Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!

112MEK, wv1zzz7hz5h003027

vaatasin auto nr. järgi, et jah 18..19.03 sellel aastal on olnud omaniku vahetus ja sinna on asi ka lõppenud
ülevaatus kehtis kuni aprill 2019 ja uuendatud ei ole
märkustes on punaselt kirjas: puudub kehtiv ülevaatus ja liikluskindlustuse leping

teema ise:
esimesed 10lk. seda teemat oli arutelu ja küsimused mis jäi suuresti nagu vastusteta
siis tuli teemaks äkki vw t4/t5  ning edasi jaurati 50/50 selle üle kas volks on auto või ei ole
ja siis kuskil 17 lehel oli auto olemas ja 19 lk sai teema otsa

selle kolme reaga sai kokkuvõte tehtud Toungue
Vasta

(20-03-2019, 20:22 PM)hundu615 Kirjutas:  ...Osjoni võitja tegi mootori korda,läbis ülevaatuse ja asi Ants,mis siin imelikku on,mootoreid ikka remonditakse joppenpuhh!!!
...Uurisin müügimehelt, mis autoga varem on tehtud, müügimees ütles, et vahetas aku ja kontrollis kõik kaitsmed, vahetas ventika kaitsme ja peale seda läks kohe käima... (Link)

Kahjuks siis selgub, et müüja poolt teostatud aku ja ventikakaitsme vahetusest tõenäoliselt ei piisanud amortiseerunud mootori kapitaalremondiks. Jahutusvedelik kaob ära sõidu ajal ja ka õlirõhu tulega on probleeme olnud.

Viimane teadaolev info omaniku poolt 18. aprillist (Link):
...Mehaanik uurib veel enne natuke, kui lõplik otsus tuleb, algul ikka lootsime, et andurite viga, aga hetkel mul on lootus väike
Raha on mul hetkel otsas ja kollane buss meeldib meile kõigile, mis otsuse me tegema peame, saab igatahes olema raske Sad...
Vasta

See teema on kui õpikunäide sellest kuidas asju saab valesti teha. Alates algusest kuni lõpuni.
Vabandan samas ka asjaosalise ees kui liiga otsekohene arvamus.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Mis siin ikka niiväga valesti on?
Ega see mingi haruldus pole, et uut mootorit soetada pole võimalik.
Muidugi oleks ehk odavam tulnud mõni korralik isend soetada aga selliseid täis kõrgeid vist ei liigu palju.
Vasta

Kõik on remonditav, mina paneks konkreetsele kollasele kaubikule juba 1,9TDI Golfi või Passati 96kw mootori, peaks suht bolt-on lahendus olema. Inglismaa kaubikufoorumitest leiab selle kohta ka pädevat infot. Kui teema autorit huvitab, võin tal selle projekti ka mõne kuuga ära teostada...

Aga huvilistele, ühed hakkajad noored koguvad hooandjas pappi #kaubikuelu raamatu jaoks:

https://www.hooandja.ee/projekt/elu-kaub...ljaandmine
Vasta

Ei saa sellest volkarist õiget asja. Pool mootorit valetpidi vahel, vale otsa veoga ja kapotialt kostab vaesuse hääl. Sõidurõõmu ei mingit, lihtsalt üks hädapärane käru.
Vasta

(27-07-2019, 18:47 PM)vanapagan Kirjutas:  Ei saa sellest volkarist õiget asja. Pool mootorit valetpidi vahel, vale otsa veoga ja kapotialt kostab vaesuse hääl. Sõidurõõmu ei mingit, lihtsalt üks hädapärane käru.

Lao siis letti, mis see õigetpidi mootoriga, õige veoga masin on.
Kas rikkuse hääl on see, kui pool bensust sumpsis põleb?
Vasta

Rikkuse hääl pidavat olema kui v8 gaasilt töötab! Tegelikult pigem näitab sendinikkujast omanikku olema!
Vasta

Ma omaks kindlasti meeleldi V8 mootoriga matkaautot aga 5 põlvkonna gaasiseademega mis enam bensiini ei vaja. aga kogu see jama varuosade ja oskusteabega euroopas plus veel pidev poliitline jama ehk, kohe-kohe võivad mingid töllid tollid tekitada. Matkauauto peaks pakuma lõõgastust aga pidev tegelmine selle tehniliste probleemidega ei kuulu minu puhul kindlasti ettekijutusse puhukusest. Aga kindlasti on inimesi kes käed õlised ja keevitusmaks käes oma puhukust näevadki, isegi nii nädalavahetusi veetnud.
Vasta

Matkaauto omamisest on vaid üks asi parem - omada sõpra, kellel on matkaauto.
Vasta

(27-07-2019, 17:08 PM)svenson Kirjutas:  Kõik on remonditav, mina paneks konkreetsele kollasele kaubikule juba 1,9TDI Golfi või Passati 96kw mootori, peaks suht bolt-on lahendus olema. Inglismaa kaubikufoorumitest leiab selle kohta ka pädevat infot. Kui teema autorit huvitab, võin tal selle projekti ka mõne kuuga ära teostada...

Aga huvilistele, ühed hakkajad noored koguvad hooandjas pappi #kaubikuelu raamatu jaoks:

https://www.hooandja.ee/projekt/elu-kaub...ljaandmine
Kirjutan sulle eraldi Smile

Kaubik sõidab küll, aga ma ei julge sõita, kui jahutusvedelik kaob ja leket näha ei ole, hädasti oleks endalgi vaja suuri asju transportida, mida Calibrasse ei topi ja tahaks, et ta oleks korras, aga näe ei ole korras
Ja Calibrale tahaks keretööd ära teha ja üle värvida, see tundub isegi olulisem hetkel
Aga praegu ei saa kumbagi asja teha, lihtsalt kannatust on vaja, kui kõik unistused paari kuuga täituksid siis oleks ka ju igav, ma ütlesin, et järgmiseks suveks ehk saab korda, kes teab...
Ilusat suve jätku Smile
Vasta

Aga õlitase püsib õige?
Vasta

ma nüüd kihla vedada ei julge, aga justkui sai eelpool kuskil mainitud, et paisupaagi kork tuleb õrnalt urvakile keerata.
saab tõenäoliselt ilma sagedase juurdevalamiseta veel palju aastaid sõita.
Vasta

(29-07-2019, 02:22 AM)Thea Kirjutas:  ...
Kaubik sõidab küll, aga ma ei julge sõita, kui jahutusvedelik kaob ja leket näha ei ole, hädasti oleks endalgi vaja suuri asju transportida, mida Calibrasse ei topi ja tahaks, et ta oleks korras, aga näe ei ole korras
Ja Calibrale tahaks keretööd ära teha ja üle värvida, see tundub isegi olulisem hetkel
Aga praegu ei saa kumbagi asja teha, lihtsalt kannatust on vaja, kui kõik unistused paari kuuga täituksid siis oleks ka ju igav, ma ütlesin, et järgmiseks suveks ehk saab korda, kes teab...
Ilusat suve jätku Smile
Tere tulemast tagasi!
Lekkida võib ka salongi radiaator, (salongi põrand märg) või on mõni jahutusvoolik mõraga, mis avaneb vaid surve all, või mootori liikumisel, gaasi andes.
Kui on kahtlus kaane tihendis, siis peaks jahutusvedelik olema sogane, pruun. Paisupaagis vedelik mullitab, või on õli näha. Olemas ka testrid heitgaaside tuvastamiseks jahuusvedelikus.

(29-07-2019, 08:59 AM)diesel Kirjutas:  ma nüüd kihla vedada ei julge, aga justkui sai eelpool kuskil mainitud, et paisupaagi kork tuleb õrnalt urvakile keerata.
saab tõenäoliselt ilma sagedase juurdevalamiseta veel palju aastaid sõita.

Kihlveo Sa võidaks, v.a. see palju aastaid osa. lahtise süsteemi puhul on jahutusvedeliku keemistemperatuur +110c, surve all 120+c. Keemaminekuks võimalusi rohkem, st pidevalt peab silm seieril olema.


Vasta

Sel mootoril saab lisaks kaane tihendile ka veepumba kaudu jahutusvedelik karterisse jõuda. Ja see pole sugugi väga haruldane viga. Seepärast oluline õli taset jälgida (et ei tõuseks). Muidu varsti turbo või saaled läbi. Veepumba vahetus paras günekoloogia on, aga mõistlik ennetava sammuna ära teha kui plaanis masinat pikema aja jooksul kasutada.
Vasta

Täpselt nii Olli, mina esimese asjana vahetaks ära veepumba sest see nii tüüpiline viga neil mille tõttu on varemgi mootoreid õhtale lastud, ja nagunii tegemist kuluvosaga mille vahetamine tuleb nii või naa ära teha.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(01-08-2019, 11:19 AM)mlsluik Kirjutas:  Täpselt nii Olli, mina esimese asjana vahetaks ära veepumba sest see nii tüüpiline viga neil mille tõttu on varemgi mootoreid õhtale lastud, ja nagunii tegemist kuluvosaga mille vahetamine tuleb nii või naa ära teha.

Ma, kurat teab mitu lehekülge tagasi, panin ühe näitliku hinnakalkulli T5'le. Koos veepumbaga oleks mõistlik ära vahetada ka kohe roolivõimu pump ja generaatori nn. siduri julla... Tõonäoliselt on need juba ka vahetatud, kuna esimese otsa T5 olid need nn. lapsehaigustega. Aga kuna need jupid ei maksa midagi, ja eest lahti kakkumine on jube tüütu, siis on väga tungiv soovitus, need asjad ka kohe ära teha... Mina vahetaks veel ära ka kõrgsurve vooliku, mis tandempumpa läheb/tuleb...

Matkakal vaataks korra genekale ka otsa ja kontrolliks seisukorda...
Vasta

Tere
Kas keegi on Fiat Doblest ka kämperi ehitanud?

Mul hetkel kaalukausil kas soetada VW v Fiat.
Vasta

Võta volkar. Oluliselt levinum, mis tähendab, et iga külasepp remondib kuvalda ja matiga kojulonkavaks ära ja jupid on kilohinnaga.
Doblo eelis see, et ta on kandilisem, aga 
- pikemat seismist ei armastanud
- kütsi küsib suht palju
- kõik levinud mootorivariandid on uimased.

Kui väikevänni camperiks keerata ja Fiat meeldib siis ehitaks Multiplad lihtsalt, sest äge.

Doblol on muidugi baaslahendust lihtne teha. Viietoolisel teed pagassi topeltpõhja, mahakeeratud tagaistme seljatoega tasapinda. Selle peal magad. Topeltpõhja alla mahub kaks rammusat sahtlit, kus siis köök ja eluks vajalik träni. Lahtise tagaluugi külge saab päris hõlpsasti telgi tekitada.
Vasta

Ma võin ju olla loll aga kämperi põhja valikul on vaid üks tingimus: mootor ja selle võimsus! Alles peale seda kõik muu. Doblo aga ei vasta ühelegi mõistlikule eeltingimusele. Kui me räägime vanast Doblost. Iga kämper on oma reaalsel tarbimisel kogu aeg lubatud maksimaalkaalus ja pigem ülegi. Katel on kõige aluseks. See ongi kõigi vanade ratastegamajade õnnetus, nad lihstalt ei sõida. 55kW on selline tavaline rögajõuetus. Nagu sellel punnil - see ei sõitnud juba uue ja tühjana! See ongi mõeldud LINNAS lillepoele lilleveokiks... 
Seuhksele neemo vannile oli 55 eeslijõudu piisav, sest sinna ei saanudki suurt midagi sisse panna. Ja maanteel tegigi eesli häält sest pöörded olid 3K teisel poolel. 

Aga kui tahta ,et kämper liiguks ka, siis sellisest pillist alates oleks minu valik! PSA 88kw ja kangemad HDId juba sõidavad päriselt. Tahad linnas bemme foorirallis rappida aga seda ikkagi OLEMATU kütusekulga, võtad 100kW isendi ligi! Aga panete tähele - toodud Rootsist ja Taanist! Eestlane-"äri"mees ostab ju enamuses puhast saasta uuena...
Alla nende ma isegi ei mõtleks! Vanem kere oma 69 kW'ga oli ikka ka lahja aga parem, kui need 55 asjad. Tühjalt uhas heaste aga koormaga enam mitte.

Ahjah, Doblo - peaks olema mk.II ja seal ka tasub unustada 1,2 ja 1,3. Ainult 2,0 ja 99kW on mootor mis sõidab. Uue 1,6 ja 77kW on ka piiripealne, Zafiral oli 74turbatiisliga obest ja täiskoormas ei liikunud kuidagi. Käru sabas ka ähkis kui koroonahaige.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne