Stalini lemmik
#1

Tööl tekkis vaba tunnike ja kasutan seda aega oma uue mänguasja, ehk ZIS 110 tutvustamiseks. Nagu GAZ 11-ne postituses sai mainitud, sai see isend soetatud vahetuse teel. Auto siis aastast 1951, endine elulugu täiesti teadmata, aga proovin seda natuke uurida. Kui selgub midagi, annan teada. Auto väga heas seisus, komplektne ja tehase värvi all. Muidugi aeg on teinud oma töö ja väsinud sõlmi, agregaate külluses. Natuke ka ZIZ 110 tüüpi autodest üldse. Tehti neid siis kokku 2089 tk, mitmes erinevas variandis, aastatel 1945-1958, kiirabi varianti kuni 1961 aastani.
 ZIS 110    põhimudel, kasutati ka Moskvas kaugliinide taksona
 ZIS 110A  kiirabi variant, palju tehti - pole õnnestunud teada saada. Tänapäeval väga haruldane isend. Ühe jäänuseid pakutakse Tartus müügiks.
 ZIS 110Б  Faeton, tehti paraadideks, värvilt kas mustad või sinakashallid. 
 ZIS 110B  Kabriolett, allalastavate külgakende ja elektrilise katusega. Tehti 4 tk. Minu teada pole ühtegi säilinud.
 ZIS 110Ш mõlema vedava sillaga eksperimentaalsed Dodge raamile ehitatud 4 autot. mis kõik hävitati, et anda teed oma raamile ehitatud
 ZIS 110П-le, neljaveolisele isendile, mille tootmisarv teadmata.
 ZIS 110Ш tähis võeti uuesti kasutusele seeria staabiautode ehitamisel.
 ZIS 110И tootmise lõpupoole paigaldati mõnedele autodele GAZ 13 Tshaika mootrid ja automaatkäigukastid.
 ZIS 115  Kuulikindlad eksemplarid, tootmiarv teadmata, säilinud mõned eksemplarid, kõige lähem Riia Motomuuseumis.
Eestis on momendi seisuga arvel 5 ZIS 110-t, millel originaal mootor vist kahel, ühel Packardi mootor ja kahel ülejäänul siis 3180 ja 4250 cm3 mootorid. 3-4 autot peaks veel olema taastamisel eri staadiumites ja minu teada kõik need projektid on erinevatel põhjustel seisma jäänud.
Väga nina püsti ajada ka ei julge, ega minu projekt võib ka kurvalt lõppeda või venima jääda seoses selle tüüpi autode üüratute restaureerimis kuludega. Ega see ei saa kergem olema, kui ZIL 115 taastamine, vaat et hullem.Tõenäoliselt huvi tekkimise korral tuleb mõned isendid kollektsioonist rahaks teha. Kuigi turu situatsiooni arvestades on see küllaltki ulmeline ettevõtmine, et vähemalt kulutatud kapital tagasi teenida.
Õhtul proovin panna üles ka pildiseeria autost, sellisena nagu ta Eestisse jõudis.
Vasta
#2

Nii, kesküttele sai tuli alla ja tiba aega mõned pildid üles panna. Sellest tuleb ülipikk seeria, kuna aasta tööd ja tegemised proovin huvilistele ja ka endale seeditavaks teha. Kõiki pilte ei jõua korraga üles panna, saadeti ju mulle neid kuskil 2800 tükki, pooled neist umbes sellised tuhmivõitu aga küllalt jääb veel neid, mille abil saavad vanatehnika huvilised hea pildi ja ettekujutuse ZIS 110-st. Ega selle margi taastamist pole vist keegi viitsinud ka siin kajastada, kuigi mõned eksemplarid on siinmail ka õnnelikult finisisse jõudnud. Täna kõigepealt seeria autost endast ja kui jõuan, siis ka algosadeks lahti võtmisest.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Ega neid enne pilte väga palju pole. Näha, et keegi on hakanud juba kunagi autot restaureerima. Väga palju olen kohanud, et millegi pärast alustatakse polstri ja istmete taastamisega. Antud isendil on see töö muidugi kõik aia taha läinud. Selle lühikese ajaga on mul õnnestunud kindlaks teha, et vähemalt tava mudelid olid sisult pruunid, kaasa arvatud lae polster. Või on kellelgi teisi andmeid.
Vasta
#3

Nüüd siis auto koost lahti võtmine. Nagu mainitud, masin üllatavalt komplektne, isegi karteri alused plekid küljes, mis tavaliselt nii vanadel autodel teadmata suunas haihtunud. Aga eks pildid räägivad enda eest.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Jätkan mõne aja pärast.
Vasta
#4

Jutu jätkuks eelmisele postitusele, et nii heas korras uksi pole mul ühelgi autol olnud. Aga nüüd jätkame.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Nii tänaseks aitab. Rohkem vähendamisega ei viitsi tegeleda. Homme hakkame siis renoveerima. Pildid natuke segamini küll aga jube raske neid õigesse järjekorda sättida.
Vasta
#5

Nagu ma aru saan oli see auto Tartus ühe lõunamaise rahvakillu esindajate käes taastada?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

(29-10-2019, 20:42 PM)Aspelund Kirjutas:  Nagu ma aru saan oli see auto Tartus ühe lõunamaise rahvakillu esindajate käes taastada?

A.
 Jutt jumala õige. Järgnevatelt piltidelt on näha et auto "tiba" ülerestaureeritud. Lõunamaalaste kohta jube pedandid. Üks vendadest doktorikraadiga kirurg aga inimesi parandada vist ei taha, parandab autosid.
Vasta
#7

Pilte sorteerides leidsin veel mõned lammutusest.
   
   
   
   
   
   
   
   
Viimastel piltidel näha ka üks vähestest kohtadest, kus roosteuss on tegutsenud. Kõige parema pildi kere seisukorrast annab ikkagi liivaprits. Visuaalsel vaatlusel küll mingeid keevitus jälgi ei suutnud avastada.
Vasta
#8

Teine kahjustatud koht asus tulemüüril, mis ka kohe ära paigati. Tavalislt tulemüür on viimane koht, mis rooste läheb. Kuna sellest kohast algne pilt puudub, ei oska öelda, milles probleem.
   
   


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#9

Kuna ma sellel postituse lainel olen ja muud ka teha ei oska, siis võtsin käsile raami taastamisest tehtud pildid. Nagu ma aru saan on tulnud raamile auke sisse lõigata, et taastada mõned neet ühendused, mis tõenäoliselt on logisema hakanud. 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Katsun veel raami taastamise pilte siit hunnikust leida, et mingigi süsteem asjal oleks.
Vasta
#10

Lähme siis raamiga edasi.
   
   
   
   
   
   
   
   
Kaevan edasi.
Vasta
#11

Ikka raami kallal.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Nii, proua tuli ka appi numbreid lugema, nüüd läheb lõbusamalt.
Vasta
#12

Jätkame ikka raamiga.
   
   
   
   
   
   
   
Nii, raamiga saime maha. Tänaseks aitab küll. Homme jätkan. Paar viimast pilti saidki juba etteruttavalt liiast.
Vasta
#13

Esimesi pilte vaadates tundub, et autol lausa originaalkummid all? Sellise omapärase, lainelise mustriga. Kui saladus pole, siis palju hodomeeter läbisõiduks näitab?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#14

(29-10-2019, 23:48 PM)Mossemees Kirjutas:  Esimesi pilte vaadates tundub, et autol lausa originaalkummid all? Sellise omapärase, lainelise mustriga. Kui saladus pole, siis palju hodomeeter läbisõiduks näitab?
 Pole seda veel näinud, olla kuhugi kasti pakitud. Kui kätte juhtub teen pildi. Aga kummid on pikast seismisest pragunenud ja neid enam kasutada ei saa, millest muidugi kahju. Aga mul Ameeriklased olemas, keegi tellis möödunud aastal kui auto sealt tõin aga hiljem kadus kui vits vette. Nüüd näed lähevad käiku. Pole halba ilma heata.
Vasta
#15

Need tööd on tehtud enne kui auto Sinu omaks sai? Teises teemas oli jutt, et komplektne tehasevärvi all...
Muidugi ma ei suuda iga nüanssi salvestada, aga miski ei klapi.
Üks taoline oli ka kunagi väga ammu siin Viimsis, nagu GAZ23-gi. Kas võtan taaskord jälje üles?
Uskumatuid asju teed, au ja kiitus!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#16

(30-10-2019, 01:01 AM)Marko Kirjutas:  Need tööd on tehtud enne kui auto Sinu omaks sai? Teises teemas oli jutt, et komplektne tehasevärvi all...
Muidugi ma ei suuda iga nüanssi salvestada, aga miski ei klapi.
Üks taoline oli ka kunagi väga ammu siin Viimsis, nagu GAZ23-gi. Kas võtan taaskord jälje üles?
Uskumatuid asju teed, au ja kiitus!
 Marko, auto oli Leedust Eestisse tuues komplektne ja tehase värvi all. Vene meeste leid ja nende finants pea poolteist aastat taastamist. Oma arust väljendasin seal küllalt selgelt. Praegu saadangi pilte, mis mulle saadeti, et näeks mis ja kuidas tehtud. Nende tegemisele tõmbasime joone alla. Alates sellest nädalast on minu etteaste. Praegu pean grusiinidega läbirääkimisi, kuidas edasi? Kõik, mis seni tehtud, on minu arust hästi tehtud, aga eks igaüks otsustab ja kõik kommentaarid möödapanekute kohta on teretulnud.Pilte on veel väga palju. Täna proovin jätkata.
Vasta
#17

Täna siis jätkan ZIS-i taastamise lugu. Kordan veelkord, need tööd, mida piltidelt näete on tehtud enne, kui aparaat minu omaks sai, ehk seisuga kuni 20 oktoober 2019. Töid alustati Septembris 2018. Pildid võivad hüpelda ühest teemast teisele aga neid on tehtud mitme erineva fotokaga, st. numeratsioon ka väga segane ja sellise mahu piltide juures järje pidamine väga raske. 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#18

Nagu eelmistel, kui ka järgnevatel piltidel näha defektidega detaile, suureks kulunud auke, mõrasid ja muid kahjustusi. Head meelt valmistab, et kõik detailid on täpselt taastatud, pritsitud, värvitud.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#19

Kuskilt tulid eelmisse postitusse jälle pildid raamist. Piduritrummlite sisepindade järgi poleks see auto nagu sõitnudki, või on vahetatud?
Kõik originaal jupid on puhastatud ja tsingitud. Kaasa arvatud poldid, mutrid.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#20

Nagu näha eelmises postituses, mõned detailid on ka tulnud uued teha. Ms kaalutlustel seda tehti, ei tea. Võibolla oleks saanud ka originaalsed taastada. Ei saa arugi, mis detailidega tegu, vist piduri omadega. Võibolla olid liialt kulunud. 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne