Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)

mistahes auto või traktor tahab ikka teed metsas liikumiseks.
siis laiust pean silmas. kliirens paneb piirid ka roopa sügavusele või kännu kõrgusele.
15 ruumi puid pisikesest metsatükist välja tuua eeldab ikka oluliselt pisemat abilist.
parem tee sobivas suuruses kelk ja vead sellega. seljas/süles tassimisest oluliselt kergem ja mugavam.
või laena hobune. 
või siis soeta väljaveo vints.

Üks ront niva on ka parasjagu FB vahendusel 200€ eest müügis...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

15 rummi jaoks ei ole jah vist väga mega investeeringut vaja teha. Vennaga vedasime kunagi oma talvepuud metsaäärde  ise ehitatud kommejandiga.
Ka praegu leiab see masin kasutust kui vaja kusagilt kaugemalt mõni nott välja tuua mille jaoks ei taha traktorit puude vahele ajada kuna oleks vaja rajada spets väljaveotee, et trakats liikuma pääseks.
Masin ise põhines IŽ-i pikemaks tehtud raamil  kolmerattaliseks tehtuna. Alla olid IŽ-i topeltrattad. Taga mosse differ ketiratta peale tehtuna ja peal mingi hiinlase 110 kuubikune mootor. Peale mahtus ca pool rummi pooleteise meetrisi notte. Ronis hästi ja pööras hästi. Meie mägisel maastikul võttis selliseid tõuse koormaga, et puud pidi rihmaga kinni tõmbama muidu jooksid puud kastist maha. Kunagi mingis teemas panin isegi sellest šedöövrist pildi siia aga ei mäleta kuhu. Märkimisväärne oli veel see, et apastraadi ehitamiseks kasutati eranditult kolahunnikust võetud materjali. Maksis ainult keevitusvool.

Aquila captas non muscas.

http://ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php...09#p135709

hp

Pidasin kaua ATV`d mõttetuseks. Nüüd majapidamises 800 ccm ja pole kuigi tihti pisikest T-16m vaja käima ajada. Lähed metsa, jahile, kalale, lükkad lund. Veab puud järelkäruga, askeldab aiamaal jne. Hind vast ka jääb ühega algava neljakohalise piiri.

(28-12-2018, 13:15 PM)mlsluik Kirjutas:  Üks ront niva on ka parasjagu FB vahendusel 200€ eest müügis...

Näita mulle ka.. Smile

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)

Ma teen maal kõik vedamise tööd 200cc quadiga ära. Kerge lumega saab vast ka hakkama, kui poltrehvid all. Lisaks saab fun'i ka veel....

(28-12-2018, 14:32 PM)hellrix Kirjutas:  
(28-12-2018, 13:15 PM)mlsluik Kirjutas:  Üks ront niva on ka parasjagu FB vahendusel 200€ eest müügis...

Näita mulle ka.. Smile

Aga Bitte schön:

[Pilt: 01119049377a905.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

(28-12-2018, 16:40 PM)mlsluik Kirjutas:  Aga Bitte schön:

Tänud. Alles tõime Põlvamaalt ühe Sirrari ära, ei viitsi uuesti minna...

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)

Härrased, mul on selline karvane tunne, et mõistan vist ainsana, kuhu ksf! sugraM sihib.

Olen puid vedanud kelgu ja käsikäruga, ka Lenini kombel õlal tassinud. Ja loomulikult ka sõiduautot kasutanud. Aga sõiduauto on selleks tööks parajalt abitu. Vajab liikumiseks teed või põldu. Seega on mugav transportida puid, mille saab langetada tee vahetus läheduses teega paralleelselt või risti. Ca 20 m on see kriitiline piir, edasi läheb pakkude tassimine juba väga nüriks. Puude vahele metsa alla autoga ei trügi. Muidugi oleneb metsast, aga ca 25...30 aastases autoga sõitmist ma ette ei kujuta.

Ega maasturgi palju parem pole. Jah, ronib küll paremini, aga manööverdusvõime puude vahel ja vaade juhikohalt jätavad ikkagi soovida. Sarvikuga olen puud kätte saanud kohtadest, kuhu autoga ronimise mõtetki pähe ei tule. Inspiratsiooniks

Selline nüanss ka, et asi võiks olla jätkusuutlik. Kui mõnel vanal maasturirondil midagi juhtub, põle see lappimine just kõikse odavam. Mulle ka kogu aeg räägitakse, et mis sa nende sarvikutega jamad, osta põka või tee JUMZ korda, aga nende ekspluateerimine on ikkagi kordades kallim.

ATV pole kah muidugi paha, aga kas see konkreetsel juhul eelarve piiridesse mahub.

Tänud oltsberg - võtsid teema ilusti kokku. Minu poolt võib asja hetkel ammendatuks lugeda - sain mõtteid mida edasi mõelda.

tagasihoidlikuks puudeveo vajaduseks võib ka keskmisest kõrgemast 4x4 sõiduautost ja kerghaagisest piisata. Mulle hetkel piisab ja ajan maal asja talvise igapäevasõidukiga: http://teet.luarvik.org/v/vectra/tooloom/
pildil on koormaks nn metsakuiv (või pigem "metsa-kuivmädanenud"Smile) kerge rämpspuu, aga ei karda ka sarnast hunnikut korralikku kaske peale laduda - mis haagise lehtvedrusid juba sirgemaks ajab.

sõidutrassi peab muidugi valima ja puhastama. Ma püüan tagurdamisvajadust vältida - et sidurit säästa. Natuke muretsen tänini rehvide pärast (mahalõigatud võsatüügaste võtmes), aga seni pole õnneks midagi juhtunud.

kui masinat vaja vaid kohapeal tarbimiseks, on maastur vast parem "platvorm". Kui aga maasturid on liiga hinnas, siis C4-C5 quattro-Audid võiks väikese tõste abil soodus "käib kah"-tüüpi lahendus olla. Kerghaagis võib odavama otsa Audidest ilmselt kallimakski osutuda - nt paar aastat tagasi müüs üks mu sõber oma pisemate hädadega mõneks aastaks seisma jäänud C4 quattro-Avandi paari-kolmesaja euroga.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"

(28-12-2018, 18:08 PM)13piisab Kirjutas:  Kui aga maasturid on liiga hinnas, siis C4-C5 quattro-Audid võiks väikese tõste abil soodus "käib kah"-tüüpi lahendus olla. Kerghaagis võib odavama otsa Audidest ilmselt kallimakski osutuda - nt paar aastat tagasi müüs üks mu sõber oma pisemate hädadega mõneks aastaks seisma jäänud C4 quattro-Avandi paari-kolmesaja euroga.

Testitud 5 aasta vältel - töötab väga hästi! Aga enam sellise hinnaga vähegi töötavat asja ei saa. Täna on õige aeg omale metsaveoautodeks osta sellise kere-ehitusega pool-kastikaid  Big Grin Fronterad on suures piires kadunud...  Aga ka vana RAV-4 jms, kus tagaluuk "nahh", katusest midagi ka ära ja trakats olemas. Ning eks tasapisi on aeg ka USA-maasturite käes, et saada ülevaatuskõlbmatutena metsaveo töövahenditeks. Ja pole ka metsamees enam kallis...

Eks see oleneb ka metsast ja maastikust kuhu puude järele minema peab. Mina vaataks tibake aega lahtise pilguga ringi ja haaraks mõne korraliku T16 isendi ligi. Sellisega käid metsas ära, viskad oma koorma peale ja tuled koju. Kindlasti parem kui sõiduautoga kändude vahel kökerdada. Võtaks näiteks sellise ligi. Oletame, et jutt kuulutuses vastab tegelikkusele. Uus rehv külge ja tuld. Kui kasutust traktor ei leia eriti, siis samas olukorras võib selle ka lastelastele pärandada, sest see ei jõua lihtsalt ära laguneda. 

16 puhul ongi hea teema, et seal on kast juba küljes, ei pea käru hakkama otsima. Kui puid vähe vaja teha, siis teedki päevas ühe koorma või kaks ja tood koju ära. Sellisel vahetad korra õlid ära ja siis sõidad elu lõpuni sama õliga. Kui peaks saba andma, viid emexisse või müüd Ostas maha, seal leidub lolle kes kallimalt ostavad kui asja väärtus on. Aga kui vastu peab, siis teenib selle kilo euri tagasi. Haruldaselt öko on ka asi, kes on kasutanud, see teab. Ette saaks ka saha paigaldada, mingi kirmetise ikka kokku lükkab. Aga muidu paras selline, aasta paar vedeleb põõsaste all, siis paned korra käima, tood puud ära ja siis vedeleb edasi.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!

Võiks sarvilise peale mõelda küll. No see jutt, et pole läbivust eriti ei päde, kui sellisega kannatab rabast põder välja lohistada siis ma arvan, et puid veab ta kohe kindlasti. Muidugi talvel käivitamine iseasi, aga ka sellele leiab lahenduse.

Sarviline 2.0  Big Grin Kui oma tahtmine olemas siis ma arvan et see mees ka aitab omale selline ehitada

Millist sarvilist eelistada? Räägiks siiski valmisproduktidest.

(29-12-2018, 09:13 AM)Inri Kirjutas:  Võiks sarvilise peale mõelda küll. No see jutt, et pole läbivust eriti ei päde, kui sellisega kannatab rabast põder välja lohistada siis ma arvan, et puid veab ta kohe kindlasti. Muidugi talvel käivitamine iseasi, aga ka sellele leiab lahenduse.


Topeltratastega on üsna hea . Mul on nii pandud, et seespol on kummirattad ja siis keskel oleva raskuse küljes metallist rattad. Võiks veel kärule ka panna topeltrattad või vähemalt midagi laiemat, vahel vajub tagant liialt maa sisse ära kui raskemat koormat vedada. Rolleyes

Aga näiteks kas oleks mõistlik osta 4x4 väike 800kg kubota, et metsas aegajalt nokitseda?
4k küll aga tundub, et veidi asisem kui ATV. Eriti kui saab haakesse igasugu vidinaid panna. Laadur ka veel..?
Pikemat aega juba kaalunud. T16 on olemas aga sellega on igavene jant. Natuke nõme ka sinna kõrgele ronida.
Öeldakse ikka, et kaks on parem kui üks Rolleyes

(29-12-2018, 13:22 PM)Mihkus Kirjutas:  Aga näiteks kas oleks mõistlik osta 4x4 väike 800kg kubota, et metsas aegajalt nokitseda?


Mis aasta oma, kas varuosasid ka veel võtta on?
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne