plekiseibid käivad teovõllil. sageli on neid kuni kümmekond tükki, sest nendega saab siis lülitamise täpsust reguleerida. planetal on nende paikapanek lihtsam, kuskil siin ringleb ka info selle kohta, kuidas torujuppidega käigukasti sättida. jupiteril asi raskem, sest eraldi käigukastikaant pole. nagu ka spordil. mina sain asja paika nii, et võtsin ühed raiskuläinud karterid, lõikasin käigukasti lakke ja põhja suured augud ja lappisin/katsetasin käigukasti nii. enne tuleb ikka ka veenduda, et karterid on ühemõõdulised. kokkuvõttes võin öelda, et treimist/käiamist/viilimist oli 2 päeva, sest vigu ilmnes rohkelt.
- ka vasakus karteris käivad käigukastivõllide laagrite ja nende katteplaadi vahel õhukesed seibid. nende regull on kõige viimane. ehk siis tuleb võllide pikiloks nende seibidega ajada minimaalseks.
Vasta
#5

tähendab et neid seibe tuleb sinna ikka kindlalt toppida siis.ma olen sõbra oma oma 10 kokku pand ja kordagi ei ole seibe pand.muidu enamasti on tõõtand aga natukese aja pärast kipub ta kast kinni kiiluma ja hammakaid lõhkuma.ja siis tulen jälle mina kes mingist risust talle uue kasti kokku.
see tüüp aga kes tahab hakata oma käigukasti kokku panema, talle soovitan aga kõige pealt asi teisele poole karterit tõsta, nii et siduri pool(vasak sõidusuunas) oleks nodi täis mitte teine pool.parempoolsesse karterisse peaks jääma aint veetav võll ehk see hammakas,
kuhu külge käib ketiratas.kokku panemisel on aga kõige keerulisem kuidas käiguvahetuse sektor(5) õigesse kohta saada.mina olen seda teind nii et olen ajanud selle kahvlitega julla(7 8 9) kuskile keskele(II-III käik) et lukustushammas lukustuks ära kuskil keskel.siis paned sektori keskele ja üritad kokku saada.võta keegi appi, üksinda on see väga keeruline et mitte õelda võimatu. ma loodan et keegi siit midagi aru ka saab ja kui ei, andku teada ja ma aitan
[img]c:\\\\My Documents\\iz jup käigu.bmp[/img]
Vasta
#6

Sellepärast sa Mõlll peadki seda pidevalt tegema et seibid puudu vahelt.
Kokkupanemiseks oli minu mäletamist mööda just jupiteril käiguvahetuse paika panemiseks märk kuskil sektori peal. Ja üksi saab seda tööd väga edukalt teha. Üksi ongi parem - keegi ei sega keskendumist. Teistega mõlisedes tulebki vigu sisse ja need avalduvad alles hiljem.
Vasta
#7

Natuke teemavälist: esimest korda, kui Jup käigukasti kokku ladusin, siis oli 4.käik puudu, kahvlite liigutusvõll oli sektorist väljas. Hiljem juba läks paremini, ja tõesti: üksi on tihti parem teha selliseid tõid, muidu läheb kõrvallobisejate pärast pea \"pulki täis.\"

Aga targem jutt on juba eespool kirjas. Smile
Vasta
#8

nojah eks need teised segavad jah, aga kui sa üritad mingi naela või asjaga sektorit õiges kohas hoida ja samal ajal karterit peale lasta nii et kõik õieti läheks on ikka keeruilne kyll.ja üksinda on igavam ka.garaazis on alati mõnus suits ette panna ja võib-olla ka õllelt kork maha võta.
kindlasti on mingi lihtsam ja parem võimalus aga mina seda kyll avastanud ei ole.aga kui keegi on seda avastanud siis võiks teistelegi teada anda.
ja seal sektori peal on kyll mingi märk aga tavaliselt on lülitusmehhanismilt see maha kulund ja seda lihtsalt ei näe.või ei märka.
tegelt peaks ikka igaüks ise oma käikudega hakkama saama, katse-eksitus meetodil kas või nagu klaabu.
Vasta
#9

tunnistan jah, et tegin roppu moodi tööd. aga saan nüüd vähemalt oma sikli käigukasti usaldada. ning julgen väita, et mõtlesin izh-i käigukasti alles nüüd 100% läbi. ühesõnaga oli ülivägaõpetlik, sest joonistelt paistab asi teistmoodi ja lihtsalt aastaid käigukaste kokku-lahti kangutades tavaliselt lihtsalt pole vaja igasse pisiasja süübida. tegin sellegi siis nüüd ära.

ja seda katsekarterit saab edaspidigi kasutada.
Vasta
#10

Mul yx kyssa:
1lt 2-le käigule lülitades kostab keskmisest k6rgematel pööretel k6rva paras müra ja ragin (madalamatel pööretel aga mitte). Kõikide teiste käikude puhul on k6ik norm. Milles v6ib asi peituda? Kas lylitusmuhvide kulumine vms...pole käimarit kunagi lahti v6tnud s.t. minu jaox tume rajoon...
btw tegemist Jupiter1-ga.

130km/h @ Jupiter1 - serious s**t
Vasta
#11

vblla sidur ei lahuta eriti hästi??

jupiteridel peab üldse I II käiku küllaltki julgelt sisse vajutama muidu nad ragisevadki kui sidur väga hästi ei lahuta...
muuseas automaat-siduriga sõites on käigukas varem-hiljem õhtal Toungue
Vasta
#12

miks nii käike ei tohi rapsida vaid rahulikult ja pöörded tuleb ka alla lasta
Vasta
#13

mina olen kõigil oma izh-idel leidnud sellise pööretevahemiku, kus käik \"imeb\" ennast ise sisse. ilma mingi müra ja raginata (esimeselt teisele minek on küll selline hell koht, mis tahab eriti täpset tegutsemist saada). siis ei juhtu käigukastiga midagi. tähtis on ka käike allapoole vahetades vahegaasi anda, siis tekib ka olukord, kus käik nagu \"lupsaks\" ise sisse.
Vasta
#14

täpselt Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne