Belarus traktorid.

Suur tänu siinsele arhiivile ja ka värskelt vastajatele. Tõepoolest vooliku vedamine jagajal sealt pisikesest august (kuhu esimese hooga pärast selle "võimendi" eemaldamist sai punn ette) tagasivoolu päästis minulgi päeva. Pump enam ei inise lakkamatult ja õli ei kuumene. Soovitatud elegantsemat lahendust augu puurimise näol ei hakanud siiski katsetama.
Vasta

Sai nähtud kinos rambo viimast osa,kurat rambo on vahepeal ostnud omale vene russi Smile
Vasta

D-240 mootorit viimati käivitades esines imelik asi. Mootori hääles selline terav kolks sees, nagu kepsu ülemine puks oleks ära.
Jätsin seisma. Uuesti tööle pannes mõned sekundid sama hääl sees ja edasi hääl kadunud. Kõik normaalne. Õlisurve ka normis. Töötatud sai paar tundi ja miskit nagu viga polekski.
Kas pihusti võib sellist häält tekitada?
Siiski on mõned kõhklused ka jahutusvedeliku suunas. Karteris õlitase normis, aga suvel juba mootorit seisma jättes kostusid nagu mingid mulksud radikas. Samas radika korgi ära keerates mullitamist mootori käimise ajal jällegi ei tähelda.
Oletame, et kui jahutusvedelik oleks kolvi peale imbunud, kas see võiks ka sellist teravat kolksu mootori käima pannes tekitada?
Iseenesest peaks kolvi peale imbuv jahutusvedelik ju ikkagi karterisse ka jõudma. Pean ikkagi seda ka jälgima.
Küsimus ka plokikaane tihendite kohta. Mis see metallist üldse kujutab:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...etall.html
Seda punaste tihendiringidega vist kuskil siin teemas ei soovitatud:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...20-a2.html
Oleks see kindla peale minek:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...20-or.html
Vasta

Pihusti oskab väga andekalt mootorit kolistada. Vaheta igaks petteks kütusefilter, kuna kolisema paneb pihusti mingi sinna sattunud jama.
Vasta

Ma oma russil vahetasin seda punaste rõngastega kaanetihendit esimesel 2-l aastal kord suve jooksul, kolmas aasta kaks korda ja siis panin sellele lõpuks need teflon rõngad ka külge mida poes pakutakse ja see aasta ei pidanud vahetama. Tööd teeb suve jooksul umbes nii palju et kulub 1500-2000l kütust.
Vasta

Kui plokikaaanetihendi vahetus nii tihti ette tuleb siis tavaliselt pole viga enam tihendis. Pigem on viga kas kaanes või mõni hülss muudab oma tasapinda. Vaata,vanad tihendid kõik ühe koha pealt puru 50/60 tõenäosusega.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Uus Valgevene kaan oli 0,15mm kõver.
Vasta

Kuidas käib MTZ- 82 pidurite reguleerimine täpsemalt. Pidurdamisel teeb korisevat häält.  Kolmanda liigi traktoristi õpikus kirjutab, et tuleb poldid keerata reguleerharkidesse ja tõmmata neid väljapoole. Vot sellest ei saa aru kus need reguleerhargid paiknevad seal.
Vasta

http://www.autoopt.ru/auto/catalog/tract...2009)/128/
Detail number 9 on see hark ja keerata tuleb nõnda, et pedaali vabakäik oleks 60mm.
Vasta

Seda harki nr 9 ei näpita. Polt nr 17 ja kontramutter 16 on reguleerimiseks. Mutter lõdvaks ja polti vastavalt sisse või välja.
Vasta

Kas MTZ 80 esimesed kabiini kandurid, mis on vahekasti küljes sobivad üksühele MTZ 50-ne originaal vahekastiga. Mõtted liiguvad, et paneks 80 väikese kabiini 50nele. 50/52  kabiin nagu ma nüüd olen aru saanud pole just inimsõbralik. Pläriseb ja müra suur.
Vasta

(18-10-2019, 18:49 PM)deeremees Kirjutas:  Kas MTZ 80 esimesed kabiini kandurid, mis on vahekasti küljes sobivad üksühele MTZ 50-ne originaal vahekastiga. Mõtted liiguvad, et paneks 80 väikese kabiini 50nele. 50/52  kabiin nagu ma nüüd olen aru saanud pole just inimsõbralik. Pläriseb ja müra suur.

Auguvahe ja asukoht sobib aga 50 vahekastil on poldiaugud 12mm ja 80 vahekastil 16mm.
Omal tegin augud 16mm peale ümber aga lihtsalt see ei läinud sest augud olid paremal liiga ääre peal.
Sai kronsteini auku terasest juhtpuks tehtud ja läbi selle 14mm freesiga auk kõrvale nihutatud ja siis keere sisse.
[Pilt: 01122510871dfec.jpg]
Vasta

(18-10-2019, 18:49 PM)deeremees Kirjutas:  Kas MTZ 80 esimesed kabiini kandurid, mis on vahekasti küljes sobivad üksühele MTZ 50-ne originaal vahekastiga. Mõtted liiguvad, et paneks 80 väikese kabiini 50nele. 50/52  kabiin nagu ma nüüd olen aru saanud pole just inimsõbralik. Pläriseb ja müra suur   


Ei mõista. Erinevalt 80ne putkast, on ,50  ne oma peaga välja mõeldud... Väljavaade on sitaks parem.. tänapäeval on peltor 3 kõrvaklapid,. Mida pidavat ka lõhkdmise kasutatama., ....
Vasta

Mida isetlihast jutt.

Siduripedaal keset põrandat, armatuur ära peidetud, JSV lülitus kasutuskõlbmatu pajebenn. Ainult käsigaas on hea. Ja originaaliste neile, kes tingimata kahekesi sõitmas käima peavad. Ma töötan üksi, seega on seegi kasutu.

Kõrgel olev paagi täiteava on ka minusugusele käbile tülikas.

Originaalredel on ma ei tea, kelle mõõdu järgi.

Kas ma just uue väikese kabiini vastu vahetama hakkaks, aga ega ma päris asjata ka kodukootud kabiini hinda küsinud.
Vasta

(19-10-2019, 08:31 AM)v6sa Kirjutas:  Mida isetlihast jutt.

Siduripedaal keset põrandat, armatuur ära peidetud, JSV lülitus kasutuskõlbmatu pajebenn. Ainult käsigaas on hea. Ja originaaliste neile, kes tingimata kahekesi sõitmas käima peavad. Ma töötan üksi, seega on seegi kasutu.

Kõrgel olev paagi täiteava on ka minusugusele käbile tülikas.

Originaalredel on ma ei tea, kelle mõõdu järgi.

Kas ma just uue väikese kabiini vastu vahetama hakkaks, aga ega ma päris asjata ka kodukootud kabiini hinda küsinud.

Roolisammas ka pika võitu.  Enda omal tegin roolisamba toru 10 cm lühemaks ja roolisamba nurka tõstsin ka pisut ülespoole. Vannistme asendasin ka universaalse istmega mida müüakse igas traktoripoes.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

https://www.agromarket.ee/toode/kabiin-mtz-valgevene/
On keegi sellist kabiini ka oma silmaga näinud ja käega katsunud?
Väliselt poolakaga üsna sarnane muidu.
Vasta

(20-10-2019, 15:16 PM)mtz80 Kirjutas:  https://www.agromarket.ee/toode/kabiin-mtz-valgevene/
On keegi sellist kabiini ka oma silmaga näinud ja käega katsunud?
Väliselt poolakaga üsna sarnane muidu.

Ostsin selle see aasta ja panin külge ka. Väikesest kabiinist edasiminek ikka suur, võib pikema päeva tööd teha natuke inimlikumalt. 
 Aga nagu arvata võib siis ikka selline poolik idee teostus. Panen mõned pildid ja kommentaarid hiljem juurde
Vasta

Kirjutan siis mis meeles on.

Ise valisin ka poolaka ja selle vahel ja lõpus võtsin selle, tundus tummisem olema ja iste oli ka komplektis. Originaal akvaariumist on madalam, muidu enamvähem samad mõõdud. 

 See kabiin ongi mõeldud akvaariumi asemele, mitte väikese kabiini. Pedaalide asetus nagu akvaariumil, gaas paremal ja pidurid keskel, ma ei hakkanud uut piduripedaalindust ostma, lõikasin, painutasin ja keevitasin olemasolevaid. Gaasipedaali ostsin küll uue, aga et see külge saada siis oli vaja sellele võllile mis üle vahekasti pedaali liigutab jupp vahele keevitada.

 Komplektis on armatuuriplekid ja põranda plekid, mina neid ei kasutanud, muidu oleks põrand hirmus kõrge jäänud ja armatuuri pole ka vaja nii nagu originaalis oli. Jagaja teise kohta viidud ja eest suht sile. Komplektis oli ka istmest paremal olev plekk kuhu siis peaks mõned kangid/hoovad minema(käsigaas, pto ja rippsüsteem)

 Istme kõrval on soendus radikas mis on eriti debiilses kohas. Radika torud tulevad istme poole välja ja murduks kohe ära kui külge panna ja iste vedrutama hakkaks. Radika enda võtsin välja aga tervet soenduse kolakat ei saanud kätte, mingi mutrid/poldid käivad ringi aga neile muidu ligi ei saa kui ratas alt vaja võtta või kabiin maha. Häirib see et soenduse üks terav nurk käib vastu tagumikku kui iste vedrutab(paksu inimese häda).

 Iste on nagu enamvähem, aga kui vedru põhja keerasin siis peaga laes peaaegu, võiks natuke kõrgem olla lagi.

Ustel lahtises asendis fiksaatorit ei ole, päris mitu korda kabiinist välja ronides on uks kinni läinud ja näpud ukse vahele jäänud

 Külje aknad on ka sellised viletsate avamis/sulgemis hoobadega, ei püsi nad lahti ega ka väga kinni. Katuse luugi kinnitus mutikad logistasid ennast lahti ja ükskord veokaga vedades(tagaots sõidusuunas) lendas luuk tagurpid, nii et ostaga esiklaasi, klaas jäi terveks tänu sellele et peeglid olid kabiini ees asendis ja need pehmendasid lööki.

 Terve kopmlekt tulesid on kaasas ja juhtmed on kabiini seest veetud kuhu vaja, ühenda ainult tuled külge ja pistik armatuuri pistikusse. Ma panin oma led tuled, ei hakkanud kaasasolevaid panema.

 Kui käigukang on kesklel siis on jälle jama, see plekk ja luuk mis on istme all jäävad ette, ideaalis tuleks käigukangi painutada natuke, muidu ei lähe enda poole tõmmatavad käigud täitsa sisse.

 Paljud asjad mis ma tegin on tingitud sellest et oli hirmus kiire ja oli vaja traktoriga tööle asuda, suve jooksul sai 600~700 tundi traktoriga tööd teha ja ikka oluliselt inimlikum kui väikese kabiiniga.

[Pilt: y4mx6mM5102PhRVt8vW0sOe05RN_WY0luYiu3cV2...pmode=none]
[Pilt: y4mRm5q9dz1zdvJdAaPNcOOzE2AeR-QSkuLCOpqJ...pmode=none]
[Pilt: y4mqHt8JdayU0MLFaXtaOcZFlbQCllAB_RQz8ltV...pmode=none]
[Pilt: y4mQYCvmfyGQ0kg2o__wajqgjMMbw7qRShimRwBY...pmode=none]
[Pilt: y4mdYCq-nGXYhVCyTG-M_Gor4gwch0f1wMw9u8WN...pmode=none]

[Pilt: y4mOwWOUfSC3qxfyqv2jrTDrBBlU1rmCdK64euHq...pmode=none]
[Pilt: y4mnmcTI5IzKYuT6dkDBmuXPaYrAYq9ttUSfyAPU...pmode=none]
[Pilt: y4mB4bjE1MeoRLmnaLMKnSr0k7AHzpAXe94K9ADL...pmode=none]
[Pilt: y4mkPfP-ebcoYBr_cfMLN9DwSs5TUqh0I6NLSnXz...pmode=none]
[Pilt: y4msXa4XpcVAjpJ0U7H1c0GPYN1uEQJJBZ-YqaCy...pmode=none]
[Pilt: y4meb1_mFYDFIiGFmanGrgJYaykktNYARR3UtlNK...pmode=none]
Vasta

Tänud piltide ja põhjaliku jutu eest.
On nüüd asjast palju parem ülevaade.
Vasta

Mis jama võib olla mtz 240D mootoril, algul külmalt on rõhk 3bar ja 10 minutid tööd tehes ja tühikäigule pannes on 1bar ja vahel alla selle kui vaikselt tuksuma jätta kohapeale!? Olen praegu vahetanud ära raam-ja kepsusaaled, õlipump, õlipumba toru, tsentrifuugi olen asendanud õlifiltri vastu aga ikka ei ole muutusi näha. Sai see mootor teise traktori pealt maha võetud siis sellel oli ennem koguaeg 2bar. Mootor sai sel suvel laiali võetud ja kuluosad välja vahetatud ja nüüd selline jama.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne