Paneme vahepeale ühe tehnilisemat laadi küsimuse.
Küünlad on sõitnud umbes 10 kuud ja mõnituhat km. Aasta alguses oli 95, alates suvest 98.
Opel Astra F 1,4 C14NZ mootoriga. Surved silindris ühtlaselt 11 ja 12 vahel. Uus MAP (Delphi), uus hapnikuandur (Bosch), uus kallim Poola katt. Kütuserõhk OK (peab olema vähemalt 0,7, oli 0,8 bar ka koormuse all). Bensiin 98 Olerexist novembris.
Heitgaasid ei vasta nõuetele ülevaatusel:
CO 0,7, HC 300+. Pööretel CO püsib, HC kukub <100. Tükkide vahetamine ei avalda numbritele olulist mõju.
Vaakumilekkeid ei õnnestu käivitusgaasiga enam tuvastada. Oli üks mõrane voolik alguses.
Temperatuurianduri näit nii külmalt kui kuumalt etteantud piirides. Autodata andmetel on üks andur.
Õlikulu on olemas, aga juurde tahab nii liiter-poolteist 10 000km peale. Ei tohiks nii pahasti mõjutada. Nähtav juhtmestik on korras ja isolatsiooni pudenemist ei paista. Pistikud on puhtad ja määritud.
Mõtteid?
Kisun õhtul maha kontrolleri ja kiikan, mida sealt paistab. Kui hästi läheb, on mul sellele asendus kuivamas soemüüril. Kui ei lähe, on mul kaks sama mootoriga, kuid erineva elektroonikaga autot õuel. 1995. aasta autoga on see täiesti ootuspärane.
Küsimus tekkis karterituulutusega. Sel asjal on üks lohv pealevalamise punni juurest viidud sissepritsepea kohale õhukopsikusse ja teine kaugemalt klapikambrikaanelt pritsepea alla. Kas ma võin need mõlemad susata loodust reostama ja teha sisselaskepoolsed otsad pimedaks? Või peab süsteem siiski mingil põhjusel mootori karterirõhu pulseerimist nägema?