29-10-2019, 13:07 PM
Tööl tekkis vaba tunnike ja kasutan seda aega oma uue mänguasja, ehk ZIS 110 tutvustamiseks. Nagu GAZ 11-ne postituses sai mainitud, sai see isend soetatud vahetuse teel. Auto siis aastast 1951, endine elulugu täiesti teadmata, aga proovin seda natuke uurida. Kui selgub midagi, annan teada. Auto väga heas seisus, komplektne ja tehase värvi all. Muidugi aeg on teinud oma töö ja väsinud sõlmi, agregaate külluses. Natuke ka ZIZ 110 tüüpi autodest üldse. Tehti neid siis kokku 2089 tk, mitmes erinevas variandis, aastatel 1945-1958, kiirabi varianti kuni 1961 aastani.
ZIS 110 põhimudel, kasutati ka Moskvas kaugliinide taksona
ZIS 110A kiirabi variant, palju tehti - pole õnnestunud teada saada. Tänapäeval väga haruldane isend. Ühe jäänuseid pakutakse Tartus müügiks.
ZIS 110Б Faeton, tehti paraadideks, värvilt kas mustad või sinakashallid.
ZIS 110B Kabriolett, allalastavate külgakende ja elektrilise katusega. Tehti 4 tk. Minu teada pole ühtegi säilinud.
ZIS 110Ш mõlema vedava sillaga eksperimentaalsed Dodge raamile ehitatud 4 autot. mis kõik hävitati, et anda teed oma raamile ehitatud
ZIS 110П-le, neljaveolisele isendile, mille tootmisarv teadmata.
ZIS 110Ш tähis võeti uuesti kasutusele seeria staabiautode ehitamisel.
ZIS 110И tootmise lõpupoole paigaldati mõnedele autodele GAZ 13 Tshaika mootrid ja automaatkäigukastid.
ZIS 115 Kuulikindlad eksemplarid, tootmiarv teadmata, säilinud mõned eksemplarid, kõige lähem Riia Motomuuseumis.
Eestis on momendi seisuga arvel 5 ZIS 110-t, millel originaal mootor vist kahel, ühel Packardi mootor ja kahel ülejäänul siis 3180 ja 4250 cm3 mootorid. 3-4 autot peaks veel olema taastamisel eri staadiumites ja minu teada kõik need projektid on erinevatel põhjustel seisma jäänud.
Väga nina püsti ajada ka ei julge, ega minu projekt võib ka kurvalt lõppeda või venima jääda seoses selle tüüpi autode üüratute restaureerimis kuludega. Ega see ei saa kergem olema, kui ZIL 115 taastamine, vaat et hullem.Tõenäoliselt huvi tekkimise korral tuleb mõned isendid kollektsioonist rahaks teha. Kuigi turu situatsiooni arvestades on see küllaltki ulmeline ettevõtmine, et vähemalt kulutatud kapital tagasi teenida.
Õhtul proovin panna üles ka pildiseeria autost, sellisena nagu ta Eestisse jõudis.
ZIS 110 põhimudel, kasutati ka Moskvas kaugliinide taksona
ZIS 110A kiirabi variant, palju tehti - pole õnnestunud teada saada. Tänapäeval väga haruldane isend. Ühe jäänuseid pakutakse Tartus müügiks.
ZIS 110Б Faeton, tehti paraadideks, värvilt kas mustad või sinakashallid.
ZIS 110B Kabriolett, allalastavate külgakende ja elektrilise katusega. Tehti 4 tk. Minu teada pole ühtegi säilinud.
ZIS 110Ш mõlema vedava sillaga eksperimentaalsed Dodge raamile ehitatud 4 autot. mis kõik hävitati, et anda teed oma raamile ehitatud
ZIS 110П-le, neljaveolisele isendile, mille tootmisarv teadmata.
ZIS 110Ш tähis võeti uuesti kasutusele seeria staabiautode ehitamisel.
ZIS 110И tootmise lõpupoole paigaldati mõnedele autodele GAZ 13 Tshaika mootrid ja automaatkäigukastid.
ZIS 115 Kuulikindlad eksemplarid, tootmiarv teadmata, säilinud mõned eksemplarid, kõige lähem Riia Motomuuseumis.
Eestis on momendi seisuga arvel 5 ZIS 110-t, millel originaal mootor vist kahel, ühel Packardi mootor ja kahel ülejäänul siis 3180 ja 4250 cm3 mootorid. 3-4 autot peaks veel olema taastamisel eri staadiumites ja minu teada kõik need projektid on erinevatel põhjustel seisma jäänud.
Väga nina püsti ajada ka ei julge, ega minu projekt võib ka kurvalt lõppeda või venima jääda seoses selle tüüpi autode üüratute restaureerimis kuludega. Ega see ei saa kergem olema, kui ZIL 115 taastamine, vaat et hullem.Tõenäoliselt huvi tekkimise korral tuleb mõned isendid kollektsioonist rahaks teha. Kuigi turu situatsiooni arvestades on see küllaltki ulmeline ettevõtmine, et vähemalt kulutatud kapital tagasi teenida.
Õhtul proovin panna üles ka pildiseeria autost, sellisena nagu ta Eestisse jõudis.