Rännak "Družba“ ja teiste vene mootorsagede maailmas
#41

Kõikvõimsa lõustaraamatu leid. Siin härrased otsivad sääraseid elukaid.

[Pilt: 5F0FF6CB-66E0-4B65-9612-83D7D96E34DC.png]


Pildil näeb kenasti gruppi, linkima ei hakka.
Vasta
#42

(04-11-2018, 18:29 PM)corpy Kirjutas:  Kõikvõimsa lõustaraamatu leid. Siin härrased otsivad sääraseid elukaid.



Pildil näeb kenasti gruppi, linkima ei hakka.

Pilti ma näen siin küll, aga kuidas müüjaga kontakti saaks? Lõustaraamatust ei tea ma mitte midagi.
Vasta
#43

See läks juba ära.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#44

Kahju, et läinud on juba. 

OT:
Mitte, et ma propageeriks prügi aga lõustaraamatu soovitan teha kasvõi valenime ja infoga. Tee mis tahad aga sealsetes ost-müük gruppides liigub praegusel ajahetkel vanatehnikat sama palju kui mõnes müügiportaalis või foorumis kokku.
Vasta
#45

Ostas üks pump müügil. Mõnda kogujat võibolla huvitab. Mina selle oksoniga seotud pole.

https://www.osta.ee/veepump-druzbale-117505051.html

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#46

mulle on kätte sattunud ka üks tore pump, mida seostaks ka selle teemaga ?
kas on ikka druzba oma ?
 huvilisele on ka saadaval...            
Vasta
#47

Äratan korra selle teema üles.

Ostas jäi silma see samune veepump, paar lisa ka

https://www.osta.ee/druzba-lisa-veeppump-149939829.html
Vasta
#48

Päästsin aasta tagasi ühe täiesti komplektse Druzba sae vanametalli saatmisest. Kahjuks jõuti sellel mingi vinkelraua otsaga paak auklikuks lüüa. Muud viga ei paistnud olevat, isegi mahlad olid sees, mis sellise kohtlemise peale hakkasid välja valguma. Tõstsin sae keldrisse nõrguma ja sinna ta ununes. Nüüd seda teemat lugedes tuli meelde. Kas sellise asja vastu on huvilisi? Pilte hetkel pole, aga minu silma jaoks oli tegemist kõige tavalisema Družbaga, mida igas teises maaperes näha võis.
Vasta
#49

Veel üks teadusele varasemalt tundmatu Družba mootoriga tööriist: betoonilõhkuja.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#50

Siin veel  vene võimu ja vaimu  poolt sünnitatud enneolematuid tehnika imesid . 
Kahemehe elektrisaag  - saagimise tehnika  oma olemuselt  käis nagu ennemuiste käsisaagidega  aga kogu tööprotsess  toimus  nüüd elektri jõul . Sellise elektrisaagidega võeti  maha suured siberi metsad 50 ja 60 aastatel . Eestis see elektrisaagidega raietöö   eriti levinud polnud aga mõned tolleaegsed elektrisaed on   siiski  ka säilinud .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#51

Mis ta nüüd ikka nii väga vene vaimu ja võimu poolt sünnitatud on. Saksa insenertehnilistel väeosadel olid need saed "pisut" varem juba olemas.  Kogemata venelane mõtles samasuguse asja välja. 
Võibolla ta pani selle sae ainult pikema juhtme otsa.
Parem ikka kui "otchen tupõm toporom les valit"

Aquila captas non muscas.
Vasta
#52

(06-09-2018, 17:13 PM)Aspelund Kirjutas:  Täna õnnestus kohtuda sellise eksemplariga. Družba-59 aastast 1959.
Aasta edasi. Družba-60 aastast 1960.
                           
Vasta
#53

Järgmine, 1961. aasta Družba mudel. Seekord pärit praegu veel käivalt osta.ee oksjonilt. Eeldan, et müüja ei pahanda üheaegse nii kauba reklaami kui ka tema tehtud fotode siia ülespanemise eest ajaloo säilimise huvides.

Oksjonilink: https://www.osta.ee/mootorsaag-drusba-175390143.html


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
           
Vasta
#54

Venemaa saidilt uut infot Družbade ajaloo kohta.
 https://www.wikiwand.com/ru/%D0%94%D1%80...%BB%D0%B0)
   
   
Joonistatud pildil olevat reduktorit ei ole ma muidugi näinud oma silmaga. Ja ka pilti näen esimest korda elus. Ei saa isegi aru, kuidas see vigur reaalselt toimib. Ja natuke kahtlane on see, et esimestel mudelitel oli ju malmsilinder, aga malmsilinder peaks olema 180 kraadi pööratud, karburaator paremal ja sumps vasakul. Aga pildil tundub olema seega alumiiniumsilindriga variant.
Vasta
#55

Varajane Družba. Foto 50ndad, Pärnumaa. Allikas: FB


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#56

Üks lugu sühavalt nõuka ajast. Rootslased tulid Moskvasse metsamessile esitlema oma Husqvarnasid ja korraldasid ka seminari. Vene mehed muidu kiitsid rootsi saage, aga ütlesid, et nendel saagidel puuduvad “roškad” ehk siis sarved-käpidemed seistes langetamiseks, nagu Družbadel. Oleme nii vene filmidest kui ka looduses puhkekohtade juures näinud neid seistes saetud tüükaid. Aasta pärast olid rootslased jälle platsis ja neil olidki langetamiseks saele lisatavad “roškad” olemas. Lugu tundus mulle anektoodina, kuid aastaid hiljem Petroskois metsatehnika poes nägin neid lisatarvikuid oma silmaga müügis.
Vasta
#57

Eile Kurtna laadal sai huvitavat infot, et oli olemas ka mootorsaag ZID, palju suurem, kui Družba. Ei teadnud sellest imeloomast mitte midagi. Natuke otsimist internetis ja hakkas midagi tulema. Sa õige nimi peaks olema Бензопила УРАЛ-ЗИД. Midagi on selle eelkäijast kirjutatud siin:
Никакой «дружбы»! | Пикабу (pikabu.ru)
Ja on ka väike video:
Помогите определить что за бензопила. Впервые вижу такое... (youtube.com)
Nõukogude majanduse iseärasuste tõttu ei saanud seal olla suurt hulka Nõukogude mootorsaagide marke. NSVLiidus oli 1941. aastal MP-220 kettsaag, teisi mudeleid ei olnud. 30ndate alguses välja töötatud MP-300 saag oli juba vananenud ja uus MP-180 ilmus hiljem. 
Kettsaag MP-220, mudel 1935 (1941 toodeti täiustatud mudel MP-220A). Mootori töömaht 220 cm3 (efektiivne 187 cm3), võimsus 3,5 hj, kaal 32 kg
Erinevatel aegadel tootis seda mudelit Iževskis asuv mootorrattatehas ja Permi masinaehitustehas, mis nüüd sai nime Dzeržinski järgi - Zavod imenii Dzeržinskogo. ZiD tehas alustas mootorsaagide tootmist juba vähemalt 20 aastat enne “Družba” ilmumist! Videos olev saag on tõenäoliselt Ural-ZID MP180. Väidetavalt  H. М. (Heeres Mitteilung) НР 303 koopia.  
Ural-ZID-i toodeti  1940 - 1955 .  Permis . 226ccm ja 3,4Hj, 34 kg komplektse sae mass. Eelkäijat toodeti samas tehases alates 1934.a.   (tehase nimi oli siis Uralseparator) 
  Kas kellelgi on sellele saele midagi pakkuda? 
Vasta
#58

               

Mõned pildid ka teema illustreerimiseks
Vasta
#59

Viljandis.

   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#60

Ahaa, nüüd on selge, mille alusvanker mul uuskasutust ootab. On huvilisele saadavalSmile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne