Gaz kastikas
#21

kuni selle hiljutise määruseni oli lihtne omavalmistatut teha.
igasugu komponentide vahetused olid aga keerulised ja kohitsetud.
uue määrusega vaheta juppe enam-vähem oma fantaasia järgi aga
päris ise ehitamine on tehtud nii ebameeldivaks, et keegi ei viitsiks sellega tegeleda.

ehk siis praegu saab suvalise siin teemaks oleva sarnase asja muretult liiklusesse.
vaja aluseks võtta arvel olev gaz (või zil) ja teha mootori või kasti või sildade või ... vahetus.
arvele jääb ikka gaz-ina.
või siis võtta aluseks tehnikadoonoriks mõeldud dokumentidega asi ja vahetada visuaalne pool.
Vasta
#22

Olen aru saanud, et kere puhul on oluline eristuda algmaterjalist - nagu ka selle M401 puhul, kui enamvähem kõik kerepaneelid on võrreldes originaaliga ringi tehtud. Keredisaini osas ei tohi algse keredisaineri autoriõiguseid rikkuda. Samuti välistab omavalmistatud kere klausel olukorra, kus inimene saaks leti- või varuosade baasil kere(auto) koostada.
Vasta
#23

Tänane vastus Maanteeameti poolt: Üksikkorras valmistatud sõiduki kere ja raam peavad olema täielikult omavalmistatud ja sõiduk peab olema omanäoline.

Küsisin mootori kohta ka, eks ootab, mis vastus tuleb.

3D modeleerimine.
Vasta
#24

(01-11-2019, 18:46 PM)tarko Kirjutas:  Tänane vastus Maanteeameti poolt: Üksikkorras valmistatud sõiduki kere ja raam peavad olema täielikult omavalmistatud ja sõiduk peab olema omanäoline...
Kui see täielikult ei ole uus ja värske seadusemuudatus, siis tasub sellele ametlikku vastust koos vastava viitega küsida, kuna täieliku omavalmistamise kohta pole MNT ameti kodulehel hetkel midagi kirjas: Üksikkorras valmistatud sõidukid

Selle praeguse väidetava täieliku omavalmistamise järgi ei saaks eksisteerida eelpool toodud BMW põhjal Moskvitši ega ka antud Opeli põhjal Volgat: Link
Vasta
#25

(01-11-2019, 12:48 PM)diesel Kirjutas:  või siis võtta aluseks tehnikadoonoriks mõeldud dokumentidega asi ja vahetada visuaalne pool.

Kas sedamoodi ikka saab?
Eelduseks peaks ju olema dokumentidega visuaalne pool, mida võib siis tehnikadoonoriga täiustada?

Cinquecento
Vasta
#26

Dialoogist Maanteeametiga ei tulnud midagi välja. Suhtumine on pigem selline, et ära hakka üldse jamamagi. Omapead uurides jõudsin määruseni 2007R0715, mis käsitleb Euro 5 ja Euro 6 mootorite heitmeid. Samas ei ole ma sugugi kindel, kas see ka üksikkorras sõidukite kohta kehtib. Igatahes jätkan uurimist. 

Teine variant on jah, et võtan dokumentidega Gaaziku, millel vahetan veermiku jms. Kabiin ja osaliselt ka raam jääksid originaalid.

3D modeleerimine.
Vasta
#27

(18-12-2019, 15:10 PM)tarko Kirjutas:  Dialoogist Maanteeametiga ei tulnud midagi välja. Suhtumine on pigem selline, et ära hakka üldse jamamagi. Omapead uurides jõudsin määruseni 2007R0715, mis käsitleb Euro 5 ja Euro 6 mootorite heitmeid. Samas ei ole ma sugugi kindel, kas see ka üksikkorras sõidukite kohta kehtib.

Hiljuti Facebook'is ühel lehel leidus säärane infokild, mis oli saadud suhtlusest Maanteeametiga:
"Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Nõuete kohaselt ei tohi mootori heitgaasides sisalduvate saasteainete heitkogused ületada tootja poolt ettenähtud piirväärtuseid. Kasutama ei pea Euro 5 või 6 mootorit, ehk mootori valik on vaba."

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#28

(18-12-2019, 15:10 PM)tarko Kirjutas:  Dialoogist Maanteeametiga ei tulnud midagi välja. Suhtumine on pigem selline, et ära hakka üldse jamamagi...
Minu poolt väljatoodud BMW-Mosse ja Opel-Volga omanike kontaktid on üsna lihtsalt leitavad. Kui ikka tahtmist on siis saab ju neilt otse uurida, et kuidas ja mis teha tuleb asjade jooksma saamiseks. Praegune olukord kisub juba üsna jalgratta leiutamiseks...
Vasta
#29

Ma hankisisn ARKst aastaid tagasi loa ise meisterdatud masinale, veermik ja raam Dodge Ram, kabiin GAZ51, polnud mingit probleemi

Kui avalduse teed, oma visiooni ning tehnilise lahenduse korralikult ära kirjeldada,siis ei ole mingit probleemi


Kui aga lendad Aiku ja Petsi stiilis peale :: eee, kuule vana ,eee ilgelt tahaks mingit ägedat saani saada, mingit Bemmist ägedamat ,mis ikka korralkukt ketsi tõmbaks........, siis saad vastusest rohkem peatükke ja parargraafe kui neid on loetletud Karistusseaduses


Kogu Ark suhtumine sinusse algab tegelikukt sinust endast ,sinu soovist ja kodutööst
Vasta
#30

(19-12-2019, 03:25 AM)As TroSS Kirjutas:  Ma hankisisn ARKst aastaid tagasi loa ise meisterdatud masinale, veermik ja raam Dodge Ram, kabiin GAZ51, polnud mingit probleemi

Kui avalduse teed, oma visiooni ning tehnilise lahenduse korralikult ära kirjeldada,siis ei ole mingit probleemi


Kui aga lendad Aiku ja Petsi stiilis peale :: eee, kuule vana ,eee ilgelt tahaks mingit ägedat saani saada, mingit Bemmist ägedamat ,mis ikka korralkukt ketsi tõmbaks........, siis saad vastusest rohkem peatükke ja parargraafe kui neid on loetletud Karistusseaduses


Kogu Ark suhtumine sinusse algab tegelikukt sinust endast ,sinu soovist ja kodutööst

Ilmselt see postitus on suunatud auditooriumile, mitte tarko-le.

Tal on ju olemas kogemus isevalmistatud auto registeerimisega:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...39&page=11
Vasta
#31

Registreerimistoimingud on mulle tuttavad jah. Nii bagi kui treiler on selle tee läbi käinud. Asja teeb keeruliseks see, et MNT koduleht viitab mootori heitmete direktiivile 70/220/EEC, mis on kehtetu: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/...31970L0220. Selle asemel on nüüd 32007R0715: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/...32007R0715

3D modeleerimine.
Vasta
#32

(19-12-2019, 03:25 AM)As TroSS Kirjutas:  Ma hankisisn ARKst aastaid tagasi loa ise meisterdatud masinale, veermik ja raam Dodge Ram, kabiin GAZ51, polnud mingit probleemi

Kui avalduse teed, oma visiooni ning tehnilise lahenduse korralikult ära kirjeldada,siis ei ole mingit probleemi


Kui aga lendad Aiku ja Petsi stiilis peale :: eee, kuule vana ,eee ilgelt tahaks mingit ägedat saani saada, mingit Bemmist ägedamat ,mis ikka korralkukt ketsi tõmbaks........, siis saad vastusest rohkem peatükke ja parargraafe kui neid on loetletud Karistusseaduses


Kogu Ark suhtumine sinusse algab tegelikukt sinust endast ,sinu soovist ja kodutööst
Minu konseptsioon oli suht sama. See loeti erinevatest osadest valmistatud sõidukiks, mis ei kvalifitseeru ei omavalmistatuks ega ka ümberehitatuks. Minu "Aiku ja Petsi stiilis" kontakti loov kiri oli aga selline: Plaanin teha sellist sõidukit, millel on kasutusel 84. Lincoln Towncar alusvanker ja Gaz 52 või Gaz 53 kabiin. Veokast tuleks omavalmistatud. Väliskuju järgi peaks meenutama 55. aasta Ford F100-t. Mootor oleks Audi V8 4,2 228 kW. Siit ka küsimused, et millest pean alustama? Kuidas seda vormistada? Kas omavalmistatud sõiduk või näiteks Gaz-i ümberehitus? Tahan selle tänavalegaalseks sõidukiks teha, täismassiga alla 3500 kg. Pidurid ja roolisüsteem tuleb koos alusvankriga Lincolnilt ja seda ma muuta ei plaani. 

3D modeleerimine.
Vasta
#33

Ilmselt oleksid pidanud välja jätma nii täpsed margi ja mudelinimed, vöid ju ise kokku keevitada ka kabiini mis kogemata meenutab 53'e Wink

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#34

Mina näen viga hoopis selles,et üritasid sõiduauto veermikule ehitada kuni 3500kg veokat
Vasta
#35

Ma teeks asja valmis, viiks MNT garaazi kohale ja siis hakkaks selgitama et mis ja kuidas täpselt käima peab. Seda peamiselt kahel põhjusel. Esiteks sel juhul jääb automaatselt ära suhtumine "ära parem hakkagi, nii on kõigil lihtsam" ja on kohe ametnikul selge, et Sul on tõsi taga. Ja teiseks, igasugused MNT poolt väljastatavad ümberehitusload jne kehtivad 1-2 kuud. Kuna selle ajaga tõenäoliselt projekt MNT ettenäitamis kõlbulikuks ei saa, siis oleksid ehituse lõppedes ikkagi täpselt samas seisus tagasi. Tõenäoliselt esimene kord MNT garaazis muidugi mitte midagi ei juhtu, aga vähemalt peavad nad andma sulle konkreetsed suunised kuidas asja edasi ajada.
Vasta
#36

Seda jewro kuue asja sai neilt spetsiaalselt uuritud ja mingi mäletamatu ootamise tulemina tuli ametlik kiri, et ikka võib panna vanema malli mootoreid ka. Aga see iseehitatud auto teema on jah selline, et mõistlik seletada - kerekuju on käsitööna juhuslikult selline saanud, nagu ta parasjagu on. Sest sealsete ametmeeste meelest ei tohi teise auto juppidest keret valmistada. Samas, kui Volvo sedaanist pikapi võib teha küll, sest see on ju ikkagi sama auto päeva lõpuks jne. Üldiselt on suhtumine seletamatult ambivalentne - maskvissile võin kasvõi seitsmesajahepase põrgukassi mootori panna a iseehitatud kastikal 53-e kabiini kasutamine on saatanast.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#37

(19-12-2019, 19:43 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Seda jewro kuue asja sai neilt spetsiaalselt uuritud ja mingi mäletamatu ootamise tulemina tuli ametlik kiri, et ikka võib panna vanema malli mootoreid ka. Aga see iseehitatud auto teema on jah selline, et mõistlik seletada - kerekuju on käsitööna juhuslikult selline saanud, nagu ta parasjagu on. Sest sealsete ametmeeste meelest ei tohi teise auto juppidest keret valmistada. Samas, kui Volvo sedaanist pikapi võib teha küll, sest see on ju ikkagi sama auto päeva lõpuks jne. Üldiselt on suhtumine seletamatult ambivalentne - maskvissile võin kasvõi seitsmesajahepase põrgukassi mootori panna a iseehitatud kastikal 53-e kabiini kasutamine on saatanast.

Ambivalentsus pole siin asjakohane termin.

Ühel juhul on sul ümberehitatud auto. Kes paneb tagaluuktõstuki või vintsi, kes teeb limusiinist kastika. Ikkagi - sul on tehase auto, mille sa kohandad enda vajaduste jaoks.

Teisel juhul on sul omalooming. Sel juhul nõutakse sul oluliste detailide ise ehitamist.

Vaja oleks otsustada, kas seaduse mõttes on kasulikum ümber ehitada lincoln kastikaks (siis jääb passi lincoln koos ümberehitusloaga) või teha ise auto nullist, aga siis sa ilmselt ei või kasutada tehasekabiini ja võid maksimaalselt GAZ-i kaugelt meenutava asja teha. Autoga sõitmise seisukohalt on suht poogen, mis sul passis on tegelikult, tee seda, mida on lihtsam legaliseerida.

Gaz ümberehitus ei tule vist kõneks, sest antud komplektis ainuke VIN koodiga säiliv detail on lincolni raam. Gaz VIN on ka ilmselt raami oma, mida aga ei kasutata.

MNT ametisse valmisehitatud asjaga laekumine tundub cool mõte, aga kui seda ei õnnestu legaliseerida, oled raisanud hulga aega, raha ja vaeva, aga sõita ikka ei saa.
Ülbitseda MNT ametis ka ei tasu, sest jäme ots on nende käes. Parem tasuks neid veenda, et sul on tõsine plaan ja saada keegi kaasa mõtlema.
Vasta
#38

Tsitaat:Parem tasuks neid veenda, et sul on tõsine plaan ja saada keegi kaasa mõtlema.
Vanasti nimetati heli- või trükitöö puhul neid kaasamõtlejaid KAASAUTORITEKS. Et siis honorar läks jagamisele.

Инвалид информационной воины.
Vasta
#39

(19-12-2019, 23:09 PM)Mahno Kirjutas:  
(19-12-2019, 19:43 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Seda jewro kuue asja sai neilt spetsiaalselt uuritud ja mingi mäletamatu ootamise tulemina tuli ametlik kiri, et ikka võib panna vanema malli mootoreid ka. Aga see iseehitatud auto teema on jah selline, et mõistlik seletada - kerekuju on käsitööna juhuslikult selline saanud, nagu ta parasjagu on. Sest sealsete ametmeeste meelest ei tohi teise auto juppidest keret valmistada. Samas, kui Volvo sedaanist pikapi võib teha küll, sest see on ju ikkagi sama auto päeva lõpuks jne. Üldiselt on suhtumine seletamatult ambivalentne - maskvissile võin kasvõi seitsmesajahepase põrgukassi mootori panna a iseehitatud kastikal 53-e kabiini kasutamine on saatanast.

Ambivalentsus pole siin asjakohane termin.

Ühel juhul on sul ümberehitatud auto. Kes paneb tagaluuktõstuki või vintsi, kes teeb limusiinist kastika. Ikkagi - sul on tehase auto, mille sa kohandad enda vajaduste jaoks.

Teisel juhul on sul omalooming. Sel juhul nõutakse sul oluliste detailide ise ehitamist.

Vaja oleks otsustada, kas seaduse mõttes on kasulikum ümber ehitada lincoln kastikaks (siis jääb passi lincoln koos ümberehitusloaga) või teha ise auto nullist, aga siis sa ilmselt ei või kasutada tehasekabiini ja võid maksimaalselt GAZ-i kaugelt meenutava asja teha. Autoga sõitmise seisukohalt on suht poogen, mis sul passis on tegelikult, tee seda, mida on lihtsam legaliseerida.
On ikka küll, sisuline vahe on oluliselt suurem, kas mingi nuustiku vahele paned originaalist 15 korda võimsama mootori või kasutad tervikuna valmis auto raami tükkis vedrustuse, pidrunite ja rooliga ja selleotsa pandud teise tehase kabiini-salongi jne. Omaloomingu puhul nõutakse, muide, oluliste detailide laenamist päris autodelt - rool, pidrun, sidrun jne. Samas teise tootja valikust pärinevad sõiduohutust mittemõjutavad detailid on rangelt vastunäidustatud.

Edith:

Kusjuures Lincolnist saab kastika ehitada ainult Lincolni raami ja keret kasutades Mnt spetsialistide arvates, ka sellisel juhul ei luba nad 53 kabiini kasutamist. Olen ka sarnasele küsimusele saanud ametliku kirjaga vastuse.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#40

(20-12-2019, 00:02 AM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Parem tasuks neid veenda, et sul on tõsine plaan ja saada keegi kaasa mõtlema.
Vanasti nimetati heli- või trükitöö puhul neid kaasamõtlejaid KAASAUTORITEKS. Et siis honorar läks jagamisele.

Ei. Onorar ei olnud põhjus.
Kaasautoriteks nimetati valitud nimekaid persoone, et sinu looming saaks avaldatud ja raadios mängitud. Aga see ongi sisuliselt see sama mida präegu mnt-s vaja..

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne