Teeninduskultuur
#41

(07-07-2019, 11:31 AM)mossepower Kirjutas:  
(07-07-2019, 10:40 AM)ZIL 131 Kirjutas:  ...
Kuigi samas olen tähele pannud, et Skandinaavias on suund sularahata "söögipoodide" tanklate suunas. Uksel lihtsalt silt, et sularaha pole ja vastu ei võta.
Nt. rootslased pea ainult kaardiusku ja sularaha eriti näha ei taheta. Eriti hea on seda märgata restoranides kui teenindaja näost tõsiseks ja pahuraks muutub kui kaardi asemel peab sularahaga majandama hakkama. Väikest summat (kuni ca. 50 SEK) ei hakata üldjuhul isegi tasaarveldama vaid see läheb automaatselt tipiks või siis koolirahaks, et maksa teinekord kaardiga nagu normaalsed inimesed. 

Vähemalt Stockholmis mitmeid selliseid kogemusi, vb. rohkem sisemaale minnes muutub ka sularaha normaalseks nähtuseks.

Samas sakslane armastab sularaha ja isegi riigi tasandil on seda välja öeldud, et rahvas on suuna võtnud sularahas arveldamisele mis on tegelikult tingitud suurtest maksudest. Sularahas arveldades on aga võimalik kujundada majandustegevust ja tulemust just selliseks nagu hetkel vaja.
Kui poes käid siis kassajärtsus  seistes on näha kes ja kuidas maksab. Ise ja veel mõni üksik kodanik maksab kaartiga. Enamus eelistab sula ja näiteks  mitte ükski türklane ei maksa kaartiga. Samas ei ole võimalik kaartiga arveldada kui ostad türklase käest kebabi või käid temapoolt hallatavas autoremonditöökojas jne. 
Türklane näiteks ostab oma kebabiputkale joogid, salatid, aedviljad Aldist ja jagab oma korvitäie kaupa kassalindil kaheks või kolmeks osaks ning võtab kolm erinevat tšekki ja alati maksab sulas.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#42

Miks sularahas makstes, küsitakse, kas tšeki soovi ka on?
Vasta
#43

Kui kohud järsku valiatega mingis kõrtsus ,saad kanda kuludesse Big Grin Big Grin
Vasta
#44

Teeninduses pole harilikult mingit kultuuri , rohkem nagu anarhia

Seda  eriti teenendajate põhjakihi osas nagu Maxima kassapidajad näiteks , seal pead silmad hästi lahti hoidma sest 95% tõenäosusega võid rahaliselt tõmmata saada ning kui julged mingi asja kohta midagi öelda siis võid üldse sõimata saada 

Ühesõnaga ärge kaotage valvsust selle butiigi kassas , seal on põhimõte et --Silovoi prijom ukrashajet igru-
Vasta
#45

läksin täna poodi oma lemmik vorsti ostma. minu üllatuseks oli isegi soodushind. palusin müüa käest vorsti.müüa vaatas mulle u. 3 sek otsa ja rabas leti pealt hinnalipiku.soodushind oli hetkega kadunud.küsisin,et kas soodushind enam ei kehti.müüa vastas,et liiga vara veel soodushinnaks Big Grin .nagu te aru saate,siis pole küsimus 40 sendis,vaid teeninduskultuuris Sad .
Vasta
#46

Pigem oli vist asi selles et osta oma -40 sendise soodukaga vorsti siis kui ta juba otsast mädanema on läinud....

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#47

(23-07-2019, 20:30 PM)sturmbannführer Kirjutas:  läksin täna poodi oma lemmik vorsti ostma. minu üllatuseks oli isegi soodushind. palusin müüa käest vorsti.müüa vaatas mulle u. 3 sek otsa ja rabas leti pealt hinnalipiku.soodushind oli hetkega kadunud.küsisin,et kas soodushind enam ei kehti.müüa vastas,et liiga vara veel soodushinnaks Big Grin .nagu te aru saate,siis pole küsimus 40 sendis,vaid teeninduskultuuris Sad .

Ostsin saksast Hornbachist kompressori soodushinnaga. Kui kassas maksma läksin oli hind tunduvalt kallim. Tegin tagasihoidliku märkuse, et riiulil oli teine hind aga noh olen ka selle hinnaga nõus. Müüja ütles kohe, et paar sekundit, läheme ja vaatame. Ja tõesti hinnasildil oli soodushind kuigi soodusmüük oli nädal aega tagasi lõppenud.
Läksime tagasi kassasse kus pidin maksma kaardiga küll kallima hinna aga müüja isiklikult viis selle kompressori receptsiooni, et ma jalga ei laseks ja seal maksti mulle vahe sulas tagasi. Üritasin ka siis veel asja rahulikumalt võtta aga mulle öeldi, et kui hind on väljas selline siis asja hind on selline. Kui see aga on vale siis see juba nende sisemine problem aga mitte Kunde oma. Kunde maksab selle hinna mis on väljas.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#48

(30-07-2019, 08:48 AM)Daff Kirjutas:  
(23-07-2019, 20:30 PM)sturmbannführer Kirjutas:  läksin täna poodi oma lemmik vorsti ostma. minu üllatuseks oli isegi soodushind. palusin müüa käest vorsti.müüa vaatas mulle u. 3 sek otsa ja rabas leti pealt hinnalipiku.soodushind oli hetkega kadunud.küsisin,et kas soodushind enam ei kehti.müüa vastas,et liiga vara veel soodushinnaks Big Grin .nagu te aru saate,siis pole küsimus 40 sendis,vaid teeninduskultuuris Sad .

Ostsin saksast Hornbachist kompressori soodushinnaga. Kui kassas maksma läksin oli hind tunduvalt kallim. 
...
Kunde maksab selle hinna mis on väljas.
Tavalises Eesti N keti poes, maksab kunde selle hinna, mis kassasisteem näitab. Vaielda pole mõtet, ainuke vastus on: Kas soovite seda kaupa, või mitte...


Vasta
#49

Ja inimesed i k k a käivad seal N poes  Big Grin
Vasta
#50

(30-07-2019, 10:06 AM)hulgus Kirjutas:  
(30-07-2019, 08:48 AM)Daff Kirjutas:  
(23-07-2019, 20:30 PM)sturmbannführer Kirjutas:  läksin täna poodi oma lemmik vorsti ostma. minu üllatuseks oli isegi soodushind. palusin müüa käest vorsti.müüa vaatas mulle u. 3 sek otsa ja rabas leti pealt hinnalipiku.soodushind oli hetkega kadunud.küsisin,et kas soodushind enam ei kehti.müüa vastas,et liiga vara veel soodushinnaks Big Grin .nagu te aru saate,siis pole küsimus 40 sendis,vaid teeninduskultuuris Sad .

Ostsin saksast Hornbachist kompressori soodushinnaga. Kui kassas maksma läksin oli hind tunduvalt kallim. 
...
Kunde maksab selle hinna mis on väljas.
Tavalises Eesti N keti poes, maksab kunde selle hinna, mis kassasisteem näitab. Vaielda pole mõtet, ainuke vastus on: Kas soovite seda kaupa, või mitte...

Vaidlen tugevalt vastu - olen korduvalt saanud EESTIS poes asja selle hinnaga, mis väljas on, kuigi süsteem annab kallima hinna. Kahtluse korral jalutad aga rahulikult tagasi sildi juurde ja teed kohe endale pildi ka. päris mõnda senti siia-sinna pole taga ajanud ega ise jälginud ka ilmselt, aga 15 eurose asja olen ikka 15 euroga kätte saanud, kuigi kassas 25 taheti. Ja probleemi vabalt on asi läinud - tuleb mingi vahetusevanem sellise probleemi korral, korjab vana sildi ära kähku ja mulle teeb ikka selle soodushinna.

Minu teada on seadus isegi selline, et pead saama väljas oleva hinnaga.

Küll olen ma pealt näinud juhust, kus maxima kassas mingi mees räuskas noakomplekti hinna kohta ja siis viidi ta ninapisi sinna ja näidati, et ta vaatas valet silti. Silt oli kehva koha peal küll, aga tuleb ikka ka vaadata, et sildi ja pakendi triipkood kokku läheks.

Kui ma õigesti mäletan lapsepõlvest, siis isa ostis kuskilt Pärnust MIG keevituse ca 9000 krooni eest (kleeps masinal peal) ja letis vaadati, et kurat, 11 000 on masina hind. Aga seal leiti ka mingi kompromiss, s.t. täishinda isa ei maksnud minu arust.
Vasta
#51

(30-07-2019, 10:06 AM)hulgus Kirjutas:  
(30-07-2019, 08:48 AM)Daff Kirjutas:  
(23-07-2019, 20:30 PM)sturmbannführer Kirjutas:  läksin täna poodi oma lemmik vorsti ostma. minu üllatuseks oli isegi soodushind. palusin müüa käest vorsti.müüa vaatas mulle u. 3 sek otsa ja rabas leti pealt hinnalipiku.soodushind oli hetkega kadunud.küsisin,et kas soodushind enam ei kehti.müüa vastas,et liiga vara veel soodushinnaks Big Grin .nagu te aru saate,siis pole küsimus 40 sendis,vaid teeninduskultuuris Sad .

Ostsin saksast Hornbachist kompressori soodushinnaga. Kui kassas maksma läksin oli hind tunduvalt kallim. 
...
Kunde maksab selle hinna mis on väljas.
Tavalises Eesti N keti poes, maksab kunde selle hinna, mis kassasisteem näitab. Vaielda pole mõtet, ainuke vastus on: Kas soovite seda kaupa, või mitte...
ei.ei seal pole mingit kassasüsteemi! see on nn. talupood. soodushind oli miinus 25 protsenti
Vasta
#52

Inimene, kes kirjutab sõna "müüja" sõnaga "müüa", ei tohiks teeninduskultuuri suhtes ülemäära pirtsakas olla Smile
Vasta
#53

https://www.ttja.ee/et/search/site/hinnavahe
Tsitaat:Seaduse järgi ei ole kauplejal kohustust müüa toodet müügisaalis esitatud hinnaga, kuigi hea tava kohaselt võib nii olla. Siiski on üha rohkem ettevõtjaid hakanud head tava järgima ning hüvitavad tarbijale hinnavahe.


Vasta
#54

Mis vahet sel poele ikka on, saad sa mõne asja soodushinnaga või maksad "täishinda". Ükski ettevõte ei anna tavaliselt asju alla sisseostuhinna ära.
Hiljuti sai ühe tuttavaga koos väikest remondiprojekti lükatud ja temal olid mingid oma diilid ühe tundmatuks jääda sooviva peoketiga. Läksid jälle aga erakliendihalduri juurde ja ütlesid oma võlusõna. Tavaline asi oli, et 27 eurine hind sulas 17-ks ja nii edasi. See kakskümmend ja kolmkümmend alet, mida suuremad poed teevad, ei võta neil erilist tükki küljest, vaid paneb enne teatud päevi rahvamassid ja rahavood jälle liikuma. Inimene arvab ju et saab midagi imeodavalt, kui nii palju hinnast alla antakse. On muidugi kaubagruppe, kus kate on väike ja sealt sedavõrd hoogsalt soodukat ei saa. Kehtib rohkem kvaliteetsemate asjade kohta. Aga mingi sukimuki kraam on tavaliselt kordades juurdehindlusega ja sealt annab juba ühtteist maha lõigata. Ka tavakunde jaoks.

p.s.Eelmise masu ajal ostis tuttav soliidsest esindusest kaks maasturit. Tutikad, täispauk lisade ja kõigega. Maksis sullis ja letihinnast tehti 50% alla. Siin võib juba väikesest kokkuhoiust rääkida.
Vasta
#55

(30-07-2019, 16:55 PM)vant Kirjutas:  Inimene, kes kirjutab sõna "müüja" sõnaga "müüa", ei tohiks teeninduskultuuri suhtes ülemäära pirtsakas olla Smile

ma pole sekretärineiu,ega arvutipede! kui inimene midagi tarka öelda ei oska,siis hakkab ta nokkima tähtede ja komade kallal Big Grin
Vasta
#56

Isegi paljukirutud Maximas on asjad muutunud,seda võibolla mitte igal pool.Ma olen mitmel korral näinud ,et läbi lüüakse mitte see hind mis kauba juures.Kassapidajaga pole mõtet aega raisata,alati olen infoletis oma tahtmise saanud ja raha on tagasi antud.Ükskord taheti lausa ostutšekist koopia teha ,et mulle anda,kuna originaal läheb aruandesse.Olen tagasi viinud riknenud šampanja,mitte vahuveini,  ilma ostutšekita ja küsiti ainult millal ostsite ja kuna ma suutsin kuupäeva ja enamvähem ajavahemiku ka öelda millal ostsin siis mõne minuti pärast toodi raha ja vabandati et nemad pudelisse sisse kahjuks  ei näe.
Varasemalt on ka olnud muidugi vastupidine  kogemusi.
Vasta
#57

Pole otseselt teeninduskultuur aga täna Haljala sörkivast geist võetud kohv oli täielik solk.
Maitse nagu hallitanud robustal, uued kasutuselevõetud papptopsikud lisasid värvika paberimaitse ja kokkuvõttes oli tegu sooja pruuni määramata maitsega ollusega.
Aeg-ajal olen nälja peletamiseks võtnud sellest firmast ka burksi, viimased kaks korda olen saanud maitsetu käki nätske saiaga. Vägisi hakkab tekkima küsimus et kas Eesti on asetatud nüüd oma turustuskategooriasse koos Venemaaga?
Vasta
#58

(30-07-2019, 22:14 PM)Meelis2 Kirjutas:  Pole otseselt teeninduskultuur aga täna Haljala sörkivast geist võetud kohv oli täielik solk.
Maitse nagu hallitanud robustal, uued kasutuselevõetud papptopsikud lisasid värvika paberimaitse ja kokkuvõttes oli tegu sooja pruuni määramata maitsega ollusega.
Aeg-ajal olen nälja peletamiseks võtnud sellest firmast ka burksi, viimased kaks korda olen saanud maitsetu käki nätske saiaga. Vägisi hakkab tekkima küsimus et kas Eesti on asetatud nüüd oma turustuskategooriasse koos Venemaaga?
Kas see üllatab Teid?
Vasta
#59

[/quote]
Kas see üllatab Teid?
[/quote]

Üllatab küll. Turundusteoorate järgi kuulusime ju meie siin Bribaltikas koos Venemaa, Ukraina ja muude NSVL aegsete läänepoolste liiduvabariikidega ühte kategooriasse ja meile tarniti ühesugust kolmanda põlvkonna kaupa.
Kui veel langeme siis on toidupoodides varsti ainult analooge mitteomavad palmiõlist toodetud juustusordid....
Vasta
#60

Tervist !

 Pole seotud kaubandusega , aga teemaga haakub küll : kas olete tähele pannud sellist fenomeni - arsti ukse taga oma aega oodates ( aeg läheb muidugi üle 20 minutit kuni tund ) pääsevad arsti juurde esmalt nn. mitte eestlased ja eestlased pääsevad arsti juurde viimastena . Millest selline vahe tegemine ei tea , võimalik , et õde kes tavaliselt on ka nn. mitte eestlane loob oma kaasmaalastele eeliseid , või milles on põhjus ? Üks selline koht kus muulased on eelisseisus on Tallinnas asuv meremeeste haigla .
 Teine selline koht on veel , Tallinnas Mooni tn. forss , sinna on tekkinud vene rahvusest noormees , kes vaatamata järjekorranumbrile teenindab eelisjärjekorras omi rahvuskaaslasi . Seda siis teeninduskultuurist ja eeliste tekitamisest nurga alt , millisest ei räägita avalikult ja mida tavaliselt tähele ei pane .

Parimat teenindust soovides Edvard .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne