26-10-2019, 07:20 AM
Pole küll tark laadimine, vaid tark tühjendamine, aga siia teemasse sobib. Mine tea, vbl kunagi läbi ka käinud.
Mul aastaid kasutusel selline paarieurone jublakas: viide. Nuppudega saab valida, millise pingeni akut tühjendab. Käivitades lülitab akule koormustakisti peale ja hakkab oma sisemise šundi pealt voolu mõõtma. Loeb amprid ja tunnid kokku, kuni aku pinge on langenud ette antud miinimumini ja lülib koormuse tagant ära. Töö ajal ketrab näidu peal kordamööda maha tiksunud ampertunde, tühjendusvoolu ampreid ja aku volte. Toite saab telefoni laadijast.
Akusid jääb mitme masina pealt keldrisse talvituma. Enne seda laen täis ja eelpoolviidatud jublakaga tühjaks lastes mõõdan mahtuvuse ära (kunagi nimetati vist ka treeningtsükliks.) Siis laen uuesti täis. Kevadel hea teada, mida ühest või teisest akust oodata.
Tavalist autoakut tühjendan 2A vooluga klemmipingeni 10,8V, labor ise näeb välja umbes nii:
Sobiva koormustakisti leidmisega võib tänapäeval raskusi olla, kui pole riiulist võtta 20-oomist reostaati.
Mul aastaid kasutusel selline paarieurone jublakas: viide. Nuppudega saab valida, millise pingeni akut tühjendab. Käivitades lülitab akule koormustakisti peale ja hakkab oma sisemise šundi pealt voolu mõõtma. Loeb amprid ja tunnid kokku, kuni aku pinge on langenud ette antud miinimumini ja lülib koormuse tagant ära. Töö ajal ketrab näidu peal kordamööda maha tiksunud ampertunde, tühjendusvoolu ampreid ja aku volte. Toite saab telefoni laadijast.
Akusid jääb mitme masina pealt keldrisse talvituma. Enne seda laen täis ja eelpoolviidatud jublakaga tühjaks lastes mõõdan mahtuvuse ära (kunagi nimetati vist ka treeningtsükliks.) Siis laen uuesti täis. Kevadel hea teada, mida ühest või teisest akust oodata.
Tavalist autoakut tühjendan 2A vooluga klemmipingeni 10,8V, labor ise näeb välja umbes nii:
Sobiva koormustakisti leidmisega võib tänapäeval raskusi olla, kui pole riiulist võtta 20-oomist reostaati.