Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid

(08-02-2019, 20:12 PM)mlsluik Kirjutas:  
(08-02-2019, 19:35 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  ATV ja väiketraktorite omad ei ole maanteelegaalsed.

Paned 30€ eest magnetiga tuled külge ja on need kõik maanteelegaalsed, lihtsalt kiiresti sõita ei lubata...

Haagise puhul on see natuke vaieldav - kehtib säärane vabastus ju eriveosena veetava pukseeritava seadeldise kohta. Haagised on suisa eraldi sõidukiliik.

Aga hea mees muidugi räägib kordniku sodiks... Big Grin

Aeglase sõiduki tunnusmärk peab siis ka olema.
Vasta

(08-02-2019, 22:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Euroopas on O2 50-millise kuulpea-haakeseadmega lubatud ka täishaagisena, ...

Ma kujutan ette, mis nägu teeks ARK regamisel ja postimiilits treepeal, kui mõni sellisega tuleks a'la vana Disco sabas. 
...

Mis neil nägu teha. Neid on siin liikvel olnud. Kui E-kat on olemas ja koormat vedukile lubatud piirides, siis head teed!

Ma ei näe mitmeteljelisel pöördvankril ühtegi eelist O2 kasutuses. O3 ja O4 - sewal jah, kesktelik võib hakata liiga ägedasti elama.
Vasta

(08-02-2019, 20:07 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Googeldamise peale paar tükki leidsin isegi, USA-s:

Neil seal selle poolest lihtsam et käru mass ei ole 3500kg piiratud nagu euroopas. UK-s oli üks sarnane müügis mille kandevõimeks oli 35kg  Big Grin



 Farma tõstuk Toungue pisike Eesti ka pildis. Vt @ 4.15
Vasta

(08-02-2019, 22:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(08-02-2019, 20:07 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Googeldamise peale paar tükki leidsin isegi, USA-s:
Neil seal selle poolest lihtsam et käru mass ei ole 3500kg piiratud nagu euroopas. UK-s oli üks sarnane müügis mille kandevõimeks oli 35kg  Big Grin

Euroopas on O2 50-millise kuulpea-haakeseadmega lubatud ka täishaagisena, näiteks Blyssil on sellised olemas, ka autoveo mudelid. Siin ei teki liigset koormust tiislile, kui tõstuk haagisel istub. Hind on teine teema  Big Grin 
Eestis ma ei tea, et selliseid ehitataks. Aga kui veduk võimaldab 3500 vedada ja omal E-õigused olemas, siis pole üldse paha lahendus. 2,4 tonni on omajagu koormat ja hõreda paadi/palgihaagisena saab tühimassi ju väiksemakski. 
[Pilt: multimax_l_100_zmniej.jpg]

Kõikse radikaalsem on aga Unsinni 4-sillaline. Ma kujutan ette, mis nägu teeks ARK regamisel ja postimiilits treepeal, kui mõni sellisega tuleks a'la vana Disco sabas. 
Ahjah, rehvimõõt 195/55R10! 
[Pilt: k-IMG_2265.jpg]

Vot seda tahaks näha, kuidas nendega puudevahel ukerdatakse.
Vasta

(08-02-2019, 19:57 PM)muska71 Kirjutas:  
(08-02-2019, 19:27 PM)pkmp Kirjutas:  
(08-02-2019, 19:22 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Selline käru nagu Arvo ja pkmp piltidel võiks teelegaalne O2 olla, saaks kastikale sappa panna ja sõita maale puude või karjääri killustiku järgi Big Grin Olekski linnamehe mured lahendatud kellel mitmes kohas metsalapid on.

Aga kes keelab tavalise tulede ja numbriga haagise tiislile seda tõstukit paigaldada?   Nüüd ei oska siis üleminekuplaati teha või?

kurat selline tõstuk ju kaalub tubli 200-300 kilo vast ära+ hüdrojaam.haagisekonks ei kannata sellist massi ja ka veopead vast mitte.
mul olemas maastikusuutlik haagis kodukootuna,tavaline kerghaake veopea ei kestnud,aastas mitu tk.panin 1200 ja no probleemo.
VahvaJussi tõstuk peaks alla 200 kilo jääma,  hüdrojaama paned vastukaaluna mujale.  Summas kisub ikka ise ehitatuks road legal vormistatud käruks, seeriatoodang kipub piisava kandejõu juures liiga lai ja madal olema. Aga tehtav, miks mitte.
Vasta

(09-02-2019, 00:12 AM)GRAND Kirjutas:  
(08-02-2019, 22:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(08-02-2019, 20:07 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Googeldamise peale paar tükki leidsin isegi, USA-s:
Neil seal selle poolest lihtsam et käru mass ei ole 3500kg piiratud nagu euroopas. UK-s oli üks sarnane müügis mille kandevõimeks oli 35kg  Big Grin

Euroopas on O2 50-millise kuulpea-haakeseadmega lubatud ka täishaagisena, näiteks Blyssil on sellised olemas, ka autoveo mudelid. Siin ei teki liigset koormust tiislile, kui tõstuk haagisel istub. Hind on teine teema  Big Grin 
Eestis ma ei tea, et selliseid ehitataks. Aga kui veduk võimaldab 3500 vedada ja omal E-õigused olemas, siis pole üldse paha lahendus. 2,4 tonni on omajagu koormat ja hõreda paadi/palgihaagisena saab tühimassi ju väiksemakski. 


Kõikse radikaalsem on aga Unsinni 4-sillaline. Ma kujutan ette, mis nägu teeks ARK regamisel ja postimiilits treepeal, kui mõni sellisega tuleks a'la vana Disco sabas. 
Ahjah, rehvimõõt 195/55R10! 

Vot seda tahaks näha, kuidas nendega puudevahel ukerdatakse.

No sellele sõidad ATV või paraja traktori koos tõstukiga käruga ühes tükis peale.  Käru koos autoga jääb tee äärde, korjad metsas koorma kokku ja laadid ümber käru peale.  Seni kuni järgmist koormat teed, käib abiline tiiru ära. jne.
Vasta

(03-02-2019, 18:15 PM)2715 Kirjutas:  Kui see aparaat tihu peale võtab siis kilomeeter tihu kohta ehk siis 50 km tuleb läbida.
Kui selle aparaadi liikumiskiirus oleks keskmine 5 km tunnis siis seda maad ta läbiks ilma laadimise aega arvestamata 10 tundi.
Kuna mootor töötab kuulmise järgi üsna piiripeal võiks oletada, et tunnis kuskil 5 liitrit.
Seega 10 tunniga võks kuluda 50 liitrit ehk liiter tihu peale ainult sõites.
Kui nüüd laadimist vaadata videost siis ühe tõste peale kulub 60 sek laia laastuga.
Oletades, et ta tõstab 2 puud 60 sek ja tihusse mahub 3 meetrisi puid 20 tk(kunagi sai arvutatud huvipärast lepametsas tehtud veol)
Seega tihu peale korjaks ta 10 minutit ja 50 tihu 8 tundi.
Mahalaadimine läheks ilmselt kiiremini niiet võtame 5 min mahalaadimisele.
Kokku seega laadimistööle kuluks 12 tundi.
Seega kogu üritus võtaks aega 22 tundi mis on laia laastuga 3 päeva tööd.
Seega eeldades, et tunnikulu on 5 liitrit kuluks bensiini 110 liitrit, mis teeb tihule 2,2 liitrit.
Kuulates jääb veel kõrva, et kui sellise raksuga iga tõste järel käiku sisse panna kulub kuuga ka üks lülitusmuhv ja hammasratas.
Lisaks on ilmselt reaalses metsas laadimine kõvasti aeglasem sest inimene kõigub, kangid kõiguvad ja tulemuseks on kas ajakadu või okstega läbisegi koorem.
Juba siledal maal on näha et peab haaratsi suht umbes puu suunas torkama.
Kokkuvõtteks siis on see kiiksuga inimeste mänguasi, kes tahavad metsategu mängida.

See 5 liitrit tunnis on palju pakutud. Mu 13HP Briggsi mootoriga puulõhkuja võtab peaaegu täistuuridel käies 5 liitrit terve tööpäeva peale. Vast 0,7 L või äärmisel juhul kuni 0,9 L läheb tunnis. ATV, 30HP vast, võtab umbes liitri tunnis puid vedades. Raskemates oludes, kui puud suured ja lumi paks, siis poolteist võib tunnis ära kuluda. Usun et selle raudhobu puhul võib vabalt 1 liitriga arvestada, üle selle ei tohiks küll kuluda.
Vasta

Mis ime mootorid teil on? Mul 13hp lifan, käib oma viimasel piiril ja kuskil 5 liitrit luristab 2kuni 2.5 tunniga ära. Üks kõva lõhkumis päev teha, siis on 15 lirtsu läinud. Kütuse erikulu on nagu briggsilgi 340grammi iga välja pigistatud kilovati kohta tunnis
Vasta

Lenkstangidega transportöörlindiga metsa vedades alla kahe-kolme liitri tunnis ma kohe mitte ei usu küttekuluks tulevat...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Möönan, et seda kütusekulu metsatööl bensiinimootorile on üsna raske pakkuda.
Pakkumist tehes mõtlesin motokoerale, mis on 6,5hj mootoriga, bensiinipaak on 3 ja vähe peale liitrit ning paagitäiega sõidab ta lumes kalamehega tunni ja pisut peale Peipsi järvel.
Puulõhkumismasina koormust on ka raske hinnata sest poole ajast vähemalt ei tohiks saada talle koormust anda sest tera tuleb tagasi ja uus puu on vaja sättida.
Kuna tegu on eeldatavalt regulaatoriga mootoriga siis gaasihoova asend ei näita veel mootori koormust.
Vasta

(09-02-2019, 23:14 PM)maisalup Kirjutas:  Mis ime mootorid teil on? Mul 13hp lifan, käib oma viimasel piiril ja kuskil 5 liitrit luristab 2kuni 2.5 tunniga ära. Üks kõva lõhkumis päev teha, siis on 15 lirtsu läinud. Kütuse erikulu on nagu briggsilgi 340grammi iga välja pigistatud kilovati kohta tunnis
Minu kineetilisel hiinlasel briggs peal ja paagitäit lõhkumispäevaga ära ei lähe, pöörded on stabiilselt põhjas. Paaki 5l kanku ära ei lähe, 4 millegagi, äkki ümmargune nr meerika ühikutes.

Hiina pisitrakatsil 15 hj lamavsilindriga diisel, sellega saab terve pikk suvepäev (lõuna ja õllepausid vahele) muru niita haakes niidukiga üsna suurte pööretega ja ka poole paagiga saab hakkama elik 5 l kanti.

Ju ongi imemootorid trehvanud ...
Vasta

(10-02-2019, 00:04 AM)2715 Kirjutas:  ... mõtlesin motokoerale, mis on 6,5hj mootoriga, bensiinipaak on 3 ja vähe peale liitrit ning paagitäiega sõidab ta lumes kalamehega tunni ja pisut peale Peipsi järvel. ...
vene jahisaitidel on juttu siberi karusloomaküttidest, kes oma raudade ringe teevad motokoertega, nende väitel ongi motokoera põhiplussiks ökonoomsus, paagitäiega saab enamasti terve päeva sõita ühe raua juurest teise juurde mööda metsa. Seal küll alates 9 hj mootorid, enamasti 13 ja 15 hj. Igaks petteks olevat 5l kanku bena küll ka kaasas koos tööriistade olulisemata varuosadega. Seega ei saa aru sellest kulunumbrist järvejääl.
Vasta

Täis pöördel käimine pole mingi näitaja, näitaja on see kui palju sa neid kilovatte kasutad. Kui tühjalt käib, saan ma ka 5 liitriga terve päeva lärmi teha täispööretel aga minu masin on arvutatud ära kasutama kogu 8,5kw tööd tehes. Ja sellisel juhul  8.5x0.340=2.9 liitrit bensiini tunnis.... See on reaalsus, kõhutunne pole mingi näitaja
Vasta

Noo teate ma tahaks ka ühte sellist mootorit mis teil, pistaks murutraktori peale, saaks ka 20 liitri asemel päevas 2 liitriga hakkama...  Rolleyes Toungue Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

mul on kaks ühe laiust ja numbri poolest ühesuguse mootoriga muruniidukit.
nüüdseks vanad kosud juba, aga veel hingitsevad.
eluaeg on üks neist võtnud umbes topelt rohkem kütet.
käivituvad ja töötavad nigu peab, lihtsalt teisel suur janu.
Vasta

Võimalik, et need Siberi jahimehed müüvad miskitpidi ise noid motokoeri ja sellepärast promovad neid üliöko pillidena. Ise säänse elukaga Peipsil sõitnuna ei usu ka kuidagi, et päev otsa paagitäiega mööda Siberit ringi uhatakse.
 Aga noh, ega Youtube ja internet ei valeta, seda teeb ikka meie kohalik praktik Smile
Vasta

(10-02-2019, 11:48 AM)vant Kirjutas:  Võimalik, et need Siberi jahimehed müüvad miskitpidi ise noid motokoeri ja sellepärast promovad neid üliöko pillidena. Ise säänse elukaga Peipsil sõitnuna ei usu ka kuidagi, et päev otsa paagitäiega mööda Siberit ringi uhatakse.
 Aga noh, ega Youtube ja internet ei valeta, seda teeb ikka meie kohalik praktik Smile
ma sääl foorumis aastakümneid toimetanud ja nende meeste taustu kuigipalju tean, ei müü nad midagi, küll aga on neid nö tehasepille oma maitse järgi ümber ehitanud, et lumes paremini roniks. Ja need on praktikud, kes sõidavad 2 korda nädalas oma 20-30 km rauaringid läbi. Nad võrdlevad neid Buranidega, mis võtavad väga palju kütet ja on rasked sissejäämisega korral kätte saada.
Vasta

(10-02-2019, 11:29 AM)mlsluik Kirjutas:  Noo teate ma tahaks ka ühte sellist mootorit mis teil, pistaks murutraktori peale, saaks ka 20 liitri asemel päevas 2 liitriga hakkama...  Rolleyes Toungue Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

näh, mul selline murutraktor nagu siin teemas postituses #198  ja ei kuluta 10l paagitäit päevas mingi valemiga ära, isegi kõige raskema töö peal ehk kultiveerides.
Vasta

Buraniga polegi midagi võrrelda, seal on kaalu ja mootorit tükk maad rohkem. Aga mul ükspuha, kui ikka öeldakse, et paneb paagitäiega (4-5 l siis?) päev otsa paksus lumes ringi, ju ta siis paneb.
 Mul on üks sõber, kellel oli sihuke vana Mondeo mis võttis 3 l sajale igasugustes tingimustes. Kui inime nii ütleb, tuleb uskuda.
Vasta

mul on seuke sapakas. no seebikarp. võttis ka umbes 3 sajale või pisut peale. muidu ju oleks võind sõita, aga vene aja lõpus polnd midagi sisse valamiseks saada. benssu, seda oli küll, aga vot seda 3 sajale asja ehk õli polnud võtta. vända simmer lekkis rsk.
ehk oli mondeol ka sarnane viga külges?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne