(04-01-2019, 23:27 PM)diesel Kirjutas: füüsikaliselt võimalik on anda veojõu number jõukilogrammides. seda tootja teebki.
...
Ei ole oluline, kas me kasutame üht või kümmet njuutonit. Jõukilogramm on jõuühikud ja nendega ei tohiks massi näidata. Ehk 2700 kilo koormat ei võrdu tõmbejõu vajadusega 2700 jõukilogrammi! Samamoodi ei tohiks massiühikuga (tonn) iseloomustada veoõimet!
Raudhobu tõmbejõudu pole kusagil antud. Küll on kirjas, et vintsi tõmbejõud on "1000 kg", mis on siis jämedalt 10 000 N.
Küll on antud kaal, milleks on 328 kg. See teeb jämedalt 3250 N ja kui me võime pehmel, kuid taimestikuga kaetud pinnal eeldada haardetegurit 0,75, siis tühi raudhobu suudab arendada tõmbejõudu 2437 N. Vähe? Kui me rehkendame samale pinnale veeretakistuse teguri väärtuseks 0,3, siis saame teoreetiliseks maksimaalseks haagisemassiks 2437/0,3=8125 N ehk jäme 800 kilo. 0,3 tähendab seda, et 0,7 meetrised rehvid vajuvad sisse nii 7-8 cm.
Mina näen, et tühi raudhobu suudab tühja hgaagist tõmmata küll. Koorma laadimisel peab siis arvestama, et:
A: pool lisatavast koormast peab olema alati raudhobul ja
B: raudhobule on lubatud
ÜKS tonn koormat.
Ülaltoodud arvutused kehtuvad sihukese Harju keskmise niiske metsa kohta, kuhu jääb jälg, aga ühekordsel läbimisel ei teki rööbast. Külmunud, lumeta pinnasel tulevad numbrid paremad, pehmes mudas püherdades oluliselt kehvemad.