Haagise valik

mitte et mul oleks õigus aga juhatage õigele teele
loen lihtsa inimese mõttega seadusest nii

B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;

21) kerghaagis on haagis, mille täismass ei ületa 750 kilogrammi;

ehk siin ei räägi keegi O1 vaid mõistest kerghaagis ja selle määratlusest
Vasta

ehk jah igasuguste mnt ameti kirjalike selgituste
ministri määruste ja
euroopa direktiividega mängides saame igasugu asja kõik JOKK

aga seaduse keeras see kõik ikka sassi
Vasta

ah jah
milleks see kõik hea oli on 2 jeti haagised
neil läks 2 jetiga enne nipa napa just see 750 lõhki
nüüd saavad nad 825-ga seaduslikult 2 jetti haagisele panna

https://www.tiki.ee/haagised/paadihaagised/jp750-l-2-jet-jetihaagis
Vasta

Kas kellegil on kogemusi O2 haagise kandevöime suurendamisega?
Nimelt on mul Stema autotreiler millel reg mass 2500kg. Veopea siis 2500kg järgi. Kui ma panen talle 3500kg veopea kas siis saab ümberehitust taodelda ja kandevöimet juurde saada?
Vasta

(17-11-2019, 20:41 PM)MeelisV Kirjutas:  ah jah
milleks see kõik hea oli on 2 jeti haagised
neil läks 2 jetiga enne nipa napa just see 750 lõhki
nüüd saavad nad 825-ga seaduslikult 2 jetti haagisele panna

https://www.tiki.ee/haagised/paadihaagised/jp750-l-2-jet-jetihaagis

Ei saa ju, sõiduautol enamasti piduriteta haagis max 750kg - kõik.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

ok saan aru et 825 jaguneb nii et 750 mõõdetuna silla alt ja 75 konksu alt
ja see 750 silla alt loetakse nüüd haagise täismassiks kuna konksule mõjuv ei ole enam haagisel mõjuv ja liitub auto massile
825 on paberil kirjas kui täismass samas ju

aga mis nüüd vanadega saab kas sama loogika kehtib ka nüüd nendel
et võtame 750 mis on paberil kirjas täismassina aga kas sealt siis võetakse 75 konksule ja
silla alt mõõdetuna jääb järgi 675
või mis siis nendest nüüd saab ?
Vasta

(17-11-2019, 21:04 PM)marauder Kirjutas:  Kas kellegil on kogemusi O2 haagise kandevöime suurendamisega?
Nimelt on mul Stema autotreiler millel reg mass 2500kg. Veopea siis 2500kg järgi. Kui ma panen talle 3500kg veopea kas siis saab ümberehitust taodelda ja kandevöimet juurde saada?

Kui valmistaja on sellele mudelile vaid 2500 kg lubanud, siis ei aita veopea vahetusest.

Kui valmistaja on lubanud rohkem, aga mingi geenjus on regmassi vähendanud, siis võib õnnestuda.
Vasta

Mulle vahepeal tundus, et ma juba natuke tean erinevate kärude kaaludest/massidest ja nende kasutamise lubatavusest. Nüüd on jälle uus puder ja kapsad. Teen ilmselt ka edaspidi nii, nagu vanasti, panen käru täis ja kiman sihtmärgi poole Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(17-11-2019, 18:17 PM)MeelisV Kirjutas:  ...
kuidas vanasti kaaluti haagiseid kas auto haakes ja vaid teljekoormust või kaaluti reaalselt 3 punkti ?
kellegil kogemusi 
...

"Vanal hallil ajal" lasti üle kaalupaari sõita ja siis võrreldi numbreid. Kui teljekaalud olid OK, võisid edasi sõita.

Uuemal ajal pannakse iga ratta alla kaal ja lastakse peale sõita. Seejärel liidetakse ja lahutatakse vajadusel.
Vasta

Kuidas seda haakeseadmele mõjuvat koormust üldse reaalselt mõõdetakse? Kas võetakse käru tagant lahti?
Vasta

(18-11-2019, 12:15 PM)raulp Kirjutas:  Kuidas seda haakeseadmele mõjuvat koormust üldse reaalselt mõõdetakse? Kas võetakse käru tagant lahti?

Aastaid tagasi, kui ARK tahtis mult käru andmeid, siis ma kaalusin kahe sauna- ja ühe köögikaaluga Big Grin
(so. tühja käru kaal)
Vasta

(18-11-2019, 12:15 PM)raulp Kirjutas:  Kuidas seda haakeseadmele mõjuvat koormust üldse reaalselt mõõdetakse? Kas võetakse käru tagant lahti?

Ainult nii saabki.
Vasta

(18-11-2019, 15:18 PM)v6sa Kirjutas:  
(18-11-2019, 12:15 PM)raulp Kirjutas:  Kuidas seda haakeseadmele mõjuvat koormust üldse reaalselt mõõdetakse? Kas võetakse käru tagant lahti?

Ainult nii saabki.
Ja nii kaalutakse ka. Ise teed ju sama, ainult kaaluks on omaenda käsi. Koorem on paigas, kui suudad kerge pingutusega tiislist tõsta. Pead kõvasti pingutama, on koormus juba piiripealne tavaautole. See konksukoormus käib "napakate" seadmete kohta nagu korvtõstukid jms, lisaks ka suured paadihaagised, mida sabas veetakse. Sa võid tühja haagist vedada, kui selle tegelik kaal ei ületa autole lubatut AGA ka seesama koormus konksule peab klappima. Selline 3,5-tonnine suurte peravurridega RIBi haagis elab tühjalt ikka jubedalt konksupeal, kuigi kaaluliselt on ta ju  "kõigest" tonn. Seda ei jõua üksi tiislist tõstagi ehk olgu BE load ja sõiduautol lubatud piduritega a'la 2 tonni, konksukaaluga läheb asi ikkagi lõhki. Paadihaagised ongi kõige vaevalisem teema...
Tavahaagistel pole kunagi tühjalt sellist koormust, seal reguleerid koormaga.  Näiteks seuhke tore "käru", kolme silla peal pole mingit koormust konksule, kuigi lubatud on 150 kilo. Tegelik, kui tühjale kaal alla panna, on vast 50 kilo, mitte rohkem. Seega saab seda enamuse sõidukatega tühjalt sabas tarida. BE peab olema.  

Mis veel: mitte üks kaal ei tohi lõhki olla!!! Mingit 750+75kg ei eksisteeri. Nagu Zazik mainis, tuleks haagisega sõites auto kandevõimest konksule mõjuv kaal maha arvutada, et jääda autorongina lubatud maksimaalse kaalu sisse! Samas ei tohiks ka kerghaagis ise kaaluda tegelikkuses rohkem, kui selle passis VÕI autole passis lubatud. Kerghaagis ei tekita autorongi aga kaalunumbrid kehtivad ikka. Ja nii avastadki, et enamuse autodega ei saa üle Zubrjonoki üldse midagi vedada. Omad omastarust "jõhkrat maasturit" a'la Mitsu200 jms aga piduriteta on 500 kilo. Samas võid kasti panna tonni ja rohkemgi... Ja kohe teine analoogne imeasi, kärude kaalud on head, koormus haakeseadmele 140 kg aga paned selle paadihaagise sappa ja peravurri kasti enam panna ei mahu kaalu... 460kg kandevõimet! Sama mure on paadivedajate lemmikveduri Dodge RAMidega!!! Sellega ei saa autotäie sõpradega jahilegi minna, sest täsimass läheb lõhki!!! Tahad nelja Sõbraga minna, siis peale sinu kolm venda ei tohi kaaluda koos riiete, relvade ja kõige muuga üle 127 kilo nägu! 

Reaalselt on see asi "haigemaja" ja Sõbrad laevaehitajad vaevlevad kogu aeg sellega. Kuuldavasti pole keegi veel elulitrit saanud aga küll liimitsad ka "targemaks" saavad ja numbreid õpivad tundma. Täna pole küsimus ammu enam haagise valimises ega isegi juhtimisõigustes vaid veduris! Kõikse õnnetumad on sellised parima katlaga RAMid! C-kat ja kaalud on veel rohkem pees... Täiesti kasutu auto. Üha enam hakkab kiirtraktor ennast õigustama sedasorti vedurina. Pull on veel see, et vanakooli ainult B-kati lubadega võid 18-tonnise masinrongiga uhada, noortel on 8 tonni piir! See on 2-kohaline T5, piirang 53km/h ehk 60 jookseb ikka välja ja piduriteta võid 3-tonnist sabas vedada B-kati lubadega! Ja hind on ju doodžrämmidega samasse auku töövahendina. Edev ei ole - seda küll. Või kuidas võtta - minu jaoks edevamgi kui suvaline kastikas.
Vasta

Noh, tehniliselt on vastus ju lihtne. Tühjaltsõitmise rattapaar peab olema eraldi keskel, nii et kaalujaotus on õige. Koormaga tõstad üles.

Või siis...miks peavad sillad just keskel olema. Tõsta sillad laiali ja autole konksu tuleb sisuliselt null kilo (pool tiisli kaalust vms olematu suurus).
Vasta

(18-11-2019, 16:47 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Mis veel: mitte üks kaal ei tohi lõhki olla!!! Mingit 750+75kg ei eksisteeri. 

Aga on ju olemas reaalselt mnt registris 750+75 O1 piduriteta haagised.
Ja nagu eelpool viidatud müüakse neid ja oli ka mnt ameti kuukirjas selgitus nende kohta.
Vasta

(18-11-2019, 17:52 PM)MeelisV Kirjutas:  
(18-11-2019, 16:47 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Mis veel: mitte üks kaal ei tohi lõhki olla!!! Mingit 750+75kg ei eksisteeri. 

Aga on ju olemas reaalselt mnt registris 750+75 O1 piduriteta haagised.
Ja nagu eelpool viidatud müüakse neid ja oli ka mnt ameti kuukirjas selgitus nende kohta.
Eespool kõik kenasti kirjas ju. Liikuri kategooria määrab ikkagi selle teh passis olev tähis, "kerghaagis" =O1, "sõiduauto" =M1 jne
Veopeale langeva koormuse määramiseks on selline abivahend:
https://www.motonet.ee/et/toode/452785/C...u-konksule
Vasta

Päris pikk teema on  Smile Lugesin algusest ja lõpust, aga vastust ei saanud...Plaan ATV vedamiseks haagis osta ja paluks natuke nõu. Mida soovitate nendest kolmest, hinnaklass enamvähem sama(+-100 euri)

https://www.tiki.ee/haagised/kastihaagis...ea-lukk-24
https://brentex.ee/haagis/bren-3015-1/
https://www.respo.ee/et/haagised/750m301l150-plh

Oluline oleks ilmselt tugevdatud tagumine luuk ja kallutamine, pääseks pealesõidu teede ostmisest? Poldi ja keevise teemast sain aru, aga antud juhul pole mul vist väga oluline.
Paar tuttavat soovitavad väga brentexi, kas on see õigustatud? Tikil jälle hetkel suht hea pakkumine? Niiöelda kõik ühes komplektis...
Vasta

Respol vast kõige parem järelturuväärtus?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(29-11-2019, 00:23 AM)Laurts Kirjutas:  Respol vast kõige parem järelturuväärtus?

See on argument, aga viimane kuu aega, mis ma jälginud olen, on järelturg põhimõtteliselt olematu. Ma ei näe pointi osta kasutatud haagis 7-8 sotiga, kui ma saan uue tonniga...
Vasta

(28-11-2019, 23:53 PM)aces Kirjutas:  ... paluks natuke nõu. Mida soovitate nendest kolmest, hinnaklass enamvähem sama(+-100 euri)
Kõige lihtsam ja praktilisem soovitus oleks minna kärulaenutusse või müügikohta ja uurida kõigi kolme tootja kärusid lähedalt. Vaatad kuidas on porte serv tehtud, kükitad maha ja uurid raami, katsud näpuga jne. Kui silma järgi materjali paksust ei oska hinnata, võta nihik kaasa. Laenutuses saab hea pildi ka sellest, mis juhtub vastava tootja käruga väärkasutuse peale, sest seal armu ei anta. 
Peale sellist luurelkäiku peaks olema selge, millise tootja käru tahaks jätkuvalt osta ja millist enam ei vaata ka. 
Kui aga ikka mitte muhvigi ei taipa, on targem edasi laenutada ja lagunemisprobleemid kellegi teise(laenutaja) mureks jätta.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne