Navigeerimine
#1

wase äpi mõte on mis?saab märkida politsei olemasolu ja ummikuid ja ongi kõik,lisaks kui gepsu kaart vana siis teab ka uuemaid tänavaid..navigaator kui gps ta ju ei ole,aadressi sisestada ei saa.kena näide pärnuu mnt tallinnas algab viru väljakult ja lõpeb laagris kusagil ja kes teab kuhu äpp viib?nõmme keskusesse.eile järvelt sõitsin ja vaja oli 422a aadressile saada ja nõmme keskuses lõppes juhendamine.garmin montana viis kohale ja tavaline auto gps viib ka kohale.tartus on siili tn ka hea näide ja päris huvitav oleks teada kuhu viib?kes ei tea siis keskelt poolitatud see tn ja autoga otse ei pääse ja tuleb kena haak teha,et jõuda karlova sadamast siili algusesse sinna rikkurite rajooni.
Vasta
#2

(25-07-2019, 16:02 PM)muska71 Kirjutas:  wase äpi mõte on mis?saab märkida politsei olemasolu ja ummikuid ja ongi kõik,lisaks kui gepsu kaart vana siis teab ka uuemaid tänavaid..navigaator kui gps ta ju ei ole,aadressi sisestada ei saa.kena näide pärnuu mnt tallinnas algab viru väljakult ja lõpeb laagris kusagil ja kes teab kuhu äpp viib?nõmme keskusesse.eile järvelt sõitsin ja vaja oli 422a aadressile saada ja nõmme keskuses lõppes juhendamine.garmin montana viis kohale ja tavaline auto gps viib ka kohale.tartus on siili tn ka hea näide ja päris huvitav oleks teada kuhu viib?kes ei tea siis keskelt poolitatud see tn ja autoga otse ei pääse ja tuleb kena haak teha,et jõuda karlova sadamast siili algusesse sinna rikkurite rajooni.

Saad sa ise vähemalt aru, mida sa öelda tahtsid?

Mismõttes ei saa aadressi sisestada? Saab otsida aadressi järgi sihtkohta, saab sisestada punkti kaardil, kõik võimalused on.
Minumeelest tavalised, eraldiseisvad navigaatorseadmed on absoluutselt eilne päev. Need ei tunne tipptunde, ei tea midagi ajutistest liikluspiirangutest ja tihtilugu ei tea ka uuemaid tänavaid.

Viimane kord kui Wazest väga palju kasu oli, juhtus möödunud nädalavahetusel. Oli vaja sõita Tondi K-Rautast Viimsisse. Marsruut igati tuttav ja kümneid kordi läbitud, kuid kuna oli teada, et Pirita tee oli ketivenitajate suvepäevade tõttu osaliselt suletud, sai lülitatud Waze sisse. Üllatus-üllatus: vidin soovitas sõita Peterburi teed mööda Maardu järve äärde ja sealt Põhjaranna teed pidi sadama juurde. Edasi Muuga-Randvere nagu ikka. Ise poleks mingil juhul seda marsruuti valinud, kuid kuna Irus oli liiklusõnnetuse tõttu liiklus tugevalt häiritud, oligi selle suure ringiga sõitmine kiireim viis kohale jõuda. Ükski eraldiseisev navigaator poleks sellest olukorrast päästnud.
Vasta
#3

(25-07-2019, 16:20 PM)zazik Kirjutas:  
(25-07-2019, 16:02 PM)muska71 Kirjutas:  wase äpi mõte on mis?saab märkida politsei olemasolu ja ummikuid ja ongi kõik,lisaks kui gepsu kaart vana siis teab ka uuemaid tänavaid..navigaator kui gps ta ju ei ole,aadressi sisestada ei saa.kena näide pärnuu mnt tallinnas algab viru väljakult ja lõpeb laagris kusagil ja kes teab kuhu äpp viib?nõmme keskusesse.eile järvelt sõitsin ja vaja oli 422a aadressile saada ja nõmme keskuses lõppes juhendamine.garmin montana viis kohale ja tavaline auto gps viib ka kohale.tartus on siili tn ka hea näide ja päris huvitav oleks teada kuhu viib?kes ei tea siis keskelt poolitatud see tn ja autoga otse ei pääse ja tuleb kena haak teha,et jõuda karlova sadamast siili algusesse sinna rikkurite rajooni.

Saad sa ise vähemalt aru, mida sa öelda tahtsid?

Mismõttes ei saa aadressi sisestada? Saab otsida aadressi järgi sihtkohta, saab sisestada punkti kaardil, kõik võimalused on.
Minumeelest tavalised, eraldiseisvad navigaatorseadmed on absoluutselt eilne päev. Need ei tunne tipptunde, ei tea midagi ajutistest liikluspiirangutest ja tihtilugu ei tea ka uuemaid tänavaid.

Viimane kord kui Wazest väga palju kasu oli, juhtus möödunud nädalavahetusel. Oli vaja sõita Tondi K-Rautast Viimsisse. Marsruut igati tuttav ja kümneid kordi läbitud, kuid kuna oli teada, et Pirita tee oli ketivenitajate suvepäevade tõttu osaliselt suletud, sai lülitatud Waze sisse. Üllatus-üllatus: vidin soovitas sõita Peterburi teed mööda Maardu järve äärde ja sealt Põhjaranna teed pidi sadama juurde. Edasi Muuga-Randvere nagu ikka. Ise poleks mingil juhul seda marsruuti valinud, kuid kuna Irus oli liiklusõnnetuse tõttu liiklus tugevalt häiritud, oligi selle suure ringiga sõitmine kiireim viis kohale jõuda. Ükski eraldiseisev navigaator poleks sellest olukorrast päästnud.

no nüüd otsisin uuesti ja sain teada tn nime taha kohe maja nr.ok linnas võid sõita waze ja googel maps,aga palun kas tuled kohale ka metsatallu mis 10 km suurelt maanteelt eemal?garmin viib kohale,teised pole kuulnudki.
Vasta
#4

veel vähe aja eest polnd gepse, polnd äppe, polnd isegi paberil teedeatlast ja viidamajandus oli ka rohkem teoreetiline.
ometigi said kõik sõidud sõidetud ja kohad leitud.
kas on juhid äpumaks jäänd?
Vasta
#5

kõige suuremad äpud on äppimehed Smile
Vasta
#6

(25-07-2019, 17:51 PM)muska71 Kirjutas:  no nüüd otsisin uuesti ja sain teada tn nime taha kohe maja nr.ok linnas võid sõita waze ja googel maps,aga palun kas tuled kohale ka metsatallu mis 10 km suurelt maanteelt eemal?garmin viib kohale,teised pole kuulnudki.
Suure saladuskatte all võin öelda (peaasi, et kellelegi ei räägi) saad selle metsatalu ja marsruudi tema juurde Wazi ise lisada.

Ära vägista, võta suurm haamer!
Vasta
#7

(25-07-2019, 17:51 PM)muska71 Kirjutas:  no nüüd otsisin uuesti ja sain teada tn nime taha kohe maja nr.ok linnas võid sõita waze ja googel maps,aga palun kas tuled kohale ka metsatallu mis 10 km suurelt maanteelt eemal?garmin viib kohale,teised pole kuulnudki.
kui aadessi lisada ei saa (mina jäin esiti jänni ja enam ei tahagi lisada Smile ), võtad koordinaadi, saadad sõnumiga ja asi ants.

aga mõte on ikka navigeerimine. Mind pole küll hätta jätnud. Näitab päris-kiirust, teab kiiruskaameratest, mundrimeestest ja ummikutest.
eraldi "vanakooli gps" - no kellele ema, kellele tütar. Pilti võib ju kah Smena või Zenitiga teha ja veel mõnd aega tagasi tehti palju Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#8

(25-07-2019, 19:58 PM)diesel Kirjutas:  veel vähe aja eest polnd gepse, polnd äppe, polnd isegi paberil teedeatlast ja viidamajandus oli ka rohkem teoreetiline.
ometigi said kõik sõidud sõidetud ja kohad leitud.
kas on juhid äpumaks jäänd?

Milleks see hea peaks olema kui tehnoloogia arengut ignoreerida ja kiviajas edasi elada? Rolleyes Kaugel pole aeg, kui ei olnud arvuteid, internetti, mobiiltelefone. Sai ka kõik vajalik informatsioon leitud ja inimestega vajalikud suhtlused peetud. Praegu kasutavad neid peaaegu kõik, eeldatavasti ka mitte-äpud. Big Grin
Vasta
#9

Googel maps uueneb ja on alati kõige värskem reaalselt, waze kasutab väikeste lisadega seda (ummikud, avariid jms.pidurivärk).Garmin jms.on tõesti eilne päev.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta
#10

(25-07-2019, 22:16 PM)veix__ Kirjutas:  ... kiviajas edasi elada?...
liigne kõrvalise abi ja tehnoloogia usaldamine muudab inimesed abituks ja sõltuvaks.
aga see muidugi võibki eesmärk olla.
Vasta
#11

Eks elu on läinud kiiremaks, seda nii enda tegemiste toimetamiste kui ka ühiskonna, ehitiste pideva muutumisega. Kes täna ikka viitsiks kirjutada onu Antsule, et ma tahaks külla tulla ja siis vastust jääda ootama. Hiljem sai juba lauatelefoniga asju aetud.  Ootasid õhtuni, siis helistasid, kui joppas oli isik kodus, kui ei ootasid veel ja proovisid uuesti. Kui lõpuks minema said, oligi kõik selge, nii aadressid kui bussiajad. Onu Antsuga suhtluse peale kulus oma kaks päeva kuni kuu. Täna võtad telefoni ja helistad igal ajal, kui vastu ei võta, saadad sõnumi, et olen varsti seal ja stardid autoga Antsu juurde.

Ainus häda on see, et aadressid on eilsest alates 10x muutunud, ehitisi on peale tilkunud, valdu on kadunud, tänavaid tekkiud. Ants on vahepeal elukohta vahetanud ja sealgi on aadress 2x muutunud jne jne. Aga tahaks kohe, sest homme juba uued Antsud ja Marid ootamas ja igasugu muud tegemised. Ma arvan, et ilma gepsuta taksojuht saaks täna kliendi käest peksa lihtsalt, sest isegi need ei jõua nii kiiresti reageerida ja õppida kui kõik ümber muutub. Iga asi omasse ajajärku. Jäägu need kirjad ''kui sa minu tädi näed, siis ütle talle'', telefoniputkad ja atlased sinna kus nad olid ja prooviks kohaneda tulevikuga. Endal kah mugavam ringi gepsutada.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#12

(25-07-2019, 22:36 PM)diesel Kirjutas:  liigne kõrvalise abi ja tehnoloogia usaldamine muudab inimesed abituks ja sõltuvaks.
aga see muidugi võibki eesmärk olla.

Sekundeerin. Mul on 20+ aastat tagasi Rakvere ajalehekioskist ostetud maanteede kaart, sellega olen kõik kohad üles leidnud kodumaal. Telo nuppudega, no geps. Kuhugi minnes panen vahest paar-kolm märksõna ka kirja.
Muidugi pole ma taksojuht ka, nendel teine teema. Aga ajule peab tööd andma, muidu sõidadki gepsu järgi, see ju jumal, mööda mingit lehmarada järve Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#13

Kui aega rohkelt käes on, siis võib ka päälinnas päikese järgi orienteeruda.
kuid kui on kokkusaamisele vaja kellaajaliselt kohale jõuda ning koht pole tuttav, siis on gps abiks.
Vasta
#14

kui väga tundmatusse kohta on vaja minna, siis ma olen enne töö juures arvutist vaadanud maaameti kaarti.
regio atlas on ka kuskil olemas, aga pole ammu näind ja kindlalt asupaika hetkel ei tea.
5140 siiski on kaasas ja vahel peab info saamiseks kasutama.
rohkemast ei oska puudust tunda.
Vasta
#15

Kumb on lollim, kas see kes ei oska ilma äpita kuhugi mina või see kes ummikus istub kui äpp oleks kõrvaltänavat pidi juhatanud?
Ise väga tihti navigeerimist ei kasuta, vahel kui kuhugi kiirustada vaja on või vahel harva kui tallinnasse juhtun ja võõrale aadressile on vaja minna panen waze tööle. Juhatab ju liiklustihedust arvestades kiireimat teed pidi (mis ei tohiks väga lehmarada olla).
Vasta
#16

Elu on näitanud, et kasutusoskuse puudumise tõttu ongi gps ja nutikas kõigi sinna installitavate (teinekord lausa eluks vajalike!) äppidega nagu pärlikee ahvi kaelas.
Vasta
#17

Waze on suuresti linna liikluse abivahend kuna omab reaalajalist infot. S. T suurema linna liikluse mõttes. Nagu üks näide siin eelnevas postituses kui toimub mingi üritus ja samas on teetööd ja kuskil avarii. Waze aitab planeerida sõidu algust kui tead millal pead kohal olema. Annab kiireima teekonna ja hoiatab teel oleva jama eest. Politsei asukoha teated on 50:50 õiged. Aga teetööd ja avarii teated on ülikasulikud. Jah kapakohila ja uugametsa vahel ja sees liikudes pole Waze vajalik nagu ka ehk enamus gepse kui tead kust kuhu lähed.

Olen tihti võitnud Waze kasutamisega 20+min. sõiduaega samal marsruudil Tallinnas kesklinnast äärelinna liikudes. Kui muidu on 2 teekonda sama ajaga siis piisab ühest jamast kuskil kui aeg ühel marsruudil paisub 2x. 

Euroopa teistes riikides reisides just linnades on kasulikkus veel suurem kui sa ei tea ise linna. 
Tava GPS suunab su kuskile ümbersõidule mis võib olla lühem teoreetiliselt aga pikim ajaliselt või siis läbi teetööde. Waze aga pakub kiireima sellel ajahetkel. Alati saad ka ise valida nt. kolme pakutud marsruudi vahel. 

Waze miinus on suur energiatarve.
Vasta
#18

eks mõni peab kiviajas elav ahv ka olema. pärlikeega või ilma.
teistel siis hea võrrelda ja ennast hästi tunda.
Vasta
#19

(26-07-2019, 10:29 AM)MeelisV Kirjutas:  Waze on suuresti linna liikluse abivahend kuna omab reaalajalist infot. ... Jah kapakohila ja uugametsa vahel ja sees liikudes pole Waze vajalik nagu ka ehk enamus gepse kui tead kust kuhu lähed. ...

Võib-olla küll, ise peamiselt kõrvalisematel maanteedel liiklemas ja Eestis ei leidnud seal mingit kasulikku infi ning graafiline lahendus väga ebamugav. Lisaks ei toiminud ta mulle mõistetavates keeltes või ei osańud seadistada. Installisin maha.
Küll aga tuleb tihti tööasjus leida üles tundmatuid talusid, mille nimi on teada antud. Ise kasutan peamiselt endist Nokia mapsi ehk praeguse nimega HERE WeGo ja vahel ka Google mapsi. Aga need erinevad kaardirakendused ei suuda leida kõiki talunimesid, seega tuleb enne erinevates kaardirakendustega arvutis teha eeltöö (nt maaameti kaardil) ja leida koht üles, siis nt Google Mapsis sellele kohale klikkides (Mis siin on?) tuleb küll talunimi välja. St et otsingumootorid on viletsad, andmed on kaartidel iseenesest olemas. Sealjuures üks rakendus leiab ühe koha, teine teise, ei saa öelda et üks on parem kui teine.
Garmini pluss on ikka metsas liikudes ja teedel ka see, et saab kasutada kaardivaadet, st mitte seda tuima noolega juhatajat, kus sa ei teagi, mis küla või asula kõrval sa asud ja mis järved jms ümbruskonnas asuvad. Ise lülitan alati kui võimalik sisse kaardivaate, siis saab asukohast ülevaate ning oskad järgmine kord juba ilma abimeheta kohale minna. No ja töökindlus, ilmastikukindlus on ka sellise profiriista tugevus.
Vasta
#20

wase paraku kõiki kiiruspiiranguid ei tea,sõitsin maardus alles ja oli 30 wase ei teadnud midagi.mina olen 10 aastat kindlasti kasutanud garminit ja enam ei alusta ühtegi sõitu kui pole delfi kaardilt asukohta vaadanud.kui delfi kaart ei tea siis pole seda olemaski ja telefoni teel orjenteeruda olematu leviga kus kõne hakib on juba eilne päev.ma ei oskagi enam muidu sõita Big Grin navi näitab ristmikuni 500m ja kui taga kedagi pole siis gaas maha ja kuni ristmikuni nii.mulk navis kaardid kah 2-3 aastat vanad ja praegu töötavad autos mõlemad.100% ei saa ka garminit uskuda kui just off road masinat ei oma.adra külas üks metsatalu kus pele isegi voolu kunagi olnud ja kohale viib 2 teed,üks on korralikule maasturile ja teine tavaline külatee,navi tahab ikka ja alati sinna mülkasse saata ja siis suumid kaarti pisut näed objekti ja hakkad otsima teist teed ja kohale jõuab.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne