Navigeerimine
#21

(26-07-2019, 14:55 PM)muska71 Kirjutas:  ... enam ei alusta ühtegi sõitu kui pole delfi kaardilt asukohta vaadanud.kui delfi kaart ei tea siis pole seda olemaski ...

nojah, delfi kaart ongi maa-ameti kaart ja selle otsing võimaldab kõik kaardile kantud kohad üles leida, ise olen harjunud vaatama otse maa-ameti lehelt, sealt saab ka igasugu vanu kindralstaabi topokaarte võrdluseks vaadata, kui talunimedega mingi probleem on (no näiteks inimesed kasutavad ikka vana nime aga 1990 aastate reformiga pandi uued nimed nagu meie külas). Samas on delfi kaart ebatäpne talumaade osas, kaardil klikkides näitab vale (kõrval-)talu maaks paljusid kohti, hoonete kohad nagu tunneb ära aga mingil muul kohal paneb pada. Maa-ameti lehel seda ei ole.

https://www.guidingtech.com/google-maps-vs-here-wego/
Vasta
#22

Läbisõit 40k + km aastas ja waze käib koguaeg. Tõesti, sohu sellega ei navigeeri, aga ma laisk märgilugeja ja kiirusepiirangud ta sätib ise ekraanile.
Maitse asi, aga mina kasutan. Uued teisaldatavad kaamerad on ka kenasti märgitud.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#23

Värske waze´i kasutajana kiidaks ka seda. Mingites oludes töötab paremini kui google maps. Näitaks tolle Raadi viimase kontserdi asjus oskas enam- vähem 10 minutilise jalutuskäigu kaugusele autole stressivaba parkimiskoha leida. Endal muidugi oli ka mingi samassuunaline idee olemas, aga ikkagi, "live`s" ummikutega arvestada oskab päris kenasti.
Ma muidugi uskmatu toomasena kasutan paralleelselt päris võõras kohas nii Garminit kui telefoni, paberatlas on ka veel ligi Smile
 Mingil hetkel jooksis too waze paraku kokku ka.
 Peale selle on veel rida navigaatoreid, mida kasutan ja olen kasutanud. Sygic näiteks, Locus map jne.
Üldiselt olen nõus väitega, et päris pimesi ei tasu ühtki navit usaldada. Väike eeltöö ei tee paha.
Vasta
#24

inimesed on erinevad.paneb imestama,et mõned viitsivad mingit ekraani autos näpuga toksida.isegi Tallinna linnas liigeldes on ikkagi hädasti vaja mingit lelu millega pidevalt mängida. käin paar korda aastas autotripil lääne-euroopas. minu telefon vedeleb tavaliselt pagasiruumis.ma ei viitsi teda isegi sisse lülitada.kogu navigeerimine käib auto originaal naviga. ma ei kujutaks ette,et peaksin sõiduajal mingisuguse puutetundliku ekraaniga jampsima.
Vasta
#25

(26-07-2019, 10:29 AM)MeelisV Kirjutas:  Tava GPS suunab su kuskile ümbersõidule mis võib olla lühem teoreetiliselt aga pikim ajaliselt või siis läbi teetööde. Waze aga pakub kiireima sellel ajahetkel. Alati saad ka ise valida nt. kolme pakutud marsruudi vahel. 

Tegelikult on asi rahas kinni.
Kui 2013. aastal TomTomi navigaatori ostsin, oli kolmeks aastaks kaasas teenus "TomTomTraffic". Kaks korda õnnestus tänu sellele teenusele pääseda suurematest ummikutest, milledest ta kenasti mööda juhatas.
Kahjuks oli tol ajal asi alles värske, lapsekingades ja toimetas nii nagu oskas ja nii oskuslikult, kui palju suutis lugeda liikluskaameraid. Kui neid kaameraid üldse teele jäi...
Tänaseks on süsteem juba edasi arenenud. Ise nad väidavad, et toimivat ka Eestis, aga kontrollimiseks ma raha teenuse värskendamiseks pole viitsinud välja käia. Sest Maps ja Waze ajavad kah asja ära ja pealegi on neid navigaatorist palju mugavam kaasas kanda.
Eks Waze toimib nähtavasti samal viisil ja põhimõttel - https://www.tomtom.com/automotive/produc...m-traffic/
Vasta
#26

Auto navikaardid on pea alati vanemad kui nt HERE mapsi või ka Google  omad mis uuendavad 4 korda aastas umbes  või siis pidevalt google puhul. Mõne autotootja omasid saab vist ka ise nüüd uuendada(fiat/tomtom) aga minul saab tavaliselt hoolduse ajal või siis kui ise tüütama lähed. Mul nt suurema linna teel ristmik mida ehitatakse mingi 10 aastat juba ja mis te arvate minu korda kuus nad siin radu muudavad selleks on google ikka suurepärane järgmiseks päevaks on Wazest soovitud info üle kantud. Waze kasutaja olin alguses kui asi arenes aga siis tekkis "Kogukond" kes ennast waze lehel (kes ees see mees) adminiks registreeris ja hakkas oma suva järgi miskit kustutama/kirjutama siis kadus nagu huvi.
Vasta
#27

Peale waze ei kasuta juba ammu midagi muud, tomtom on küll akna küljes olemas aga millal viimati kasutasin, ei meenu. Google maps... noo lubage naerda. Samahästi võib papergloobuse pealt järge ajada. Kaardid võivad vahvad olla aga igasugune juhendamine ja marsuutide koostamine on nagu microsofti puhul ikka, ehk väga kaugele maha jäänud. Lausa vihkan neid "google mapsi pedesid"... seda suht proosalisel põhjusel, juhatab juba aastaid google rahvast ühe puhketalu juurde läbi minu hoovi ja üle viljapõllu. Wink Saatnud kirju, helistanud ja teinud mitu muud imevigurit, pole neile võimalik selgeks tega et "räme sõim" te saadate inimesi teise hoovile ekslema. Iga kuramuse nädalavahetus voorivad autod hoovi ja küsivad kus siit puhkemajja saab. Lööd aadressi normaalsesse app'i sisse ja voila. 

Igasugused muud gps seadmed on suht eilne päev muidugi, telefon ajab asja ära tunduvalt paremini, blutoothiga jooksma ja samal ajal saab kõned tehtud ja kohale ka jõutud.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#28

Waze on mul erinevatel seadmetel korduvalt keset pikemat sõitu "pange pannud" ja restartimine koos sihtkoha uuesti sisestamisega on halva maigu jätnud. Samas esmalt sai teda kasutatud pikematel reisidel kiiruse ja piirangute jälgimiseks. Mingist ajast näitab ka google maps kiirust aga mitte märke. Google eelis on suurlinnades, kuna kõigi androidipõhiste ja sees oleva asukohateabega telefonide info jookseb analüüsimisele ja seetõttu on ka ajutised liiklusummikud kohe ette teada. Kuni waseni oli mul google küll juhiks, kuid vana garmini navigaator näitas kiirust, eelpool mainitu järgi seisab garmin nüüd sahtlis. 
 Jah, olen ca. 20 aastat tagasi sõitnud euroopas ka BP tanklast saadud telefoniraamatu mahtu kaardiga. Peatudes käis alati legendi koostamine, milliseid linnanimesid ja mahasõite jälgima hakata jne. Tänapäeval on lausa lust sõita selle kõrval.
Vasta
#29

Ei teadnudki, et Microsoft Google`i vahepeal ära ostnud on Smile
Vasta
#30

Google maps juhatab mind pidevalt erinevates "huvipunkditesse" kuhu ma nädalavahetusti satun ja seda ilma probleemiteta. Aga erinevalt teistest on Googleil palju(minu arust) erinevaid piiranguid. Nt saksamaal näitab kiirust aga ei hoiata kui kiiremini sõidad samas ehmatas täitsa ära kui piiksuma hollandis kukkus kui lubadust kiiremini sõitsin. Ka pidi mujal hoiatama kaamerate eest mis nt saksamaal keelatud on. Samas tomtom, garmin ja ka HERE teevad seda. Eks EL oma Google-i kottimisega on selle saavutanud.
Vasta
#31

Omal on navikas lausa töövahend. Navigeerin kodunt Gibraltarini 130 eurise Koyo võileivaga. Kui on oht, et ees ootab stau siis neid ummikuid vaatan telefonist. Mapsi rakendus näitab reaalajas väga täpselt. Samuti läheb Google maps käiku kui on mõni keerulisem koht vaja üles leida. Siis teeb mapsi aerofoto lahti ja on näha kas tasub nina suurega sinnakanti toppida või mis olukord ees ootab. Samuti kohtade puhul mida navikas ära ei tunne saab vaadata googlist koha järgi teha navisse punkti ja sõidad kohale. 
Kusagil Austria või Šveitsi mägedes kasutan igaks juhuks marsruudi planeerimisel ka gloobust (kaart maakeeles). Sealkandis on äärmiselt tervislik täpselt ja õieti kohale minna. Ekstreem võib kalliks maksma minna. Kaarti pealt näeb ära mis värvi on tee ja oleneb sellest saad aimu matka raskusastmest ja kustkaudu minna. Vana kool.
Kuna kogu euroopa sai läbi kolistatud juba sel ajal kui veel navikaid ei tuntud, gloobuse järgi, siis on navi rohkem abivahend. Navit ei tohi kunagi jumalaks pidada, ise pead ka mõtlema muidu läheb asi jamaks. Küll on tuua näiteid kus Navigeeerija leitakse kusagilt soost, konnad ujuvad läbi kabiini ja tüüp väidab veel siis, et tal on õigus kuna navi käskis siitkaudu minna.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#32

(27-07-2019, 08:31 AM)Daff Kirjutas:   Navit ei tohi kunagi jumalaks pidada, ise pead ka mõtlema muidu läheb asi jamaks. Küll on tuua näiteid kus Navigeeerija leitakse kusagilt soost, konnad ujuvad läbi kabiini ja tüüp väidab veel siis, et tal on õigus kuna navi käskis siitkaudu minna.

no see peab ikka täitsa loll olema.kunagi villisega kulgesin siis seesama adra küla seal ka mingi hetk vaatasin,et asi kisub väga kahtlaseks ja tagurpidi tuldud teed tagasi.navid on head,aga isiklik mõtlemisvõime peab alles jääma.mul vanem auto gps keilas haigla juurest tuled see saadab enne ujulat vasakule ja nukataga haak ujula tagahoovis teha ja siis kusagilt parkla kaudu välja,milleks?montana universaal see sellist nalja ei tee.lisaks auto gps ei tunnista meie neid a.b.s jne maja nr taga olevaid tähti.montana seevastu tunnistab kõike ja lisaka on auto,käsi,mere jne gps.maksis muidugi 400+autohoidja,aga kuna külastan väikesaari ja matkan nendel siis täitsa asendamatu ja pole kordagi veel kahetsenud seda investeeringut.merel pista mere kaart sisse ja näitab kõik ära,ainult juhatama ei oska panna või ei teegi ta seda.vahel otsin mingit sadamat kuhu minna vaja,aga no aadressi ei tea siis navil saab kaarti suumides ja nihutades õige koha üles leida ja näpp peale ja mine ja viib kohale.
Vasta
#33

Waze vs Google Maps vastastikune tümitamine on umbes sama nagu kumb on parem auto kas 03 või 06. Ehk siis sisu on sama aga välimus veidi erinev. Mõlemad kuuluvad googlile, kasutavad googli kaarte ja jälgivad googli kasutajate liikumisi ja nende põhjal teevad marsruuti.
Vasta
#34

http://kaart.tallinn.ee/Tallinn/Show?REQUEST=Main&WIDTH=1666&HEIGHT=897 
Linna ja Harjumaa piires saab seda kasutada.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#35

Niisama navigeerimiseks kõlbab Maps jne. küll, aga katsuge navigeerida seal, kus Maps teed ei näita. Näiteks väga pisikesed metsavahe teed ja sihid jne.
Siinkohal tuleb appi Locus. Maa-ameti kaart aluseks ja seal kus see ka teed ei näita, saab selle osa käsitsi peale joonistada. Just eile tegime quadidega 80 km tiiru ja toimis täitsa hästi.
Vasta
#36

(28-07-2019, 11:39 AM)ronny25 Kirjutas:  Niisama navigeerimiseks kõlbab Maps jne. küll, aga katsuge navigeerida seal, kus Maps teed ei näita. Näiteks väga pisikesed metsavahe teed ja sihid jne.

Kuidas ei näita?
Aerofotolt loeb kõik välja. Kui veel harveri peal töötasin, ajasin mapsi järgi üpris tihti kinnistu piire ammu käsitsi sisselõigatud ja juba kinni kasvanud sihtidel taga. On eristatavad küll.
Sama lugu on metsameestele vajalikele eraldiste leidmisega.
Prantsusmaal metsa istutades lasin härradel saata kaardid meilile. Kaks kaarti oli minu nõudeks. Ja need laekusid alati just sellisel kujul, nagu soovisin. Esimene selline aerofoto, millel oleks kindlasti mõni asustatud punkt peal ja lisaks märgitud istutusse mineva tüki umbkaudne asukoht. Teine aga juba detailne töömaa plaan, millel kõik tüki nurgad ja kuju konkreetselt välja joonistatud. Mul polnud vaja iialgi minna meistriga kuskile kaugele nende tükkidega füüsiliselt tutvuma, niigi kallist aega raiskama.
GoogleEarthi abil sain hiljem kõik kätte leitud ja koordinaadid tavalisse tomtom navisse sisestatud. Iialgi nende kolme aasta jooksul ei tekkinud probleemi, et seda või teist kohta kätte ei leia või sinna või tänna ligi ei saa. Aerofotolt joonistub kõik lausa saja-protsendiliselt välja, kui vähegi lugeda viitsid.
Vasta
#37

(28-07-2019, 11:39 AM)ronny25 Kirjutas:  Niisama navigeerimiseks kõlbab Maps jne. küll, aga katsuge navigeerida seal, kus Maps teed ei näita. Näiteks väga pisikesed metsavahe teed ja sihid jne.
Siinkohal tuleb appi Locus. Maa-ameti kaart aluseks ja seal kus see ka teed ei näita, saab selle osa käsitsi peale joonistada. Just eile tegime quadidega 80 km tiiru ja toimis täitsa hästi.
navigeerimine minu mõistes on see kui sisestan otsingusse aadressi ja seade viib mind metsatallu kohale.pole abi kaardist millel on teed,aga aadressidest ei tea midagi.
Vasta
#38

(28-07-2019, 12:52 PM)Janka Kirjutas:  
(28-07-2019, 11:39 AM)ronny25 Kirjutas:  Niisama navigeerimiseks kõlbab Maps jne. küll, aga katsuge navigeerida seal, kus Maps teed ei näita. Näiteks väga pisikesed metsavahe teed ja sihid jne.

Kuidas ei näita?
Aerofotolt loeb kõik välja. Kui veel harveri peal töötasin, ajasin mapsi järgi üpris tihti kinnistu piire ammu käsitsi sisselõigatud ja juba kinni kasvanud sihtidel taga. On eristatavad küll.

Eristatavad on aerofotolt kõik sihid jne aga navigeerida neid mööda ei saa. Navigeerida saab vaid neid mööda, mis kaardi vaates teena märgitud on.
Punktist A punkti B on kaks kilti läbi metsa vana teekohta mööda, mapsi kaardi vaatel seda pole ja siis juhatabki 20 kildi pikkuse tiiruna. Locusega saab ikkagi ise märkida ka otse navigeerimise.
Vasta
#39

mul autos keskel telo wasega ja spido kohal garmin ja minu silm ei seleta mis kiirust see wase näitab,garminilt näen kiiruse ja siis kuulan mida wase infoks jagab ja nii täitsa ok.
Vasta
#40

(28-07-2019, 12:52 PM)Janka Kirjutas:  Kuidas ei näita?
Aerofotolt loeb kõik välja.
...
Aerofotolt joonistub kõik lausa saja-protsendiliselt välja, kui vähegi lugeda viitsid.

Jah, kui aerofoto on korrektselt töödeldud. Mis meil alati mitte nii ei ole. Eriti karvased on "mulluse" ja "värske" lennu kattumised...

Aga muus osas: kasutan seda, mis kätte satub. Eesti metsade vahel kolistades on Maa-ameti kaardirakendus (äpp, mitte veebileht) telefonis täiesti kasutatav. Ainult, et telefoni algne funktsioon kipub ajuti segamaWink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne