MURUTRAKTORID- ostuabi, hooldus, remont...

Kütusemüüja (Neste):
"Seetõttu tasub bensiini kütusena kasutamisel järgida reeglit, et bensiin püsib värske 30 päeva pärast tankimist"

https://kasulik.delfi.ee/news/uudised/ku...d=83842803
Ei saa seda laboritestidega kinnitada, aga mulle tundub, et pikemaajalisel seismisel muutub see ka kuidagi veel agressiivsemaks nii kummi kui osade metallide (nagu karburaator on vist mingist alumiiniumisulamist) vastu.
Vasta

Mina olen sihuke ketser kes oma pisikese husqvarna sae ja ka murutraktori puhul pole iialgi viitsinud seisuajaks kütusega midagi korraldada.
Saagi panen ehk kümmekond päeva aastas käima nagu maamajapidamises ikka. Nii nagu nad seisma jäävad, nii ka järgmine kord käima lähevad.
Sae bensusegu (95) seisab kanistris vahest kuude kaupa ja traktori paagis seisab bensiin nii nagu viimasest töötamisest jäi ka talv otsa. 12 aasta jooksul olen korra lasknud sae karpa tihendid vahetada ja reguleerida. Traktoril vahetan filtreid ja kogu moos. Krunt on 2 hektarit.
Vasta

Ma jällegi olen kevadel muruniidukil korduvalt pidanud karburaatorit lahti võtma ja valgest settest tekkinud ummistust kõrvaldama ja näinud milliseks karburaatori korpus on seestpoolt läinud, nagu väikeseid auke oleks sisse näritud. Mitu tuttavat on oma niidukeid kevadeti ikka remont vedanud. Eks keegi peab remondimeestele ka tööd andma. Smile
Ja olen näinud mootorit, mis kevadel sisse pandud bensiiniga sügisel enam ei töötanud, see mis paagist välja valada sai, oli tumekollane ja imelikult haisev ****.
Vasta

(02-04-2019, 23:31 PM)Peeter2 Kirjutas:  Mina olen sihuke ketser kes oma pisikese husqvarna sae ja ka murutraktori puhul pole iialgi viitsinud seisuajaks kütusega midagi korraldada.
...

Väga hea, et kellegi veab. Ju mul ja õige mitmel tuttaval  siis karmavõlg maksta on. Sad

Kütus pärineb millisest tanklast?
Vasta

ma valasin 95 paadimootori paaki ja kuu aega hiljem oli tegu, et see käima saada. 98 sisse ja probleeme pole rohkem old.
Vasta

(02-04-2019, 22:56 PM)v6sa Kirjutas:  
(02-04-2019, 22:40 PM)huvi5 Kirjutas:  Müügimehed foorumisse sattunud vist. Nelja kuuga ei juhtu tava bensiiniga küll mitte midagi drastilist ja isegi kui tahmab selle pooliku paagitäiega kevadel pisut rohkem,
...

Paraku mitte ainult ei tahma, vaid lausa keeldub käivitumast mõne isendi näitel. Kütuse vahetus teeb alles elu sisse.

On muidugi äärmiselt meeldiv kuulda, et meie hulgas on inimesi, kel kunagi kütusega muret pole. Ole hea ja avalda, kust ma saan seda suurepärast ainet soetada?

Mai tea, tõesti, pole elus olnud seda muret, et ei murutraktoril ega niidukil käivitumisprobleemid oleks kevadel, peale talvist seismist. Saed on koguaeg 98 pealt käinud, sinna pole 95 kunagi pannud. Aga mõni saag seisab ka vahest terve suve. Ei mäleta ka isa seda, et oleks pidand karburaatoreid puhastama või muud imet tegema, et käima saaks. Bensiin tuleb kahest kohalikust tanklast, Jõgevamaalt. Ei viitsi kaugemalt tuua seda lihtsalt. Kust aga nemad sisse ostavad kaupa, ei tea.
Tean väga hästi seda, et bensiin kipub vaigustuma. 6a seisnud rolleri karburaatoril olid düüsid kinni.
Vasta

(03-04-2019, 07:22 AM)v6sa Kirjutas:  
(02-04-2019, 23:31 PM)Peeter2 Kirjutas:  Mina olen sihuke ketser kes oma pisikese husqvarna sae ja ka murutraktori puhul pole iialgi viitsinud seisuajaks kütusega midagi korraldada.
...

Väga hea, et kellegi veab. Ju mul ja õige mitmel tuttaval  siis karmavõlg maksta on. Sad

Kütus pärineb millisest tanklast?

Lihula Olerex valdavalt.
Vasta

Tuleb järgmisel korral mööda sõites mekiks võtta. Äkki ongi normaalne bensiin, mille "parim enne" pole vaja vahtida.
Vasta

Ma kuulun ka nende inimeste sekka, kellel pole miskipärast muresid bensiiniga. Sae bensiin on nüüdseks vist 3a vana ja suvaline haapsalu neste 95, sama asi ka traktoris(seal küll eelmise suve ollus) ja igalpool mujalgi, pole mina neid puhastanud ega lahanud
Vöibolla lähevad kiiremini käima värskema solgiga, pole kindel.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Ma ka nädalavahetusel käivitasin maal traktori ja paugupill. Ehk eelmise suvelõpu 95 ei ole pahaks läinud. Aga trakats ka vana ning eelmnie suvi sai kogemata hooga kankud segamini aetud ja merele mõeldud biodiislit sisse valatud. Vaat see oli äge! Muuseas, töötas toorega aga toss oli julm... Pärast seda tervendasin teist liitri Aspen2'ga, see äkki tegi head. 
Ehk see "eelmise sajandi" B&S mootor on nagu mu kunagine M-402, mis sõitis rahulikult 76 ja Tartus Võidu silla kõrval olnud jaama petrooli seguga. Aga uuele kallile masinale küll ei julgeks enam alla 98 sisse valada. Varsti tahaks juba hoopis vedelgaasi... Ma LEHRi paadimootorit olen näppinud, nüüd ka aiariistad neil olemas. Gaas tungib lisaks tõstukitele ka merele päris tugevalt, Mercuryl olemas  Tohatsul olemas jne.
Vasta

Mul ka ilmselt vedanud ja kütusejumalad minu poolel olnud.Just elustasin rollerit mis peaaegu kaheksa aastat kuskil kuuri all seisnud.
Bents oli paagis arvatavasti sama vana.Uus aku peale,karpast äka välja ning käivitus sisuliselt kohe selle sama bensuga.
Vasta

(02-04-2019, 23:31 PM)Peeter2 Kirjutas:  Mina olen sihuke ketser kes oma pisikese husqvarna sae ja ka murutraktori puhul pole iialgi viitsinud seisuajaks kütusega midagi korraldada.
Saagi panen ehk kümmekond päeva aastas käima nagu maamajapidamises ikka. Nii nagu nad seisma jäävad, nii ka järgmine kord käima lähevad.
Sae bensusegu (95) seisab kanistris vahest kuude kaupa ja traktori paagis seisab bensiin nii nagu viimasest töötamisest jäi ka talv otsa. 12 aasta jooksul olen korra lasknud sae karpa tihendid vahetada ja reguleerida. Traktoril vahetan filtreid ja kogu moos. Krunt on 2 hektarit.

Sama siin, pole ma eal end vaevand selle bensu väljalaskmisega sügisel. Muruniiduki ja trimmeri karpa tihendid on aastast 2007 kui nad poest ostsin. Aasta hiljem ostetud murutraktor läks eelmine aasta tehase juppidega ja töötavana uuele omanikule.
Vasta

Suurema etanoolisisaldusega jutt muutub varsti. Cool
Vasta

(03-04-2019, 22:00 PM)veix__ Kirjutas:  Suurema etanoolisisaldusega jutt muutub varsti. Cool

Ilmselt oleneb ka hoiustamistingimustest. Kui etanoolisisaldusega bensiin seob õhuniiskust, mis omakorda oksüdeerimist põhjustab.
Siis, mida vähem rõskemas ruumis seisab masin, seda vähem probleeme.
See on loogiline, et miski masina paagis võib bensiin ruttu hapuks minna, kuna paagituulutus laseb õhu juurde.
Aga kinnises kanistris 30 päevaga hapuks ilmselt asi ei lähe.
Eks see teema on mõneti üle võlli aetud ka.
Selle artikli lõpus, et 98 võib neljataktilise väikemootori hoopiski üle kuumutada:
https://www.err.ee/923689/paljud-eeskatt...ule-minema
Ühesõnaga, paaki nagu miskit ei kõlbakski panna peale Aspeni.
Endal on ka vist trehvanud, aia ja metsatehnika on põhiliselt 95 peal senimaani veatult toiminud ja ei kipu ka rabelema Aspeni kanistrite järgi. Kui tuleb reaalne vajadus, eks siis mõtleb edasi.
Tutvusringkonnas ka ei tea kedagi, kes oleks pidanud tanklabensiini kahjustustega võimlema. On olnud ainult nii, et jah liiga kauaks seisma jäänud bensiiniga ei ole seda õiget pööret ega käivitumist olnud. Värskemat paaki ja kõik ok. Pole keegi mingeid karburaatori puhastusi teinud.
Tuttava mootorsae parandaja sõnul on ikka põhiprobleemiks mitte tanklabensiin, vaid rokane kanistrimajandus, millega filtrid umbe aetakse. Ja sealt see kehv käivitumine ja käimine tuleb.
Vasta

mitu Ah murutraktori aku võiks olla?
Vana on kärvanud, aga pealt ei loe välja.
Kõige suuremat, mis sisse mahub, pole nagu mõtet võtta, kuna on kallis. Rolleyes
Vasta

(04-04-2019, 06:44 AM)pannkook Kirjutas:  mitu Ah murutraktori aku võiks olla?
Vana on kärvanud, aga pealt ei loe välja.
Kõige suuremat, mis sisse mahub, pole nagu mõtet võtta, kuna on kallis. Rolleyes

Eks ta sõltub trakatsist, aga nt Mccullogh-il olevat (3xx cc) Briggs-i käivitab 7Ah aku.
Vasta

(03-04-2019, 23:08 PM)meli666 Kirjutas:  Ilmselt oleneb ka hoiustamistingimustest. ...
Tuttava mootorsae parandaja sõnul on ikka põhiprobleemiks mitte tanklabensiin, vaid rokane kanistrimajandus, millega filtrid umbe aetakse. Ja sealt see kehv käivitumine ja käimine tuleb.

1. Ma ei tea, paljudel inimestel on aiatehnika hoiustamiseks kuivad tingimused. Mul küll vaid laudkuurid, kuhu talvel ka lund pragudest sisse tuiskab jne.
2. Ma olen korduvalt jamanud selle 4-Mix võsakaga, parandajate sõnul probleemiks VAIGUNE kütus. Diagnoosiks panevad Aspeni sisse ja kui töötab siis teada (2T saag ja trimmer töötavad samast kanistrist kütusega probleemivabalt). Kuna päris palju teda kulub, siis olen tavaliselt toimetanud 98-ga aga kui tunnen, et hakkab jõud kaduma ja muidu jama pihta, siis lasen paar paagitäit Aspenit läbi. Pärast jälle seguga edasi. Mõni kord suve jooksul on tulnud ka karbussi läbi pesta-leotada.
Vasta

minul on muruka akuks vana juust sõiduauto aku.
juhi jalgevahel põrandal. ajutise lahendusena nööriga kinni seotud.
juhtmetele pidi pikendused kombineerima.
rahaline kulu oli mõni kopik uute klambrite jaoks, et akuklemmid ja juhtmed viisakalt ühendada.
Vasta

(04-04-2019, 09:40 AM)diesel Kirjutas:  minul on muruka akuks vana juust sõiduauto aku.
juhi jalgevahel põrandal. ajutise lahendusena nööriga kinni seotud.
...
annan plusspunktid, mul hiina pisitrakats tarbib ka kõikide autoakude jäägid ära, samamoodi jalgevahel ja sellise  rihmaga fikseeritud.
Vasta

(04-04-2019, 08:44 AM)rulli Kirjutas:  
(04-04-2019, 06:44 AM)pannkook Kirjutas:  mitu Ah murutraktori aku võiks olla?
...

Eks ta sõltub trakatsist, aga nt Mccullogh-il olevat (3xx cc) Briggs-i käivitab 7Ah aku.

Sama ka Partneril. Sisuliselt UPSi aku.

Parima hinna-kvaliteedi suhte annab, nagu juba mainiti, suvaline väsinud autoaku. Saab raskuskeset ka madalamale-ette. Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: marek1970, 4 külali(st)ne