Postitused: 2,097
Teemad: 91
Liitus: Sep 2009
Maine:
21
Mina ütleks ka, et korralik JUMZ (jah neid on, aga maksavad rohkem kui vanaraua hind), oleks vist vähe lihtsam valik olnud. Aga sellegipoolest masin on äge ja kuidagi maha ei laida. Kahju, et mootoriga nii läks. Palju ta õli siis võtab, et kuivaks lasid?
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Postitused: 5,250
Teemad: 70
Liitus: Oct 2011
Maine:
129
Jumzile kun'i paigaldus ei maksa suurt midagi, kui kohe muudmoodi ei saa, aga jääb siiski mistahes muu vana ekskavaatori kõrval kõige mõistlikumaks variandiks nii kulude kui remondi osas. Sellise vanuseklassi tehnikat remondid kõiki samamoodi, ainult et lääne masinate varuosi otsid tikutulega ja maksad nii et vähe pole. Õlifiltri ja mõned kuluosad saab odavalt... Omast kogemusest näiteid kümneid kus olen ise korduvalt veendunud et ei ole nüüd valmetil ega russil suurt vahet, ei ole ka sel vanal jcb ja jumzil suurt vahet, tänapäeva mõistes sitaks ebamugavad mõlemad, ühe varuosad maksavad lihtsalt kordades rohkem ja töö tegemiseks tuleb ikka asjalikum kopp rentida või osta.
Hobikorras nokitseda on see jcb sigaäge ja ei ütle ühtegi halba sõna, pigem vastupidi. Aga väitega et jumzi meestel koguaeg käed õlised oleks ei saa kohe mitte nõustuda. fekaal mees võibolla kes koguaeg remondib aga korda ikkagi ei mõista teha... sel juhul leiab vea peegliga üles.
Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
Maine:
42
Lääne raual on olnud juba pikemat aega olnud komme täpsem ja puhtam juba uuest peast välja näha kui vene omal. See et keegi on oma vene raua heasse seisu viinud ja vankumatult tema eelistesse usub, ei tähenda, et vastupidist seisukohta omav isend tingimata "depiil" on.
Rootsis sai omal ajal küll nähtud kohalikke külamehi, kes meil abis käisid midagi tõstmas oma vanade BM- de ja ei tea millega veel. Enamasti olid need pillid vanuselt pea ühte harja omanikega, aga eriti ei tilkunud ega leemendanud kuskilt. Ma küll ei usu, et nad neid pidevalt remontisid. Hooldasid vbl. küll.
Kord juba käest lastud lääne rondil ilmselt tõesti ei ole eelist vene oma suhtes kas või tükkide saadavuse ja hinna osas.
Postitused: 325
Teemad: 8
Liitus: May 2005
Maine:
13
08-10-2019, 22:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-10-2019, 22:15 PM ja muutjaks oli
nastik.)
Päris filosoofiline arutelu lääne tehnika vs vene tehnika. Meil on lisaks JCB-le veel T-16M ja T-40AM nii et natuke võrdlusmaterjali on. Ja tõsi ta on, et JCB jupid istuvad ikka paremini paika. Lihtne võrdlus ka see kui üritad mõnele vene autole teise ust ette panna siis võib olla üsna kindel, et see ei sobi. Samas kui lääne autodel võib vabalt vahetada. See on ka põhjus, miks ma oma vanad vene autod (Moskvitš 423 - 1963 ja VAZ 2101 - 1971) maha müüsin. Energia ja raha, mis nende korda tegemiseks oleks kulunud on sarnane sama vana lääne auto restaureerimisele aga tulemuseks vene masina puhul on erinevalt Euroopas toodetutest "täiesti korras s*tt auto".
See jutt oli lühidalt seletuseks, et minu poolehoid kaldub pigem kapitalismi tingimustes toodetud masinatele. Teine asi on muidugi areng. Kui Vene masinaid toodeti samasugustena aastakümneid siis läänemaailmas tuli iga paari aasta järel mugavndatud ja parendatud versioon. Hea näide on T-40 küljepeegel. No milleks panna järjekindlalt masinale külge midagi, millest mingi nipiga midagi välja näha ei ole? Või siis Jumz-i 4 kangiga kopa juhtimine, mis olenemata tehnika arengule ei muutunud ka aastakümneid.
Küsimus oli, et kui palju õli kulus. Probleem selles oligi, et õli ei kulunud üldse. Vähemalt esimesed poolteist aastat mitte. Kuna see tase oli nii stabiilne siis väga tihti ei kontrollinud ka lõpuks ja selgus, et vanema tehnikaga päris nii ei saa. Oma lollus, muud midagi.
Postitused: 5,250
Teemad: 70
Liitus: Oct 2011
Maine:
129
Kui puhtad teemaalgataja käed siis nüüd on ja mitu remonditundi ühe töötunni kohta tuleb?
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
Postitused: 3,288
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Jumz'i meeste kaitseks. Meil oli kolhoosis kopamees kes käis tööl triiksärgis ja pintsakuga. Riides paremini kui esimees. Ja niimoodi kuni kolhoosid kinni pandi. Kopp läikis nagu oleks just liinilt tulnud. Saab küll kui osatakse ja tahetakse.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 3,718
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(10-10-2019, 10:03 AM)Meelis2 Kirjutas: Aga- kui andsin mehele sügisel uue zahhariku siis veeres ta puhaste riietega tööd tegema alles järgmise aasta maikuus. Peale seda pani puhtad riided selga ja keeras vilistades rooli nagu kolhoosi esimees
Zahharikuga keeras vilistades rooli? Kust august see vile tuli tal
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
Maine:
42
See pole ju JUMZ...
Aga ju seal osta.ee-s pidas keegi algmaterjali selle hinna vääriliseks.
Postitused: 325
Teemad: 8
Liitus: May 2005
Maine:
13
14-10-2019, 00:49 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-10-2019, 00:54 AM ja muutjaks oli
nastik.)
Mhmmm... paistab õige märkus olevat ja näeb välja jah rohkem nagu Valgevene toodang. Eks ta kinnitab seda reeglit, et kui oled siinkandis harjunud nägema mingit vana traktorit, millel on tagakopp küljes siis pead seda automaatselt Jumziks. Igal juhul nägi see piltide järgi müügis sel hetkel olnutest ka kindlalt kõige parem välja.
Lisaks sellistele sai kaalutud ka Bobcat tüüpi masinaid, millele saab kaevamise kopa külge panna, siis miniekskavaatoreid ja ka seda, et mõnele vene traktorie kaevamise ja tõstmise agregaadid külge aretada. Ja lisaks veel võimalus haakesse võetavad kaevajad. Aga erinevatel põhjustel ei tundunud need kõige paremad ehk universaalsemad lahendused. Küll siis kas oma maastikuomaduste või väikse kaalu pärast, millega kändu maast naljalt kätte ei saa. Vene traktorite sillad tunduvad aga olevat mitte mõeldud sellise valu jaoks, mida nad paratamatult nende seadmetega saavad. Eks mõistusega annab muidugi kõike kompenseerida aga sellega on ka nii ja naa. Kui ikka mingi räme saare känd on vaja kuskilt savi seest kätte saada siis vahel tundub, et ka see meie 8T masin on selle töö jaoks ka juba piiri peal ja esimesed rattad kipuvad liiga õhku tõusma.
Postitused: 5,250
Teemad: 70
Liitus: Oct 2011
Maine:
129
Laaduriga, mis kuuri seina ääres seisab ei lükka ega tõsta üldse midagi...
Nagu ma juba ennist mainisin et asi ei ole üldse lääne vs vene tehnikas, vaid selles kuidas legendid alguse saavad.
Ei sobi ka lääne tehnikale varuosad 1:1le külge, kes vastupididst väidab sel pole lihtsalt kokkupuuteid ja targutab niisama. Alles täna hommikul käiasin perkinsi veepumba korpust et mootorile külge sobiks, valmet 910 kolvid-kepsud tulid erineva pikkusega eelmine kuu, deutzi kolvid rem komplektina täiesti kasutuskõlbmatud... need viimase paari kuu juhtumid mul.
Ei ütle üldse et vene värk parem oleks, aga koduseks kaevamiseks nii vanad masinad tasuks soetada ehk siiski CCCP päritoluga, sest ülalpidamine on kordades odavam, olen omal nahal seda korduvalt tunda saanud. Liikuvaid ja tänapäevaks rariteetseid varuosi on liialt palju. Näiteks vanad valmetid frontaallaaduritega, mis meil üsna levinud, on tänaseks enamus tagaveolised, sest esimesi pooltelgi pole isegi soomest enam võtta selliseid mis kestaksid.
Ka võsa vedamiseks ja sooniitude purustamiseks on jäänud hetkel pinnale ainult paar russi, sest kui üldse lääne tehnikat mängu võtta siis uhiuut. Kõige paremad näited on siin samas foorumis meil, ksf Kristjan näiteks oma valmet 862 ja 870ga.
Mul ei ole mitte midagi vana JCB vastu, ostaks isegi omale sellise kui hea hinnaga leian ja suurima heameelega toimetaks sellega väheke, väga äge masin ja ülilaheda disainiga, korda tehtuna on kindlasti 10 korda muhedam kui üldlevinud jumz. Aga see väide ei ole nüüd küll tõene endiselt et jumziga käed koguaeg õlised oleks. Isa on suurema osa elust jumziga toimetanud, oli vana kabiiniga ja 88 aastal sai suure kabiiniga masina, töötunde ligi 11000 ning plokikaas pole kordagi maha käinud... Täiesti orginaal sisu. Sinine jumz mis mul on, see on ka viimased aastad põhimõtteliselt ainult kalla ja talla, ise vahest mõne vooliku mehaaniliselt ära lõhkunud ja mõned tihendid-mansetid vahetatud mis alguses sai jäetud vahetamata või pandud lolli peaga mingid suvalised harju KEK päritoluga tahmarõngad sisse. Jah, frontaallaadur võiks olla küll, 1500ga ostsin isegi ühe vahepeal aga too sai pandud russile külge, seega kui kellegil on mõni frontaal pakkuda, siis olen huvitatud. Sahk jääb tõepoolest kesiseks tihtipeale, üldse ei vaidle vastu. Nii see on.
Aga muidu teema autorile palju jõudu ja visadust, minupoolne kummardus ja plusspunktid ka kindlasti, sest hea on näha miskit teistsugust ka siin.
Väga muheda väljanägemisega masin siiski.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
Postitused: 5,250
Teemad: 70
Liitus: Oct 2011
Maine:
129
Nagu herneid viskaks vastu seina...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB