Haagise valik

(04-07-2019, 11:23 AM)13piisab Kirjutas:  ilmselt on 10+a vanale Tiki 270LP-le eraldi tagatuleklaaside leidmine põhjendamatu optimism?
Vist Knokest sain millalgi.
Muidu mul üks parempoolne sarnane klaas vedeleb ja võid omale võtta, kui sobib. Klaasi all servas kiri 'Multipoint'. Omale läksid uued tuled sarnase juhtumi järel, kui täiesti ilma naise abita klaasi katki sõitsin. Terve poole klaas jäi üle ja uute tuledega ei sobi.
Vasta

(04-07-2019, 10:42 AM)margus61 Kirjutas:  
(04-07-2019, 10:21 AM)Marko Kirjutas:  
(04-07-2019, 09:15 AM)margus61 Kirjutas:  Ma valiksin ................... topeltsillaga 3x1,5m kastiga kerghaagis. 
Kahe sillaga kerghaagis on olemuselt räme legaalse kandevõime raiskamine.
Täiesti nõus, topeltsild on kerghaagise puhul räige üledimensioneerimine. Kui aga mitte piirduda legaalsusega (ja seda kipub sageli suuremal või väiksemal kujul ette tulema), polegi asi nii hull pikaajalist ressurssi silmas pidades. Pisike plussaspekt on ka vajaduse puudumine tugiratta järele.

Kuniks vedu käib otse (või noh, suurel trassil) pole vahet. Aga balansiir saab kiiresti otsa, kui (üle)koormatud käruga kusagil kõval (või pudedas) pinnal peab vähe järsemalt pöörama.

Muus osas suurt vahet ei ole - Tiki ja Respo teevad kogemuselt ASJU, teised teevad häid erilahendusi soodsamalt. Odavaima kärulaadse toote saad Poolast, aga nende tugevusvaru on lahjavõitu. Samas on seal terve istelihasetäis valmistajaid ja ma tegelikult ei orienteeru selles virvarris hästi. Seega lootust on, kuid ette peab vaatama.
Vasta

(04-07-2019, 11:23 AM)13piisab Kirjutas:  ilmselt on 10+a vanale Tiki 270LP-le eraldi tagatuleklaaside leidmine põhjendamatu optimism?
mul üks katki (kutsu veel naine appi tagurdama ja usalda saadavat infot...) ja terviklikuks visuaaliks tuleb ilmselt vahetada mõlemad.
Tiki ja E-poed samasuguseid (suvaline netist leitud pilt) ei paku, Automaailmas oli justkui sarnast, aga kah terve tulena.

kui juba tuld vahetada, tundub roadmapi vaates mõistlik ajada need tänapäeval kasutatavate peale - et saaks vajadusel ka 5a pärast samasugust. Milline praegu kasutatav ennustatavalt tulevikus kõige paremat saadavust omab?
...

Ega tea keegi, mida võiks 10 aasta pärast saad olla. Kui tule valmistajaks on Jokon, siis sama ajastu Respod pruukisid sama asja. Neile on küll seda plasti saada...
Vasta

sedasamustki, et üks hea indikaator on ratta poldivalem.
4x100 tähendab enamasti pisemat rummu ja seega ka lahjemat reaalset kandevõimet.
5x"sada ja midagi" aga teoorias oluliselt jämedamat materjali.

minul on pool tonni kaaluv kerghaagis.
mõistagi ühe sillaga.
tonn koormat veel väga vedrustust maha ei vajuta.
viimastel päevadel olen teisega karjäärist kruusa vedanud hoolega.
seuke seitsme-kaheksa kordne ülekaal on täitsa paras.

kas nüüd just seukest kõigil vaja läeks, aga kui ostate, siis võtke võimalikult jäme asi.
kannatab tegeliku elu koormaid ka vedada.
Vasta

(04-07-2019, 18:44 PM)diesel Kirjutas:  sedasamustki, et üks hea indikaator on ratta poldivalem.
4x100 tähendab enamasti pisemat rummu ja seega ka lahjemat reaalset kandevõimet.
5x"sada ja midagi" aga teoorias oluliselt jämedamat materjali.

minul on pool tonni kaaluv kerghaagis.
mõistagi ühe sillaga.
tonn koormat veel väga vedrustust maha ei vajuta.
viimastel päevadel olen teisega karjäärist kruusa vedanud hoolega.
seuke seitsme-kaheksa kordne ülekaal on täitsa paras.

kas nüüd just seukest kõigil vaja läeks, aga kui ostate, siis võtke võimalikult jäme asi.
kannatab tegeliku elu koormaid ka vedada.
mul ka kerghaage ja 4x100 valem ja enam üle tonni peale ei pane,sile asfalt ei tee midagi,aga auklik tee kindlasti juba vägistab ja väänab.viimased kõveraks aetud rummud panin paadihaagisele alla ja sai ka paar aastat sõita kui laager lepingu lõpetas ja viimane sõit oligi keilast linna laager ilma kuulideta Smile sirge maa peal pold hullu,aga kurvedel võttis ratta loperdama korralikult,üle 50 muidugi ei julgenud sõita,aga kohale jõudsin ja vahetama hakates sild õhku siis ratas veeres minema.
Vasta

Tänud informeerimast jäevad siis kaks Respo ja Tiki.
Samas lugesin, et osad Tiki kärud on polt liidetega ja tekkis küsimus kas see on hea või just halb ?
Remondi mõttes polt ühendus võib isegi hea olla aga ma ei osta teda ju remontimiseks Big Grin
Vasta

polt on ikka halvem.
ära seukest võta.
Vasta

(04-07-2019, 10:21 AM)Marko Kirjutas:  Kahe sillaga kerghaagis on olemuselt räme legaalse kandevõime raiskamine.

Ja kui kaheteljelist peab koormaga käsitsi manööverdama, siis on see paras nabanikastamine Sad
Üheteljelisega manöövrid käeotsas on tunduvalt kergemad.
Vasta

Sai kasutusele võetud üle kümne aasta tagasi kerghaagised 1.5*3 Tiki ja Respo. Tikil ei ole orginaalist alles mitte kui midagi peale dokumentide ja portede. Sild on uus, rummud uued, raam sai paar aastat tagasi uus ja kõik sinna juurde kuuluv. Respoga olen vedanud kõvasti raskemaid koormaid, 1.7tonni senine rekord, vahetanud olen vaid rattalaagreid ja ühe vedrulehe ning tuled panin ka uued ledid. Raam ja kõik muu on orginaal, pestud haagist pole kunagi ja grammigi roostet ka pole. Vineeri võiks nüüd uue panna. Ei osta elusees ühtegi tikit enam, fekaal maik seni mann asjal. Aga see kõigest minu arvamus. 
 Brentexid kippusid siin kodanikel viimasel ajal kõvasti roostetama, tuleb ostes uurida kuna tsingitud on. Tsink tahab seista, ei saa kohe soolalobjaka sisse tuisata. Üsna pehme väljanägemisega ka teised.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Polt vs keevis- oleneb mida sa vedada tahad. Meil peres on u. 10 aastat kasutusel poltliitega Tiki ja näeb välja enam-vähem nagu uus. Ülekoormust pole eriti saanud, põhiliselt on veetud murutraktorit ja küttepuude koormaid pole väga üle portede laotud. Kui plaanis on tihti ülekaalulisi koormaid kehva või olematut teed pidi vedada siis oleks ilmselt see laiali pudenenud ammu. 

Haagise pikaealisusele mõjub väga hästi ka varju all hoidmine, nüüd on paar kuud väljas seisnud ja kohe on näha kuidas vineer vigastuste juurest punduma hakkab.
Vasta

Ääremärkus lisade kohta:
Topeltsillal ei näe ka mina väga pointi. 
Kui rahakott käseb valida plastkaane ja pidurite vahel, valiksin mina pidurid. Palju mõnusam on sõita, eriti libedaga. Kaane saab pärast juurde osta kui rahakott jälle ära kosub, pidureid juurde osta ei saa...
Mis puutub kandevõimesse ja kasti suurusesse, siis otstarbekas on osta selline, mida vajatakse kõige tihedamini ja ekstreemsuste puhul sobiv käru laenutada.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(04-07-2019, 18:44 PM)diesel Kirjutas:  ....
kas nüüd just seukest kõigil vaja läeks, aga kui ostate, siis võtke võimalikult jäme asi.
kannatab tegeliku elu koormaid ka vedada.

Miks peaks õuekäru üldse poest ostma? selle teeb ju ise vajalikus mõõdus ja kaalus. Poest sobivat asja ju ei saagi.

Ülekaalus piduriteta asjaga liikluses lollimängimine võiks üks kord ära lõppeda! Kogenud või mitte, ettevaatlik või mitte, aga noored kogemusteta nokad võtavad halba eeskuju ja siis on kõht päikese käes kraavis...

750 kg eluskaalu kannavad 4x100 rummud ja suvalised sõiduautorehvid probleemideta ära. Siin ei tasu üle mõelda.
Vasta

(04-07-2019, 20:05 PM)diesel Kirjutas:  polt on ikka halvem.
ära seukest võta.

Mille poolest? Et ei kannata halval teel lõhkumist ja räigeid ülekoormaid?

Odavam ja kergem - murutraktori veoks näituseks väga OK.

Mina endale ei ostaks, sest ma aeg-ajalt panen mõne kilo üle ka. Aga ma saan hästi aru, miks vaid harva käru vajavatele neid asju tehakse.
Vasta

Tsitaat:Olles tutvunud meie toodete valikuga, märkate et tooted jagunevad kahte sarja. Nendeks on polt- ja neetliideshaagised ning keevisraamil haagised.
...
Keevisraamil haagistel, nagu nimetuski ütleb, on tugev keevisliidetega terastorudest raam. Keevisraam tagab haagise elastsuse ja vastupidavuse veosest tingitud vibratsioonile. Igapäevaseks suurte koormate vedamiseks soovitame kindlasti just keevisraamil haagist.

...ja ka muu jutt ühe tootja lehelt (kellel keevis on poldist ca 10% kallim): https://www.tiki.ee/eelised

TIKI-l on nt nn leiunurk - paistab, et põhjusmõtteliselt saab sealt mingit sorti erilisemat lisavarustust väikese raha eest kaasa:
https://www.tiki.ee/leiunurk

kas see tendiga versioon on äkki hea kompromiss - et saab vajadusel kasutada lahtisena ja vajadusel raami + tendi ära võtta? On küll laadimisel tüütum käidelda, kui kaant, aga ei küsi ilmselt ka garaazhinurgas palju ruumi?

kui ma praegu kerghaagist vaataks, siis kõrge porte oleks "must". Mõõtudena vaataks kah 3000x1500 poole. Praegune on 2700x1250. Kuigi oma praeguse väikese ja kergega sõidan mugavalt ja paarisaja kiloga koormatud haagist isegi sabas ei tunne, samas hiljuti sappa pandud kaane ja mõnesaja kiloga ca 3000x1250 (kah ilma piduriteta) sabas-olekut oli nii kiirendades kui pidurdades üllatuslikult täitsa tunda.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(05-07-2019, 09:03 AM)v6sa Kirjutas:  ...Ülekaalus piduriteta asjaga liikluses lollimängimine võiks üks kord ära lõppeda!...
vaata, vedukile on lubatud viis ja pool tonni ilma piduriteta.
ja käru on lihtsalt nime poolest kerghaagis. saan vedada sõidukaga ja veokaga ja riigimetalliga.
kui see otsa saab, siis enam poest ei osta, teen ka ise ja piduritega.
Vasta

(05-07-2019, 17:17 PM)diesel Kirjutas:  
(05-07-2019, 09:03 AM)v6sa Kirjutas:  ...Ülekaalus piduriteta asjaga liikluses lollimängimine võiks üks kord ära lõppeda!...
vaata, vedukile on lubatud viis ja pool tonni ilma piduriteta.
ja käru on lihtsalt nime poolest kerghaagis. saan vedada sõidukaga ja veokaga ja riigimetalliga.
kui see otsa saab, siis enam poest ei osta, teen ka ise ja piduritega.
omatehtu eelis jah,et teed uue samade mõõtudega ja kedagi ei koti,aga pidurita haagise dokkidega piduriga haagisega ikka ei sõida,politsei pole loll.mul kah omatehtu ja isegi kats tk,mõlemil numbrid peal,aga ühed dokid,korraga mõlemiga ei sõida.detailidest ei saa rääkida ja politseil pole krooksuda midagi kuna omatehtu.
Vasta

Huvitav kus see kirjas on, et piduriteta haagisel ei või pidureid olla?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Selle sama lause esimeses pooles...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kerghaagis (O1 - täismass kuni 750kg) võib olla küll piduritega. Need lihtsalt pole kohustuslikud. Kui algusest peale hankida haagis eesmärgiga üle täismassi koormaid vedada, siis tunduks mõneti isegi täitsa ahvatlev variant. Saab esiteks nautida pikemat ülevaatusvälpa kui O2 haagisel ja teiseks, kui vedukil kasutada naastrehve, siis erinevalt O2 haagisest ei ole vaja O1 haagisel neid kasutada.
Vasta

Valikus nüüd kaks varianti.
1. On hea kandejõud, olemas pidurid ja 14 tolli ratad. Minusilmis nüüd miinuseks polt liides Sad
https://www.respo.ee/et/haagised/6526
2. On ilma piduriteta enamvähem kandejõud, miinuseks 13 tolli rattad ja puuduvad pidurid.
https://www.respo.ee/et/haagised/750m301l150-plh

Lisaks soovin osta veel porte kõrgendused ja porte tasapinnas tendi katte.
Löön hinna kokku ja mõtlen kas tasub osta ikka uut aga vaadates neid 10+ aasta vanuseid kärusid siis käsi kohe kuidagi ei luba osta vana käru mis on võibolla vedanud kogu Hiiumaa jägu prügi omal turjal ja turuväärtus on ikka pool hetke hinda.

Ei viitsi kaua jahuda selle teemaga, kuulan veel viimased soovitused ära ja esmaspäeval lähen ostma ja äkki sulas makstes saab vähe soodsamalt ka Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne