09-12-2019, 11:28 AM
Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu
09-12-2019, 11:32 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-12-2019, 11:36 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(08-12-2019, 19:28 PM)honkomees Kirjutas: käsipidur on vene aja autodega alustanud meestele üsna harjumatu asi (nt uazikul oli lootusetu käsipidurit tegelikkuses toimima saada, ülevaatuse jaoks tühja auto jaoks reguleeritu ei kõlvanud ju koormatud auto jaoks ..., ka teistel vene autodel oli kässar rohkem iluasi), ise olen töö juures nö ühiskasutuses autode puhul pannud naisi probleemi ette, kuna käik sees seisab auto parklas ja nemad muudkui starterit andma.
Vale!
See, et ei viitsitud, oli küll tõsi. Sai ju niigi.
Mul on juhtumisi olemas UAZ, millel täiesti toimiv käsipidur ja kolmel oma peetud mossel olid need ka täiesti ülevaatuskõlbulikud. Ning loomulikult, pidevalt ka kasutusel (muidu need ju ei püsi töökorras).
EDIT: 1988. aasta kastiga UAZ-l on kang kabiini põrandal ja sealt läheb tross seisupiduri trumlisse käigukasti otsas.
Kusjuures meie peresedaan sai korduva just nadivõitu seisupiduri pärast (ma endiselt keeldun seda rikkepiduriks nimetamast). Neli naksu regulaatorist juurde (jah, sel on veel käsitsi reguleeritavad) ja trossitasandi uuesti liikma ning numbrid olid täiesti piisavad. Kusjuures enne ülevaatust sai 7% kallakul proovitud ja pidas. Aga rullidel jäi lahjaks. Pole esimene kord ja ei jää ka viimaseks.
09-12-2019, 11:54 AM
(08-12-2019, 14:40 PM)Daff Kirjutas: Läksin haagist näitama. Kodus olid kõik tuled olemas aga ÜV punktis piduritulesid netu. Küll oli piinlik seal seista nagu mäksa molu. Kes see usub aga oli mingi nipiga mõlemad pirnid läbi põrutanud.
...
Mul oli sama juhus lamavoi tagatuledega - kodus olid, üvpunktis taga pimedus, ääretuled kenasti olemas. Oli mul jee kahte pirni kaasas... Õnneks oli veel see aeg, kus enne vaadati üle ja siis vormistati. Nädal hiljem kõik põles ja ülevaatus möödus probleemideta.
09-12-2019, 11:59 AM
(09-12-2019, 11:54 AM)v6sa Kirjutas: Õnneks oli veel see aeg, kus enne vaadati üle ja siis vormistati. Nädal hiljem kõik põles ja ülevaatus möödus probleemideta.
Aga nädal hiljem vaadati siis kogu auto uuesti üle? Ja võeti uuesti raha? Tänapäeval, kui pannakse korduv, siis tagasi minnes vaadatakse ainult puudused üle, tempel passi ja asi vask. Tasuta ka. Mu meelest palju mõistlikum lähenemine. Ajakulu sisuliselt ainult mõned minutid kui veaks tulede puudumine.
09-12-2019, 12:28 PM
(08-12-2019, 20:09 PM)honkomees Kirjutas:Väljend kässar kardaanil tekitab silme ette kohe sellise pildi, et asub tõesti kusagil kardaani keskel aga mitte otstes. Kui seda veendunult kinnitatakse sõnadega -(08-12-2019, 19:56 PM)muska71 Kirjutas: mis jutt see on,et uaz pole kässarit?olen miski 80 tuhhi sõitnud ja ei no mäleta seda probleemi...
Mul oli 452 (kastikas) 10 aastat igapäevasõidukiks, sel ju kässar kardaanil - vedrustuse vajumise tõttu koormaga autol ei saa ühe reguleeringuga kuidagi kässarit toimima (tühjalt paika reguleeritu jäi koormatult kohe peale ja kulus ära), tühja ja koormaga auto jaoks peaks iga kord auto alla ronima. Seetõttu ei kasutanud keegi uazikul kässarit.
vedrustuse vajumise tõttu koormaga autol ei saa ühe reguleeringuga kuidagi kässarit toimima (tühjalt paika reguleeritu jäi koormatult kohe peale ja kulus ära), siis tõesti hakkad oma vananevat mälu kontrollima, et kas ma 1972 aastal tõesti sellise "jamaga" sõitsin.
Siit saab vaadata käsipiduri ajamit; https://auto.kombat.com.ua/ustroystvo-st...go-tormoz/
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
09-12-2019, 12:56 PM
(09-12-2019, 11:59 AM)olli Kirjutas:(09-12-2019, 11:54 AM)v6sa Kirjutas: Õnneks oli veel see aeg, kus enne vaadati üle ja siis vormistati. Nädal hiljem kõik põles ja ülevaatus möödus probleemideta.
Aga nädal hiljem vaadati siis kogu auto uuesti üle?
...
Jutt oli O2 haagisest küll ehk minu kõnepruugis lamavoist.
"kodustatud ülevaatuspunktis" oli kunagi säärane komme, et ülevaataja enne tegi ringi ümber ja siis hakkasime vormistama ja "üle vaatama". Ehk säärase labase veaga oli oma valida, kas pressisid ülevaatusele või tegid korda ja tulid uuesti. Ehk just see "krruptsioonnnnn" ja "romude liiklusesse poputamine", mida nüüd Maanteeameti eksperverdid püüavad iga hinna eest ülevaatajatel pöidlakruve keerates välja juurida.
Nõmedus mu meelest.
Samad mehed tegid enne tööd ja teevad ka praegu. Kunagi tegid uhkusega, nüüd ohates ja altkulmu kiigates. No õnneks on veel inimesteks jäänud, kes räägivad, mitte ei esita teatisi. Endiseks on jäänud ka kord, et kordusülevaatusel vaadatakse üle vaid tagasikutsumise põhjuseks olevad vead ja see on kuni ajapikenduse lõpuni tasuta. Mina kiidan E-Tehno punti.
09-12-2019, 14:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-12-2019, 14:20 PM ja muutjaks oli linnuke.)
Kui lugeda Teie kogemusi Üv punktidega ,siis asi justkui suts üle võlli.Minul oma nn."perearstiga" diil selline ,et käime vääname ,koputame ,vaatame aparaadid üle ,istume maha ja teeme omavahel selgeks ,milliseid asju Ta järgmisel aastal näha ei taha ( lubadus peab maksma ,samu asju pole kordunud).Samas , mingi mittepõlev lambike (s...ks)tülikas kohas vms.defekt ,mis võib juhtuda ka 100 meetrit eemal peale üV st. Noh saab ka silma kinni pigistada.ST.kui keegi peatabki ,just oli nagu korras jne...
Neid vigu ,mida pollar teepeal veaks lugeda saab ,polegi ju nii palju.
Neid vigu ,mida pollar teepeal veaks lugeda saab ,polegi ju nii palju.
09-12-2019, 14:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-12-2019, 14:32 PM ja muutjaks oli linnuke.)
(09-12-2019, 12:28 PM)aavu Kirjutas:(08-12-2019, 20:09 PM)honkomees Kirjutas:Väljend kässar kardaanil tekitab silme ette kohe sellise pildi, et asub tõesti kusagil kardaani keskel aga mitte otstes. Kui seda veendunult kinnitatakse sõnadega -(08-12-2019, 19:56 PM)muska71 Kirjutas: mis jutt see on,et uaz pole kässarit?olen miski 80 tuhhi sõitnud ja ei no mäleta seda probleemi...
Mul oli 452 (kastikas) 10 aastat igapäevasõidukiks, sel ju kässar kardaanil - vedrustuse vajumise tõttu koormaga autol ei saa ühe reguleeringuga kuidagi kässarit toimima (tühjalt paika reguleeritu jäi koormatult kohe peale ja kulus ära), tühja ja koormaga auto jaoks peaks iga kord auto alla ronima. Seetõttu ei kasutanud keegi uazikul kässarit.
vedrustuse vajumise tõttu koormaga autol ei saa ühe reguleeringuga kuidagi kässarit toimima (tühjalt paika reguleeritu jäi koormatult kohe peale ja kulus ära), siis tõesti hakkad oma vananevat mälu kontrollima, et kas ma 1972 aastal tõesti sellise "jamaga" sõitsin.
Siit saab vaadata käsipiduri ajamit; https://auto.kombat.com.ua/ustroystvo-st...go-tormoz/
Kardaani kässar ikka alati käima ,või vahekasti otsa ikka ,st liikumatu tükk.Sealt edasi rist, kardaan jne.
09-12-2019, 17:42 PM
No ma olen kahelt Gaz 53-e mehelt kuulnud, et neil "trummel käigukasti otsas masinatel" ei tohtivatki niimoodi stendis käsipidurit kontrollida. Mingi jutt oli isegi vist lausa kohtuasjast sel teemal, et kellelgi oli pilbasteks lastud vms.
09-12-2019, 17:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-12-2019, 17:52 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Huvitav, mida seal rullidel testides pilbasteks lasta õnnestub, mida teel olles "rikkepidurina" kasutades ei õnnestuks ära tappa...
Lõhnab kangesti "kerges jopes" juhtimise mittekeelatuse järgi.
Lõhnab kangesti "kerges jopes" juhtimise mittekeelatuse järgi.
09-12-2019, 17:59 PM
Käsipidur pole tegelikult mõeldud liikuva sõiduki peatamiseks (sain eksamil kunagi ammu isegi selle eest miinuse kirja) vaid juba seisva auto stoppamiseks. Mõnel autol millel on seisupidur eraldi klotside pealt (näit. Opel Omega) ning seetõttu ka õrnema ehitusega on piduristendi rullikute peal rohkem kui kordi kässari mehanism trumlis segi keeratud.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
09-12-2019, 18:17 PM
Kogu see "mehhanism" saab minna segi ainult siis, kui korroloom on pidurikilbi kallal isukalt hambaid teritanud. Korduvalt juhtunud ka mädade mersudega. Aga süüdi pole siin mitte ülevaatuse rullikud ja Paha Üle Vaataja, vaid pude pidurikilp, mis laseb klotsitoe liikuma, kui per$es piduritest püütakse nõuetekohast numbrit välja pigistada.
Vaadake vahel, kuidas see asi on ehitet ja millised jõud kuhu mõjuvad, kui mõni teadja taas tõelist tõde kuulutab.
Vaadake vahel, kuidas see asi on ehitet ja millised jõud kuhu mõjuvad, kui mõni teadja taas tõelist tõde kuulutab.
09-12-2019, 19:51 PM
(09-12-2019, 17:59 PM)Walter Kirjutas: Käsipidur pole tegelikult mõeldud liikuva sõiduki peatamiseks (sain eksamil kunagi ammu isegi selle eest miinuse kirja) vaid juba seisva auto stoppamiseks. Mõnel autol millel on seisupidur eraldi klotside pealt (näit. Opel Omega) ning seetõttu ka õrnema ehitusega on piduristendi rullikute peal rohkem kui kordi kässari mehanism trumlis segi keeratud.
Kui ees kiilakal teel poolhaage ennast risti pidurdas ja mina absi ragistamise saatel juhitavalt, kuid kiirust oluliselt kaotamata üha sellele seinale lähenesin, keerasin nimelt kässariga kuudi risti teele ja sain turvaliselt pidama. Nüüd loen, et poleks tohtinud...
09-12-2019, 20:35 PM
Eks ebastandardsed olukorrad on need, kus alati ei toimi ei loogika ega ka paberile kirjutatud reeglid, vaid pigem ikka instinktid, mis tekivad kogemustega.
09-12-2019, 20:42 PM
Igal asjal on piir aga, et stendis 53 või UAZiku kässar laiali lendab siis see on puhas jama ja siin on saavutatud teine piir, asi on omadega otsa saanud ja hea, et laiali lendas.
Tuletame meelde aegu kui eksisteerisid kalhoozid ja eelpool mainit masinad noored olid. 53 tõmbasid sitakoormaga kässari peale töökoja hoovis nii et paukus ja rattad jooksid loha. Ei läinud midagi kunagi puru. Isegi kuuldud polnud sellisest asjast.
Tuletame meelde aegu kui eksisteerisid kalhoozid ja eelpool mainit masinad noored olid. 53 tõmbasid sitakoormaga kässari peale töökoja hoovis nii et paukus ja rattad jooksid loha. Ei läinud midagi kunagi puru. Isegi kuuldud polnud sellisest asjast.
Aquila captas non muscas.
09-12-2019, 21:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-12-2019, 21:13 PM ja muutjaks oli 13piisab.)
(09-12-2019, 17:59 PM)Walter Kirjutas: Mõnel autol millel on seisupidur eraldi klotside pealt (näit. Opel Omega) ning seetõttu ka õrnema ehitusega on piduristendi rullikute peal rohkem kui kordi kässari mehanism trumlis segi keeratud.Sellelsamal Omegal ja ka muudel sama aja ooplitel ning Saabidel toetuvad need klotsid (muidu klotsid on isegi kõigil neil GMdel samas mõõdus!) kenale tummisele silla-malmile. Minul on selliseid masinaid 5tk ning ei ole neist ükski ühelgi ajahetkel oma pisikeste klotsikestega nii kännu taha võtnud, et trumli sisu ringi käimist kardaks. Sellist pilti tahaks uskumiseks oma silmaga näha - seda enam, et klotse kinnihoidvat malmi on seal umbes samapalju, kui sadula kinnituskõrvades...
Selle pildi vectra sillal on see malmitükk taeva poole vahtimas näha:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/pohi/DSC_0970.jpg.html
...ja tervik-koost koos pisikeste klotsikestega on selline - ringitõmbamiseks peab just see viidatud malm järele andma (eeldame, et vedrud ja klotsikinnitused pole sealt seest eelnevalt ära mädanenud ja kogu klotsimajandus seal sees ringi ei logise):
http://teet.luarvik.org/v/vectra/hilisem...9.JPG.html
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
10-12-2019, 09:13 AM
(09-12-2019, 20:42 PM)Daff Kirjutas: Igal asjal on piir aga, et stendis 53 või UAZiku kässar laiali lendab siis see on puhas jama ja siin on saavutatud teine piir, asi on omadega otsa saanud ja hea, et laiali lendas.
Tuletame meelde aegu kui eksisteerisid kalhoozid ja eelpool mainit masinad noored olid. 53 tõmbasid sitakoormaga kässari peale töökoja hoovis nii et paukus ja rattad jooksid loha. Ei läinud midagi kunagi puru. Isegi kuuldud polnud sellisest asjast.
see plaat kuhu kässari nodi kinnitub on uuest peast tubli 3mm paks ja midagi ei juhtu sellega.kui see plaat on aastakümnetega ära ussitanud siis on täitsa loomulik,et ühel hetkel saab selle plaadi juba sõrmede vahel kokku kortsutada.
10-12-2019, 09:19 AM
Mina arvan ka, et kui stendis pidur laiali läheb, siis tuleb head meelt tunda, et seesama asi liikluses ei juhtunud ja plekid sirged ning endal hing sees on.
Ma mäletan ka aegu, kus isa käest sai riielda, kui liiga äkki pidurdasid või foori taga pidurit peal hoidsid, sest pidurid kuluvad ära ja lähevad katki...mootoriga pidurdamine pidi ka siduriketta ära lõhkuma jne. Lõppes sellega, et piduritoru läks põhjusega äkkpidurduse (hundikoer) peale lihtsalt pooleks. Ei olnud tore.
Ma mäletan ka aegu, kus isa käest sai riielda, kui liiga äkki pidurdasid või foori taga pidurit peal hoidsid, sest pidurid kuluvad ära ja lähevad katki...mootoriga pidurdamine pidi ka siduriketta ära lõhkuma jne. Lõppes sellega, et piduritoru läks põhjusega äkkpidurduse (hundikoer) peale lihtsalt pooleks. Ei olnud tore.
10-12-2019, 10:55 AM
tean juhust,kui ülevaatusel läks roostes piduritoru puruks.omanik hakkas karjuma ja ähvardama,kuna kindlasti lõhuti meelega tema pidurid ära. eelnevalt oli konflikt olnud roostes karbiga
10-12-2019, 11:01 AM
(10-12-2019, 10:55 AM)sturmbannführer Kirjutas: tean juhust,kui ülevaatusel läks roostes piduritoru puruks.omanik hakkas karjuma ja ähvardama,kuna kindlasti lõhuti meelega tema pidurid ära. eelnevalt oli konflikt olnud roostes karbiga
Ja sääraseid mõtlemisvõimetuid autokasutajaid on meil oi, kui palju. Ikka on süüdi keegi teine...
Minul oli küll hea meel, et mu krusa piduritoru ikaldus ära ülevaatuspunktis, selmet kusagil täiskoorma all järjekordset ülijuhti päästes järele anda päris liikluses.
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 52 külali(st)ne