27-11-2019, 23:36 PM
(27-11-2019, 01:20 AM)v6sa Kirjutas:(26-11-2019, 23:08 PM)oltsberg Kirjutas:(25-11-2019, 10:04 AM)v6sa Kirjutas: Omanikule on kasulikum see auto, mis vähem kulutab.
Maakerale on kasulikum see auto, mis vähem pasandab kasutamisel.
Konkreetne rohkem kulutav pasandab vähem. Jääkarud sulavad hiljem, suurlinnade õhk on puhtam. Meil perifeerias on sellest muidugi pohlad.
Vingugaas ja põlemata süsivesinikud on mittetäieliku põlemise tunnus. Katalüsaator nende kahega ei tegele. Või noh, möödaminnes tegeleb ka...
Mul on siiras rõõm lugeda targa mehe asjalikke kirjaridu, aga oot-oot- mida see katalüsaator siis teeb? Millest ma valesti aru olen saanud?
(27-11-2019, 01:20 AM)v6sa Kirjutas: Fabia peaks kaaluma Ladast rohkem? Samas peaks Lada käigud olema lühemad...Vot siia ma tahtsingi oma "pihtimusega" jõuda. Jah, Fabial on kaasa vedada ca 140 kg rohkem iseennast kui VAZil. Ja mälusopis kummitas üks huvitav fakt, mille üle kontrollisin: Sigar, mis on paar numbrit suurem auto, kaalub ainult 6kg rohkem kui Fabia... Kuigi Fabial on "pool mootorit" plastist ja mõni kg on kokku hoitud ka põhjamastiksi arvelt.
Käikudega võrdlusmoment puudub, ei ole "teaduslikke" vaatlusi teinud, välja arvatud V käik, mille puhul Fabia mootor teeb ca 500 rpm rohkem kui VAZil. Ehk siis sisuliselt sama, mis VAZil IV käiguga. Samas kütusekulule see halba mõju ei avalda, sest "muna veeretamine" läbi õhumassi on vähem energiat nõudev tegevus kui kandilise kasti liigutamine. Legaalsel maanteekiirusel horisontaalsel teel vilgutab Fabia hetkekulu numbreid, mis jäävad 4...5 l vahele, VAZil on 5...6. Aga kui varbaotsaga pedaali puutuda, tulevad Fabial ette UAZi numbrid, kõvemini vajutades (noore) ZILi omad. VAZ seevastu nagu ei tahagi bensiini neelata, pressi või pedaal põrandasse. Sooja mootori tühikäigul on kah ilusad numbrid 0,5...0,6 l/h, VAZil sinna 0,8 kanti. Suvel näitab Fabia kenasid keskmise kulu numbreid, aastaringses lõppkokkuvõttes on olukord VAZi kasuks.
(27-11-2019, 11:54 AM)Daff Kirjutas: Selle Fabia termostaadi vahetuse kohta arvaks, et enne oleks mõistlik käia diagnostikas. Viga võib olla mõnes 10 euroses anduris mis enam õieti ei loe...Lausa mitmel korral on targa aparaadiga kallal käidud, aga viimane kord ei näidanud küll mingeid anomaaliaid. Ostueelne diagnost tuvastas selle temperatuurianduri vea, mis on otsapidi jahutussüsteemis, too sai vahetatud. Muide, VAGi originaalandur maksis 5 ja kopikaid, kõige hinnalisem b-jupp oli jah kümneka kanti.