20-07-2019, 09:30 AM
Veel variant: Eestis tüssatakse kogusega

(19-07-2019, 23:53 PM)Aare72 Kirjutas: Al101 pole vist uuemate autodega kursis. Mul endal 156 kw, automaat. Kompu näitab hetkekuluks nii 60 kui ka 120-ga sõites stabiilset 6,5-8,5 l/100. Maanteel siis. Jah, vastutuulega on näit ka kõrgem, kuid keskmine on kogu aeg olnud ca 7,5 sajale (mul ca 80% trassisõite). Olen huvi pärast tankimisest tankimiseni võrrelnud, no mõni komakoht erinevust. Kulu on oluliselt suurem nt täislastis hobutreilaga. Siis hetkenäit tavaliselt 10-14.
See tuuletakistuse jutt käib rohkem hernekuulipilduja mootoritega säästukärude kohta, mille kolmest silindrist on 50-70kw välja väänatud. Kuna mootoril on siiski oma kasutegur teatud pöörete vahemikus, siis neil väikestel kaasaegsetel (ja ka eelpool mainitud ''vanadel mootoritel'') kipub liiga madalatel pööretel aga ka ülemäära suurtel, väändest puudu jääma, mis toob kaasa küttekulu suurenemise. Kogu eelnev jutt käib peamiselt diiselmootori kohta.
(20-07-2019, 01:55 AM)Marko Kirjutas:(19-07-2019, 17:37 PM)al101 Kirjutas: Kuid see vahe tulenes tegelikult sellest, et 525 differ oli 500 pöörde võrra kiirema ülekandega.Sekundeerin Viplalale, seda väidet ei ole võimalik argumendina arvele võtta, kuna on tehniliselt/füüsikaliselt mittemidagiütlev.
Palun ennetavalt vabandust otsekohesuse pärast, aga nii on.
(20-07-2019, 10:49 AM)ZIL 131 Kirjutas: al101
Ennemuiste mõõdeti 90 v 120 kulu "laudauksega" sõites. Tänapäeval siiski autod nagu "kuum nuga läbi voimixsi". Tuuletunnelis testitakse ja puha. Õhk libiseb üle auto erinevalt erinevatel kiirustel.
(20-07-2019, 10:47 AM)diesel Kirjutas: üks räägib aiast, teine aiateibast.
jätaks äkki järgi ja teeks miskit mõistlikumat?
isegi lasteaia laps saab aru, et mingi koorma ühest kohast teise liigutamiseks on vaja tööd teha,
ehk kütust kulutada. liigutades on vaja õhk ka eest laiali lükata.
mida kiiremini liigud, seda suurem töö see õhu liigutamine on,
ehk jälle kulub kütus.
no ja edasi on veel mootori kasuteguriga läbi korrutamise vaev ja ongi kulu teada.
(20-07-2019, 11:16 AM)diesel Kirjutas: aga mis sa vaidled, las rahvas arvab mida tahab.
kes kooli juhtub minema õiget eriala õppima, saab teada,
et enamus auto liigutamisel tehtavast tööst ongi õhu liigutamine.
(20-07-2019, 15:19 PM)ZIL 131 Kirjutas:(20-07-2019, 11:16 AM)diesel Kirjutas: aga mis sa vaidled, las rahvas arvab mida tahab.
kes kooli juhtub minema õiget eriala õppima, saab teada,
et enamus auto liigutamisel tehtavast tööst ongi õhu liigutamine.
Saan irooniast aru aga mootor on kõige ökonoomsem siiski väände harjal kasutadesVanakestel on see kõver päris "kõver". St. kitsas vahemikus on mootor efektiivne. Tänapäevasem momendikõver on siiski "platoo" kujuline.
(20-07-2019, 11:00 AM)al101 Kirjutas: Probleem ongi selles, et teatud grupp inimesi arvab, et kiiruse tõustes jääb kütusekulu samaks või suisa langeb, kui on võimas auto.
Mis sellest, et nad tegelikult eksivad füüsikaseadute vastu väga tugevalt.
(18-07-2019, 22:41 PM)al101 Kirjutas: ..... Siin ei aita ei kiire ülekanne ega ka mitte võimas mootor, mida muidugi paljud arvavad, et aitab, aga tegelikult ei aita, väiksem kiirus lihtsalt võtab vähem kütust, kuna tuuletakistus on väiksem.
(20-07-2019, 15:57 PM)al101 Kirjutas: Kuid kütusekulu hakkab alla 50 sellepärast tõusma, kuna pead hakkama kasutama aeglasemat ülekannet, mistõttu mootor peab tegema rohkem pöördeid, sama vahemaa läbimiseks.
(20-07-2019, 10:33 AM)al101 Kirjutas: Jah see on kõik kompuutri näit, aga see näitab välja ikkagi erinevatel kiirustel, kütusekulu suhte ja tõusu.
(20-07-2019, 10:33 AM)al101 Kirjutas: See, mida sul hetkenäit näitab, ei loe mitte midagi, sest see näitab aiateibaid, see asi kõigub iga asja peale. WTF?!?
Tee korralikult test, sõida mitusada km 70ga ja siis 90ga ja testid tee paak täis trip nulli meetodil.
Tegelikult peaksid isegi kompuutri nullimisega hakkama sama, kui vaatad keskmist kütusekulu.
Hea koht testimiseks oleks Tallinn-Tartu 4 realine, kus sõidad mitu ringi edasi tagas, kuni saad näiteks 400km täis, algul 70 km/h ja teine 400 km 90 km/h ning näed kenasti vahet 70 kasuks.
Ilmselgelt sa seda testi teha ei viitsi, aga kuni sa seda teha ei viitsi, ära räägi palun nii füüsikaseaduste kauget juttu.
Sulle veel infoks, et auto kasutab maanteesõidul alla poole oma võimsusest, seda ka 70kw mootorite puhul.
Kui vaadata vanu häid autosid, kus mõõdeti veel maanteekulu ja kiirteekulu, siis seal on kenasti näha, et väiksemad ökomootorid on 120ga ökonoomsemad summaarselt, kui seda on võimsad mootorid.
Kui sul soovi on, siis võid oma füüsikaseaduste vastast joru edasi ajada ja mõelda välja asju, mis eiravad füüsikaseadusi, aga praktika on paraku midagi muud.
Kuna ma olen kütusekulu teemas paras pedant, siis jälgin hoolega ja olen väga palju märganud, kiiruse mõju kütusekulule, seda olenemata mootori võimsusest ja auto aastaarvust.
(21-07-2019, 01:19 AM)Aare72 Kirjutas: Väheke nagu vastuoluline tekst pole või?! Kui ülekanne pole oluline, sõida siis madalama käiguga. Kas saad sama tulemuse? Vastust tead isegi......