Mõistusevastased manöövrid liikluses

Eks ta ole, aga kui salongis tahavaatepeeglit ei ole või taga on läbipaistmatu toonklaas, siis on natuke raskem nö. juhuslikult märgata kui tuled just peeglilt silma ei pimesta (võibolla pimestab päike), aga eks mingil ajal ikka märkab. Alarmsõidukijuhid peaks lihtsalt arvestama (ja loodan, et arvestavadki), et kõik ei pruugi neid mõne sekundi jooksul märgata, võib minna ka 10-20... sekundit. Mul on näiteks silme ees pilt, kuidas väikese sõidukogemusega N-soost juht pingsalt ees sõitvat autot, oma auto spidomeetrit ja pikivahet jälgib ning ühtlaselt otse sõites, ilma manöövreid teha kavatsemata, "niisama" eriti peeglisse ei vaata.
Vasta

Tervist !

 Noo jah , tagant lähenev ei pruugi kohe näha olla ja kiirusel 70 km/h ja rohkem ei kosta sireen ka sõidukisse väga kuuldavalt , eriti need kõige moodsamad pinisevad sireenid . Mis takistab vastutulevale alarmsõidukile teepeale ruumi tegemast , siin vast ei saa väita - ei näe .
Vasta

(08-05-2019, 18:47 PM)veix__ Kirjutas:   siis ega neid väga kiirelt ei pruugi märgata enne kui ei ole justkui otsest vajadust peeglisse vaadata. Iga 2-3 sekundi tagant ilma põhjuseta ju ei vahi peeglit?

Vaatan küll, jäävad harjunud silmade liikumise trajektoorile. Ma muidugi turvaküsimustes erand kah ilmselt. Tihtipeale on linnas reastumisega mure, kuna ma nägin tagant lähenevaid vilkureid kordades varem kui ümberkaudsed...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(08-05-2019, 19:59 PM)veix__ Kirjutas:  ... Mul on näiteks silme ees pilt, kuidas väikese sõidukogemusega N-soost juht pingsalt ees sõitvat autot, oma auto spidomeetrit ja pikivahet jälgib ning ühtlaselt otse sõites, ilma manöövreid teha kavatsemata, "niisama" eriti peeglisse ei vaata.

ai-ai, kohe tuleb zoovolinik ja teeb ata-ata sellisele seksistile Wink
Vasta

(08-05-2019, 18:47 PM)veix__ Kirjutas:  ...enne kui ei ole justkui otsest vajadust peeglisse vaadata. Iga 2-3 sekundi tagant ilma põhjuseta ju ei vahi peeglit?

Minu arvates kuulub iga mõne kuni paarikümne sekundi järel tahavaatepeegli(te)sse vaatamine elementaarse liiklusoskuse hulka.
Vasta

(09-05-2019, 09:24 AM)olevtoom Kirjutas:  
(08-05-2019, 18:47 PM)veix__ Kirjutas:  ...enne kui ei ole justkui otsest vajadust peeglisse vaadata. Iga 2-3 sekundi tagant ilma põhjuseta ju ei vahi peeglit?

Minu arvates kuulub iga mõne kuni paarikümne sekundi järel tahavaatepeegli(te)sse vaatamine elementaarse liiklusoskuse hulka.
Kõik tibid ei tea seda lihtsalt.
Vasta

lääne-euroopas sõites vaatan ma rohkem taha,kui ette.tavaoludes ma väga ei kihuta.lasen rahulikult 120-130,kuid lendurid lasevad tavaliselt 200-ga.
Vasta

(09-05-2019, 11:58 AM)Janka Kirjutas:  
(09-05-2019, 09:24 AM)olevtoom Kirjutas:  ... vaatamine elementaarse liiklusoskuse hulka.
Kõik tibid ei tea seda lihtsalt.

Ma arvasin eluaeg, et olen mees. Käisin peldikus, kontrollisin, sama. Ju ma siis olen meestibi. 
Kindlasti ei vaata ma pidevalt nii tihti peeglisse. Vajadusel küll. Just tulin Soomest autoostureisult. Vaja oli teise mehega silmsidet hoida. Siis vaatasin küll ülitihti, muidu ei tunne teist enam paljude autode vahelt ära. Tegelikult oli see, rohkem taha, kui ette vaatamine väsitav.
Vasta

Ei tundu ka mulle väga huvitav ja hädavajalik nii tihti sinna vaadata. Pigem on tähelepanu vaja ettepoole suunata kui eessõitja võib ootamatult piduri põhja vajutada või keegi kõrvalteelt tuiskab ette, loom hüppab ette vms. Julgen väita, et ühe hetkelise peeglisse vaatamisega kaotad maanteel VÄHEMALT 10 m pidurdusmaad. Ma näiteks olen 5 m enne kitse seisma saanud...
Vasta

(09-05-2019, 21:17 PM)veix__ Kirjutas:   Julgen väita, et ühe hetkelise peeglisse vaatamisega kaotad maanteel VÄHEMALT 10 m pidurdusmaad.

Silm ka ei pilgu kui sõidad?
Vasta

Peeglit on võmalik ka nii jälgida, et kogu aeg pilku otse peeglisse ei pea pöörama. Silm haarab ju väga laialt. Pea 180 kraadi. Peegel jääb küll halli alasse aga heredamad hetked tagant jõuavad kohale. Vilkuriga masin eriti. Proovige.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(09-05-2019, 21:23 PM)mellpoiss Kirjutas:  
(09-05-2019, 21:17 PM)veix__ Kirjutas:   Julgen väita, et ühe hetkelise peeglisse vaatamisega kaotad maanteel VÄHEMALT 10 m pidurdusmaad.

Silm ka ei pilgu kui sõidad?

Pilguvad vaheldumisi, üks on koguaeg lahti. Cool Big Grin
Vasta

juht peab teadma, mis tema juhitava masina ümber toimub liikluses.
pädeval juhil käib silm üle peegli puhtalt seljaaju juhtimisel.
harjutamise asi.
algajad ja muidu veidi kehvemad juhid sõidavad rohkem peaaju juhtimisel.
info liikumine on siis aeglasem ja piiratuma mahuga ja vähemtähtsad asjad
(nagu peeglisse vaatamine) jäetakse ootele.
Vasta

Tuleb vaadata vastavalt vajadusele ja olukorrale, mitte kindlalt "mõne kuni paarikümne sekundi järel". Kui silmanurgast näed justkui midagi huvitavat taga toimumas, mida võiks lähemalt üle vaadata siis vaatad. Või lihtsalt niisama, aga siis mitte iga 2-20 sekundi tagant, võib vabalt olla minut või mitu minutit. Niisama ei pea silmad muudkui peegite vahel tõmbelema. Big Grin
Vasta

No ma ei tea, mul tahes-tahtmata käib silm iga vähe aja tagant peeglisse. Kunagi autokoolis õpetaja ütles, et suurem oht võib hoopis tagant tulla ja ma usun, et tal oli täiesti õigus. Peegleid peab jälgima, kahjuks on juhte kel on suva mis nende taga toimub või nad ei saa lihtsalt aru, et ka nende taga sõitjaga peab arvestama.
Vasta

(09-05-2019, 17:50 PM)sturmbannführer Kirjutas:  lääne-euroopas sõites vaatan ma rohkem taha,kui ette.tavaoludes ma väga ei kihuta.lasen rahulikult 120-130,kuid lendurid lasevad tavaliselt 200-ga.

Sealt kunagi selle peeglisse vaatamise ükspäev ära õppisingi. 
Kõige ohtlikum on sattuda ummikusse, mis just algamas. Kaasaegsematel äkkpidurduse teinud autodel hakkavad ohutuled automaatselt vilkuma. Siis ongi pilk rohkem peeglis, kui ees.
Vasta

(09-05-2019, 22:50 PM)jussm Kirjutas:  No ma ei tea, mul tahes-tahtmata käib silm iga vähe aja tagant peeglisse. Kunagi autokoolis õpetaja ütles, et suurem oht võib hoopis tagant tulla ja ma usun, et tal oli täiesti õigus.

Võib igalt poolt. Ülevalt poolt ka. Sõidu ajal tõenäolisemalt siiski eest. Ei tasu igasuguseid asju ka karta. Teelt ja ees toimuvalt pilku ära pöörata tasub siiski täpselt nii harva kui võimalik ja nii tihti kui otseselt vajalik, mitte niisama igaks juhuks iga X sekundi tagant. Oleneb liiklusest ka ja sellest mida ise teed. Kui keegi mööda sõidab vms, siis muidugi tasub vaadata.
Vasta

Ah, mis siin ikka prohvidega vaielda....
[Pilt: Man+killed+as+car+crushed+between+two+tr...5%2529.jpg]

Ja pealegi...
Enamusel juhtudest tagant otsasõidul oli on ja jääb süüdlaseks sissesõitnu, nii et ette jäänud kadunuke või sandistatu saab oma armast elu siin või seal ilmas edasi elada õnneliku ja süütuna Smile
Vasta

(09-05-2019, 22:52 PM)Janka Kirjutas:  
(09-05-2019, 17:50 PM)sturmbannführer Kirjutas:  lääne-euroopas sõites vaatan ma rohkem taha,kui ette.tavaoludes ma väga ei kihuta.lasen rahulikult 120-130,kuid lendurid lasevad tavaliselt 200-ga.

Sealt kunagi selle peeglisse vaatamise ükspäev ära õppisingi. 
Kõige ohtlikum on sattuda ummikusse, mis just algamas. Kaasaegsematel äkkpidurduse teinud autodel hakkavad ohutuled automaatselt vilkuma. Siis ongi pilk rohkem peeglis, kui ees.

Mida see peeglisse vaatamine aitab kui sa miljoniga stausse lendad, bremsed põhja lööd jääd kuulama mitu mütsu veel seljataga käis. See stau anatoomia on nii peen värk, et seda siin küll lahti ei vaidle.
Seda enam, et saksas on spetsiaalsed staumacherid, pensionärid, kes kulgevad mööda baani näpp ohutulede lülitil. Midagi tema arust kahtlast nägi, ohukad põlema ja bremset. Tagant madallennul läheneja nägi seda pulli, pidurdas ja hakkab lõõtsa efekt. Lõpuks leidub ikka keegi kes peeglit jälgis ja paraadsammul staule tagant sisse kühveldab. Oma silmaga nähtud kui kõrvalreas bemmivend sirge seljaga ennast kasti 
pani.

Aquila captas non muscas.
Vasta

läheb jälle ärapanemiseks.
ühed kõvad mehed ainult peeglisse vahivadki, teised sama kõvad mehed ei vaata peegli poolegi.

aga ärapanemisest pole kasu. fakt on see, et oskajal autojuhil käib pilk üle peegli sama lihtsalt ja automaatselt nagu näiteks käiguvahetus või suuna näitamine.
kui automaatika ei toimi ja sellised liigutused vajavad tähelepanu ja mõtestatud tegevust, siis on juht algaja või kehvake. harjutamine enamasti aitab.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne