Belarus traktorid.

Nende pihustitorudega peab jälgima et siseava oleks sama jäme kui teistel ja pikkus ka sest uuema aja toru kipub õhukese seinaga olema.
Pärast on tulemuseks tühikäigul mittetöötav silinder.
Kunagi sai astutud selle reha otsa.
Nädalavahetus algas aga praagi kirumisega sest Belarusi jaoks ostetud hüdrojaoturil oli keegi tark inimene sissetuleva ava, mis on keermega 27x1,5 lasknud puuril vabalt minna ja tulemuseks oli keerme harja pealt august mõõtes ava läbimõõt 26,1 ja igaüks võib arvata kas sinna on võimalik stuts kinni keerata või tuleb see esimese tõstmisega välja ujutades masina õliga üle ja tuleb vastu jalga nõnda et sinika saab.
Ilmselt saab poest uue jagaja, kuid selle pealepanek ja mahavõtmine on mitu tundi õlist tööd ja vaskseibid peab ka uued panema niiet need ning raisatud aja võib koolirahaks kirjutada.
Vasta

https://youtu.be/JVZJAo6Vylk                    

Selline korralik isend.
Vasta

Kui palju kaalub MTZ turbo mootor? Veel parem, kui saaks teada ka mootori mõõdud. Vaja transportida mootorit ja veo organiseerimiseks on vaja teada mootori kaalu ja gabariite.
Vasta

Euroalusele mahub ära ja kaalub suurusjärk 400kg.
Vasta

(04-12-2018, 22:59 PM)MTZ Kirjutas:  Kui palju kaalub MTZ turbo mootor? Veel parem, kui saaks teada ka mootori mõõdud. Vaja transportida mootorit ja veo organiseerimiseks on vaja teada mootori kaalu ja gabariite.

http://www.mmzopt.ru/engines/summary_table.html

http://www.autoopt.ru/auto/encyclopedia/...mmz-d-245/

Kuuesilindriliste gabariidid otsi ise sealt edasi

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kola alt ilmus välja MTZ haakekonks. Tegelikult õige haakekonks käib ju tagasilla alla, aga see kesktõmmitsa kronsteini äravõtmisel järgi jäävate kõrvade külge. Ilmselt siis kahesillaliste PTS haagiste vedamiseks?
   
Vasta

Kronsteini ei pea ära võtma.Hea asi,kummileevendiga.
Vasta

(19-12-2018, 19:57 PM)meli666 Kirjutas:  Kola alt ilmus välja MTZ haakekonks. Tegelikult õige haakekonks käib ju tagasilla alla, aga see kesktõmmitsa kronsteini äravõtmisel järgi jäävate kõrvade külge. Ilmselt siis kahesillaliste PTS haagiste vedamiseks?

Huvitaba ka mida täpselt sellega haakida saab..

Omaette nokitseja.
Vasta

(19-12-2018, 22:26 PM)Tsistern Kirjutas:  
(19-12-2018, 19:57 PM)meli666 Kirjutas:  Kola alt ilmus välja MTZ haakekonks. Tegelikult õige haakekonks käib ju tagasilla alla, aga see kesktõmmitsa kronsteini äravõtmisel järgi jäävate kõrvade külge. Ilmselt siis kahesillaliste PTS haagiste vedamiseks?

Huvitaba ka mida täpselt sellega haakida saab..

Ülalthaake seades Krone ruloonipress oli meil sellise haakekonksuga Mtz-82 järgi. 
Välismaiseid videosid vaadates võib näha, et ka kaheteljelisi haagiseid veavad Mtz traktorid selliste haakekonksudega.
Vasta

(20-12-2018, 09:45 AM)mtz80 Kirjutas:  
(19-12-2018, 22:26 PM)Tsistern Kirjutas:  
(19-12-2018, 19:57 PM)meli666 Kirjutas:  Kola alt ilmus välja MTZ haakekonks. Tegelikult õige haakekonks käib ju tagasilla alla, aga see kesktõmmitsa kronsteini äravõtmisel järgi jäävate kõrvade külge. Ilmselt siis kahesillaliste PTS haagiste vedamiseks?

Huvitaba ka mida täpselt sellega haakida saab..

Ülalthaake seades Krone ruloonipress oli meil sellise haakekonksuga Mtz-82 järgi. 
Välismaiseid videosid vaadates võib näha, et ka kaheteljelisi haagiseid veavad Mtz traktorid selliste haakekonksudega.
Meie vedasime mitu aastat sellise haakekonksu otsas kogurhaagist, vertikaalset koormust konksule oli käru birka järgi vist 1,5 t.
Vasta

Kui haakesilmus on jäänud vajalikule kõrgusele, siis sõidad selle "pasunasse" sisse, käib klõps ja käru järel. Jäi ära võimlemine haakepulga aukude kokkuajamiseks. Lahtilaskmiseks hoovalt tross kabiini- Samamugav kui nüüdsetel rohelistel, sinistel hoovaga. Puudub vaid hüdrauliline juurdetõmbamine ja lukustamine.
Vasta

Kurdan jälle praagi üle.
Nimelt sõber vahetas kunagi sügisel ära vahekasti sest enne seda vahetas ära hooratta ja vaheplaadi et starteri peale ringi teha.
Selle tulemusel lendas hooratas kildudeks ja lõhkus vahekasti ära.
Uuel vahekastil aga jäi hüdropumba ajam undama ja nüüd läksid laiali vahehammasratta laagrid.
Nüüd hakkasime korralikult vaatama ja hammasratta telje ava on viltu sisse töödeldud.
Mitte küll palju, kuid silmaga on näha et on viltu ja mõõtes on üks ava 3mm allpool kui teine.
Variant on teha ekstsentriline võll või töödelda ava sirgelt ja teha jämedam telg.
Suur freespink on aga pikalt kinni ja prooviks panime sisse ujuva kaherealise laagri et hammasratas saaks omale sobiva nurga otsida.
Saab näha kaua kestab.
Vasta

MTZ-82-el hakkas kostuma tagurpidi sõites käigukastis veider kolksumine või nagu (viskaks midagi üle) selline taoline heli. Tekkis väga järsku. Teised käigud lülituvad ilusti.  Paar päeva tagasi sai veidi lund tõugatud siis polnud midagi kõik toimis.
Vasta

Sügise algul sai tuttava belarussile peale pandud üks grammikene asisema kõrgsurve pump, turbo oli juba Tal endal paremaga/suuremaga asendatud (holset hx40 pro).
Esimene käivitus
Esiminene sõit
Käisime ka huvi pärast traktori jõudu mõõtmas, kahjuks oli süüde liialt hiliseks saanud, korralikke numbreid ei näinud, ainult 300hp 1900nm @4bar
Jõu mõõtmine
Vasta

(26-12-2018, 23:52 PM)deeremees Kirjutas:  MTZ-82-el hakkas kostuma tagurpidi sõites käigukastis veider kolksumine või nagu (viskaks midagi üle) selline taoline heli. Tekkis väga järsku. Teised käigud lülituvad ilusti.  Paar päeva tagasi sai veidi lund tõugatud siis polnud midagi kõik toimis.

Käbi mutter lahti.
Alrad.
Vasta

(27-12-2018, 09:19 AM)juss Kirjutas:  Sügise algul sai tuttava belarussile peale pandud üks grammikene asisema kõrgsurve pump, turbo oli juba Tal endal paremaga/suuremaga asendatud (holset hx40 pro).
Esimene käivitus
Esiminene sõit
Käisime ka huvi pärast traktori jõudu mõõtmas, kahjuks oli süüde liialt hiliseks saanud, korralikke numbreid ei näinud, ainult 300hp 1900nm @4bar
Jõu mõõtmine

Kui kahju ei ole võiks graafiku ka panna huvitav oleks näha mis pööretel see jõud ja vääne tulevad.
4baari on juba meeletult suur rõhk ja sellega võiks teha vähemalt 100 hj liitrist diisel ehk midagi on valesti läinud?
Pump on Belarusi oma või midagi muud?
Belarusi pumbal ma arvan on plunsrid liiga peened sellise kütusekoguse jaoks, mida näitab ka leek täiskoormusel summuti otsast sest pritse on nii pikk et kõik kütus ei jõua ära põleda ajades väljalaske temperatuuri liiga kõrgeks.
Pritsemomendi varajasemaks panemine võib kuid ei pruugi asja parandada sest suure rõhuga on süttimine väga kiire ja maksimaalne silindri rõhk tekib juba enne kolvi üles jõudmist ning hakkab vastu töötama.
Pihustiotsad on originaalid?
Kindlasti oleks vaja rohkemate avadega pihustiotsi et niigi aeglane põlemine saaks kiiremini toimuda.
Mis surveaste on?
Kuna käima läks hästi siis julgelt võiks veel kolbidel põlemiskambrit suuremaks treida kas lihtsalt silindriliseks kolvi süvend või isegi nõgusaks et pind oleks sile ja kolb kuumeneks vähem ning leek pääseks kiirelt ümber põlemiskambri kolvi ja kaane vahel oleva õhuni ning põlemine oleks kiirem.
Midagi sellist võiks olla: http://image.trucktrend.com/f/254268155+...istons.jpg Mõte on, et põlemiskamber oleks lai ja madal et suunata leegi levikut silindriseinani ja et poleks teravaid servi.
Põlemiskambri keskel peaks aga olema püramiid sest keskel pihusti all olevast õhust pole kiirel põlemisel suurt kasu sest kütus väljub pihustist silindri seina suunas ja pihusti all oleva õhuni ta kuidagi ei jõua.
Vasta

(26-12-2018, 23:52 PM)deeremees Kirjutas:  MTZ-82-el hakkas kostuma tagurpidi sõites käigukastis veider kolksumine või nagu (viskaks midagi üle) selline taoline heli. Tekkis väga järsku. Teised käigud lülituvad ilusti.  Paar päeva tagasi sai veidi lund tõugatud siis polnud midagi kõik toimis.

Tegin ühe video ka seal on kuulda ka.....
https://www.youtube.com/watch?v=gk0h211aQWY
Vasta

(27-12-2018, 11:46 AM)2715 Kirjutas:  Kui kahju ei ole võiks ...

Kahjuks graafikut pole (mõõdeti ainult maksimum mootori pööretel), kuid vääne oli veel tõusuteel kui hobujõud kukkuma hakkas, 1500-1600 väänet tuli siis kui 4 bar ülerühk saavutati ja edasi tõusis aeglasemalt pingi koormus suurenedes.
Pumbaks on bosch P7100. Kui belarusi originaal pump stenditakse 0,065-0,11 ml. (olenevalt mootorist) ühe pihustuse kohta siis videos oleval pumbal on 0,5 ml. pihustuse kohta ja on veel omajagu varu.
Kahjuks pole see pihustuse teema nii lihtne, et küll plunser lööb ja küll ära pihustatakse, kuna pihustus toimub ainult nii kaua kui plunser tõuseb ja kuni avaneb äravoolu kanal (on olemas ka plunsreid millel teatud asendis äravoolu kanal ei avane). Pihustuse takistuseks on tagasilöögi kapp (delivery valve), pihusti läbilaske võime, silindris olev surve ja veel igasuguseid faktoreid.
Belarusi pumbale on saada 10mm blunsrit ja ilmselt ka lääne toondakust jämedamat saada. 10mm blunsriga 0.25ml pihustuse kohta on täiesti tehtav tulemus.
Bellaka suurim pihusti on 5x0.35mm videos olevat masinal on kasutusel 5x0.6mm
Kui jätta välja kõrgsurve pumba nukvõlli tõusu erinevused, mitte arvestada blunsri leket ning veel mitmeid teisi faktoreid siis saab arvutada pihustus aja.
Kui bellaka originaal pumpast võtta 0.2ml ühe pihustuse kohta ja kasutada suurimat originaal pihustit on pihustuse aeg
 
1 millisekond. Boschi pumbal 0.5ml pihustuse kohta kasutades 5x0.6mm pihustit on 0.977ml.
Tõsi ta on, et suuremal ülerõhul on ka suurem temperatuur mis mõlemad soodustavad süüte momendi varajasemaks nihkumist ja kiiremat süttimist aga sama see ei toimu kui pole kütet.
 Kuid esmärk ongi võimalikult kiiresti ja võimalikult palju kütet põletada/süüdata.
Kuna pihustus moment hilineb pöörde suurenedes (täiesti välja arvutatav tegur). Deoreetiliselt peaks jääma sellisel pöördel ja ülerõhu juures süüde suhteliselt paika nagu originaal mootoril (täpsemad seadistused peab tegema iga mootori kohta erinevalt)
 Videos oleval masina on kasutusel tavalised turbomootori kolvid, kuid bellakale on ka saada asisemat kolbi:
[Pilt: large_29823791_OJbB.jpg]

Kolbide treimise koha peal natuke: Mul on täiesti sahtlis olemas joonised mille järgi treida bellakale ideaalsed kolvi pead mis sobivad nende 5x0.6mm pihustitega, kuid toorik kolbe on keeruline leida kuna väga vähe on liikvel 50 kolbe mis on sama valugu kui 240 kolb. Kuid need treitud kolvid ei erineks väga palju euro 4 kolbidest.
Jah ei vaidle vastu , et midagi on tõsiselt valesti selles koosluses mis on videos, kuna turbo ehitajad lubavad turbo suutlikuseks 350hp ja sellises seades pump peab toetama 400+hp. Eks seal ole hiline süüde ja kes seda nukvõlli ajastust teab jne.
Aga konkreetne katsetus oligi pigem pumba katsetamine, oli võimalus tõsta pump traktori peale millel on hea soodumus suuremale jõule.
 

Nüüd on vähemalt süda rahul pumba ja pihustite osas ja saab jätkata ülejäänud masina ehitamist.
 

Oi ma võin väga pikalt jahuda missuguseid erinevaid kolbe, kepse, väntvõlle, väljalaske kollektoreid on bellakale saada ja kõigel muul teemal kuidas bellakast on võimalik ehitada euroopa tasemel tractor pullingu masin. Ja eks naid ole ka seal juba mitu olemas!
Vasta

Tore lugeda et ka meie maal tegeletakse sellise tõsisema ehitamise mitte kuidagi millestki kokkuladumisega.
Siin lõunas ka püüame ehitada kuid vähe teise eesmärgiga.
Nimelt käidi välja idee minna venesse traktoriga võidu sõitma.
Seda küll vabalthingava mootoriga aga pööret peab ta ikka kannatama ja lõpus ei tohi ära lämbuda.
Hetkel on mingeid juppe juba varutud, kuid midagi on puudu ka.
Plokiks tuleb 50 plokk sest tundub paremast materjalist olevat.
Kepsud on lihtsalt saledamad ja ilusamad välja otsitud ja niipalju kergemaks tehtud kui võimalik.
Kolvid on uued originaalkolvid, millel on põlemiskamber täis keevitatud ja treitud umbes sellised kui pildil aga põlemiskamber on madalam ja keskmine tipp jääb pihusti otsast 6mm kaugusele.
Seestpoolt on muidugi kergemaks freesitud niipalju kui mõistlik tundus.
Kaas sai uued klapipesad ja nüüd ulatuvad klapid kaanest 2 mm välja ning kolvil on süvendid.
Lisaks said väljalaskeklapid 5mm suuremad miskilt Scania mootorilt.
Klapivedrud said ka Komatsu mootorilt võetud ja hindaks need kolmandiku tugevamaks originaalist.
Pihustiotsad on Iveco päritolu 5 auguga, kuid ava läbimõõtu hetkel ei tea ütelda.
Igatahes sobisid nad originaalpihustisse nagu valatud sest kuskilt on venelased selle pihusti ju maha teinud.
Praegu on see komplekt metsatraktori peal loomkatseteks ja vahe on ikka suur originaaliga.
Kui ennem ajas ta korralikult musta koormuse all siis selle komplektiga ei olnud mingit suitsu muidu kui käivitamisel korra viskas.
Küttekruvi sai 2,5 pööret sissepoole keerata enne kui mingit suitsu nägema hakkas ja jõudu on rohkem kui tehase turbomootoril.
Pöördeid sai 3500 keeratud ja rohkem enam pumpa tuunimata ei saa sest regulaatori vihid on nii rasked et venitavad vedru välja.
Kindlasti ei lase originaal õhupuhasti piisavalt õhku läbi sest 3000 pöörde peal läheb filtri ummistumise tuli põlema.
Vasta

(28-12-2018, 12:17 PM)2715 Kirjutas:  Tore lugeda et ka meie maal tegeletakse sellise tõsisema ehitamise mitte kuidagi millestki kokkuladumisega.
Siin lõunas ka püüame ehitada kuid vähe teise eesmärgiga.
Nimelt käidi välja idee minna venesse traktoriga võidu sõitma.
Seda küll vabalthingava mootoriga aga pööret peab ta ikka kannatama ja lõpus ei tohi ära lämbuda.
Hetkel on mingeid juppe juba varutud, kuid midagi on puudu ka.
Plokiks tuleb 50 plokk sest tundub paremast materjalist olevat.
Kepsud on lihtsalt saledamad ja ilusamad välja otsitud ja niipalju kergemaks tehtud kui võimalik.
Kolvid on uued originaalkolvid, millel on põlemiskamber täis keevitatud ja treitud umbes sellised kui pildil aga põlemiskamber on madalam ja keskmine tipp jääb pihusti otsast 6mm kaugusele.
Seestpoolt on muidugi kergemaks freesitud niipalju kui mõistlik tundus.
Kaas sai uued klapipesad ja nüüd ulatuvad klapid kaanest 2 mm välja ning kolvil on süvendid.
Lisaks said väljalaskeklapid 5mm suuremad miskilt Scania mootorilt.
Klapivedrud said ka Komatsu mootorilt võetud ja hindaks need kolmandiku tugevamaks originaalist.
Pihustiotsad on Iveco päritolu 5 auguga, kuid ava läbimõõtu hetkel ei tea ütelda.
Igatahes sobisid nad originaalpihustisse nagu valatud sest kuskilt on venelased selle pihusti ju maha teinud.
Praegu on see komplekt metsatraktori peal loomkatseteks ja vahe on ikka suur originaaliga.
Kui ennem ajas ta korralikult musta koormuse all siis selle komplektiga ei olnud mingit suitsu muidu kui käivitamisel korra viskas.
Küttekruvi sai 2,5 pööret sissepoole keerata enne kui mingit suitsu nägema hakkas ja jõudu on rohkem kui tehase turbomootoril.
Pöördeid sai 3500 keeratud ja rohkem enam pumpa tuunimata ei saa sest regulaatori vihid on nii rasked et venitavad vedru välja.
Kindlasti ei lase originaal õhupuhasti piisavalt õhku läbi sest 3000 pöörde peal läheb filtri ummistumise tuli põlema.

mis iveco otsad on
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 16 külali(st)ne