Haagise valik

Vaatad neid uusi ja ei jõua ära imestada! Tõesti, vaat et poes kuivas juba roostetavad. VAnemad olid küll palju paremad...

Ja siis satud jälle Rootsi, kus on iseenda haagis meeletult popp ja vanemad asjad on kasutuses 40+ aastat, ja kui siis on väheke roostet! Igasuguses kujus haagiseid on alati staapliplatsidel ja väiksemate sadamate lähisetel, ehk on neid ikka silmaalla sadu sattunud. Lihtsalt lõin Blocketi lahti ja esimene ettejuhtunud vanake, aastast 1976. See tundub olevat originaal-pinnakattega ja näeb välja parem, kui paar aastat vana tiki. 150raha eest oleks igastahes mõistlikum ost, kui uue jama soetamine. See on veel piduritega O1 ehk "minu raudne lemmik". 
Edit: teine ka, see vist tsipa uuem, piduriga O1 aga platform ja tsingitud raam on suisa "nagu uus". 180€. Masendav on meie eluke  selliste kohtade pealt. 
[Pilt: 7470189310.jpg]
Vasta

Oskab keegi öelda, kui suure jõuga tuleb rummulaagrite mutter Tiki kerghaagisel kinni keerata?
Kunagi ammu sai mingil haagisel laagreid vahetatud ja seal oli rummu kapslite sees kleebisel pingutusmoment märgitud.
Paraku ei mäleta ja praegusel pole seda.
Vasta

mina keerasin lihtsalt kinni. Ei tulnd selle pealegi, et see nii käia ei võiks Rolleyes
Vasta

Koonus rull-laagreid kasutati ikka ca 20+ aastat tagasi haagistel. Seal pidi jälgima pingutusmomenti, et laager pooma ei hakkaks.
Praegustel rattalaagritel (2 realised kullaagrid) ei ole laagri seisukohast tähtis kas seal on pingutatud 150Nm või 250Nm.
Vasta

(11-07-2019, 07:37 AM)qwerty009 Kirjutas:  Koonus rull-laagreid kasutati ikka ca 20+ aastat tagasi haagistel. Seal pidi jälgima pingutusmomenti, et laager pooma ei hakkaks.
Praegustel rattalaagritel (2 realised kullaagrid) ei ole laagri seisukohast tähtis kas seal on pingutatud 150Nm või 250Nm.

 Respo enda meeskond soovitab koonusrull-laagrid sisse panna kui originaalsed rummulaagrid läbi lähevad. Kestavad oluliselt kauem. Nad lihtsalt ei saa enam ehitamiseks kuskilt koonusrull-laagritega rummusid. Sobivad peaks olema VAZ 2108 rattalaagrid.
Vasta

(16-07-2019, 19:17 PM)hydrofoil Kirjutas:   Respo enda meeskond soovitab koonusrull-laagrid sisse panna kui originaalsed rummulaagrid läbi lähevad. Kestavad oluliselt kauem. Nad lihtsalt ei saa enam ehitamiseks kuskilt koonusrull-laagritega rummusid. Sobivad peaks olema VAZ 2108 rattalaagrid.
tõe huvides: viidatud lada laager on ju ikka kaherealine kuullaager? Lada ja ühtlasi väiksema mootoriga kaheksakümnendate ooplite (kadettE, asconaC) laagrid käivad ka Tikile ja minu näpu vahel on nad olnud kaherealised kuulid.
edit: Tiki originaalid said tõesti kiirelt otsa - asenduseks läinud "kvaliteetpakendaja" omad (ilmselt kas Timken või SKF) on aga kenasti teeninud, kuigi kerge nende elu pole olnud Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(03-08-2019, 10:35 AM)Marko Kirjutas:  ...
Tehti ikka häid asju vanasti Smile

Üks hullemaid s--anikatseid mis konksus on olnud. S--t laadida, luuke pole, ported nõrgad, koopad kesk tuba, haakekonks eriti värdjaliku ehitusega. Juhtmed kastis sees veetud, okste või puude veoga juhtmeid ja tuledetaguseid lõhutud küll. Roostetab raip kui just talvel ei sõida ja pidevalt pesed.
Amortide eriti s--t asetus ja sellest tulenev põrkamine+ lühike tiisel, mis teeb manöövrdamise raskemaks.
Pehmemaks läheb asi siis kui need lubatud kilod selga laod.
Olen näinud ka zubrjonokit millel enamus toodud puuduseid likvideeritud, aga peale vaadates oli raske marki tuvastada.

Iga kord kui näen tänaval roostes zubrikut mingi uhiuue X5 vms küljes tekkib küsimus: kas tõesti jäi see 1k€ puudu, et normaalne asi osta?


Vasta

See on MMZ Big GrinBig Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(03-08-2019, 22:21 PM)hulgus Kirjutas:  Üks hullemaid s--anikatseid mis konksus on olnud...

Vaatamata sinu ülevoolavale kirumisele oli Nõuka ajal selline iga mehe unistuseks.

hp
Vasta

(04-08-2019, 01:10 AM)motamees Kirjutas:  
(03-08-2019, 22:21 PM)hulgus Kirjutas:  Üks hullemaid s--anikatseid mis konksus on olnud...

Vaatamata sinu ülevoolavale kirumisele oli Nõuka ajal selline iga mehe unistuseks.

Käru ise polnudki nii suureks unistuseks, kui unistus ja võimalus ühe suvega sellesama kirutud memezuhha abil uus auto soetada. 
Eelduseks muidugi töökad kondid, natuke põllumaad ja põhjatud lenska turud.
Vasta

(04-08-2019, 01:10 AM)motamees Kirjutas:  
(03-08-2019, 22:21 PM)hulgus Kirjutas:  Üks hullemaid s--anikatseid mis konksus on olnud...

Vaatamata sinu ülevoolavale kirumisele oli Nõuka ajal selline iga mehe unistuseks.

Kinnitan isand Hulguse juttu oma kogemuse alusel. Teie mäletate, aga mul on ... hooldada-remontida.

Ma julgen arvata, et kui oleks toona olnud saada respolisi, siis poleks subrikulistel pidu olnud. Aga kui paremat pole, saab nende kastidega ju ka hakkama. Ämmamamma saab ka, kus ta pääseb.

Muide, me oleme vales teemas. Sad

Liiklusohutusega on need asjad sedapalju seotud, et karistavad valesti koormamist veel kiiremini, kui pikemad normaalsed haagised.
Vasta

(04-08-2019, 09:38 AM)v6sa Kirjutas:  Liiklusohutusega on need asjad sedapalju seotud, et karistavad valesti koormamist veel kiiremini, kui pikemad normaalsed haagised.
Kuna ka mul on veneaegne käru, antud juhul siiski piisonipoeg, olemas, siis kinnitan väite paikapidavust. Ja piisab ka tõsisemast ülekoormusest, kunagi vene ajal sai kuhjaga briketti täis käru trassil ikka korralikult lappama, vaevu õnnestus teele jääda.
Vasta

(04-08-2019, 01:10 AM)motamees Kirjutas:  
(03-08-2019, 22:21 PM)hulgus Kirjutas:  Üks hullemaid s--anikatseid mis konksus on olnud...

Vaatamata sinu ülevoolavale kirumisele oli Nõuka ajal selline iga mehe unistuseks.

  Ning praeguseaja omal jalal emexi sõitvast Transitist või misiganes bussist ei osatud unistadagi.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(03-08-2019, 22:21 PM)hulgus Kirjutas:  
(03-08-2019, 10:35 AM)Marko Kirjutas:  ...
Tehti ikka häid asju vanasti Smile

Üks hullemaid s--anikatseid mis konksus on olnud. S--t laadida, luuke pole, ported nõrgad, koopad kesk tuba, haakekonks eriti värdjaliku ehitusega. Juhtmed kastis sees veetud, okste või puude veoga juhtmeid ja tuledetaguseid lõhutud küll. Roostetab raip kui just talvel ei sõida ja pidevalt pesed.
...

(03-08-2019, 22:30 PM)Marko Kirjutas:  See on MMZ Big GrinBig Grin
Arvestades laekunud konstrutiivset kriitikat cccp haagisetootjate välimääratluses, tuleb tõdeda teatud vajakajäämiseid. tähelepanemises, mis on osaliselt vabandatavad vanaduse ja s--a silmanägemisega.
Luban end parandada ja usaldades end kollektiivi käendusele palun leebemat karistust.

ps. kui välja arvata olematu suurusega tagaluuk ja spiraalvedrud oli ikka samasugune nikastus. Normaalse koormaga (1tn ja üle)  august läbi sõites olla kuuldavasti eelnevalt kõvasti kokku surutud spiraalvedrude tugevusvaru äkiste otsa saanud, mida lehtvedrude puhul ei juhtunud.  (hapud viinamarjad...)


Vasta

(08-08-2019, 08:23 AM)hulgus Kirjutas:  ... kui välja arvata olematu suurusega tagaluuk ja spiraalvedrud oli ikka samasugune nikastus...

Korra pead veel tuhka külvama. MMZ tiisel oli pikem, mis on väga oluline moment. Olulisemgi, kui sinu mainitud.

hp
Vasta

Kolime küsimuse õigesse teemasse ümber.

(08-08-2019, 09:48 AM)motamees Kirjutas:  ...
MMZ tiisel oli pikem, mis on väga oluline moment. Olulisemgi, kui sinu mainitud.

Palju vahet oli? Ma mõtlen siin tehasetoodangut, mitte esimahoolduse läbinud isendit.
Vasta

(08-08-2019, 09:57 AM)v6sa Kirjutas:  Palju vahet oli? ...

Oi, ai. Nüüd olen pigis.

hp
Vasta

Tekkis küsimus millele ise ei oska vastata. Kui üheteljeline sõiduauto haagis nõuab B katti ja kaheteljeline lisaks E tähe olemasolu siis mida nõuab üheteljeline ja topeltratastega sõiduauto haage, kui üldse nõuab aga vaadates neid koormaid ja reklaamkirju peal siis kindlasti pole koorem max 650 kg vaid tunduvalt rohkem.
On saksas jäänud mitmeid kordi silma sellised haaked. Veetakse neid mingi kobedama vedukiga. Tavalise sõiduauto sabas neid pole kohanud. Dziibid ja kaubikud tavaliselt ees.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Telgede arv ei puhu autorongi juhtimiseks vajaliku kategooria puhul pilli, olgu või kolm silda.
Topeltratastega haagis on raudselt O2 aga kui massid sobivad (vähetõenäoline) siis võib vedada ka B kategooriaga ja sõiduautoga.

Kopeerin siia ka ühe oma varasema postituse:


(06-07-2019, 23:22 PM)Laurts Kirjutas:  Auto täismassi ja haagise täismassi liidad kokku,

kuni 3500kg on vaja B kategooriat
kuni 4250kg on vaja B96 kategooriat
kuni 7000kg on vaja BE kategooriat

Kui vajalik kategooria on olemas siis haagise tegelik mass võib olla niipalju kui autol piduritega haagist lubatud.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Topeltratastega haagis on raudselt O2? 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne