Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!
#61

See et diisli põhist küttet kuskil keelataks on mulle küll uudis arvestades kuidas see järjest rohkem levinud on. Gaasiga on piirangud autobahnil ja tunnelites seda olen kuulnud.

Sakslaste väitel on ainuke soojustust omav kaubik Vantourer Tegelikuses on muidugi ka teisti tegijaid kes aga need on väiketootjad tavaliselt. Soojustus on asi mis teeb auto kalliks sest see peab olema spetsiaalne mittepõlev materjal. Mööblina kasutavad enamus tavalist "saepuru plaati"  egas muidu 3000 kg tühikaalu ei saavuta Big Grin
Talvepaket on lihtsalt 6kw kütteseade. Talvekindlus on reguleeritud ja näitab kui kiiresti läheb soojaks ( nii miinus kui pluss kraad siis paigas)

Vabas looduses käijatele üks väide: Täna poest ostetavad laiatarbe matkaautod on tehtud KÄMPINGPLATSIL OLEMISEKS.

Ise tegemisega on nii et esimese asjana vaata kas on olemas koht kus seda rahulikult ehitada. 
Teiseks mõtle kuidas on motivatsiooniga kui asi kipub venima mis igasuguste ehtustööde puhul ikka juhtub nt 1 aasta seisab kaubik õuel enne kui valmis saab.
Vasta
#62

Ja siis noppisin veel välja, et sprinter on plank ja kitsas ja ebamugav, osades saab risti magada, mis oleks super, ma olen 163. Ja väike rooste ei tee midagi, selline kokkuvõte. 
Ikka suht keeruline selle info põhjal minna ostma Smile müüakse nii 3000€ sprinterite kui 2000€ transitit kui ka 900€st ja mõned jumperid ka vist.
Hea oleks kui mingid aknad oleksid olemas.
Vasta
#63

Aga miks sõita ei või kui poolik on? Tahaks ikka sõidukorras asja. 
Mul küll kiiret seest valmis saamisega ei ole, kõik asjad võtavad ju aega, aasta läheb kindlasti Smile
Vasta
#64

Ma ehitamiset veel ei targutaks kuniks midagi konkreetselt ette näidata pole. Tasapisi ehitan küll 3 erinevat lühemaks ja pikemateks sõitudeks mõeldud liikuvat maja.

Ühesõnaga tahasin tegelikult soovitada ühte youtube kanalit: https://www.youtube.com/user/LivingTheVanLife/videos
Tüüp seikleb ühe Westfalia vanagoniga ringi ja teeb üsna ladusaid videoid, mida mõnus vaadata.

Ühe alternatiivina soovitaksin sellist elamist, mida saab näiteks mõne kastiauto peale kinnitada. Näiteks mõni vana Toyota Hilux võtta aluseks.

[Pilt: 2590664_1474430523.jpg]
Vasta
#65

Siin artikel iseehitatud autost. Hetkel on antud auto juba müüdud ja uus matkakas ka valmis.
.pdf SR.pdf Suurus: 492.72 KB  Tõmbamised: 525
Vasta
#66

Vot see viimane kastika pilt on minu suund AGA. Ma ei taha sõidu ajal sellist jubedalt kõrget ehitist sinna peale Smile  Sõitsin ühe Hiluxiga millel säärane asjandus peal oli. Jube kipakas ja päris hirmus oli kerge külgkaldega mäenõlva mööda sõita.

Kaubikud roostetavad suht palju ja kiiresti lõpus. Kui juba algul on rooste ja lõpuks valmis peaks saama,siis on juba roosteauk mis suureneb. Ehk kere tuleb enne korda teha. Värvida võid pintsliga/rulliga kui ilu taga ei aja. Aga ehitada/kulutada raha poolkõvale toorikule ehitades on vist kõige lollim asi maailmas. Sama pädeb ka tehnika kohalt. 900.- eurine kaubik ju lahe.Aga on oma paremad aastad juba ära elanud ja vajab tõsist(x+++ eur) ülekäimist.
Aga ma rohkem ei torgi ja ootan huviga ehitust.

PS! ventilatsioon oli olemas,aga niiskete koertega ühes autos olemiseks liiga mannetu. Kui sul koerad olemas siis peaksid ju teadma seda spetsiifilist lõhna. Eeldan,et sõidutad neid ju ka praegu vahest autoga?

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#67

(14-03-2019, 00:20 AM)wagoneer Kirjutas:  Kaubikud roostetavad suht palju ja kiiresti lõpus. Kui juba algul on rooste ja lõpuks valmis peaks saama,siis on juba roosteauk mis suureneb. Ehk kere tuleb enne korda teha. Värvida võid pintsliga/rulliga kui ilu taga ei aja. Aga ehitada/kulutada raha poolkõvale toorikule ehitades on vist kõige lollim asi maailmas. Sama pädeb ka tehnika kohalt. 900.- eurine kaubik ju lahe.Aga on oma paremad aastad juba ära elanud ja vajab tõsist(x+++ eur) ülekäimist.
Aga ma rohkem ei torgi ja ootan huviga ehitust.
PS! ventilatsioon oli olemas,aga niiskete koertega ühes autos olemiseks liiga mannetu. Kui sul koerad olemas siis peaksid ju teadma seda spetsiifilist lõhna. Eeldan,et sõidutad neid ju ka praegu vahest autoga?
No ja mis see hea nõuanne siis oli? Ei saanud pihta? Et kui sul ei ole kohe 6000€ võtta siis...kogun raha ühe aasta ja või mis?
Mul tõesti ei ole roostetavat kaubikut varem olnud, räägi siis kui palju maksab rooste eemaldamine, kui ma 500€ roostetõrjeks paneks ja 1000€ keevituseks siis oleks see kokku 2500€ Oleks ikka vähem kui osta 3000€ auto ja 500€ jääks konditsioneeri ja elektrisüsteemi jaoks?
Masendav on kuulata sind, kui sulle ei meeldi minu mõte siis ok, meil on erinevad arvamused. Ok su sugulane sõitis ühel vihmasel päeval niiske koeraga, so what? Jah mul on üks keskmine väike koer ja vean teda autoga, tavaliselt küll, mitte vihmaga, õnneks tal on eriline sile karv, mis ei haise nagu mõnel teisel koeral, aga ma ei ole ka selline piripill, kes kõike ainult halvades toonides näeb. Ise oled üks Roosteuss-kapsauss Toungue  Smile Big Grin

www.matkakas.kait.ee  kokkuvõte teemast
O: Calibra v6 velje kapsleid 2 on kadunud
Vasta
#68

Elu on lill. Edu projektiga ja loodan rohket kajastust siin. Loodetavasti tuleb parem kui MB muruniiduk siin kellegil oli Smile

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#69

Nagu aru saada, siis idee on mingi selline aga vana laiba peale teha??? See peaks siis olema too "vanlife" esindaja. Selline buss, kus väljast elamuautost aru ei saa. 
Päris stiilne odav alternatiiv tehase pisut peenutsevatele ratastel majadele. Sellise ehitamine ei ole tõesti väga kallis aga päris niisama ka kõike seda vajaminevat poest ei jagata. 
Kui midagi sellist on plaanis, siis võib kasutet kaubik, mis saab põhjaliku remondi ja roostetõrje enne "majastumist" isegi teema olla. Aga ikkagi ma ei näe alla 3-4 tuhande kulu isegi kõige odavama laiptooriku soetamisel, kui omal suur töökoda ja KÕIK oskused olemas kuitahes ussitanud asja plekitöödeks. Nagu isand Wagoneeril on... 

Enamasti on sedasorti teemad soovmõtlemised. Reaalsus on aga teine. Reaalsus on see, et ostad selle ja oled rahul, sest sellise hinnaga ei ehita ühestki laibast elamiskõlblikku masinat. Sõidad aasta-paar, on asjad rohkem selged.
Vasta
#70

Siit teemast on hästi näha, miks ei ole mõtet kurtide käest muusikanõu küsida. Kaubikmaja põhiline mõte ei ole mitte püsti seismine, muna praadimine ja viiel eri nahkdiivanil lösutamine, vaid selle olemasolu muudab sind reisimisel nähtamatuks. Nii automaja, järelveetava haagissuvila kui isegi tsikli ja telgiga oled sa koguaeg kõigil silme all ja ees, parkida ei tohi, sisse sõita ei tohi, veega lobistada ei tohi, mine aga kommertskämpingusse ja maksa end vigaseks, et saaks ümber oma sõiduki käies saksa penskaritega selgu kokku nühkida. Valge kaubiku pargid ööseks kuhugi vähe kõrvalisema nurga taha ära ja kui sa seal ümber oma varikatuste, toolide, gaasipliitide ja kõlaritega just mustlaste diskot püsti ei pane ning esimese päikesega läinud oled, siis 99,99% inimestest ei vaevu isegi kaks korda sinu poole vaatama. Kõnnid hommikul 100m ja paned varbad ookeani, samal ajal kui nahkdiivani rahvas pressib kuskil 15km eemal ummikus, et samasse kohta tagasi jõuda. Süüa võib hiljem supermarketi parklas teha näiteks.

Mina ütleks, et ära üldse liiga palju mingi ehitamisega pead vaeva, reisihooaeg on kohe-kohe algamas või tegelikult lõuna pool isegi alanud. Osta mingi kaubik millest jõud üle käib, sisusta kuut täispuhutava madratsi, paari kasti-kanistri-poti ning matkapliidiga (noh näiteks sellest on alustuseks maa ja ilm: https://www.matkamaailm.ee/est/products/item/5673/248 ) ja tuld. Kui midagi maha jääb, siis Euroopa suurtes spordikettides on kõik nagunii odavam kui meil, ma tulen iga kord oluliselt uuendatud komplektiga tagasi Smile Pesta saab ujulas või bensukas, pikku kakkoneni jätad poe tualetti mitte ei tassi seda terve päeva kaasas, jne.

Pole vaja üle mõelda, oluline on uksest välja minna. Pärast tagasitulles naerad kõigi nende 15 aastat ehitatud hüpermajade üle Smile Noja siis muidugi täiustad ise ka oma kuuti sama kaua, aga juba oma käe ja tagumiku järgi, mitte suvaliselt.
Vasta
#71
Lightbulb 

(14-03-2019, 01:41 AM)Jesper Kirjutas:  Siit teemast on hästi näha, miks ei ole mõtet kurtide käest muusikanõu küsida. Kaubikmaja põhiline mõte ei ole mitte püsti seismine, muna praadimine ja viiel eri nahkdiivanil lösutamine, vaid selle olemasolu muudab sind reisimisel nähtamatuks. Nii automaja, järelveetava haagissuvila kui isegi tsikli ja telgiga oled sa koguaeg kõigil silme all ja ees, parkida ei tohi, sisse sõita ei tohi, veega lobistada ei tohi, mine aga kommertskämpingusse ja maksa end vigaseks, et saaks ümber oma sõiduki käies saksa penskaritega selgu kokku nühkida. Valge kaubiku pargid ööseks kuhugi vähe kõrvalisema nurga taha ära ja kui sa seal ümber oma varikatuste, toolide, gaasipliitide ja kõlaritega just mustlaste diskot püsti ei pane ning esimese päikesega läinud oled, siis 99,99% inimestest ei vaevu isegi kaks korda sinu poole vaatama. Kõnnid hommikul 100m ja paned varbad ookeani, samal ajal kui nahkdiivani rahvas pressib kuskil 15km eemal ummikus, et samasse kohta tagasi jõuda. Süüa võib hiljem supermarketi parklas teha näiteks.

Mina ütleks, et ära üldse liiga palju mingi ehitamisega pead vaeva, reisihooaeg on kohe-kohe algamas või tegelikult lõuna pool isegi alanud. Osta mingi kaubik millest jõud üle käib, sisusta kuut täispuhutava madratsi, paari kasti-kanistri-poti ning matkapliidiga (noh näiteks sellest on alustuseks maa ja ilm: https://www.matkamaailm.ee/est/products/item/5673/248 ) ja tuld. Kui midagi maha jääb, siis Euroopa suurtes spordikettides on kõik nagunii odavam kui meil, ma tulen iga kord oluliselt uuendatud komplektiga tagasi Smile Pesta saab ujulas või bensukas, pikku kakkoneni jätad poe tualetti mitte ei tassi seda terve päeva kaasas, jne.

Pole vaja üle mõelda, oluline on uksest välja minna. Pärast tagasitulles naerad kõigi nende 15 aastat ehitatud hüpermajade üle Smile Noja siis muidugi täiustad ise ka oma kuuti sama kaua, aga juba oma käe ja tagumiku järgi, mitte suvaliselt.

Smile Tänan!

www.matkakas.kait.ee  kokkuvõte teemast
O: Calibra v6 velje kapsleid 2 on kadunud
Vasta
#72

(14-03-2019, 01:31 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Nagu aru saada, siis idee on mingi selline aga vana laiba peale teha??? See peaks siis olema too "vanlife" esindaja. Selline buss, kus väljast elamuautost aru ei saa. 
Hea näide, mitte, et ma just täpselt sellist tahan, aga seal on näha, kui vähe see nõuaks tegelikult

www.matkakas.kait.ee  kokkuvõte teemast
O: Calibra v6 velje kapsleid 2 on kadunud
Vasta
#73

"Pole vaja üle mõelda, oluline on uksest välja minna."
Saan vaid takka kiita.
Nett lülita välja jne.
Vasta
#74

(14-03-2019, 01:41 AM)Jesper Kirjutas:  Siit teemast on hästi näha, miks ei ole mõtet kurtide käest muusikanõu küsida. Kaubikmaja põhiline mõte ei ole mitte püsti seismine, muna praadimine ja viiel eri nahkdiivanil lösutamine, vaid selle olemasolu muudab sind reisimisel nähtamatuks. Nii automaja, järelveetava haagissuvila kui isegi tsikli ja telgiga oled sa koguaeg kõigil silme all ja ees, parkida ei tohi, sisse sõita ei tohi, veega lobistada ei tohi, mine aga kommertskämpingusse ja maksa end vigaseks, et saaks ümber oma sõiduki käies saksa penskaritega selgu kokku nühkida. Valge kaubiku pargid ööseks kuhugi vähe kõrvalisema nurga taha ära ja kui sa seal ümber oma varikatuste, toolide, gaasipliitide ja kõlaritega just mustlaste diskot püsti ei pane ning esimese päikesega läinud oled, siis 99,99% inimestest ei vaevu isegi kaks korda sinu poole vaatama. Kõnnid hommikul 100m ja paned varbad ookeani, samal ajal kui nahkdiivani rahvas pressib kuskil 15km eemal ummikus, et samasse kohta tagasi jõuda. Süüa võib hiljem supermarketi parklas teha näiteks.

Mina ütleks, et ära üldse liiga palju mingi ehitamisega pead vaeva, reisihooaeg on kohe-kohe algamas või tegelikult lõuna pool isegi alanud. Osta mingi kaubik millest jõud üle käib, sisusta kuut täispuhutava madratsi, paari kasti-kanistri-poti ning matkapliidiga (noh näiteks sellest on alustuseks maa ja ilm: https://www.matkamaailm.ee/est/products/item/5673/248 ) ja tuld. Kui midagi maha jääb, siis Euroopa suurtes spordikettides on kõik nagunii odavam kui meil, ma tulen iga kord oluliselt uuendatud komplektiga tagasi Smile Pesta saab ujulas või bensukas, pikku kakkoneni jätad poe tualetti mitte ei tassi seda terve päeva kaasas, jne.

Pole vaja üle mõelda, oluline on uksest välja minna. Pärast tagasitulles naerad kõigi nende 15 aastat ehitatud hüpermajade üle Smile Noja siis muidugi täiustad ise ka oma kuuti sama kaua, aga juba oma käe ja tagumiku järgi, mitte suvaliselt.
Täiesti nõus ksf-ga mina seiklen iga aasta saksas trafic genration-iga,primus kaasas 30-nene veekanister. Number ühte ja kahte teen tanklates,pargin nurga taha jne

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#75

(14-03-2019, 08:16 AM)hundu615 Kirjutas:  
(14-03-2019, 01:41 AM)Jesper Kirjutas:  Siit teemast on hästi näha, miks ei ole mõtet kurtide käest muusikanõu küsida. Kaubikmaja põhiline mõte ei ole mitte püsti seismine, muna praadimine ja viiel eri nahkdiivanil lösutamine, vaid selle olemasolu muudab sind reisimisel nähtamatuks. Nii automaja, järelveetava haagissuvila kui isegi tsikli ja telgiga oled sa koguaeg kõigil silme all ja ees, parkida ei tohi, sisse sõita ei tohi, veega lobistada ei tohi, mine aga kommertskämpingusse ja maksa end vigaseks, et saaks ümber oma sõiduki käies saksa penskaritega selgu kokku nühkida. Valge kaubiku pargid ööseks kuhugi vähe kõrvalisema nurga taha ära ja kui sa seal ümber oma varikatuste, toolide, gaasipliitide ja kõlaritega just mustlaste diskot püsti ei pane ning esimese päikesega läinud oled, siis 99,99% inimestest ei vaevu isegi kaks korda sinu poole vaatama. Kõnnid hommikul 100m ja paned varbad ookeani, samal ajal kui nahkdiivani rahvas pressib kuskil 15km eemal ummikus, et samasse kohta tagasi jõuda. Süüa võib hiljem supermarketi parklas teha näiteks.
Täiesti nõus ksf-ga mina seiklen iga aasta saksas trafic genration-iga,primus kaasas 30-nene veekanister. Number ühte ja kahte teen tanklates,pargin nurga taha jne

mina oma kangoo pirukas milles reisivoodi samal põhimõttel igal pool saanud ööbida.lisaks eelnevale tuleb kogu oma sodi kaasa võtta mitte põllu metsa veekogu äärde maha visata!
Vasta
#76

nojah. kaks päeva ja kaks kasutajat. põrkamine läheb ka suuremaks.
mersuniiduk, kui peaks kihla vedama.
Vasta
#77

Roolis veedad ju nii vähe aega,et  ei oma mingit tähtsust istme mugavus,rooli asend jne. Pigem omab tähtsust manööverdus võime ja kõrgus,ehk siis lühike ja tagaveolise eelis. Osta selline millel pole kohe vaja keretöid tellida,usu see on üks jama kaelas. Pigem odavam ja hiljem vahetad välja. Korralik korrosioonitõrje on aga alati hea teha.Vana Transit millest lingi saatsin on hea tehnikaga,lihtne ja vastupidav,kui akut on siis käivitub ka  hästi. Sinu soovidele ei oma ka kütusekulu mingit tähtsust,kui see erineb uuematest  liitri paari võrra.
Vasta
#78

(14-03-2019, 10:54 AM)janek555 Kirjutas:  Roolis veedad ju nii vähe aega,et  ei oma mingit tähtsust istme mugavus,rooli asend jne. Pigem omab tähtsust manööverdus võime ja kõrgus,ehk siis lühike ja tagaveolise eelis. Osta selline millel pole kohe vaja keretöid tellida,usu see on üks jama kaelas. Pigem odavam ja hiljem vahetad välja. Vana Transit millest lingi saatsin on hea tehnikaga,lihtne ja vastupidav,kui akut on siis käivitub ka  hästi. Sinu soovidele ei oma ka kütusekulu mingit tähtsust,kui see erineb uuematest  liitri paari võrra.
Aga miks hiljem välja vahetan? Ma mõtlesin, et vaikselt iga aasta muidkui toimetan. Vaatasin täna seda transiti linki, mias mõttes hea tehnikaga? Ausalt natuke ikka õudne on päris nii vana osta, mul oleks hetkel ca 2500€ välja käia. Jah ülejäänud raha eest saaks saata remonti kui vaja  Smile
Vasta
#79

Lisaks veel seda et kui ca. 1000 eurone kaubik osta siis tasub kindlasti sellega enne ostu tehnoülevaatusele (TÜV) minna iseenda valitud punkti. Sealt saab üsna mõistliku raha (40 eur) eest sõiduki tänavakõlbulikkusest ülevaate ning teada, et mida ja kui palju vaja oleks remontida TÜV läbimiseks. Kui müüja üritab seda vältida on tegu selge ohumärgiga.
Seda teha ka kindlasti juhul kui TÜV kaubikul veel kehtib või on värskelt läbitud. Võib nt. selguda et kaubiku TÜV kõlbulikuks saamise remont võib minna palju-palju kallimaks kui kaubiku soetushind ja turuväärtus.

Ja lisaks kui peaks selguma, et nt. äsja läbitud tehnoülevaatusega sõiduk on tegelikult tehniliselt ohtlike vigadega siis sellega oma pereliikmeid liiklusesse küll ei tahaks viia.

Aga igaljuhul edu oma plaanide teostamisel!

Parandus: See kõik kehtib vast ka 2500 eurose kaubiku kohta.
Vasta
#80

Jesper tõi väga olulise punkti välja, mida tegelikult kõikides vanlife youtube videotes ka tihti mainitakse. Selline suure uhke camperiga reisimise stiil on tõesti pigem penskarite teema... Kuna ma ise ka juba varsti penskar, siis tuleb ettevalmistusi teha Big Grin

2014/2015 sõitis üks reisiseltskond (8 meest!) Eestist Kambodzasse kahe Toyota 4Runneliga, mis osteti kuskilt ingilsmaalt ja enne reisi vahetati ehk ainult mootoriõli ja filter ära ning katusebox lasti isepuurivate kruvidega katusesse kinni Smile

Väike ühispilt, enne Myanmari piiri, kus toimus kohtumine Saksa penskaritega v.a. 2 noort pere, kes reisisid ümber maailma VW transporter T4dega. Rivi alguses kõige odavamad ja lihtsamad lahendused.

[Pilt: DVxAy6m.jpg]
[Pilt: xrodw4A.jpg]

edit: tegelikult pidime Eestist siiski ühe karbussi juurde tellima
https://www.youtube.com/watch?v=wHGcSl3Eupk
https://www.youtube.com/watch?v=znT-69u959Y
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne