Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!

Marguse jutule justkui kinnituseks:

Mõtlesin, et vaja helitehnika korralikumalt ära pakendada. Poodides pakutavad ca' 300-400 € maksvad valmisriiulid ei rahuldanud vajadusi. Ei visuaalselt ega ka praktiliselt poolelt.
Arvasin, et olen kõva mees, viskan paari päevaga ... - no maksimum nädalaga valmis. Tegingi!

   

Punktist, mil tuiskasin poodi esimeste pulkade järele kuni objekti valmimiseni kulus kümme päeva. Rahaliselt umbes 600.- € materjalidele ja mõningatele abivahenditele, mis siiani majapidamisest puudusid, aga sellise töö jaoks hädavajalikuks osutusid. Näiteks ülafrees.

Selline ... noh, üsna teemast väljas näide, aga samas läheb ISE vaguni sisustamisel just sääraseid nikerdamise kogemusi tarvis, nii et väga võpsikusse ehk ei põrutanudki oma värske eputisega.

Seda teemat siin lugedes meenub ikka ja jälle ühe koolmeistri kuldne lause - "Teooria on pime praktika!"  Cool
Vasta

Eks tegelikult seal on selline üsna suur maailmavaateline telg, et lennuki, auto+bookingcomi või tehase automajaga reisijad tahavad ja saavad eelkõige midagi teada külastatavate riikide ja piirkondade kohta, jalgratta, tsikli või isearetatud kaubikmajaga reisijad pigem iseenda kohta (ja oma kaaslaste, kui neid on). A kui pole asju läbi proovinud, siis ju ei tea, kummasse gruppi kuulud. Sellest ka minu soovitus alustada hästi minimaalse ehitamisega ja üldse vähe raha kulutada - kui hiljem selgub et see pole ikka "see", siis ei lähe palju kaotsi. Noh ja bookingcomi võib ju alati abiks võtta, kui reisi keskel tundub, et seda kõike on natuke palju...

Samas need automajadega reisijad on kohati ikka uskumatud tegelased, minu käest tuli ükskord üks tüüp kuskil Nancy ja Lyoni vahel kiirtee parklas küsima, et kas see tee ikka viib Pariisi, tal olevat GPS üles öelnud (kellel kohe ette ei löö, siis see on umbes sama, mis Tartu-Pärnu maanteel küsida teed Tallinna poole, lihtsalt Prantsusmaa mõõtkavas). Et noh, maad mööda reisides peavad mingid elementaarsed hakkamasaamise oskused ikka olema, olgu automaja nii uhke ja töökindel kui tahes. A nad ilmselt mõtlevadki nii, et kui kulutan 50 tuhat, siis ei saa mitte miski mitte kunagi valesti minna. Teine äärmus on muidugi need optimistid, kes joonistavad 10 tuhande kildise ringi kaardile ja siis lendab 600-eurosel "hipibussil" Järvevana teele jõudes genekas (jah, see olin mina aastal 2009 Smile). See tunnetus tuleb ka ajaga, aga arvan, et teemaalgataja on oma soovisihiku nende äärmuste vahel laias laastus mõistlikku kohta pannud, midagi ebatavaliselt lolli selles plaanis ei ole. Ja kui esimene kasvõi paaripäevane reis on selja taga, siis on pilt juba palju selgem.

Janka, ma arvan et julgelt 85% kaubikmajadega vandersellidest ei tea midagi ülafreesist või visuaalsest poolest, vaid võtsid selle ehitamise alguses üldse elus esimest korda akudrelli kätte Smile See ei ole see, et keegi tahaks või loodaks reaalselt ehitada midagi automajaga konkureerivat, pigem see on lihtsalt veidi mugavam telk, ei pea püsti panema ja ei lase vihma läbi. Ülemise riiuli telgid maksavad ka kolmekohalise summa Smile
Vasta

ja koerte kastile jääb veel ruumi kah
Vasta

sellel kes iganes siit teemast lõpuks omale stardiabi saab ja tahab saada 
lisaks mõnedele viimastele postitustele millega olen täiesti nõus lisan, et tuleb olla valmis ka selleks, et mingit materjali läheb vaja vähe aga müüakse palju 
mingit tööriista on vaja korraks aga kuskilt ei saa laenata jne.
tekivad sellised "ülekulud" kus tinglikult mõnekümne cm pärast pead ostma terve 3m jupi või ühe kapiukse tarvis terve vineeritahvli
ja kui isegi algses plaanis seda polnud ja pidi kindlasti materjalist välja tulema siis pisike näpuviga mõõtmisel või arvutustes või valmistamises tekitab olukorra kus viimane varu sai nüüd otsa ja just see jupike jäi puudu
tööd tehes satud olukorda kus edasi saad vaid mingi erilise tööriistaga mida sul ei ole nagu nt. see sama ülafrees  - mul kah ei olnud enne aga nüüd on Big Grin  
või tuleb osta mingi teine suurem toode, et sellelt saada vaid üks detail mida on just vaja kasutada ja ülejääk on kasutu
Vasta

(15-03-2019, 13:38 PM)Jesper Kirjutas:  See ei ole see, et keegi tahaks või loodaks reaalselt ehitada midagi automajaga konkureerivat, pigem see on lihtsalt veidi mugavam telk, ei pea püsti panema ja ei lase vihma läbi. Ülemise riiuli telgid maksavad ka kolmekohalise summa Smile

Aga siis täpselt nii tuleks ka väljenduda. Ja ka siis on tihtipeale ikkagi mõistlikum ja vaat et odavamgi osta natukenegi ettevalmistatud bussilaadne. Istmete-akendega tsipa soojustatud ja "pehmete" seintega buss magalaks muuta ja sinna hädapärane köök-pliit-vesi panna on ikkagi lihtsam, kui tühja roostes kuuti nullist ehitama hakata. 

Ahjah, euroopas käijad: kuidas selle tee/saastemaksuga on? Kui on passis N1, on maksud, on M1 ehk sõiduauto ja matkaauto, pole makse. Mingid sellised vahed on ju ka veel. Maksud hakkavad ju juba Lätis pihta.

Edit - PS: värskelt visanud müüki hoopsi laheda automaja, mil on ka reaalne väärtus vanatehnikana olemas. T3 + tehasemaja on kokku Musta Numbri teema ja Saksas väga hinnatud. Kokku on tegu siis Karmann T3 Gipsy ratasmajaga. See teeb täpselt 2 aastat restaureerimist ja siis Must Number.
Vasta

Vanasti polnud alla 3,5t maksudega probleemi, aga see jura ju muutub iga aasta. Ma viskaks vaheseina välja ja regaks ARKis ringi, sedapidi peaks vist ju lihtne olema, sest valitsev moevool on vastupidi, Cayennest kaubik?

Kiirteemaksud võivad oluliselt kallimad olla, aga sinna pole midagi parata, käivad mõõdu järgi nagu Tallinki laev. Mul on paar korda õnnestunud oma suure ja paksu tsikliga sõiduauto kategooriasse sattuda, igal pool on ju automaatika, kui mingi andur nii ütleb, siis nii on.
Vasta

Kas ei jaganud mitte mõniaeg tagasi üks noor yolo pere ajakirjanduse (delfi, kroonika vms...) vahendusel oma vanlife kogemust hispaanias vms kohas. Sealt meenub, et nendel oli vist mingi valge Citroen ja kogu ehitus läks 5K maksma. .. mitte ei mäleta kas auto hind oli sees või väljas. Nemad said hakkama küll.... 

Ma saan teemaalgatajast täiesti aru ja paneb kohe kaasa mõtlema ja kirjutama kuna ise ka olnud lugematu kord sellise vasikavaimustusega mõne asja kallal teadmata ja muretsemata tegelike detailide pärast. Ja eks sellel hetkel need tõekuulutajad oma reaalsusega tunduvad pigem vaenulikud kui kaasaaitajad. Ja mitte ei tahaks seda ilusat ideed mingite ratsionaalsete exceli tabelitega kohe alguses ribadeks tõmmata.... Samas tavaliselt jõuab see teadmine reaalsusest ajaga ikka kohale Smile Ja siis on kirumist kõvasti....

Samas... vahest see teekond sinna tõeni jõudmiseks on juba nii meelelahutuslik, et on igat senti ja tulle visatud eurot sajakordselt väärt. Tihtilugu pakub olukord kui oled mingi vana rappega millel armatuuris tulesära suurem kui juudi jõulupuul kuskil Rootsi tundras Arvidjauri ja Lulea vahel rohkem kui nädala jagu kella pealt etteplaneeritud kõigi mugavustega perepuhkus. 
Eks nagu korduvalt on mainitud siis see on maitse küsimus.
Ma usun, et need matkasellid kes tegid ümber maapalli Uralidel/Dnepritel tiiru peale ei saanud kriipsugi vähem elamust kui mõni tutika täisvarustuses 20K maksva BMW GS-ga. Sama kehtib ilmselt bussi kohta. Aga oma oskusi peab teadma. Kui lähed vana rappega matkama ja kui oled arvestanud ja kindel endas, et suudad nii bussi kui ülejäänud seltskonna sealt häda korras tagasi tuua siis on see jummala ok. Mulle on siin aga silmahakanud, et teema algataja pigem pole tehnikaga ja matkamisega nii sina peal siis mina soovitaks välja minna nn vähe turvalisema plaaniga esialgu. Kui see vanlife ikka hinges siis osta/rendi (Kaubiku rent max 100 eur päev) buss, madrats ja muu matkakola tagantluugist sisse ja sellest piisab esimeste lähemate ja lühemate trippide tegemiseks. See annab juba väga hea ülevaate kuidas ja millega edasi. 
Edu.
Vasta

Näide ajakulule: oli vaja IKEA puidust köögi-tööpukile kaaslast samade välismõõtudega aga mõningaste modifikatsioonidega.
Tegin uue puidust puki, ilma ühegi kruvi liideseta - tuli igati uhke. Lõin huvi pärast ajakulu kokku - sain 60+ tundi...
Algne IKEA originaal maksis vist 69 euri - kas tasus ise teha?
Vasta

(15-03-2019, 14:04 PM)PlyVal64 Kirjutas:  [quote pid='472922' dateline='1552646287']
….. 

Ahjah, euroopas käijad: kuidas selle tee/saastemaksuga on? Kui on passis N1, on maksud, on M1 ehk sõiduauto ja matkaauto, pole makse. Mingid sellised vahed on ju ka veel. Maksud hakkavad ju juba Lätis pihta.
…..

[/quote]

Ei tea, et tehtaks vahet M või N aga kõik käib massi järgi ka lätis pole vahet - 3tonni ja maksad
mina maksin eelmine aasta 6.-+väike vahendustasu tanklas ühe ööpäeva eest s.t. sõit läbi läti edasi tagasi läks ~u. 15.- maksma

teine teema on hoopis euro saastenormid kus mõnes linnas alla euro6 sisse ei lasta vms.
saksas nt. ju vajalik osades linnades liiklemiseks saada oma saasteklassile sobiv kleeps ja vastavalt selle kleebise värvikoodile siis jälgid linnas tsoone kuhu tohid sõita kuhu enam mitte.
Vasta

Saab ka nii:

           

Viis päeva kolmekesi Galaxyga Andorras.
Üks öö hotellis, ülejäänud autos...
Loodus pakub üllatavalt palju. Ise pead silmad lahti hoidma, et kus ja kuidas end kasida. Jõed-järved-allikad pole veel õnneks maamunalt kadunud Smile
Ja loomulikult on alati võimalik korraks tsivilisatsiooni tagasi pöörduda, et väheke asisem hügieenitoimetus ette võtta.
________________________

Veel materjalidest...

   

Pealtnäha mitte midagi erilist, eksole. Lamineeritud plaat, raamiks kleepisin lihtsa paberil ja papil põhineva liistu ning asi vask.
Lihtne, eksole. Kukepea Big Grin
Puiduosa mõne euroga käes Smile
Aga vot kandurid riiuli all maksavad poes 10.-€ tk !!! Ja neid kulus kahe riiuli tarbeks neli tükki.
Vasta

(15-03-2019, 14:19 PM)Peeter80 Kirjutas:  Kas ei jaganud mitte mõniaeg tagasi üks noor yolo pere ajakirjanduse (delfi, kroonika vms...) vahendusel oma vanlife kogemust hispaanias vms kohas. Sealt meenub, et nendel oli vist mingi valge Citroen ja kogu ehitus läks 5K maksma. .. mitte ei mäleta kas auto hind oli sees või väljas. Nemad said hakkama küll.... 
Siin: Hooandja. Igati innustav värk, panin noortele veidike tuge ka.
Vasta

Mis puudutab kaubiku vastupidavust (sry, ma ei jõua enam järge pidada, kellele konkreetselt vastata), siis loomulikult on see ka risk, aga 6000km on sellisele keskmisele töökaubikule ju 1-2 kuu läbisõit, ehk ei midagi müstilist. Ega neid ka ju ei remondita iga kuu ja teeservad pole ülestõstetud kapottidega kaubikuid täis, pigem annavad noored naksud talda nii et oi-oi-oi. Ehk siis äkki see ei ole ikka nii suur risk, kui esmapilgul tundub, et peaks tingimata tutika liisima. Ostes teha tavaline rihmad-vedelikud-filtrid-rehvid ring ja lasta kellelgi üle vaadata ja küll ta koju toob. Mingi elementaarne pirni-jahutusvedeliku-piduriklotsi oskus võiks muidugi olla, aga see on iga sõidukiga samamoodi.

Seda muidugi ikka 2000+ tehnika puhul, mitte mingi 1986 vms Smile
Vasta

(15-03-2019, 13:16 PM)Janka Kirjutas:  ...Mõtlesin, et vaja helitehnika korralikumalt ära pakendada...

Palun jäleda ohvtopiku pärast vabandust, aga miks makk all on? (Riiul on muidu igati asjakohane).
Vasta

(15-03-2019, 15:22 PM)olevtoom Kirjutas:  
(15-03-2019, 13:16 PM)Janka Kirjutas:  ...Mõtlesin, et vaja helitehnika korralikumalt ära pakendada...

...
aga miks makk all on? (Riiul on muidu igati asjakohane).

Tihti seda linti ikka laaditakse... Pealegi stabiliseerib säärane kolakas riiulit kenasti.

Imetlen inimeste kannatlikkust, kes anno 2019 veel jaksavad ristpea (kõlaririiulis vist küll topeltristiga PoziDrive) peaga kruve pruukida. Ikkagi vana kool.
Vasta

(14-03-2019, 16:53 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(14-03-2019, 16:38 PM)Walter Kirjutas:  Kas CNG pealt saaks lahenduse ka kuudis elamise probleemidele - küte, gaasipliit, soe vesi, miks mitte ka külmik?

Aga miks ei peaks? Sa ju ei osta teist pliiti, kui oled maagaasitrassi otsas või balloonigaasil. Gaasiseadmel suurt vahet pole, mis asi talle sisse lastakse. Aga CNG on ohutum, kui LPG. Küsimusele, kas ja kuidas trassilt CNG-paak-mootor väljavõte küttele, pliidile ja külmikule teha, on teine teema. Niipalju oskan öelda, et just ohutuse pärast on USAs üha populaarsem CNG veesõidulite küttel-söögitegemisel! 
CNG-küte Valeolt näiteks või Force10 pliidid jne.

igaljuhul eraldi balloonid kõike võib juhtuda
sõidukütus peab olema eraldatud tarbekütusest
samuti sõiduaku tarbeakust
Vasta

(15-03-2019, 00:41 AM)Peeter2 Kirjutas:  ma panen küll teemast mööda, aga kõva automatkajana ma ei ole aru saanud matkabussi või kaubiku vajadusest.
Reisid saab tehtud olemasoleva autoga pluss booking.com. Selle raha eest mis kulub bussi soetamisele pluss sisustamisele, saab oioi kui palju hotellides-motellides-turismitaludes ööbida. Ajakulust rääkimata.
Lisaks autoga sõidu mugavus.

aga booki siis päikesetõusu väljasõit soomaale rmk platsile s.t. reede õhtul sõidad kohale, teed lõket naudid loodust ja hommikul lähed raba peale päikesetõusu vaatama hiljem sõidad kanuutama ja õhtul teed jälle lõkkeplatsil romantikatuld

oi kuipalju on meil olemas autoga lähenetavaid rmk platse kus saab niimoodi väga lahedalt nädalavahetusel lõõgastuda
Vasta

(15-03-2019, 15:46 PM)MeelisV Kirjutas:  oi kuipalju on meil olemas autoga lähenetavaid rmk platse kus saab niimoodi väga lahedalt nädalavahetusel lõõgastuda

need ju kõik kenas looduses,metsas,mere-järve-jõe kallastel.linnas pole veel kohanud.
Vasta

(15-03-2019, 14:39 PM)Jesper Kirjutas:  Seda muidugi ikka 2000+ tehnika puhul, mitte mingi 1986 vms Smile

väikse vahemärkusena. mul on kasutuses kaks eri suuruses transitit, mis antud kriteeriumile vägagi vastavad.
mõistagi ka vähe sõitnud, hästi hoitud.
ja mul on tõsiselt siiber pidevast remontimisest. täpsemalt pidevast kallist remontimisest.
Vasta

A kas mingi muu mark on märgatavalt teistest üle? Ei targuta, siiralt huvitab, mul on ka majapidamisest kuut puudu. Mis hakkaks sõitma max 10k aastas, seega väga kallist nagu ei taha...

Ma muidu 1991a Transitit oskan enamvähem kinnisilmi lahti ja kokku võtta nagu kalassi, ja jupid olid ka suht kilohinnaga, aga need raiped on kõik juba mullaks muutunud.
Vasta

(15-03-2019, 16:55 PM)muska71 Kirjutas:  
(15-03-2019, 15:46 PM)MeelisV Kirjutas:  oi kuipalju on meil olemas autoga lähenetavaid rmk platse kus saab niimoodi väga lahedalt nädalavahetusel lõõgastuda

need ju kõik kenas looduses,metsas,mere-järve-jõe kallastel.linnas pole veel kohanud.

Ei saanud hetkel pihta.  Rolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne