(11-11-2019, 03:37 AM)juri73 Kirjutas: (10-11-2019, 21:59 PM)hobiautod Kirjutas: Apelisini õliga puhastusvahend võtab kõiksugu mustust välja ja eemaldab ka näiteks kleepsu liimi.
Ehk räägid täpsemalt mis vahend see on. Sept kleepsu liimi mahasaamiseks proovisin kõik mis kodus oli midagi sain maha aga loobusin. Mingi aeg peab jätkama. Kõige paremini tuli kui lasin kuumapüstoliga soojaks ja siis hõõrusin-rullisin näpuga maha kuid mingi kiht jäi veel.
Osta poest üks apelsin, koori ära ja pigista koorest õli lapile. Sellega siis niisuta vajalikud alad ja lase veidi mõjuda. Puhastus nagu ikka, kas veega või mingi pihustatava vahendiga. Hiljem saad end sisuga premeerida, kui ülesanne edukalt lahenes. Pole ise kunagi seda kraami proovinud, aga umbes nii võiks isetegemist ette kujutada.
Teine võimalus sissepõlenud liimijälgi maha saada on kasutada pahtlit või pahtlitolmu, mitte eriti jämedat ega liialt peenikest. Täiesti hästi toimib pahtel S. Selle kraamiga tuleb kindlasti mõistlikult ümber käia, sõltuvalt aluspinnast ja oludest. WD-40 sobib eelnevaga hästi kokku, aga võid ka täiesti tavalise veega proovida.
Kolmas variant oleks kuskilt spets liimijälgede eemaldaja otsida, aga meie kaubandusvõrgus seda õiget ja toimivat kohanud ei ole. Välismaal küll. Tõmbasid peale ja umbes viie minuti pärast pesid veega lobi raami pealt maha. Sõi küll näpuotsi ja lõhnas eetri järele - jumal teab mis asi see täpsemalt oli, aga toimis.
Ja et sihukest jobistamist üldsegi vältida, siis on kinnikatmiseks mõistlik kasutada läbiproovitud teipe. Endale sümpatiseerib selleks otstarbeks Tesa Prescision sarjast kollane ja sinine sari - üks tuppa, teine väljaspoole maja. Nendega on vaid kord olnud liimijälgede sissepõlemist ja sedagi vähesel määral. Kuigi Tesa tavaline teip on täiesti mõttetu - ei jää häste kinni ja kui jääb, siis tuleb koos aluspinnaga maha jne. aga see presision on küll õnnestunud asi.