Rudoni jalgratas
#21

Hea kui inimesed ise endale keretäie annnavad, jääb teistel tüli olemata :-D
Vasta
#22

Noh vanale inimesele ei ole ilus keretäit anda Toungue 

Aga sai täna kaunistusi silmitsetud natuke.
Muusumi Rudonil on lihtsalt kroomitud porilauad. Mul aga on porilaudade keskel must triip mis ääristatud punase triibuga. Lisaks on raami torudel hallid peenikesed nii öelda kastid mille sees veel omakorda punane triip on.
Hallid nii öelda kastdi on aga omapäraselt. Nimelt neil on ainult kolm külge joonistatud. Üks pikk ja siis otsmised. Ja otsmised jooned on lõpust teravnevad. Ehk ühte pikemat külge polegi olnud.
Lisaks pole Rudoni kirja juures ka lille piltte. Samuti ei mäleta ma,et oleks olnud kleebist Rudoni kirjaga tagaporikal.
Aga selles võin ma ka eksida.

Kuna täna väisas ka rattaekspert töökoda ning koos silmitsedes ei suutnud me välja mõelda raamile kinnitatud nahkrihma eesmärkki! On kellegil äkki aimu milleks see võis vajalik olla. Oma pikkuselt sobiks ta täpselt pumba klambrite vahele.
Ma algul arvasin,et ta on lagunenud tööriistakoti jäänuk. Aga hiljem silmitsesin veel lähemalt kinnituspannalt ja see erineb tööriistakoti kinnituspannaldest.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#23

Rattakoti jäänuste jaoks on asi kaugelt liiga jäme. Ainuke loogiline järeldus oli, et see on pumbaga seotud rihm, äkki selleks, et pump raami ei kraabiks? Või siis käis selle rihma külge veel miskit kuidagimoodi.
Vasta
#24

Täna siis õe pool keldris tuhnides sattus näppu üks tööriistakotike. Sees olid ka kaks võtit "Naumann" kirjaga.
Kas võib olla tegemist 40´ aastakäigu sobiliku kotikese ja võtmetega?

Teine küsimus puudutab lenksult käepidemete eemaldamist. On teised kenasti säilinud ja tahaks nad ühe tükis kätte saada. Keerates ei juhtu midagi. Kas äkki üritada sinna mingit petrooli laadset toodet vahele süstida? Või lasta vesi soemaks ja sinna sisse natukeseks ajaks likku panna ning siis üritada?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#25

Et lugupeetud ksf-id ei arvaks, nagu oleks see projekt jäänud kuurinurka vedelema,siis mainin natuke edasiminekutest.
Ratas sai siis algosadeks võetud. Kõik triibud ja kirjad fikseeritud nii mõõtude kui ka pildimaterjali näol. Ehk põhimõtteliselt pildistas poiss üles kõik triibutatud/joonitud/kirjutatud kohad. Siis printis pildid välja ja märkis mõõdud ja kaugused peale. Seejärel sai klaasiga värv ja rooste maha lastud. Jällegi sai ka poisile prits kätte antud ja siis ohtrasti juhendatud ning kamandatud Big Grin . Edasi rändasid asjad juba kroomimeistri kätte. Ka sinna sai poiss saadetud nii öelda õpipoisiks pooleks päevaks. Sai aru kui raske on roostest puretud asja kroomiks ette valmistada. Nüüd saabusid juba esimesed pisemad osad kroomist tagasi. Ise veel käes pole hoidnud,aga krt,pilt on vägev. Saksamaalt said soetatud ka sobilikud sadulavedrud ning esiporilaua kaunistus. Piltidel paistis sadula alusraam koos vedrudega täpselt selline kui meil vaja,aga kui kohale jõudis,siis selgus,et vedrude ümber käiv raam on teistsugune. Ehk peab ikka enda roostest puretud jupi elustama. Panen ühe lingi ka kus googelmoogelis näha rohkem pildimaterjali.

https://photos.app.goo.gl/NWva5DS7TwRJAjFD6


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#26

Nüüd siis kõik asjad kroomitud ja saab hakata teipima ja mustaks värvima vajalikke osi. Peale mida siis triibutamine. Ja siis saab hakata kokku panema. Mõnede asjadega on veel natuke nuputamist aga vast midagi mõtleb välja. Tasa ja targu Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#27

Ütleme nii, et näha on et koostegemise aeg on kallis ja selle eest ollakse valmis välja käima väärilist tasu. 
Kiidan tegijaid, ilus asi tõotab tulla!
Vasta
#28

Vahepeal siis rattal värvi alla minevad osad karestatud,siis happekrunditud ja seejärel täitekrundiga kaetud. Loomulikult ka vajalikud osad teibitud. Seejärel lihvitud ja värvitud. Hetkel on vajalikud detailid Jarmo käes triibutamiseks. Siis peaks algama kokkupanemine. Vahepeal peaks veel jõudma ära värvida ratta seisuhargi ja ketikaitse ning porikate kinnitused. Kella korpus ka peaks musta värvi saama.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#29

Siit tuleb must number Smile

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#30

(09-04-2019, 21:41 PM)wagoneer Kirjutas:  Nüüd siis kõik asjad kroomitud...

Ilus töö!

Kui pole saladus, siis kus sai galvaanikatöö ette võetud?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#31

(20-04-2019, 13:22 PM)valdo Kirjutas:  Ilus töö!

Kui pole saladus, siis kus sai galvaanikatöö ette võetud?

Galvaanikaga aitas Martin Vuks(siin Martin460)

Valdo ega sul seda Rudoni logoga vesikleebise mingit faili ei juhtu olema? Või infot kust võiks leida vesikleebise valmistajaid?

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#32

Ja veel üks küsimus targematele. Kas piltidel olev ketikaitse võiks olla antud 1940 a Rudoni oma? Oli ratta asjadega koos aga otseselt peal ei olnud.

Googel näitas,et tegu päris vana (1868) Saksa firmaga kes ketikaitseid toodab. Ja interneeduse piltide järgi justkui sobiks antud ajastusse ka.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#33

(20-04-2019, 13:41 PM)wagoneer Kirjutas:  Ja veel üks küsimus targematele. Kas piltidel olev ketikaitse võiks olla antud 1940 a Rudoni oma? Oli ratta asjadega koos aga otseselt peal ei olnud.

Googel näitas,et tegu päris vana (1868) Saksa firmaga kes ketikaitseid toodab. Ja interneeduse piltide järgi justkui sobiks antud ajastusse ka.

Tollastel meesteratastel üldislt polnud ketikaitseid peal. Usutavalt on see Hebie käinud mingi 1930. aastate teise poole Eesti või Saksa naisterahvaratta komplektsusesse.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#34

(20-04-2019, 13:37 PM)wagoneer Kirjutas:  Valdo ega sul seda Rudoni logoga vesikleebise mingit faili ei juhtu olema? Või infot kust võiks leida vesikleebise valmistajaid?

Mul on tehtud kunagi mustvalge digimakett vesikleebise toorikuks. Panin üles http://www.mois.ee/tmp/rudoni_embleem.tif
Kui saad abi, siis kasuta julgelt!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#35

Nii. Nagu ikka super töö Jarmolt.
Nädalavahetusel siis vaikselt kokku panema.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#36

Juba on ratta kuju. Aga lõpuni veel jupp maad. Ketikaitse vaja keevitada ning seisujalg korralikuks õgvendada ning siis mõlemad värvida. Mõned vanakooli poldid(need kumera peaga ja tavalise kruvika jaoks) vaja leida. Sadul saab ka kohe kohe valmis. Tagaporikat paigaldades nägin kahte lisa auku tagaosas. Ähmaselt meenus,et seal oli mingi naljakas tuli kunagi. Täna käisin ja pöörasin vanemate kodus keldris kaste tagurpidi natuke. Ja voilaa. Olemas.

PS! Kui kellegil on pakkuda õlitusnipleid rummudesse,siis oleksin ülimalt tänulik. Ei oska öelda kuhu need kadunud on.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#37

Usun et sellele rattale on jjärgmised 80 aastat elu kindlustatud. Väga ilus
Vasta
#38

(22-04-2019, 11:43 AM)valdo Kirjutas:  Tollastel meesteratastel üldislt polnud ketikaitseid peal. Usutavalt on see Hebie käinud mingi 1930. aastate teise poole Eesti või Saksa naisterahvaratta komplektsusesse.

Ega ma jah täpselt ei saa öelda,et see kaitse sellel Rudonil oli. Lihtsalt rohkem meil majapidamises selliseid vanu rattaid polnud. Ja kust see ketikaitse sinna Rudoni asjade juurde sattus, pole enam kuidagi võimalik uurida.
Äkki mingi lisana võis tellida omale kaitsme?

PS! sobitasin just ketikaitset peale ja ega ta ikka sealt pärit vist tõesti ei ole. Kuidagi imelikult jääks sinna. Esihammakas oleks justkui selle kaitsme jaoks liiga suur.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#39

(06-05-2019, 07:27 AM)wagoneer Kirjutas:  
(22-04-2019, 11:43 AM)valdo Kirjutas:  Tollastel meesteratastel üldislt polnud ketikaitseid peal. Usutavalt on see Hebie käinud mingi 1930. aastate teise poole Eesti või Saksa naisterahvaratta komplektsusesse.

Ega ma jah täpselt ei saa öelda,et see kaitse sellel Rudonil oli. Lihtsalt rohkem meil majapidamises selliseid vanu rattaid polnud. Ja kust see ketikaitse sinna Rudoni asjade juurde sattus, pole enam kuidagi võimalik uurida.
Äkki mingi lisana võis tellida omale kaitsme?

PS! sobitasin just ketikaitset peale ja ega ta ikka sealt pärit vist tõesti ei ole. Kuidagi imelikult jääks sinna. Esihammakas oleks justkui selle kaitsme jaoks liiga suur.

Suur töö, suurepärane tulemus! Aga sellise 60 + hambaga ketirattale üldjuhul ketikaitseid ei valmistatud ega kasutatud. Kui rääkida nn "saksa tüüpi" jalgratastest. Vähemalt mina pole näinud, ei elusast peast ega fotodelt ei tule ka meelde. 
Samuti ei olnud seisujalad - hargid Eestis eriti levinud, vahel küll neid kasutati, kui sellel jalgrattal kindlalt millalgi küljes oli, siis võiks ta panna, aga arvestama peab, et küllaltki regulaarselt see Rudoni ilmselt küli hakkab käima. Vaatasin teema uuesti läbi ja nägin, et seisuhark oli tõesti juba "vanal ajal" küljes, ju oli "linnamehe" ratas, või oli vähemal kusagil tasast kindlat maakera pinda olemas, millele harki toetada...
Vasta
#40

No vot ega targemaid kuulata ju pole mõtet Smile  Peab ikka ise proovima. Aga jah see ketikaitse on teisest muinasjutust.
Aga Hr. Kassil jala osas õigus. Tegu linnamehe rattaga ja isegi kui leida täiesti lapik maa Smile ,siis ütlemata suure tõenäosusega kukub ta väiksema hingamise peale ümber. Aga panen ta sinna alla ikka. Lihtsalt kasutamine on keelatud.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne