Suvepuhkused läbi ja allaandmise meeleolud maha surutud, käsile sai võetud GAZ 11-ne doonori kere. Kõigepealt algosadeks, siis liivaprits, kubeme kratsimine ja siis kruntimine. Kuigi roosteuss on oma lõivu võtnud, siis midagi katastroofilist ei ole, võib isegi öelda, kergemalt pääsesin, kui algul kartsin. Eks piltidelt näha.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Kere sai raami peale tõstetud prooviks ja sobivuse hindamiseks. Kuna raamil puuduvad kõrvad kere kinnituseks ja mittesobimusi on veel, siis jõudsime otsuseni, et kõigepealt tuleb komplekteerida raam sildade ja mootoriga, et veenduda täpses kere asukohas ja et mitte millegagi mööda panna. Kuna Jänkid kasutasid ristivedrusid aga enamlased piki vedrustust, siis on raami tagumine kaks kolmandikku Vene variandil tolli võrra kitsam. See tähendab, et raami kinnituskõrvad tuleb teha tiba pikemad. Tõenäoliselt oli see probleem omal ajal ka  selliselt lahendatud. Kahjuks pole arhiivist leitud ka GAZ 11-40 raami jooniseid. Lihtsalt on kirjas, et on mõningad erinevused, võrreldes GAZ 11-73-ga ja et raami tugevduseks on paigaldatud täiendav risti tala. Kus, milline???. Ühesõnaga niikaua, kui transmissioon saab komplekteeritud, tegeleme ustega. Uste jaoks teen hiljem uue postituse.
Vasta

Niisiis uksed. Kolme uksega võib täiesti rahul olla, alaääred on natuke augulised, mis on kergesti parandatav. Juhi uks on aga rohkem kannatada saanud ja imelikul kombel just seest poolt ja alaäär ka palju hõredam kui teistel. Plekksepp hakkaski ustega tegelema ja kere jääb ootama sassii valmimist, et poleks tühja töö tegemist, mis tänapäeval küllalt kallis lõbu. 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

(22-08-2019, 10:37 AM)Formika Kirjutas:  Kahjuks pole arhiivist leitud ka GAZ 11-40 raami jooniseid. Lihtsalt on kirjas, et on mõningad erinevused, võrreldes GAZ 11-73-ga ja et raami tugevduseks on paigaldatud täiendav risti tala. Kus, milline???.

Kas see raami erinevus on 11 eri kerede või M1-ga võrreldes?
Mingi pilt raamist on siit teemast korra läbi käinud. 
Mul on ka pilt lehest 11-5005, kus keskmise X ees on ristitala, see pole see?
Vasta

(22-08-2019, 17:32 PM)Raivo Kirjutas:  
(22-08-2019, 10:37 AM)Formika Kirjutas:  Kahjuks pole arhiivist leitud ka GAZ 11-40 raami jooniseid. Lihtsalt on kirjas, et on mõningad erinevused, võrreldes GAZ 11-73-ga ja et raami tugevduseks on paigaldatud täiendav risti tala. Kus, milline???.
+
Kas see raami erinevus on 11 eri kerede või M1-ga võrreldes?
Mingi pilt raamist on siit teemast korra läbi käinud. 
Mul on ka pilt lehest  11-5005, kus keskmise X ees on ristitala, see pole see?

Raami pilt, mis siit läbi on käinud kuulub GAZ 11-73-le. 11-40 raami pilti ega joonist pole õnnestunud leida. Mingis tehnilises dokumentatsioonis on kirjas, et kasutati Gaz 11-73 raami, millele lisati täiendav rist tala (kuhu????) ja raam oli 12 cm pikem. Tõenäoliselt seoses pagasniku olemasoluga. Tõenäoliselt seoses pikema raamiga oli vaja ka seda täiendavat rist tala. Kuna aastatel 1938 - 1940 ehitati ainult 6 autot, siis tõenäoliselt oli ka autode juures erinevusi. Esimesed neli autot olid varustatud Dodge mootorite- ja käigukastidega. Samuti esiots neil autodel oli sama, mis M 1-l.  Autod 5 ja 6 olid juba GAZ 11 mootori ja ninadega. Gaz 11-l on X tala ees risttala, aga sinna kinnitub mootori tagumine ots, millele kinnituvaid kronsteinide jooniseid aitasid mul siia üles sättida. See täiendav risttala peaks olema peale X talasid.
Vasta

See teine raami pilt oli M1 teemas, ma saan aru, et see pole ka päris see? Kuigi jah, sellise tiraazi juures on tõe leidmine üsna keeruline.
Vasta

(22-08-2019, 20:13 PM)Raivo Kirjutas:  See teine raami pilt oli M1 teemas, ma saan aru, et see pole ka päris see? Kuigi jah, sellise tiraazi juures on tõe leidmine üsna keeruline.
See ka 11-73 raam. Selle tunneb ära X raami eelse risttalaga ja tagavara ratta kinnitusga bensiinipaagi ülemise kinnitusraami peal. GAZ 11-40-l kinnitub tagavararatas esiporitiivale ja seda kinnitust ei ole. GAZ M1-l kinnitub käigukast väikeste kõrvadega X raami külge ja seda risttala ei ole. Raami täpne pikkus selgub, kui oleme mootori peale tõstnud ja siis kere. Siis peaks pilt selge olema.
Vasta

Täna sai siis sillad alla ja mootor paika.
   
   
   
Kõigepealt kontrollisime üle mootori tagumise osa kinnituseks vajaminevate kronsteinide jooniste õigsuse. Kuna mootor on originaal ja raam ka, siis mõõtmiste tulemusel peaks asi ilust klappima. Nüüd vaja ainult need valmistada. 
Teiseks sai selgeks et veepumba rihma seib või õigemini tiiviku kinnitus on vale. Kuna originaali ei olnud, siis sai kasutatud Pobeda oma. Tuleb välja, et ei sobi. Ventilaator on liiga ees ja vahe radiaatoriga jääb olematuks. Ühesõnaga tiivikut on vaja taha poole 1,5 cm saada. 
 Kolmandaks ka esimesed mootori padjad on valed, peavad olema pool senti madalamad. See on hästi näha kui vaadata raamil olevast vända august. 

Eks see on tulevaste probleemide väike algus. Lahendamist vajavate probleemide ja puudu olevate detailide nimekiri masendavalt pikeneb

Veel palve kõigile kaasfoorumlastele, kui kellelgi on pakkuda GAZ M1 või GAZ 67 ühte normaalset velge. Pakkuge välja.
Vasta

GAZ 11 projekt on osutunud tõeliseks kolgata teeks. Kere sobitamisel raamile selgus, et raam oleks nagu lühike. Kirjanduses mainitakse, et 11-40 raam on pikem c 14 cm, seoses pagasnikuga, aga meil oleks nagu 30 cm vaja. Esimene mõte käis läbi, polegi nõukogulased Ameerika  keresid kasutanud. Kodus fotosid uurides panin tähele, et Fordi esiuksed on ebanormaalselt laiemad, kui GAZ-il. 
   
Hakkasin uurima esiuksi ja kohe jäi silma, et need ju pikendatud. 
   
   
   
   
   
Nüüd seisab ees uste vähendamine, et aparaat GAZ mõõtu viia. Natuke uskumattu on näha FORD-i  uste pikendamise tehnoloogiat. Tõenäoliselt telliti neid pikema uksega keresid väga marginaalselt ja ei hakatud sise pindade jaoks eraldi stantse tegema. Põrand Juhi jalgade all on niikui nii närune ja sealt need sendid maha võtta pole suurem probleem.
Vasta

(02-09-2019, 23:17 PM)Formika Kirjutas:  Hakkasin uurima esiuksi ja kohe jäi silma, et need ju pikendatud. 

Pigem tundub, et keegi on kirvemeetodil ukse sisusid lappinud ja kahest ühe teinud. 

Kui keegi suudab leida selle n-ö lühikese ukse sisust pildi, siis võib uskuda seda pikendamise teooriat.
Vasta

(03-09-2019, 11:42 AM)twist Kirjutas:  
(02-09-2019, 23:17 PM)Formika Kirjutas:  Hakkasin uurima esiuksi ja kohe jäi silma, et need ju pikendatud. 

Pigem tundub, et keegi on kirvemeetodil ukse sisusid lappinud ja kahest ühe teinud. 

Kui keegi suudab leida selle n-ö lühikese ukse sisust pildi, siis võib uskuda seda pikendamise teooriat.
 Ega see ka võimatu pole. Võibolla mõni eelmine Ameeriklasest omanik oli näljast nii paiste läinud Big Grin , et ei mahtunud rooli taha ära ja tuligi ette võtta pisike auto pikenduse operatsioon. See ju lihtsam, kui mõnikümmend kilo maha võtta. Faetoni kere puhul see pikendamine pole ka teab mis suur töö. Aga nali naljaks, ei usu, et see töö hiljem tehti, ikkagi vabriku värk. Raamile pole mingeid juppe vahele pandud. Ka eeldaks see kardaani, pidurihoovastiku jm. pikendamist. Koos esi ustega suureneb ju ka telgede vahe.
Vasta

Huvitav, teljevahe peaks mõlemal olema 2845mm ?
Tulemüür on ju samas kohas ?
R6 on pikem kui V8 ?
Vasta

Telgede vahe vast ongi kõige kindlam nummer millele toetuda. Selle põhjal saab ju uurida kas auto pikkus väidetuga klapib. See number peaks selles "titles" kirjas olema, mida sulle ei antud  Big Grin

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta

(03-09-2019, 13:39 PM)Raivo Kirjutas:  Huvitav, teljevahe peaks mõlemal olema 2845mm ?
Tulemüür on ju samas kohas ?
R6 on pikem kui V8 ?
  Mootorid enam vähem ühe pikkused. Gaz oma 2 sm. pikem. Kuna kõrval seisab mul see GAZ M1V8 projekt, kus V8 mootor juba peal, siis on hea võrrelda. Fordi mootorile annab pikkust jagaja, mis on paigaldatud mootori ette otsa ja vahed tulemüüri ja radiaatori vahel on ka suuremad. Gaz 11 puhul on need vahed minimaalsed, 1,0 - 1,2 mm. Radiaatorid M1-l, 11-l ja V8-l kõik täiesti erinevad. GAZ 11-l ees ka raami pikendused, seoses pikemate esivedrudega. Mõlemad mootorid, nii GAZ 11 R6, kui Ford V8 praktiliselt sama litraaziga 3,5L.
Vasta

(03-09-2019, 11:42 AM)twist Kirjutas:  
(02-09-2019, 23:17 PM)Formika Kirjutas:  Hakkasin uurima esiuksi ja kohe jäi silma, et need ju pikendatud. 

Pigem tundub, et keegi on kirvemeetodil ukse sisusid lappinud ja kahest ühe teinud. 

Kui keegi suudab leida selle n-ö lühikese ukse sisust pildi, siis võib uskuda seda pikendamise teooriat.
Vaatasin ja suumisin pilte ja minule tundub, et sisemisi ukse plekke on just lühemaks tehtud.
Vasta

(03-09-2019, 13:08 PM)Formika Kirjutas:  Aga nali naljaks, ei usu, et see töö hiljem tehti, ikkagi vabriku värk. Raamile pole mingeid juppe vahele pandud. Ka eeldaks see kardaani, pidurihoovastiku jm. pikendamist. Koos esi ustega suureneb ju ka telgede vahe.

See raam on ju reaalselt olemas, palju on teljevahe?
Sama teljevahe korral peab tulemüür olema teises kohas, muidu ei mahu see "pikendatud uks" ju kuhugi ära.

[Pilt: FORD%201935-1940P%20%201935-1941C%20FRAME.jpg]


Qunts Kirjutas:Vaatasin ja suumisin pilte ja minule tundub, et sisemisi ukse plekke on just lühemaks tehtud.
Kaheukselise kere uksed?
Vasta

Siit jääb mulje justkui oleks nihutatud hoopis uksepost tahapoole. Augurivi kahtlaselt klapib mõlemal poolel.

[Pilt: attachment.php?thumbnail=77259]

Edit: Ikkagi on tagaistme jalgaderuumi pikkus õige, ilmselt siis ka esimene on õige.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta

Kätte on jõudnud GAZ 11 projekti kolmas aasta. Pojekti esimene faas, ehk nimetame seda suure vaimustuse faasiks, on ammu läbi. Ka teine faas, ehk pikk paus on läbi saanud. Olen jõudnud kolmandasse faasi, ehk suurde masendusse. Tõenäoliselt poleks ma seda asja iial ette võtnud, kui tagantjärgi tark olla. Pole suure, endise kodumaa avarustes mitte keegi GAZ 11-73 originaalse taastamisega hakkama saanud, ammugi mitte GAZ11-40-ga. Alla andsid leedukad, Riia Moto Muuseumis tehti praktiliselt ainult kere. Sverdlovski või tänapäeva Jekaterienburgi projekt jooksis liiva. Üks fanaatik Venemaal, kes üritas ka midagi teha ja kelle tööst mõni pilt siin eelnevalt kusagil sai postitatud, andis alla. Praegu on veel 2 auto tegemist alustatud Moskvas ühe mega rikkuri tellimusel. Müüsin neile 1 mootori ja praegu peavad läbirääkimisi Leedukatega sealse pooliku projekti ostmiseks. Leedukad küsivad väga kõva hinda aga tõenäoliselt see lõpuks Moskvasse läheb. 
 Niisiis mis sai siis Augustis tehtud. Alustan pisividinatest. Õhupuhastaja, mis muuseas on ülim haruldus sai puhastatud ja ootab värvimist. 
   
 Paigatud sai esimesi uksi, mis tegelikult, nagu selgus, tuleb lühemaks teha.
   
   
 Taastatud sai käigukasti kate.
   
 Puhastatud, värvitud veljed. Ikkagi puudu velg tagavara rattale. 
   
 Esiporitiivad tuli tellida. Need on käsitööna valminud Jekaterienburgis. Kuigi mees ütles 100% originaal, siis tuleb ka neid ümber teha, sest üks on teisest isegi paar senti pikem. Tõele au andes, tulidki Vene tehastest sellised mõõdutud asjad välja. Mul on Zimmide tegemisest ka välja tulnud, et mõned tiivad on pikemad, mõned lühemad.
     
   
   
   
 Raami ja poritiiva vahele käib veel selline plekk. Ei oskagi talle nime anda.
   
 Gaz 11-l on teisugused silla liuge puksid (vene keeles bjugelja), mis on vajalikud, et tagada silla pöörlemine toru kardaani puhul. Kuna auto oli ümber ehitatud tava kardaanile, siis oli üks pool silla külge keevitatud, mis nõudis küllalt suurt vaeva, et tervena kätte saada. Siiski keevitus ja aeg on oma töö teinud ja taastamine küllaltki töömahukas. Samasugused peaks olema ka GAZ 67-l või ma eksin??
   
   
   
   
   
Tagaluugi alaäär ma ussitanud, no võrreldes muude hädadega tühi asi.
   
Teen väikse pausi ja hiljem juba suuremate asjade kallale.
Vasta

Nii jätkame siis suuremate detailidega. Esisilla paigaldus, mis mehed oskasid teadmatusest tagurpidi alla panna, aga eks teda tuleb veel mitu korda alt võtta.
   
Puudu oli üks vedru tagumise kinnituse hoidik. See tuli käte vahel joonise järgi valmistada.
   
Kuna tagavara ratas sellel isendil asub poritiival, siis sai valmistatud pesa tema jaoks.
   
Tagasilla komplekteerimine.
   
Ja siis lõpuks said sillad ja mootor oma kohale. Tagumine mootori kinnitus sai ajutise lahenduse, kuna originaalile vastavaid detaile pole saanud veel teha.
   
   
   
Nii, kõik eelnev on kukepea, nüüd algab tõeline n.... Mul on kaks "originaalset" kapotti, nagu selgus peale liivpritsi, korduvalt ümber ehitatud ja ära ratsitud. Mõõdud ka ei klapi. Fordi tulemüür ei sobi kuidagi kokku Vene kapotiga. Kuna autoga sain kaasa kunagise kere ja tulemüür seal oli küllalt talutav, siis otsustasime vahetada tulemüüri, mis originaalsust silmas pidades on ainuõige lahendus. Muidugi töömaht suureneb selle võrra ja muidugi uste lühendamine veel otsa. Ja muidugi kapott. Kahest tuleb kuidagi üks ja õige teha. Ja muidugi poritiivad. Kogu see ansambel tuleb kokku mängima saada. See ei saa kerge olema ja ei kujuta ette, kaua see aega võtab. 
   
   
   
   
   
   
Vasta

Üks andekas Kiievi juveelitehase kunstnik renoveeris ära M 11 esi embleemi. Kuna tegemist GAZ 11 ainuomaseasjaga, siis tegu väga haruldase vidinaga. GAZ M1 embleemist erinev on kaarjas kuju ja ka disain on tiba erinev.
   
   
Vasta

Ma küsin üle, toorik on see?

   

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne