Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)

Ette läheks ca 10-15mm flants ja taha oleks vaja 20 mm flantsi. Esimene kindlasti siis lihtsalt vaheseib, aga tagumise paksus läheneb juba külge kruvitavale flantsile.

Flants on alati ohtlik. Keegi ju ei tea, milline on konkreetse poldi ja rummus oleva keerme tegelik tugevusvaru.

Eraldi polditavad sobitusflantsid on veidi ohutumad (eeldusel, et ei kasutata suvalisi polte), kuna nende puhul ei lähe rattapoldid arutult pikaks.

Näituse- või sportautole sobivad hästi, liikluses pole hea mõte. Ning võivad (kuigi ei pea) tekiatda regressijuhtumi, kui LÕ oluliseks komponendiks on altlahkunud ratas või segastel asjaoludel kadunud kontroll auto üle.

Mina olen püüdnud vältida, aga vahel saab edevus võitu. Aga flantsiga rattad on seni saanud parimad poldid.

Olgu öeldud, et laagrite koormus ei pruugi suureneda - sõltub asenduse laiusest ja ET väärtusest. Kui rehvi keskjoon paika jääb, siis jääb samaks ka koormus. Koormus muutub ainult siis, kui rehvi keskjoon nihkub kinnitustasapnna suhtes.

Ülevaatuspunktid ei salli flantse - nii mõnigi on tagasi saadetud kui veermiku omavoliline ümberehitus ja ohtlik viga.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)

(16-08-2019, 12:37 PM)Walter Kirjutas:  Ülevaatuspunktid ei salli flantse - nii mõnigi on tagasi saadetud kui veermiku omavoliline ümberehitus ja ohtlik viga.

Kui pole ette näidata flantside TÜV-serte, mida mõned paremad poed oma "arutult kallile" kaubale kaasa pakivad.

Muide, ma lasin ühele oma õuenarrile teha 45 mm paksud sobitusflantsid, milles erinevate poldijaotuste tarbeks posu keermesavasid. Juba materjal maksis pea 20 € pluss CNC juure - tuli ilma ettevõtte kasumita 42 € per ketas. Jõle rasked tulid ka terasest tehtuna.

Peale viimast tõsisemat salongipesu avastasin 2006 Seat Alhambra suunatule kangi alumisel poolel tundmatu nupu. Lugesin auto kohta käiva kasutusjuhendi läbi ja seal sellist nuppu ei mainita. Kangil "näoga juhi poole" on kiirushoidja lubamise/keelamise lüliti,  kangi otsas kiirushoidja "resume" ja "set" nuppe pole, kuna need roolil. Olen seda nuppu näppinud erinevates olukordades ja ei ole kuskilt aru saanud, et midagi toimuks/muutuks. Kas eelneva omaniku poolt paigaldatud mõne uuema/teise mudeli kang, kus vastav nupp kuhugi ühendatud pole? Ei viitsinud esimese hooga laiali ka kakkuda, et selgitada nupu taga juhtmete olemasolu. Keegi teab?

Kui püsikas on peal ja seda nuppu all hoiad, hoogu maha ei võta?

(18-08-2019, 10:25 AM)motamees Kirjutas:  Võtsin ette ühe vana veoauto sumbuti. Roostes oli. Lõikasin katkise koha välja ja uurisin väheke siseelu. Arvasin olema tavalise läbijooksu sumbuti, aga päris nii ei olnud. Esimene sisseminev toru on lõpust "pime" ja kogu gaaside ports peab läbi aukude ennast edasi toppima.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ega see gaas  ennast nii väga ei peagi läbi toppima. Kui nüüd augud kokku lugeda ja läbimõõdud kokku lüüa selgub, et augud kokku annavad suurema ava kui see toru mis gaasi kohale toob. Saab lihtsalt gaasi kiiruse maha ja see keerutamine ühest kambrist teise töötab kui sädemepüüdja.

Aquila captas non muscas.

Elektriku kommentaari.
Liitumispunktis c63A peakaitse, jaotuskilbis hargneb ja c45A, Viimane jagamine ja B16A kaitse (tean, peab asendama 10A). Sellele järgneb valgustus keldris, veetud küll Al kaabliga, 4x1,5? aga tehtud korralikult. Niiskuskindlad lülitid jms. Vahetusse läks vaid 2m jupp kaablit, viimase kaitsme alt harukarpi, mis vahelt välja lõigatud.
Kuskil süsteemis on kas lühis või 2 faasi koos, viimase kaitsme sisse lülides lülis kõik eelmainitud kaitsmed välja.

Küsimus: miks suuremad ja tuimemad kaitsmed ka reageerisid, kui juba 16A läks? RVK ei reageerinud.
Sisteemi uurides on selge, et tuleb nullist uus teha, vana kaabli isolatsioon on kivi ja üldse al kaabel...


(18-08-2019, 22:04 PM)hulgus Kirjutas:  Küsimus: miks suuremad ja tuimemad kaitsmed ka reageerisid, kui juba 16A läks? 
Lühise puhul pole vahet ampritel ja kiirusklassidel, nii mulle korra väga pädev tüüp ütles, miskipärast usun.
Ma pole tegevelektrik muidugi, aga loogiline on, et hetkeks tekkiv kuratteabmitusadaamprit viskab kõik kaitsmed välja.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

Kui vanad juhtmed ja uued ühendada nii, et kaitsme lülitamisel saavad kokku kaitsemaandus ja faas, on tulemuseks lühis. Elektrik nii ei teeks aga lihtinimene küll. Olen näinud 15 aastat tagasi käiku läimud majas faasi kollarohelises juhtmes laearmatuuris. Imestamiseks "elektriku" üle.
Ja veel, hõõglambi niidi läbipõlemine sisselülitamise hetkel on korduvalt välja löönud nii 10A kui selle ees 3x25A kaitsme.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.

(19-08-2019, 15:50 PM)aavu Kirjutas:  Kui vanad juhtmed ja uued ühendada nii, et kaitsme lülitamisel saavad kokku kaitsemaandus ja faas, on tulemuseks lühis. Elektrik nii ei teeks aga lihtinimene küll. Olen näinud 15 aastat tagasi käiku läimud majas faasi kollarohelises juhtmes laearmatuuris. Imestamiseks "elektriku" üle.
Ja veel, hõõglambi niidi läbipõlemine sisselülitamise hetkel on korduvalt välja löönud nii 10A kui selle ees 3x25A kaitsme.

Tõenäoliselt on kuskil aja jooksul juhtmed koolnud. Tester näitab edasi minevas kaablis kahe faasi vahel mingit takistust, ehk seal siis ongi kala. neutraali ja faaside vahel 0, ehk ok. st kuskil on ikkagi 2 faasi koos. Vanas kaabelduses 4 soont, st kaitsemaandus on puudu, esimesed meetrid uut kaabeldust paigas, vanale al.kaablile võib soovija järgi tulla. Seda ikka jagub...


(19-08-2019, 17:26 PM)hulgus Kirjutas:  
(19-08-2019, 15:50 PM)aavu Kirjutas:  Kui vanad juhtmed ja uued ühendada nii, et kaitsme lülitamisel saavad kokku kaitsemaandus ja faas, on tulemuseks lühis. Elektrik nii ei teeks aga lihtinimene küll. Olen näinud 15 aastat tagasi käiku läimud majas faasi kollarohelises juhtmes laearmatuuris. Imestamiseks "elektriku" üle.
Ja veel, hõõglambi niidi läbipõlemine sisselülitamise hetkel on korduvalt välja löönud nii 10A kui selle ees 3x25A kaitsme.

Tõenäoliselt on kuskil aja jooksul juhtmed koolnud. Tester näitab edasi minevas kaablis kahe faasi vahel mingit takistust, ehk seal siis ongi kala. neutraali ja faaside vahel 0, ehk ok. st kuskil on ikkagi 2 faasi koos. Vanas kaabelduses 4 soont, st kaitsemaandus on puudu, esimesed meetrid uut kaabeldust paigas, vanale al.kaablile võib soovija järgi tulla. Seda ikka jagub...
 Minu prognoos on et too 2 meetrine jupp kaablit läks vähe "teistmoodi". Kui juhtmed lekiks siis peaks kõigepealt RVKd välja lööma. Kuna aga RVK jäi sisse siis pigem on 0 ja Faas omavahel kokku ühendatud. RVK ju loeb piinliku täpsusega kokku et 0is ja Faasis oleks täpselt sama vool, murenevate juhtmetega ma seda ei usu hästi.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.

https://arileht.delfi.ee/news/uudised/so...d=87178427

Aga miks mitte, ka Eestis? Vaadates milline tehnika areng on viimaste kümnendite jooksul toimunud ja kui palju teeb tehnika inimese eest tööd ära võrreldes kümnete aastate taguse ajaga, aga inimene töötab ikka 40 tundi nädalas, nagu ka 50 aastat tagasi.

Küsimus mesilaste kohta. 
Õvve pääl nurgas om 0ks vana zili kast maha pandud. Seal sees on miskine 20 aastat seisnud kütteklotside varu, pool mäetanud ja pool, milledega kannataks kütta. 
Tahaks selle sara tühjaks teha ja sulatusahju toimetada. 
Aga. 
Klotside sisse on mesilased elamise rajanud. 
Hunnikut häirides hakkab seal elu käima ja panevad täiega lendama, igas suunas. Otseselt ei ole tahtmist neid hukata, aga tahaks selle kasti siiski tühjaks saada. 
Pean ma talve tulekut ootama, et sülem uinuks ja siis kuidagi tsiki briki ära tegema?
Kujutan ette, et selle pesakonna rahulik eemaldamine sealt on päris keeruline, sest see pesa on kuskil klotsihunniku keskel ja vajaks ehk juba asjatundjat.
On miskiseid soovitusi, mis ma teha võiks?. Nagu ma ütlesin, siis pigem jätaksin nad rahule ja laseks neil olla, aga ehk on mingi moodus nad sealt eemaldada, et nad saaksid mujal edasi pesitseda?
Suure 200se vaadi suhkruvett tegema ja nad  eemale meelitama? ?.

Almost Again

(20-08-2019, 10:45 AM)Necro Kirjutas:  On miskiseid soovitusi, mis ma teha võiks?.

Herilasi peletab väga edukalt diiselkütus. Ehk ka mesilasi?
Kui puude peale kallata ei taha, pane lihtsalt immutatud kaltsud!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

kui tuttavat mesinikku pole, siis netist vaata kohaliku aiandus-mesindusseltsi kontaktid ja kurda neile.
varsti on keegi ukse taga, kes pere transakasti ringi kolib ja minema viib.

(20-08-2019, 10:45 AM)Necro Kirjutas:  Küsimus mesilaste kohta. 
Õvve pääl nurgas om 0ks vana zili kast maha pandud. Seal sees on miskine 20 aastat seisnud kütteklotside varu, pool mäetanud ja pool, milledega kannataks kütta. 
Tahaks selle sara tühjaks teha ja sulatusahju toimetada. 
Aga. 
Klotside sisse on mesilased elamise rajanud. 
Hunnikut häirides hakkab seal elu käima ja panevad täiega lendama, igas suunas. Otseselt ei ole tahtmist neid hukata, aga tahaks selle kasti siiski tühjaks saada. 
Pean ma talve tulekut ootama, et sülem uinuks ja siis kuidagi tsiki briki ära tegema?
Kujutan ette, et selle pesakonna rahulik eemaldamine sealt on päris keeruline, sest see pesa on kuskil klotsihunniku keskel ja vajaks ehk juba asjatundjat.
On miskiseid soovitusi, mis ma teha võiks?. Nagu ma ütlesin, siis pigem jätaksin nad rahule ja laseks neil olla, aga ehk on mingi moodus nad sealt eemaldada, et nad saaksid mujal edasi pesitseda?
Suure 200se vaadi suhkruvett tegema ja nad  eemale meelitama? ?.
kostüüm selga ja sülemikast kõrvale ja suitsik ka ja hakka aga lammutama ja kolivad ise sülemikasti koos emaga.

(20-08-2019, 13:37 PM)muska71 Kirjutas:  
(20-08-2019, 10:45 AM)Necro Kirjutas:  Küsimus mesilaste kohta. 
Õvve pääl nurgas om 0ks vana zili kast maha pandud. Seal sees on miskine 20 aastat seisnud kütteklotside varu, pool mäetanud ja pool, milledega kannataks kütta. 
Tahaks selle sara tühjaks teha ja sulatusahju toimetada. 
Aga. 
Klotside sisse on mesilased elamise rajanud. 
Hunnikut häirides hakkab seal elu käima ja panevad täiega lendama, igas suunas. Otseselt ei ole tahtmist neid hukata, aga tahaks selle kasti siiski tühjaks saada. 
Pean ma talve tulekut ootama, et sülem uinuks ja siis kuidagi tsiki briki ära tegema?
Kujutan ette, et selle pesakonna rahulik eemaldamine sealt on päris keeruline, sest see pesa on kuskil klotsihunniku keskel ja vajaks ehk juba asjatundjat.
On miskiseid soovitusi, mis ma teha võiks?. Nagu ma ütlesin, siis pigem jätaksin nad rahule ja laseks neil olla, aga ehk on mingi moodus nad sealt eemaldada, et nad saaksid mujal edasi pesitseda?
Suure 200se vaadi suhkruvett tegema ja nad  eemale meelitama? ?.
kostüüm selga ja sülemikast kõrvale ja suitsik ka ja hakka aga lammutama ja kolivad ise sülemikasti koos emaga.
Päris hea mõte! 
Mõnel tuttaval mesinikul sabast haarama. 
Aitäh nõuannete eest, marineerin veidi ja kontakteerun mõne mesikäpaga.
Edit...
Tegu tundub siiski olevat maamesilastega. Kurat, ei tee lehmal ja lüpsjal ka enam vahet ?. Netist leitud info kohaselt peaks nad varsti ehk ise udu tõmbama. Eks näis, kas kaovad ise või mitte.

Almost Again

maamesilaste all pead ilmselt silmas kimalasi.
need samuti väga kasulikud loomakesed.
pere ei talvitu, ainult ema.
nende kohta lugeda ja määramiseks abi saab siit:
http://pmk.agri.ee/mak/wp-content/upload...d_2017.pdf

Kas keegi tarkpea oskab kätte juhatada, kus kohast sellist jupstükki Eestist letist osta saaks? Või mõistliku ajaga tellida?

https://www.amazon.com/uxcell-Forstner-C...B07N19HQTK

vabal ajal painutan kaablit...
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne