Poolitatud JCB 3c teemast ehk milline tehnika on õige :)
#21

Palun tsiteerida minu teksti, kus ma olen teinud maha teemaalgataja valikut või Sinu teemasid laiemalt? Äkki ma siis näen ka seda väidetavat palki. Sinu valik JUMZe pruukida on minu jaoks täiesti mõistlik, kuna Sa oskad ja tahad neid elus hoida. Aga ära eelda, et ka teised peavad oskama ja tahtma vaid JUMZe taltsutada.

Küll hakkab mulle vastu, kui muidu väga asjatundlik inimene hakkab kuulutama oma oludele vastavat valikut kui püha tõde, mida peaks kõik teised järgima. Teistes oludes on valikud tihtipeale muud.

Oma elus olen ma säärast käitumist näinud oi, kui palju. Inimene õpib  areneb, silmaring laieneb. Varem nii olulised asjad polegi enam äkki nii olulised...

Mul on küll hää meel näha, et ka tavapärasest erinevat tehnikat keegi julgeb elustada. Mitte ainult siin lõimes.
Vasta
#22

(15-10-2019, 14:14 PM)v6sa Kirjutas:  ...Küll hakkab mulle vastu, kui muidu väga asjatundlik inimene hakkab kuulutama oma oludele vastavat valikut kui püha tõde, mida peaks kõik teised järgima...

Mina sain selgelt aru, et Luik seletab lahti sama sündroomi, mis mina. Ta ei ÜLISTA Jumpsi, vaid katsub seletada, et ka Jumpsiga on võimalik tööd teha. Tihti üritatakse tänapäeval vastupidist väita.
Ilmselt on viga minus - olen Luigega sama usku.
Vasta
#23

(15-10-2019, 16:52 PM)motamees Kirjutas:  
(15-10-2019, 14:14 PM)v6sa Kirjutas:  ...Küll hakkab mulle vastu, kui muidu väga asjatundlik inimene hakkab kuulutama oma oludele vastavat valikut kui püha tõde, mida peaks kõik teised järgima...

Mina sain selgelt aru, et Luik seletab lahti sama sündroomi, mis mina. Ta ei ÜLISTA Jumpsi, vaid katsub seletada, et ka Jumpsiga on võimalik tööd teha. Tihti üritatakse tänapäeval vastupidist väita.
Ilmselt on viga minus - olen Luigega sama usku.

Palun aidake mul siis areneda ja tsiteerige mõnest mu tekstist lõiku, kus ma olen väitnud, et JUMZiga ei ole võimalik tööd teha. No ei leia sellist mõtet...

Küll on teemaalgataja minu arvates väga õigesti jõudnud tõdemuseni, et tal on esilaaduriga koppa rohkem vaja, kui pelka mootorlabidat teraga ning kuna elu lükkas ette KK Rootsimaalt, siis nii läkski. Milleks talle iga hinna eest siis JUMZi võlusid pähe määrida? Las toimetab oma valiku kallal ja igaüks meist võib rahumeeli oma valikut nautida.
Vasta
#24

(15-10-2019, 16:57 PM)v6sa Kirjutas:   Milleks talle iga hinna eest siis JUMZi võlusid pähe määrida? Las toimetab oma valiku kallal ja igaüks meist võib rahumeeli oma valikut nautida.


Ei püüa ju mingeid võlusid pähe määrida, miks peakski. Tead seda ise väga hästi tegelikult, ütlesin ka Sulle mingi hetk telefonis et paljud eestis müügil olevaid jumze on tänaseks päevaks täis vanaraud ja neid tasubki osta vanaraua hinna eest ning siis alustuseks ise korda teha. Täpselt sama lugu on mistahes muu VANA tehnikaga... ei ole vahet kus see tehtud on. Kui tahad vaielda, mine vaidle seinaga, mina tõesti ei viitsi. 
Teema alguses on lihtsalt üks lause millega ei nõustu, asi ei ole üldse seotud selle JCB ega nende võrdlusega. JCB on äge ja siin pole midagi muud lisada.  Lihtsalt ei saa nõustuda sellega et nüüd kõik jumzid on täis raiped ja enamus aega kättpidi masinas peaks viibima. Muud ei midagi. 
Teema autorile palju visadust ja jõudu ning ise lahendaks elektripoole tänapäevaste tulede ja viledega, annab kasutusmugavusele ja töökindlusele ehk midagi juurde. Või on eesmärk pigem võimalikult autentne masin?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#25

Juba sisse ronimine annab eelise JUMZ-ile Smile
Vasta
#26

(16-10-2019, 09:43 AM)vant Kirjutas:  Juba sisse ronimine annab eelise JUMZ-ile Smile

Just-just. Eriti uue kabiiniga isendil.

Ja käivitusmootoriga asja saab pakasega ka käima, eksole.

Pakub veel keegi mõne asja välja, miks teemaalgataja on teinud jubemarulolli otsuse ja peaks kohe häbenema tormama?
Vasta
#27

(16-10-2019, 10:02 AM)v6sa Kirjutas:  Ja käivitusmootoriga asja saab pakasega ka käima, eksole.

Pakub veel keegi mõne asja välja, miks teemaalgataja on teinud jubemarulolli otsuse ja peaks kohe häbenema tormama?
Ma julgeks välja hõigata, et käivitusmootoriga asja saab igasuguse pakasega käima kui see vähegi korras on ja vastavad vedelikud sees.
Küll aga on ta ropult ebamugav kui millegi kallal nokitseda ja vaja ainult korra tõsta ja siis tahaks ju seisma jätta.
Küll aga ei kõlba Jumzi hüdraulika kuhugi mujale kui koormat laadima ja vabas vormis auku maasse viskama.
Ma nimelt olen Jumziga kaablikraavi kaevanud ja kanalisatsiooni pannud.
Viimane protsess teatavasti eeldab kahekesi tegutsemist kus üks mees on üleval pulkade taga ja teine loodiga all kontrollib põhja ja näitab palju kuskilt võtta vaja.
Vot siis alumine mees näitab et tõmba 8cm sügavamaks ja proovisin mis ma proovisin sellega hakkama ei saa sest kui hakkad masti tõstma kukub ta esimese asjana alla ja alles siis hakkab tõstma.
Lõpuks leiad küll selle asendi, kus ta pisut tõstab ja võiks kulpi endapoole tõmbama hakata aga nagu seda kangi puutud hüppab ka mast ülespoole ja ei saanudki muidu kui kopa põhjaga kuidagi hõõrudes ja labidaga.
Teine asi on millegi paikatõstmine nagu näiteks ühe kaevurõnga teise otsa sättimine mis võtab lauba märjaks ja pole kindel kas igaüks julgebki.
Eeldatavalt mujal maailmas toodetud hüdraulikaga võimalik sellised asjad naksti ära teha.
Samuti Jumzile varuosade saadavus on ka raske teema.
Näiteks ma tahtsin panna uue tagaakna ja see ka ilusti müügil koos tihendiga ning ei maksagi midagi.
Ette aga teda ei saa sest klaas ühtpidi nii lai et august 4mm väiksem aga tihendi serv on 10mm ning neid peab ju 2 tükki ära mahtuma...
Vasta
#28

Vastuseks 2715 viimasele postile, sulle kas sattus tõeliselt per&&e pandud jagajaga Jumz või polnud sul aimugi,mis funktsioonid  ja millises asendis on. Teatavasti on Jumzidel erinevat tüüpi jagajaid, parim lahendus on see, mille juhtimine käib kolme kangiga ja seal on suure masti tõstmiseks ka aeglane võimalus olemas.
Sama kulunud lääne tehnikaga oleks see kraav samuti kaevamata jäänud või songerdatud saanud. Aru ma ei saa, miks te tahate pidevalt näppu ja tilli võrrelda. Ei olnud vanal JCB-l ja muul analoogsel ka mingeid abivahendeid, millega sügavust hoida, ikka tihendist kangide taga sõltus tulemus.

Eriti levinud on suhtumine, et vana vene tehnika on läbi hooratud, aga lääne oma sama korras kui tehasest väljudes. Cool

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#29

Sai ka kunagi JUMZ´iga kraave kaevatud kodumaa mulda küll ja veel. Ei ütleks, et nii s....t oli. Nii kaabli-, vee- kui kanalisatsioonitrasse. Kõlbas panna toru sisse küll ja sai ilma abimeheta kaevatud.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#30

Härrastele veel materjali targutamiseks  Cool
https://www.kuldnebors.ee/search/polluma...t=onsearch
Vasta
#31

Ma ei tea miks hulk hülgemöla pole siit teise mehe teemast kustutatud.........aga noh ju nii peabki olema.Kui Jumpzist rääkida siis aastal 2004 oli mul au sellise masinaga 3 pikka päeva kaevata,antud isend oli käinud kõigest 600 tundi,kõik asjad olid nagu uued ja lõtkudeta,peab minima,et sain kõik 8 raket üksteise otsa tõstetud,enne seda vastava sügavusega augu maasse ja hiljem kinni ka aetud.Polnud sellel jumpzil viga midagi.
Palun ärge solkige oma mu..i ja natuke pisema teise onu mu..i võrdlustega JCB mehe teemat!

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#32

(16-10-2019, 17:03 PM)metsakohin Kirjutas:  ...

Eriti levinud on suhtumine, et vana vene tehnika on läbi hooratud, aga lääne oma sama korras kui tehasest väljudes. Cool

Selle jama peale palun kohe viidet. Muidu tuleb jälle see palgi ja pinnu teema.

Aga õige ta on, et härrased jumpsislembid võiks vähe kohasema teema valida. Mitte teise mehe KK teemas märatseda. KK - kollane kopp, kui keegi veel ei tea.

Aga teemasse ka: kuidas uuendatud roolivõimendi täisahnitsetud laaduri all hakkama saab? Jaksab keerata või peab kahe käega wäänama? Kui suur kühvel ees praegu on üldse?
Vasta
#33

(16-10-2019, 20:33 PM)hundu615 Kirjutas:  Ma ei tea miks hulk hülgemöla pole siit teise mehe teemast kustutatud.........
Sai auru väljalaskmiseks eraldi teemaks.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#34



Loe läbi see post, mille peale mina vastasin. Siit koorubki välja, et vaidlemise võlu on ainult vaidlemises, mitte tões ega õiguses.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#35

(16-10-2019, 21:14 PM)v6sa Kirjutas:  Loe läbi see post, mille peale mina vastasin. Siit koorubki välja, et vaidlemise võlu on ainult vaidlemises, mitte tões ega õiguses.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#36

(16-10-2019, 22:18 PM)metsakohin Kirjutas:  Loe läbi see post, mille peale mina vastasin. Siit koorubki välja, et vaidlemise võlu on ainult vaidlemises, mitte tões ega õiguses.

Ja tõde on siis milline? Et JUMZ on õige ja hea ja kõik need, kellel on halvad mälestused ebatäpsest, lekkivast ja ebamugavast asjast, on saamatud käpardid, kel pole õigust oma arvamust avaldada?

Minul pole JUMZi vastu midagi: möödunud sajandi kuuekümendate tehnoloogia, mida toodeti kuni sajandi lõpuni ja kus halvast materjalist kehvasti valmistatud detailidest pandi hooletult kokku enam-vähem toimiv asi. Iseenesest juba saavutus, et kümneid gramme mööda kolvigrupiga pajad üldse nii kaua vastu on pidanud. Millest omakorda mõned edasijõudnud huvilised tegid tõepoolest töötava asja. Ei vaidle vastu, oli võimalik. Ja on võimalik ka täna. On meilgi neli tegelast, kes säärast priboori reanimeerivad. Kuid vaid üks neist on jõudnud taemele, kus tal ongi õigus mind irooniliselt hernestega loopida. ning ka tema ei jõudnud sinna ilma käsi korduvalt õliseks tegemata. Sisuliselt on tegu taas iseehitatud traktoriga. Austusväärne saavutus, täiesti tõsiselt.

Aga kui võtame sama ajastu lääne tehnika uuena - no ei olnud vaja esimese asjana hakata keevitusi üle keevitama või jagureid vahetama või polte üle keerama. Jah, juhtus praaki ka neil. Mõnel murdus siit sõrm, teisel oli kuskil leke. Aga selleks oli garantii. Tulid mehed ja tegid korda. Mitte ei hakanud John või Pekka vileuut masinat osandama, praakdetailide asemel ise uusi tegema ja pärast kogu lego uuesti kokku panema.

Ma tean, et nõukaajal oli ka reklamatsiooni esitamise võimalus ja vastavad paberid olid isegi tehnika passis kaasas. Aga üldise defitsiidi tingimustes, kui mitu edukat reklamatsiooni üldse parema asendustootega päädis?
Vasta
#37

Siiski kõik sõltub, palju nende asjadega tööd tehakse. Sain 8000 tundi teehoolduses olnud 82.1, ja tänapäeva mõistes vähem kui keskmise palga eest, sool oli oma tööd teinud päris jõudsalt, kuid isegi mootorit pole näpitud, vihjeks mitte "kamazi" õli, vaid natuke parem...natuke kõpitsedes ja kabiini mürataset vähendades on väga hea abimees(mul ca 20 tt aastas tööd pakkuda) no Johni või valtrat seisma väga ei osta ju? Iga jumala päev rooli keerates ja eriti sahaga linnavahel võik siiski reevers olla...

Retro-Style




Vasta
#38

(16-10-2019, 22:35 PM)v6sa Kirjutas:  Ja tõde on siis milline? Et JUMZ on õige ja hea ja kõik need, kellel on halvad mälestused ebatäpsest, lekkivast ja ebamugavast asjast, on saamatud käpardid, kel pole õigust oma arvamust avaldada?

Pakuks omalt poolt, et tõde on siin väga laialivalguv. Vene tehnika oli nagu ta oli, ka JUMZ kaasa arvatud, ning omal ajal oli ta täpselt seda nägu nagu oli masinist seal roolis. Tõin kusagil näite mehest kes triiksärgiga ja pintsakus tööl käis. Sama mees oli suvel kombainer. Tema 10 aastat vana Niva sai uue pardanumbri ja jäi rivisse edasi ning mahakandmisele läks selle masina asemel aastaid noorem kombain mis oli puhas utiil. Masinad tema käes püsisid ja toimisid. Kui on "oskaja" mees siis saab ka see JCB kähku otsa kuigi ma arvan, et see masin paneb lammutamisele tunduvalt paremini vastu.
Häirib see, et ühe utiili näitel tehakse üldistus ja pannakse kõik vene tehnika ühte patta. Mitte, et ma nüüd meeletult vene tehnikat kaitseks ja džotile viskun vaid võiks ikkagi jääda objektiivseks.

Ääremärkusena olgu öeldud, et see JUMZ millega mina 84. aastal "karjääri" tegin oli tulnud minu kätte just selle triiksärgi mehe käest ja mahakandmise asemel jäeti masin rivvi kuna sellist aparaati oleks patt olnud saata vanarauda.Töötas.
MAZ 504, "eksperimentaal mudel"millega ma alustasin oma autojuhi karjääri aastal 91 oli tulnud tehaset 1972 aastal.Kogu selle aja sõitis temaga üks mees. Töötas edukalt kuigi ei oleks tohtinud. Lammutasin sellega 3 aastat venemaad ja peale mind müüdi erakätesse ja sikutas veel palki Tallinnassse mitu aastat.

Kui nüüd rääkida nendest kuulsatest tolerantsidest siis NSVL´i aegse vene tehnika varuosal polnud see mitte nii hull kui räägitakse. Hulluks läks ta siis kui NSVL otsa sai. Kui praegu lugeda vene foorumeid siis on lausa uus spordiala tekkinud mehhanisaatorite seas. NSVL´i aegsete varuosade otsimine kuna need on tehtud kvaliteetselt võrreldes praeguseaja aruosaga mis ei kannata mitte mingit kriitikat.
Kui näiteks Ukrainas tehtud Belarusil venib vahekast aasta ajaga niipalju  pikemaks, et võllid hammasrattad keelduvad koostööst  siis millest me üldse räägime. Sama problem kummitab ka lääne tehnikat varuosade tasandil.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#39

"Sama problem kummitab ka lääne tehnikat varuosade tasandil"

 Kui odav(ma)id hiina tükke otsida, siis vbl. küll. Muidu nagu küll pole täheldanud, et näiteks Neusoni varuosa mingi ilge pask oleks. Kallis jah, seda küll, aga et külge ei istu või midagi üle treida vaja oleks, küll ei tea.
Vasta
#40

(Pakuks omalt poolt, et tõde on siin väga laialivalguv. Vene tehnika oli nagu ta oli, ka JUMZ kaasa arvatud, ning omal ajal oli ta täpselt seda nägu nagu oli masinist seal roolis. Tõin kusagil näite mehest kes triiksärgiga ja pintsakus tööl käis. Sama mees oli suvel kombainer. Tema 10 aastat vana Niva sai uue pardanumbri ja jäi rivisse edasi ning mahakandmisele läks selle masina asemel aastaid noorem kombain mis oli puhas utiil. Masinad tema käes püsisid ja toimisid. Kui on "oskaja" mees siis saab ka see JCB kähku otsa kuigi ma arvan, et see masin paneb lammutamisele tunduvalt paremini vastu.
Häirib see, et ühe utiili näitel tehakse üldistus ja pannakse kõik vene tehnika ühte patta. Mitte, et ma nüüd meeletult vene tehnikat kaitseks ja džotile viskun vaid võiks ikkagi jääda objektiivseks.)

Jutt õige, aga sai ikka mitmeid aastaid kolhoosi töökojas ametis oldud, lisaks oli esivanem autobaasis aastaid tehnohoolde meister. Lisa eelmisele jutule et oli tavaline ja igapäevane, kui see 10 aastat vana Niva aeti sügisel töökotta ja hakkas vilja võtma alles järgmisel suvelSmile
Ja keegi maksis mehele selle aja eest palka, kas tal siis oli midagi teha või vedeles varuosade puudusel niisama seal töökojas. Sama ka uute autodega mida enne tööle asumist ikka nii kolme-nelja kuu kaupa töökojas autoks tehti. Ja selliselt ülekäidud masinad kestsid muidugi kauem.
Rääkimata sellest mismoodi autobaasis neid miljoni km läbisõiduga busse ja veokaid tekitati, kõik ikka selleks et pildil olla ja asutus mõne lisa uue auto saaks ning preemiafond suureneks.
Vaadake ikke natuke asja majanduslikku poolt ka. Ei saadud seda Jumsi ilma rahata, ei töötanud töökoda ilma rahata, ei töötanud varustaja kes palehigis mööda NSVL tehaseid ringi rallis ilma rahata( lisaks kaasavõetud meelehead ja altkäemaksud), ei remontinud see töömees seda masinat kuude kaupa ilma rahata jne. Seda jama ka kaost mis vene ajal toimus ei saa mitte kuidagi kaasaega üle kanda.
Mäletan kui viimasel aastal kui automajandi meister olin tõime Gorkist 3 sidurikomplekti Gaz-53-le, see oli ka kõik mis sel aastal varuosana saime ja ka need soetati suitsuvorsti ja sularaha eest mitte ei tulnud ametlikke kanaleid pidi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne