ZIM Faeton

(17-01-2019, 23:45 PM)Marko Kirjutas:  
(17-01-2019, 20:50 PM)Brrr Kirjutas:  Ma pakuks, et see karpraud keevitatakse läbi aukude küljekarbi sisse.

Need andmed peaksid austatud Formical olemas olema, kuna töö käib tehasejooniste järgi. Kui see on teostajate omalooming, siis tunnen neile kaasa....
 Küsisin järele, need augud olevatki tehase joonistel. Igori Faetonile polnud nad neid teinud aga mina olevat nii halb klient, aina kiusavat oma originaalsusega Big Grin .
Vasta

Paraad Zimmi juures ka mingid edasiminekud. Paistab, et minu soetatud uksed pole neile meeldinud ja alumise osa plekid on läinud vahetusse. Kuna sellel variandil ukse klaase ei olnud, siis ei oska öelda, mis seal ukse sees prototüüp Faetonidel oli. Selge see, et minu variandil visati need klaasid ja klaasi tõstukid lihtsalt minema, kui katus maha lõigati ja uksed lühemaks tehti.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Veel Pilte
   
   
   
Vasta

Endise suure kodumaa avarustest on leitud veel üks paraad ZIM. Tõenäoliselt sinna katusele ta jääbki, sest ZIM-mi restaureerimine on läinud üle mõistuse kalliks. Minu teada pole viimase paari aasta jooksul ühtegi ZIM-mi taastamist ette võetud, ei siin, ega mujal. Pooleliolevaid muidugi on palju.
   
Vasta

Sel suvel saab 4 aastat, kui sai endale see isend muretsetud. Tööd on kulgenud tõusude ja mõõnadega. Mootor, sillad ja käiguosa said üldiselt samal aastal tehtud ja siis sai suur vaimustus otsa. Projekt seisis aasta, enne kui kere tööd algasid. Hiljem seisis veel pool aastat, kuna suurema rahakotiga kliendid vahele tulid. Ega ta praegu ka  eriliselt edasi ei liigu, kuna paralleelselt tehakse ka Igori GAZ A-d, mille mina talle Ameerikast välja ajasin. Tänu sellele tehingule pole mul ammu vaja olnud mingeid finantse Ukrainasse saata aga eks see võtab poistel stiimulit maha, kuna Igor peab rahastama ka minu projekti, siis pole aimugi, kui suures ulatuses ta seda teeb. Igatahes töö tasapisi käib aga selles tempos ei looda ma Faetoni küll enne 2020 kevadet, kui sedagi, paitada. Piltidelt paistab, et küljekarbid on oma koha leidnud. Paigaldatakse istmeraame. Istmed tulevad üksikud, mitte diivan, nagu tal originaalis olid. Eelnevalt on siin nende istmete pärast kõva lahingut löödud aga jään ikka nende juurde, mis talle olid sõjatehases paigaldatud.
     
     
   
Vasta

Kuu viimasest postitusest möödas. Nagu mitmeid kordi mainitud töö liigub aeglaselt. Ega siin midagi kirjutada polegi, piltidelt on näha , mis toimub.
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Saadeti ka paar vanemat pilti, millelt näha, et minu ZIM polegi enam ZIM, vaid GAZ. 1957 aastal juhtus sm. Molotovil sihuke äpardus, et tast sai üleöö  rahvavaenlane ja seoses sellega muudeti ka ZIM sildid GAZ-deks. Kuna minu auto tootmis aasta on 1956, siis selle järgi pidanuks isend veel ZIM olema. Olen selle peale mõelnud ja ainuke seletus on, et kuna ümberehitusega läks aega ja auto paraadidele enne 57 a. sügist kindlasti ei jõudnud, siis ei sobinud ju reeturi markeeringuga rahva ette minna ja pandigi uued embleemid külge. 
   
   
Vasta

Vahepeal sai mõned rasked otsused vastu võetud. Nimelt otsustasin originaalsuse huvides loobuda katusest, kuna paljude piltide ja paari saatusekaaslasega kontakteerudes sai selgeks, et ZIM paraadautodel see vidin puudus. 1949 aasta prototüüp autodel oli see olemas aga kuna ma ei valmista selle prototüübi replikat, vaid paraad autot, siis raske südamega loobun katusest. Muidugi teeb see auto kasutamise ja transportimise keerukamaks. Tuleb välja mõelda mingi lahendus, kuidas katta kinni salongi osa auto transpordil, ilma et värvipind saaks kahjustatud. Mul hea näide, kui üks tuttav oma vastvärvitud Pobi pani lahtise katuse alla ja kattis presendiga. Aasta pärast, kui tahtis hakata autot kokku panema oli tuule mõjul see present kogu auto ära matistanud ja sinna see projekt jäigi. Paari aasta pärast lõi rooste ka igalt poolt välja, rohkem küll kokkuhoiu poliitika tõttu keevitus töödel ja hilisemal töötlusel. Üleeelmise aasta sügisel rändas see projekt Kuusakoskisse.
   
   
   
Uurisin ka teisi mudeleid. Paistab, et kõik paraadide puhuks ümberehitatud autod olid ilma katusteta. See muidugi ei puuduta tehase poolt välja lastud Faetone (zis, Zil ja Gaz 14), mis olid kõik varustatud katusega ja viimaste mudelite puhul ka elektriliselt avatavad ja suletavad.
   
Vasta

Korralikel autokatetel on sisekülg nagu plüüškaru, tuulega suudab vaid poleerida tema all peituvat autot.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Mõni aeg tagasi, kui teemaks oli antud auto esiistmete teema, avaldasin arvamust, et minu nägemuses on õige alles jätta esimene diivan, mis oli nähtav ka vähestel ülesvõtetel, mis sarnastest autodest leidusid. Sel hetkel jäi peale kahe Volga takso esiistmega lahendus, sest nii olla see auto sõjaväetööstuse poolt kunagi ümber ehitatud. Nüüd läks minema katus. Kuidas on see seotud sõjaväetehase algupärase lahenduse taasloomisega kui seal jäeti katus alles? Isegi kui katus ära võeti, siis vähemalt see jupp, mis nüüd maha sai lõigatud, jäeti alles. Minu nägemuses muutub see auto nüüd lihtsalt mingisuguseks aretiseks, mida tegelikult kunagi pole sellisel kujul olnud. Üliranged nõuded kvaliteedile ja mis on algupärasuse %? Mis on selle auto kasutusotstarve tulevikus? Mis on selle auto väärtus tulevikus ja kas sellisel kujul võib sellele üldse leiduda ostjaid? Zim kabrioletil tõesti on väärtus. Mõnikord peitub lihtsuses ilu. Minu nägemuses on selle auto puhul liigse ülemõtlemise tulemusena jõutud juba olulise ülerestaureerimiseni. Kahevärvilise Pobeda puhul sai 100%-list algupärasust taga ajades auto samuti ülerestaureeritud kui toonide eraldusjoon liiga kõrgele värviti. 

Need küsimused on mõeldud pigem auto taastajale mõtisklemiseks. Sügav kummardus ette võetud ja tehtud töö ees ning mehe ees, kes selle kõige on ette võtnud ja teoks teinud.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta

(08-04-2019, 06:49 AM)Mufff Kirjutas:  Mõni aeg tagasi, kui teemaks oli antud auto esiistmete teema, avaldasin arvamust, et minu nägemuses on õige alles jätta esimene diivan, mis oli nähtav ka vähestel ülesvõtetel, mis sarnastest autodest leidusid. Sel hetkel jäi peale kahe Volga takso esiistmega lahendus, sest nii olla see auto sõjaväetööstuse poolt kunagi ümber ehitatud. Nüüd läks minema katus. Kuidas on see seotud sõjaväetehase algupärase lahenduse taasloomisega kui seal jäeti katus alles? Isegi kui katus ära võeti, siis vähemalt see jupp, mis nüüd maha sai lõigatud, jäeti alles. Minu nägemuses muutub see auto nüüd lihtsalt mingisuguseks aretiseks, mida tegelikult kunagi pole sellisel kujul olnud. Üliranged nõuded kvaliteedile ja mis on algupärasuse %? Mis on selle auto kasutusotstarve tulevikus? Mis on selle auto väärtus tulevikus ja kas sellisel kujul võib sellele üldse leiduda ostjaid? Zim kabrioletil tõesti on väärtus. Mõnikord peitub lihtsuses ilu. Minu nägemuses on selle auto puhul liigse ülemõtlemise tulemusena jõutud juba olulise ülerestaureerimiseni. Kahevärvilise Pobeda puhul sai 100%-list algupärasust taga ajades auto samuti ülerestaureeritud kui toonide eraldusjoon liiga kõrgele värviti. 

Need küsimused on mõeldud pigem auto taastajale mõtisklemiseks. Sügav kummardus ette võetud ja tehtud töö ees ning mehe ees, kes selle kõige on ette võtnud ja teoks teinud.
Lgp. hr Muff.  Sellel autol pole kunagi katust olnud. Katus, mis on piltidelt näha on teise auto oma, mis paigaldati auto geomeetria taastamiseks. Sellest on ka eelnevalt juttu olnud. Auto on ostetud lahtisena ja lahtisena ka arvele võetud. Postituse alguses sai ka juttu tehtud katusest, mille riismed olid autoga kaasas. Hiljem sai selgeks tehtud, et need katuse räbalad olid mõeldud rohkem kaitseks parkimise puhul. Sõita sellega küll võimalik polnud. See oli ikka täielik omalooming, mis tõenäoliselt tehti siis, kui auto oli tsiviil kasutusse, ehk Stavropoli Krai kolhoosi üle antud. Ma just proovin ülerestaureerimist vältida, ja teha auto selliseks, nagu ta kunagi paraad autoks ehitati. Ma ei leia, et katuse puudumine selle auto väärtust vähendaks, sest pole leidnud tõestust, et neil autodel need katused eksisteerisid. Pigem katuse lisamine kaldub kõrvale originaalsusest. 
Kaks ZIM Faetoni replikat on seni ehitatud. Üks Moskvas, teine Ukrainas ja mõlemamal juhul on selle konstruktsiooniga räigelt puusse pandud. Mitte keegi pole leidnud originaal katuse jooniseid aastast 1948, mil see auto projekteeriti. Tõsi, on joonised kere kohta, mis tõenäoliselt anti üle Sverdlovski sõjatehasele Paraad Faetonide valmistamiseks. Kui suures ulatuses neid jälgit, on ise asi.  Kaks aastat vanem valminud paraadauto tegemisel on neid jooniseid palju põhjalikumalt jälgitud. Sellest autost videot võib näha selle postituse esimesel leheküljel. Muuseas ka sellel autol pole (polnud) katust. Mis puutub esi istmetesse, siis see on saanud mitmekordse kinnituse, et tehti neid kahes variandis. Nii diivaniga, kui üksik istmetega. Tänaseks on leitud 5 endist paraad ZIM-mi, millest kolmel on eraldi istmed. Taastatud, kuidagi moodi see üks ja teine siis minu oma. Proovin ja tahan teda teha ikka paraadautona, aga sellist pornot, nagu sõjaväe tehases tehti, minu käsi ei tõuse tegema. Eks sealt tuleb see üle restaureerimine.
Vasta

Sellel autol polnudki katust. See pehme osa mis taga see on kokku lapitud kantoss mis peale paraadi peale tõmmati.
Vasta

(08-04-2019, 18:07 PM)hobiautod Kirjutas:  Sellel autol polnudki katust. See pehme osa mis taga see on kokku lapitud kantoss mis peale paraadi peale tõmmati.
 Jah, nii see oli. Kahjuks pole ka aimu milline see "kantoss" välja nägi ja kuidas ta kinnitus.
Vasta

Tagumise istme tagune taastatud 1947 a. joonise järgi. See nüüd viisakam.  Eks ta üle restaureeritud saab aga nagu siin mitu korda eelnevalt mainitud. Sõjatehase pornot ka jäljendada ei taha. Sõjatehases lõigati see katus maha ja nii ta jäi. Haavad kaeti nagu siin keegi eelnevalt mainis kan-----sga.
   
   
Vasta

https://www.osta.ee/kaks-vana-zim-i-taga...93211.html
ei tea kas sobivad aga üle vaadata võib ikka
Vasta

Eile, so. 30 aprillil jõudsid selle isendi kere keevitustööd õnneliku lõpuni. Esimene postitus sellel teemal sai tehtud 30.okt.2017. Järelikult koos vaheaegadega 1,5 aastat. Nüüd järgneb tinaga keevitus jälgede katmine ja kaitseraudade, kandle, tulede ja muude keredetailide sobitamine. Kui hästi läheb, siis paari kuu pärast saaks hakata pahteldusega tegelema. Kõik järgnev võtab veel vähemalt poolteist aastat. Auto oli küll komplektne, aga väga paljud detailid olid valed ja komplekteerimise käigus tuleb igasugu üllitisi alati kuhjaga. 
   
   
   
   
   
Vasta

Ilus töö. Lust on vaadata kuidas metallist asju veel teha mõistetakse.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

ZIM-s saab hakata torutantsu harrastama. Käepide on eemaldatav ja sinna sai vajadusel näiteks lipuvarda torgata. 
   
   
   
   
   
Vasta

Kümmekond päeva viimasest postitusest möödas. Käib kroomdetailide sobitamine, uste reguleerimine ja muud vajalikud asjatoimetused enne värvitööde algust.
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Kas värvitöö tehakse ka vennasvabariigis või tuleb selleks auto Eesti meistrite juurde ?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne