Oh kui mitmemeetriseks on mõne millimeetri teema paisunud
Mõned kommentaarid ja hiljem ka küsimused.
(07-11-2019, 11:09 AM)isandpauk Kirjutas: Edu valem on kaheosaline:
1. Kasuta tugeva tallaga jalanõud. Igasugu plätad ja crocsid unusta ära.
2. Vänta tuleb lüüa kogu kehamassiga - nii kõvasti, kui vähegi jaksad. Igasugu "varbaga proovimine" tuleb jätta kahesilindriliste jawade ja mopeedide maale.
Üldiselt tatsan ma enamuse ajast ringi tugevate töösaabastega, plätusid mul polegi. IŽi käivitamine pole minu elus päris esmakordne protsess, tõsi vahel on olnud 24 aastat pausi. Enne seda sai 5 suve 49t kasutatud igapäevasõidukina. Ja ei mäleta, et 49 mind "jalaga" oleks peksnud. Ega 56 nüüd kordades kõvem pada kah ei ole, lihtsalt vana hea saksa inseneritöö on nõukogulikku kesta pakitud.
(08-11-2019, 22:50 PM)oliveer Kirjutas: Kas neil IZ'idel millel, räägitakse tsentrifugaalsüütest, oli seda ka orginaalis või ainult järelturu teema?
Tsentrifugaalregulaator oli ikka tehases pandud, pigem ei viitsitud seda peale remonti enam tagasi panna. Nagu eespool kirjeldatud, suhteliselt detailirohke ja kuluv jubin, mille ainus eesmärk tagada käivitusmomendil võimalikult hiline süüde. (Emmilistel selleks otstarbeks lenksu peal vastav hoovake.) Nii et ega tast väga tolku ei olegi.
Nüüd, kui asi enam saladus ei ole ja mina selle aparaadiga enam otseselt tegelema ei pea, võin natuke kaarte avada, sest mõned asjad jäid südame peale kripeldama.
Kaks imeilusat blondiini ta mulle tõivad, kellest üks tahtis oma mehele teha sünnipäevaks üllatust löö-vänta-ja-sõida-konditsioonis tsikli näol. Eks ma siis panin puuduvad jubinad külge ja likvideerisin Läti kolhoosimehhaaniku kõige geni(t)aalsemad ratsid. Vahepeal tekkis siirast tahtmine tollele läti vanapapile pikki
pimpist lajatada
Kuid lahendamata jäi hulk probleeme, millega õigel omanikul endal tuleb tegelda. Aga ma tahan ise kah asjas selgust saada ja ilmselt hakkab omanik minult ka nõu küsima.
Süüde sai paika, enam ma vastu jalga ei saanud. Aga midagi on viltu käigukastiga. Käigud lülituvad väga tuimalt ja vaevaliselt. Kuna puudub käsihoob, siis ei olnud mul käikude osas mingit orientatsiooni. Tallasin peadaali allapoole, aga jäi mulje, et esimese käiguni ei jõudnudki, sisse läks vist teine. Neutraali kontrolllambil polnud juhet taga (üldse tahab kogu elektrijuhtmestik uuega asendamist) ja käigukastil oleva klemmiga ühendatud tester ei näidanud midagi. Mis ei ole iseenesest veel näitaja, sest ka käigukastis olev vastav jubin võib olla vigane. Alguses oli positsioon vist üldse III ja IV vahel, sest alla vajutades läks sisse selline käik, millega aparaat ei suutnud startida, ilmselt siis III.
Ja kui oletatava II käigu pealt pedaali ülespoole sikutada, siis läks asi korraga kuidagi kole kiireks. Selline mulje, et III jäi vahele ja korraga läks sisse IV.
Tõehetk selgub muidugi siis, kui asi lahti võtta, aga äkki oskab mõni "selgeltnägija" anda vihjeid, milles võib probleem olla.